פארק ג'י סונג בגביע אסיה

פארק ג'י סונג בגביע אסיה

אם מישהו מעוניין לראות את פארק בפעולה, אז המשחקים של דרום קוריאה ישודרו בהוט ביורוספורט 2 (ערוץ 52). עוד שמות מעניינים שיקחו חלק בטורניר: האו ג'ונמין, אטוסטו אוצ'דקה, שינג'י קאגווה (הלהיט החדש של הבונדסליגה), מארק שוורצר והארי קיוול
 

ANGELUSPIKE

New member
../images/Emo45.gif לשינג'י קאגווה

אני אוהד דורטמוד כבר הרבה שנים, אז אני נענה ממנו.
 
מה בנוגע ל*נהנה?

בית"ר, יוניטד, ר. מדריד ועכשיו דורטמונד? רואי, בשיא הרצינות - כמה קבוצות אפשר לאהוד בענף אחד? אני מבין לומר "אני אוהד קבוצה מסוימת ובין היתר יש לי חיבה לקבוצה X ולקבוצה Y", אבל להיות אוהד לכל דבר של 4 קבוצות? זה כבר מגוחך.
 

מאור 448

New member
יש בזה משהו...

אני אוהד בארץ את ביתר ובעולם את יונייטד ... אני לא אוהד מכל מדינה קבוצה
 
זה הגיוני

הסיכויים שהקבוצות האלה אי פעם ייפגשו די אפסי, כך שאין לך קונפליקט. אבל, הנה סתם שאלה היפותטית: האם היית עונה בחיוב אם היו אומרים לך שיוניטד תזכה העונה באליפות היסטורית מספר 19 אך ורק אם בית"ר תרד ליגה?
 

ANGELUSPIKE

New member
אני יענה במקומו

חד וחלק לא, כי מניו יכולה לזכות בשנה הבאה ועלות ליגה זה תמיד קשה, חוץ מזה בית"ר תמיד לפני כל קבוצה אחרת.
 
דחיל ראבאק, זאת תשובה של מנהל

הפורום של מנצ'סטר יוניטד?! עם תגובה שכזו אפשר לומר שאתה חד וחלק לא אוהד של מנצ'סטר יוניטד אלא אוהד בית"ר ירושלים עם חיבה לשדים האדומים. אף אדם שמכנה את עצמו אוהד היה מוכן לדחות את השמחה הגדולה ביותר של המועדון שלו בעבור שום דבר. "כי מניו יכולה לזכות בשנה הבאה" - אתה יודע, שום דבר לא חקוק בסלע. עצם העובדה שכיום יוניטד קבוצת צמרת קבועה שתמיד מתמודדת על התואר לא אומר שזה כך תמיד יהיה. ואפילו כיום המצב לא נראה מזהיר במיוחד כאשר משפחת גלייזר מובילה אותנו לעתיד (אני מדבר על העשור הבא) שיכול להיות מאוד שחור.
 

ANGELUSPIKE

New member
אז אני לא חושב כמוך

בתור אחד שאוהב כדורגל בכלליות ורואה ועוקב אחרי הרבה ליגות, כדי שיהיה מעניין לעקוב אחרי הליגות הללו, פיתחתי במשך השנים אהדה לקבוצות באותה הליגות, ככה יוצא שכמאט בכל ליגה שמעניינת אותי יש לי קבוצה אהודה, אני אתן רשימה שלקבוצות לפי דרגת האהדה שלי אליהם: 1. בית"ר ירושלים 2. מנצ'סטר יונייטד 2/4. ריאל מדריד ויובנטוס (אם אהדה קטנה יותר לריאל, אבל זה בא בתקופות) 5/6/7. דורטמונד, אייאקס ומונקו 8/9. פלמנגו ובוקה ג'וניורס אז כן אני אוהד הרבה קבוצות כי אני פשוט אוהב את המשחק, ויש הרבה קבוצות שאני אוהד בקטנה או מחבב שלא ציינתי (אפילו כאלה בליגות שיש לי אהדה ברורה), אבל זה לא אומר עלי כלום חוץ מזה שאני אוהב כדורגל,\ כמובן שכמו שיש לי הרבה קבוצות שאני אוהב יש לי גם הרבה קבוצות שאני שונא. לא קבוצה שאני אוהד או שונא יש את הסיפור שלה, חלקם התחלתי לאוהד בגלל המשחק פיפא (אני משחק פיפא משנת 91' ככה שזה יוצא 20 שנה), יש כאלה שאני אוהד בגלל משחק שליהם שראיתי לפני שנים, יש כאלה שהתחלתי לאהוד בגלל שחקן מסויים שיחק שמה, ויש כאלה שאני אוהד בגלל שהם דומות לקבוצות אחרות שאני אוהד, ויש כאלה שיש להם כמה סיבות וכאלה שאני לא זוכר את הסיבה או שאין אחת כזה. אבל בעיקרון כדורגל הוא משחק הרבה יותר מעניין כשיש לך פייבוריט, כי לראות משחק כשתי הקבוצות לא מעניינות אותך, זה פשוט כמו לראות שידור חוזר של משהו שכבר ראית. אז מקווה שהבנת אותי. מקווה שלא חפרתי יותר מדי. רואי. נ.ב - אני חושב שבגלל השאלה הזאת שלך אני אפתח דיון בנושא ונראה איזה קבוצות חברי הפורום אוהדים חוץ ממנצ'סטר, כי אפילו אתה אוהד שני קבוצות לפחות (על פי מה שאני יודע חוץ ממניו את אוהד מכבי נתניה), ככה שגם בעצמך אוהד יורת מקבוצה אחת.
 
זו אהדה שונה

כי בסוף היום אני לא אחשוב פעמיים עם מי אני הולך. מצדי שמכבי נתניה תפורק לגורמים בשביל שאזכה לזכייה נוספת של השדים האדומים. טוב, כנראה שזה קשה להסברה לסוג אוהד שכמוך. תקן אותי אם אני טועה, אבל אתה מעולם לא נולדת עם אהדה לקבוצה אלא האהדה שלך הגיעה מבחירה, נכון?
 

ANGELUSPIKE

New member
תראה אין כאן נכון או לא נכון

אתה אוהד מניו כבר דור שלישי בגלל זה קשה לך סוגים אחרים של אהדה, אבל זה שאני לא נולדתי אם אהדה מסויימת לקבוצה מסויימת, לא הופכת אותי לאוהד פחות טוב מכל אוהד אחר. כשהתחלתי לראות כדורגל לא התחברתי לקבוצות שאבא שלי אוהד (חוץ מריאל מדריד שזו הקבוצה היחידה ששנינו אוהדים), אז מה ציפת שאני יעשה אוהד קבוצה בכח רק כי אבא שלי אוהד, אבל אין לי שום חיבור אליה (מה שיכול לגרום בסופו של דבר סלידה מכדורגל), או שאני יעשה את מה שעשיתי וימצא לעצמי קבוצות שאני מתחבר אליהם לאהוד. ובקשר למה שכתבת לי בתגובה למעלה שאני בתור מנהל פורום מניו אוהד אצ בית"ר יותר ממניו ובגלל זה אני לא יכול להיות אוהד אמיתי, מה אני יכול לעשולת שאהדה לבית"ר הגיעה לפני האהדה למניו, זוהי עבודה ואין לי שום יכולת לשנות את ההרגשה שלי, זה שיש לי העדפות מסויימות או דירוג מסויים לקבוצות שונות זאת עבודה וזה דבר שהתגבש במהלך השנים, לכן לבוא ולשפוט בן אדם שאוהד, צופה וחי כדורגל כבר מעל 20 שנה, וגיבש לעצמו חווית צפייה מסויימת, זהו דבר לא הוגן לעשות. רואי.
 
איפה אמרתי שאינך אוהד כדורגל?

אני פשוט מתקשה לראות אותך כאוהד של מנצ'סטר יוניטד. קבוצה שכזו היא לא כינור שני, לא יכולה להיות כ"בדרך אגב". זו או שזו הקבוצה שלך או שלא. מאוד פשוט - אם יש משחק ידידותי\תחרותי בין הקבוצות אתה מן הסתם תבחר לשבת ביציע עם אוהדי בית"ר. משמע - אתה אוהד היריבה וכל קשר בינך למנצ'סטר יוניטד לא קיים. גם אבא שלך אוהד מספר קבוצות? בחיי, בית מוזר
טוב, במקרה הזה באמת שזה אבוד - תרבות כדורגל זה דבר נדיר בארץ ישראל. אין יותר מדי אנשים שבאמת מבינים מה זו אהדה למועדון כאל דת (נגיד שאולי יש כאן 150 אלף באידיאולוגיה הזו).
 

ANGELUSPIKE

New member
אתה מבסס את כל התאוריה שלך

לפי מצב היפוטתי שבית"ר ומניו יפגשו למשחק, הסיכוי שהם יפגשו למשחק בניהם הוא קטן ביותר ויכול לקרות תיאורטית, אחת ל 50 שנה וגם לא קרה עד היום מאז קיומם של שתי הקבוצות, אני יכול למות והם בחיים לא יפגשו, אז בגלל מצב חד פעמי שהן כן יפגשו ואני יואהד טיפה יותר את בית"ר, אתה קובע שאני לא אוהד אמיתי של מנצ'סטר יונייטד, זה לא נראה לך טיפה מגוזם, האם דבר כזה יהפוך אותי לאוהד פחות טוב מכל אוהד יונייטד אחר, אני חושב שלא ולפי דעתי אתה טועה. זה שיש לי חויית אהדה שונה משלך ואני לא אוהד כמו בהגדרה שלך לאהדה לקבוצה, זה לא אומר שאני פחות אוהד ממל את מנצ'סטר יונייטד, בגלל שאתה מגיע מצורת אהדה אחרת אתה לא יכול חהבין שיש גם סוג אחר של אוהדים שרואים את האהדה בצורה שונה, אבל זה לא אומר שהם פחותים ממך בשום דבר, כמו שבהאבקות אתה אוהד יותר ממתאבק אחד, למה שלא תיישם את אותה שיטה גם בהאבקות ותהיה אוהד של מתאבק אחד, אתה מבין אתה כמה בדרך שלך נשמעת לא הגיונית בקונטטציה מסויימת, אותו הדבר גם במקרה שלי, אתה לא צריך לשפוט בן אדם לפי אמות המידה שלך אלא לפי האמות המידה שלו וככה אתה תבין יותר טוב את סיטואציה.
 

מאור 448

New member
דעתי...

אני מסכים עם ליאור ... כשאני נולדתי לא הייתה לי זכות בחירה - אלא קבעו לי אתה אוהד יונייטד וביתר !! מגיל 4 אני זוכר את עצמי רואה משחקים , כי אבא שלי דאג להשריש בי מגיל קטן את האהבות למניו וביתר ... וכמו שנשאל למעלה- מה יקרה אם מניו וביתר יפגשו ?? - אז נשאלתי את השאלה הזאת כבר 100 פעם ומעולם לא השבתי עליה ... אצלי ביתר לא יותר מיונייטד ויונייטד לא יותר מביתר - הם פשוט שוות! קשה לי לראות את עצמי אוהד קבוצה מכל מדינה .. לפני 6 שנים היה ריאל - יונייטד אז את מי רצית ? בקיצור - לטעמי ליאור צודק בהגדרתו לאוהד .. יום - טוב !
 
זה פחות עניין של תרבות ויותר עניין של מקום

אוהד כדורגל באנגליה, מן הסתם, יהיה אוהד של קבוצה אנגלית וזהו (וגם אז יש לא מעט שאוהדים קבוצה בפרמייר ליג ובנוסף קבוצה מקומית, אם הם גרים בעיר שיש לה קבוצה בליגות נמוכות). אפשר למהר להשתמש במילה תרבות, אבל זה פשוט עניין של איכות. באנגליה יש כדורגל ברמה גבוהה, ובסופו של דבר הקשר בין אנשים לקבוצות בחו"ל נוצר בגלל החיפוש אחר כדורגל כזה ואי הסתפקות בכדורגל המקומי. אוהד באומת כדורגל קטנה הרבה יותר, זה די ריאלי שיהיה אוהד של קבוצה במדינה שלו וגם של קבוצה בחו"ל, הרי אין ביניהן כל קשר והן כנראה לעולם לא נפגשות (כשמדובר באוהד מחוץ לאירופה, הרי הן לעולם לא נפגשות). חוץ מזה, כמובן שמשהו נפגע כשאתה אוהד קבוצה בחו"ל ולא יכול להיות במשחקים שלה. לא בקביעות, בכל מקרה. הקבוצה המקומית מאפשרת לך לטעום גם מזה. להיות אוהד של קבוצות במספר מדינות זה כבר משהו אחר. אין לי בעיה עם מי שעושה את זה, אבל אני מודה שאיני מבין זאת לחלוטין. לחלק את האהבה שלך, לא ממש ברור לי גם איך זה מתנהל. האם בן אדם מקושר למועדון ה, נגיד, רביעי ברשימה שלו כפי שהוא מקושר לראשון? מעודכן בכל מה שקורה? מכיר את כל השחקנים? מתכנן לנסוע לראות אותו אם הוא רק יכול? או סתם רואה משחק פעם בשבוע והוא פשוט בעדו. והאם במידה ששניים מהמועדונים האלו ייפגשו, יהיה לו ספק לרגע בעד מי הוא? ואיך בכלל הופכים ליריב של השחקנים שהוא רגיל לעודד? היום אתה בעד קוואליארלה, מחר אתה נגדו, מחרתיים בעדו...
 
זה כמעט ולא נראה על פני השטח

מעט מאוד אוהדים של קבוצות קטנות יהיו עם אהדה לקבוצה בפרמייר-ליג. תהיה להם אולי חיבה קטנה, אבל זה לא יהיה אהדה כמו שהם חולקים למועדון שלהם. מובן לגמרי עניין האומה הקטנה, השאלה היא בסוף את מי אתה באמת אוהד. מי היא ה-קבוצה שלך ואצל ישראלים לרוב זה אף פעם לא הקבוצה שהם אוהדים מחו"ל - אז למה בכלל לקרוא לעצמך אוהד הקבוצה הזו? נאמר שיש לך סתם חיבה אליה ולא יותר מזה. דוגמא: אוהדי מכבי חיפה ש"אוהדים" גם את יוניטד. בימי המשחק בין 2 הקבוצות הם היו ירוקים ואיחלו לניצחון חיפאי ושבוע לאחר מכן רוצים לראות את יוניטד זוכה באליפות? צר לי, אני רואה אותם כירוקים ולעולם לא אראה אותם כאדומים (מה גם שנאמר וליוניטד קורה מה שקרה ללידס, אני מוכן להתערב על כל רכושי שכל החבר'ה האלה מאבדים עניין בקבוצה במהירות הבזק). בשום מצב אתה לא יכול לאחל לקבוצה שלך כישלון, אם עשית דבר שכזה לא מדובר בקבוצה שלך.
 
למעלה