ערן, סיפתח בשבילך

bernuli

New member
ערן, סיפתח בשבילך

אחד הפרויקטים המענינים כיום הוא בניית גשר המחצבות בכביש 60 בנצרת - 2 גשרים של כ 400 מ בגובה רב המבוצעים חלקם בדחיקה וחלקם בתבנית מתקדמת קצת תמונות מהרכבת ראש העמוד (ששוקל כמה טונות טובות) ממנו תתחיל להתקדם יציקת הגשר באופן מאוזן ל2 הצדדים
 

fireman

New member
סיפתח מעולה../images/Emo70.gif

היום במהלך סיור לימודי הגענו למפעל הצמנט נשר שברמלה. עברנו שם לאורך פס היצור, מהמחצבה ועד למוצר המוגמר, צמנט בשקים\בתפזורת. במילה אחת - מדהים. קשה להאמין שהמפעל הזה שמתנהג באופן כל כך לא ישראלי נמצא במדינת ישראל. קודם כל מבחינת סדר גודל, הוא נראה אדיר מהרכבת כשחולפים על פניו בדרך לבאר שבע אך החוויה מביקור בשטח המפעל פשוט מגמדת את זה. מסבכי פלדה אדירים מותחים מסועים אינסופיים לגובה של 130 מטרים. ציוד מתוחכם, אבק אין שם, בניגוד לכל מה שיכולתי לצפות למצוא במפעל מסוג שכזה. פליטות עשן לא נראו למרות העובדה שתנור אדיר הפועל בטמפ' של 1500 מע' צ' פועל שם נונסטופ. אחד החלקים המרשימים ביותר במפעל הוא הכיפה בה מאוחסנים חומרי הגלם לפני כניסתם לטחינה, מדובר בכיפה אדירה בקוטר של 90 מטרים ובגובה של 25-30 מטר לפחות להערכתי וכולה עומדת ללא עמודים, פשוט מדהים! ולמה אני מספר את הסיפור הזה בדרך מהמפעל למחצבה ניתן לראות את הקמת תחנת הכוח בגזר (ככה זה נקרא לא?) מלבד ארבעת הארובות הקטנות היום הונפה שם ארובה ענקית באמצעות עגורן זחלי אדיר מימדים. כל מה שנשאר לי לעשות היום זה להצטער (ואתה לא מתאר לעצמך עד כמה) שלא לקחתי איתי את המצלמה.
 

bernuli

New member
לא ישראלי?

המוצר הסופי הוא ישראלי מאד - מונופול אכזרי על שוק המלט בארץ...
 

fireman

New member
אני מדבר על ההיבט הסביבתי

אם ניקח לדוגמא את התעשיות באזור חיפה, הייתי שמח לשמוע שבאמת עושים שם משהו בכדי לטפל במפגעים סביבתיים, מזיהום הקרקע ועד לזיהום האויר דרך זיהום מים וכוליי. משם אתה יכול להמשיך לכיוון רמת חובב שלשמחתנו בהחלט עוברת מהפכה בנושא שמירה על הסביבה. במדינת ישראל מתעוררים מאוחר מידי ובשיא השאננות בכל הדברים הנוגעים לפגיעה בסביבה. היה מוזר לעמוד ליד מסוע שמסתובב במהירות מטורפת ולא לשמוע כמעט כלום, להסתובב במפעל עצמו, לדעת שיש 2 מטר ממך מטחנת ענק עם 90 טון כדורי פלדה ולא לשמוע כלום לראות איך קו היצור עובד וכיצד הוא משתמש אפילו באויר האטמוספרי שהוא צורך מספר פעמים במספר תהליכים ואפילו הדלק הוא איזה תוצר לוואי של תעשיית הנפט, אני לא זוכר מה שמו המדוייק אך מדובר בשימוש בחומר שהוא הפסולת של הפסולת. וזה עוד לפני שבכלל נוגעים בנושא ההתמודדות עם אפר הפחם שתחנות הכוח במדינת ישראל מייצרות בשפע ושימוש בתוצרי לוואי של תעשיות הפלדה וכוליי וכוליי.... מפעל "ירוק" כזה לצערי לא רואים הרבה במדינת ישראל ועל אחת כמה וכמה במפעל כימי. המחיר של המוצר בסוף זו בעיה אחרת אבל עדיין בעיה
 

mucool2

New member
מה עם קצת תמונות מכביש 9 הירושלמי

והמחלף המתהווה בינו לבין כביש מס' 1? נראה כאילו הגשר של העלייה לירושלים כבר כמעט מוכן לנסיעה, והגשר שעולה מכביש 9 לכיוון תל אביב מתקדם במהירות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אכן כן.

בזמן העבודות הם עובדים בקצב מזורז כדי להשלים את העבודה עד יום ירושלים.
 

fireman

New member
בהחלט! מדהים לראות את

הגודל של המכוניות למטה בהשוואה גודל של עמודי הגשר זה פשוט עצום.
 
למעלה