ליבוביץ מביא דוגמה של
"שני השופטים שיש בידם אותם תנאים, וזה אומר : אני רואה את טובת הילד כך, וזה פוסק שטובת הילד אחרת"
כלומר, מאחר שמדובר בטובת הילד ששני השופטים מעוניים בה, יתכן ששופט אחד יפסוק אחרת מהשני "מפני שכל אחד פוסק לפי שיקול הדעת שלו ואין לשיקול זה כל קשר סיבתי עם שיקול הדעת של האחר".
המילים המודגשות מיוחסות לליבוביץ ע"פ הכתוב בספר 'מה שלמעלה ומה שלמטה' שבו נדון עניין הערכים והרצון בהרחבה.
אם דברי ליבוביץ מביאים אותך לכלל 'הרמת גבה' או נראים לכאורה כסותרים את עצמם, אינך בודד בתחושה זו, אולם כאמור כל מרכיבי הגותו של ליבוביץ מתנקזים והולכים ליעד אחד מסויים, וכל האמצעים מקדשים את אותו היעד - עבודת ה' ע"פ תפיסתו הדתית/פרטית.
"שני השופטים שיש בידם אותם תנאים, וזה אומר : אני רואה את טובת הילד כך, וזה פוסק שטובת הילד אחרת"
כלומר, מאחר שמדובר בטובת הילד ששני השופטים מעוניים בה, יתכן ששופט אחד יפסוק אחרת מהשני "מפני שכל אחד פוסק לפי שיקול הדעת שלו ואין לשיקול זה כל קשר סיבתי עם שיקול הדעת של האחר".
המילים המודגשות מיוחסות לליבוביץ ע"פ הכתוב בספר 'מה שלמעלה ומה שלמטה' שבו נדון עניין הערכים והרצון בהרחבה.
אם דברי ליבוביץ מביאים אותך לכלל 'הרמת גבה' או נראים לכאורה כסותרים את עצמם, אינך בודד בתחושה זו, אולם כאמור כל מרכיבי הגותו של ליבוביץ מתנקזים והולכים ליעד אחד מסויים, וכל האמצעים מקדשים את אותו היעד - עבודת ה' ע"פ תפיסתו הדתית/פרטית.