פגיעתם הרעה של פקקי התנועה

אבישי ק

New member
זה פופוליסטי, לא כל אחד יכול לנסוע בתח"צ

כבר דיברנו על זה.
יש הרבה מאד אוכלוסיות שמסיבות כל שהן לא יכולות לנסוע בתח"צ.
שיפור הכבישים ובניית כבישים חדשים משפרת את הבטיחות והנגישות.
תח"צ הוא טוב לאזורים בנויים ויחסית צפופים ולא לכולם.
להגיד רק תח"צ זה הפך להיות סיסמאות של קבוצה אליטיסטית ומנותקת של מרכז הארץ וחבל.
 

3718

Member
לשלטון לא אכפת באמת מנוסעי התחבורה הציבורית

בונים תחנות רכבת מנותקות שדורשות רכב להגיע אליהם... ראה לדוגמא תחנת רכבת סגולה או רכבת רעננה דרום , למרות הקרבה הפיזית לאזור התעשייה בסגולה ולעיר רעננה ברעננה.

בונים תחנות אוטובוס לא נוחות להמתנה, חשופות לשמש ולגשם. אוטובוסים מדלגים על יציאות או נוסעים בזוגות.

נכון שהיה שפור בשנים האחרונות, אבל ברור שהשפור בוצע על ידי מי שלא באמת מכיר את הבעיות ומעודו לא נסע באוטובוס או ברכבת באופן יומיומי וקבוע. תחבורה ציבורית צריכה להיות אמינה ב 100% (לא יתכן שיבטלו נסיעות בגלל הילולה בהר מירון או רמאדן או מה שלא יהיה והנוסעים ישארו תקועים בתחנה!), נגישה וצפויה ככל האפשר. נכון שהיו שפורים בנושא (בעיקר עקב ה GPS באוטובוסים) אבל נושאים אחרים עדיין תקועים (לעיתים עקב השלטון המקומי ולא הארצי)
 

אבישי ק

New member
זה לא קשור לנושא של האם להשקיע רק בתח"צ, ויש את חיפה


בחיפה והקריות עושים שינוי ענק בזמינות ובנוחות של התח"צ.
באזור המרכז יש הרבה גורמים פוליטים שמונעים שיפור ופיתוח של התח"צ (ר"ג, רעננה ועוד הן רק חלק).
ה"שילטון" לא צריך להתעסק ברמת הנוחות של התחנה או במיקום שנעשה לרוב(לא תמיד) ע"פ תנאי השטח ובקשות של רשויות מקומיות.
אם התחנה לא נגישה אז הראשות המקומית יכולה למצא דרכים מקוריות להנגיש או לפנות לממשלה. הכישלון הגדול ביותר היה דימונה אבל במקומות אחרים כמו עפולה וכרמיאל נרשמת הצלחה (חוץ מעניין שעות הפעילות).
 

3718

Member
מבחינתי שלטון זה גם שלטון מקומי

בסופו של דבר, מה שקובע זה מבחן התוצאה.
אם משקיעים מליארדים בתשתיות תחבורה ציבורית ואין האפקט המירבי הרצוי, בגלל מכשלות השלטון המקומי, אז עדיין יש בעיה.
לנוסע הפשוט זה לא משנה אם העיריה אשמה או משרד תחבורה אשם.
&nbsp
 

אבישי ק

New member
אבל זה כן משנה, כי לאזרח יש יותר כח מול השלטון המקומי

והוא יכול ללחוץ ולהשפיע על מקבלי ההחלטות בשילטון המקומי בניגוד לממשלה ששם קשה יותר.
 

ש מים

New member
אין שום פופוליזם

לא בכל מקום דרוש תח"צ.
לא כל ישוב ואזור גאוגרפי סובל ממצוקות תחבורה.
לכל מקום הבעיות והתשובות שלו.
 

משה12333

New member
צריך גם לזכור שאין באמת תחליף לכביש כי הוא יכול להעביר בשעה

יותר ממאה אלף בני אדם דרכו, בשעות העומס בישראל. אף אמצעי של תחבורה ציבורית לא יכול בכלל להתקרב לקיבולת ההעברה של כביש ראשי בארץ.

תוסיף לכך את יחס העלות-תועלת של כביש שהוא חיובי בצורה קיצונית (השקעה תקציבית נמוכה ומחיר תחזוקה אפסי נותנים תשואה אין-סופית) ואת העובדה שכל הפקקים מתרחשים רק ב-6 שעות משעות היממה (7-10 בבוקר ו- 3 עד 6 בערב). לכן, השקעה בכבישים היא השקעה בטוחה.

הכבישים מניעים את כלכלת ישראל.

 

ש מים

New member
ממש(!!) לא נכון

  1. כביש פקוק לא מעביר כלום.
  2. אין שום מקבילה יבשתית לרכבת, מבחינת קיבולת העברת נוסעים בפרק זמן ובעיקר ביחס למרחק.
הבסיס לכל תכנון, כולל תכנון תחבורתי ,נכון וחכם הוא הבנת היתרונות והחסרונות של כל פונקציה. אין "פיתרון/תשובה" אוניברסלי, כמו שאין גם "כישלון מוחלט". העולם הוא לא שחור ולבן. באופן כללי, תכנון תחבורתי הנו במדרג של פירמידה: ככל שמרחק הנסיעה עולה, כך עולה מידרג "התחכום", או - אם תרצה - עולה כמות המפעילים של אותו אמצעי תחבורה. למשל (באופן סכימטי):
  1. מרחק קצר מאוד - אתה הולך ברגל. אין "מפעילים", למעט ההלך עצמו.
  2. מרחק מעט גדול יותר - תרכב על אופניים. כאן כבר יש "צוות טכני", מאחור.
  3. מרחק עוד יותר גדול - תעשה ברכב פרטי ממונע (כאן אני לא עושה הפרדה בין דו-גלגלי לרכב "קופסתי", למרות שגם כאן יש מקום לחלוקה). הצוות הטכני וה-"גיבוי האחורי" גדול יותר...
  4. מרחקים גדולים יותר תעשה באוטובוס - שוב גדל הצוות הטכני.
  5. מרחקים עוד יותר גדולים - רכבת.
  6. ומרחק גדול יותר - מטוס.
"צוות טכני גדול" מחייב עלויות גבוהות יותר, ולכן נכנס כאן "עלות למרחק ולזמן נסיעה". וזה לצד "גמישות תחבורתית" ועוד מרכיבים. אם תעשה חשבון של הזמן שאתה שוהה בפקק עם הרכב הפרטי (תכניס בחשבון על עליויות הדלק, התחזוקה ושעות העבודה המבוזבזות) לעומת רכב שאינו עומד בפקק, יחד עם כל שאר המשתנים והמרכיבים של המשוואה המורכבת - תמצא את כלי הרכב הנכון עבורך.
מקווה שהנקודה ברורה.
 

משה12333

New member
רכבת אחת יכולה להעביר אלף נוסעים ממקום למקום. 5 רכבות

בשעה יכולות להעביר 5,000 נוסעים ממקום למקום, בשעות העומס. זה מס' נוסעים זניח בהשוואה לקיבולת של כביש.

בשעות העומס, גם לרכבות יש פקק כי כולן נוסעות באותה המסילה לאותו הכיוון ולכן כולן תלויות האחת בשניה. הרכבות מאיטות את מהירותן ואף עוצרות מידי פעם בצורה אוטומטית למס' דקות כדי להימנע מאסונות של התנגשויות.

רכבת נוסעת במסלול קבוע ולא גמיש. אין לה אפשרות בחירה של מסלול. אין לה אפשרות להאריך/לקצר/לשנות מסלול בהחלטה רגעית כי היא התחייבה לנוסעיה לנסיעה במסלול מסויים.

רכבת לא יכולה להגיע מכל מקום לכל מקום אלא רק ממקום מרכזי למקום מרכזי אחר בגלל גודלה ובגלל תלותה במסילה. הנוסעים בה צריכים להשלים את הנסיעה שלהם באוטובוס/מונית/רכב פרטי כדי להגיע למחוז חפצם או כדי להגיע מביתם לתחנה.

בשעות העומס, זה נכון שכלי הרכב בכביש נוסעים לאט, אך עדיין הם יגיעו מהר יותר מביתם למחוז חפצם מאשר הנוסעים ברכבת שצריכים להגיע מביתם לתחנה, לחכות לרכבת, לעצור איתה בכל התחנות שבדרך, לרדת בתחנת היעד שלהם ולהגיע ממנה למחוז חפצם.

מבחינת נוחות, אין תחליף לרכב פרטי. רכבת היא שירות ציבורי ולכן הנוחות האישית לכל נוסע ונוסע לא קיימת בה.

היתרון היחיד של הנסיעה ברכבת על פני הרכב הפרטי היא עלות הנסיעה האפסית לעומת עלות הנסיעה ברכב.

היתרון הזה הוא חיסרון רב לתקציב המדינה כי כל נסיעה של רכבת אחת עולה למדינה כסף רב. אם הנוסעים היו משלמים את המחיר האמיתי של נסיעתם ברכבת, אף נוסע לא היה מתקרב אליה. רכבת ישראל מסובסדת במיליארדי שקלים בכל שנה ע"י הממשלה כדי לאפשר את הפעלתה.

כלומר, עבור אמצעי תחבורה שהקיבולת שלו היא זניחה, המדינה משלמת מיליארדי שקלים בשנה.

מיליארדי השקלים האלה באים מהמיסים שמשלמים בעלי המכוניות הפרטיות.

לכן, ניתן לנסח זאת כך: הכבישים מקיימים את רכבת ישראל.







 

אבישי ק

New member
שוב אתה רושם דברים שהם פשוט שקר? יש פקקים לרכבות? בלימה


בלימה אוטומטית כל כמה זמן?
תחנות רק באזורים מרכזיים?????????
אני מוכן להתווכח אבל עד שמתחילים לשקר כי אז אין שום בסיס לדיון.
אתה רוצה לנהל דיון אמיתי סבבה.
אבל אם אתה רוצה להמציא אני יכול יותר טוב ממך!!!
 

ש מים

New member
אבישי, הבנאדם לא משקר, הוא "סתם" בור שאינו מודע לעצמו

ובעיקר - נראה שכל תרומתו לפורום היא ב- copy past, כאשר הוא אפילו לא מבין את התכנים של הדברים שהוא מדביק.


להבהרה:
הפורום פתוח בפני כל אחד ואחת. הוא אינו פורום סגור, לאנשי מקצוע בלבד. לכן בהחלט ייתכן שאנשים יעלו כאן דיעות ומחשבות שונות, שאינן עומדות בקריטריונים מקצועיים. אבל הציפייה שלי היא שאנשים יהיו מודעים לעצמם, וינסו לקרא, להשכיל וללמוד מתשובות ונתונים מקצועיים שנותנים להם (על מגש של כסף). וויכוחי סרק הינם חסרי טעם ואני מציע לכל הנבונים שבין החברים לא להיכנס אליהם.
 

משה12333

New member
ניתן ע"י ויכוח להוכיח או להפריך בורות. לכן, הויכוח דווקא

תורם לפורום ולא להיפך.

ויכוח הוא טבעי ולכן הוא תמיד רצוי. מניעת ויכוח היא תמיד לא רצויה כי היא המובילה לבורות.

(ניתן לראות זאת בצורה קיצונית בפורום התחבורה הציבורית של האתר תפוז שנותן במה לסטודנטים לדון בנושאים שקרובים לליבם. הבעיה היא שכל חברי הפורום חושבים בצורה זהה ואין אף לא-סטודנט שילמד אותם לראות את הדברים בצורה אחרת. במקרים כאלה, נוצרת בורות שמזינה את עצמה והיא אופיינית לכל קבוצה של בני אדם שמסתגרת בתוך עצמה ובזה לגורמים מבחוץ).

 

משה12333

New member
איך הפוך אם הפעלים: "להוכיח/להפריך" הם כבר הפכים בעצמם?

תגובתך מכילה כשל לוגי.

 

אבישי ק

New member
נכון אבל אם לא תהיה תגובה ישתמע שמה שהוא רושם נכון

והוא מקשקש ובכל פעם שמצמידים אותו לפינה הוא ממציא משהוא אחר.
זה נראה לי יותר כמו איש יח"צ לפחות אני נותן לו קצת פרנסה.
 

משה12333

New member
"משהו אחר" ולא "משהוא אחר". כל בני האדם מוכרים משהו

ולכן מכירה לא חייבת להיות פרנסה.

ברגע שאדם פותח את פיו כדי לדבר (או כותב), הוא מתחיל למכור.

גם אתה משתמש בתגובותיך כדי למכור.

גם המילה "שוק", בכל השפות, מתייחסת לכך ומכילה אין-ספור משמעויות.

 

משה12333

New member
אכן יש פקקים לרכבות ורכבת ישראל מתמודדת איתם בכל יום. רכבת

ישראל משקיעה מיליארדים במערכות איתות מתקדמות שתפקידן הוא לאפשר לכמות גדולה של רכבות לעבור במסילה אחת.

בישראל יש מצב חמור של מס' הולך וגדל של קווי רכבות ושל תדירות הולכת וגדלה בקווים עצמם, אבל מס' המסילות נשאר קבוע.

הפקק החמור ביותר הוא במסילת האיילון ולכן יש תכנון כעת של מגה-פרוייקט להוספת עוד מסילה על חשבון תעלת המים של האיילון.


ולגבי תחנות הרכבת, אכן אין תחנות רכבת ברחובות ובסמטאות הערים אלא אך ורק במקומות מרכזיים. מכונית יכולה להגיע לכל מקום אך רכבת יכולה להגיע אך ורק למקומות מרכזיים בגלל גודלה ובגלל תלותה במסילה.

 
למעלה