פגיעתם הרעה של פקקי התנועה

אבישי ק

New member
זה ביטוי, לא פקק אמיתי. רכבות לא עומדות בשורה וממתינות

הכוונה היא העומס על קטע נתיב צר שצריך להכיל הרבה רכבות והתכנון שלהן צריך להיות יותר מדוייק.
רכבות הן מתוכננות מראש עם לוז. לפעמים כשיש עיכוב או בעיה במסילה הרכבות ממתינות עד שמקבלות אישור להמשיך לנוע. אבל זה מכוון ממרכז בקרה ולא קורה תוך כדי.
 

משה12333

New member
זה פקק אמיתי. הרכבות עומדות כי הן לא יכולות להיכנס לתחנה

או לקטע מסילה מסויים. אתה יכול לראות רכבות עומדות בכל מסילה. הן עוצרות באופן אוטומטי ולא ע"י בלימה של הנהג. כל רשת המסילות היום ממוחשבת כדי למנוע אסונות כפי שקרו בעבר בישראל.

דרך אגב, אין עיכוב לפעמים אלא תמיד. העיכוב נגרם בגלל רשת המסילות בארץ שלא מצליחה להדביק את הפער של תוספת הקווים המהירה. יש בארץ אפילו קטעי מסילה בודדת לרכבות נוסעים שבה לא ניתן, כמובן, לנסוע בשני הכיוונים באותו הזמן.

עיכוב של עד חצי שעה לא מזכה את הנוסע בפיצוי כספי.

 

משה12333

New member
זה פקק. יש גם פקקים ימיים (אוניות לעיתים ממתינות במשך

שבועיים בלב ים עד שמגיע תורן לפרוק את המטען שלהן בעמדות במזח הפריקה של הנמל), יש פקקים אויריים (לא רק נוסעים שמחכים שעות בנמלי התעופה בגלל עומס טיסות אלא גם מטוסים שלא יכולים לנחות וצריכים להקיף את שדה התעופה באוויר עד שמסלול הנחיתה יתפנה בשבילם), פקקי טנקים (במלחמת יום הכיפורים נוצר פקק אדיר של שיירות טנקים בסיני בדרכם לגשרים שצה"ל הקים מעל לתעלת סואץ), פקקי אנשים (כל תור בחדר אוכל, בבנק, בכניסה לקולנוע, בכניסה לאצטדיון, כל תור לניתוח בבית-חולים, תור לדיון משפטי בבית משפט...), פקקי תקשורת (לאחר פיגוע, הרשתות הסלולריות קורסות כי כולם מתקשרים לקרוביהם ביחד. מהירות תקשורת המחשבים תלויה תמיד במס' המשתמשים בה. ככל שיש יותר משתמשים, המהירות יורדת), פקקים בציוד חשמלי (אם יש עומס יתר בכבלים בגלל צריכת יתר, המפסק בלוח החשמל קופץ), פקקים בניקוז (אם יורדת כמות גשם חריגה במשך זמן קצר אז נוצרת הצפה), פקקים ב..., פקקים ב..., פקקים ב...


בעיקרון, כל מצב שבו כמה צרכנים דורשים באותו הזמן שימוש במשאב אחד שצריך לשרת אותם, הוא מצב של פקק.

לא ניתן להימנע מפקקים. ניתן רק לצמצם את משך הזמן שלהם ע"י תוספת משאבים עבור הצרכנים שמחכים לשירות בפקק.

(יש כאן גם עניין של מעגל קסמים שלילי- vicious circle , כלומר- כל שיפור בפקק ע"י תוספת משאבים, תמיד יפתה עוד ועוד צרכנים להשתמש במשאבים אלה ואז הפקק שוב יגדל...).

 

אבישי ק

New member
נכון... בים יש "פקק" בכניסה לנמלים ברכבת אין פקק

כי לא יכול להיות "פקק".
זו מערכת סגורה שמתוזמנת ממרכז ראשי.
אם יש רכבת אחרי רכבת אז מאחדים רכבות ואין "פקק" של רכבות.
 

משה12333

New member
כמעט בכל נסיעה ברכבת ישראל, הרכבת עוצרת עצירה מוחלטת

אוטומטית לפני הכניסה לתחנה ומחכה מס' דקות עד שהמערכת האוטומטית מאפשרת לה להיכנס לתחומי התחנה הפנויה בשבילה. בגלל העומס, כמעט תמיד יש רכבת שתופסת לה את התחנה.

זה בדיוק מה שקורה בכל שדה תעופה בעולם, כשמטוס מבקש לנחות אבל מגדל הפיקוח מורה לו להסתובב באוויר מס' דקות בגובה רב מעל לשדה התעופה עד שמסלול הנחיתה יתפנה בשבילו.

 

ש מים

New member
משה, תתקדם!

אברהם שפירא כז מזמן זצ"ל וגם קטר הקיטור הישן כבר החזיר ציוד לפני שנות דור!
אני אפילו לא טורח לקרא אותך עד הסוף...
חוסר המקצועיות שלך והאמירות הלא מבוססות שלך ממש עוברים כל גבול!
אבל כדאי שתלמד משהו בנושא תשתיות הרכבות (ושים לב לתאריך הידיעה...!).
וסתם, להשכלה הכללית:
  1. האם טרחת לקרא את מה שכתבתי בפוסט הקודם?
  2. האם הבנת את מה שקראת?
  3. מתי בפעם האחרונה נסעת ברכבת ובאיזה מסלול זה היה?
 

משה12333

New member
אברהם שפירא וקטר הקיטור לא קשורים לעניין. עוד מעט תהיה

בארץ הקודש רכבת כבדה חשמלית.

אם תבחן אך ורק את קו הרכבת החשמלי הזה מבחינת עלות-תועלת, אתה תבין את המחיר האמיתי של הפרוייקט הזה מת"א לירושלים.

עלות הקמתו, על גשריו ומנהרותיו הרבים (מאד) ועלות תפעולו השוטפת בכלל לא מותאמים לתועלת שתצמח ממנו.

תקציב המדינה יסבול רבות מהקו הזה שהוקם בחטא ואפילו שרי תחבורה ואוצר לשעבר טענו שאם רכבת ישראל לא היתה מטעה אותם לגבי העלות האמיתית של הקמתו, הם בכלל לא היו מאשרים להתחיל בעבודות בשבילו.

 

ש מים

New member
קשור גם קשור

כשאתה מתבסס על נתונים היסטוריים ומתייחס אליהם כמצב קיים ואת עתידי זו בעיה חמורה, כי זה מעיד על בסיס ההבנה והידע שלך. כשאתה מתווכח ולא מקבל את הנסיון להעיר ולהאיר את הדברים באור נכון ועדכני - זו בעיה קשה הרבה יותר.
כשאתה מסרב להכיר בטעויות שלך - בעיקר על דבר כה ברור ומובן מאליו - זה מייתר כל התדיינות איתך.
 

משה12333

New member
בעתיד, תקציב המדינה יסבול קשות מפרוייקט הקו המהיר

לירושלים והנוסעים בו ימשיכו להגיע ליעדם באיחור רב אחרי הנוסעים בכלי הרכב בכביש מס' 1 החדש.

בעתיד, הנהגים בכלי הרכב בכביש מס' 1 החדש, עדיין יממנו מכיסם את נסיעתם המסובסדת של הנוסעים בקו המהיר החשמלי, ע"י תשלום מיסי הרכב שלהם.

בעתיד, יישמר היחס הלא הגיוני בין עלות הפעלת הקו המהיר לירושלים (ובנייתו) לבין התועלת שבו.

בעתיד, יישמר היחס החיובי מאד בין עלות סלילת כביש מס' 1 החדש ותחזוקתו לבין התועלת שמדינת ישראל מפיקה ממנו.

בעתיד, עדיין רוב אזרחי המדינה יעדיפו את הרכב הפרטי על פני התחבורה הציבורית והם ישתמשו בה רק מחוסר ברירה כלכלית.

אין קשר לשפירא ולקטר הקיטור מהעבר.

 

ש מים

New member
מדינת ישראל זה לא רק ת"א וירושלים

ולא רק בקשרי תחבורה.
חוץ מזה שנמאס לשמוע אותך מנפנף בססמאות, בלי שום רקע עובדתי וניתוחי. בלי שום מספרים על זמני-נסיעה פר מרחק, על מגמות כמות כלי-רכב פר-תושב, על עלויות אחזקת רכב והוצאות אחזקת רכב מול מרחקי נסיעה, על עלויות נסיעה בתח"צ מול מרחקי נסיעה ועוד משתנים ופרמטרים שמסייעים לקבלת החלטות ותכנון תחבורה.

לך ללמוד. צא מעצמך.
 

משה12333

New member
אין צורך במספרים מדויקים כי אלה עובדות ידועות: הזמן שלוקח

לנוסע בתחבורה הציבורית להגיע מביתו למחוז חפצו הוא לאין שיעור יותר ארוך מהזמן שלוקח לנהג ברכב פרטי להשלים את המרחק הזה.

הנוסע בתחבורה הציבורית צריך להגיע מביתו לתחנה, צריך לחכות בתחנה, צריך לעצור בכל תחנה ותחנה כדי להוריד ולהעלות נוסעים, צריך לעיתים להשתמש במס' קווים במסלול נסיעתו, צריך לנסוע במסלול קבוע וקשיח ללא קיצורי דרך אפשריים, צריך להגיע מהתחנה הסופית למחוז חפצו שלעיתים מרוחק מאות מטרים מתחנה זאת.

לעומתו, הנהג ברכב הפרטי נכנס למכוניתו, שחונה בפתח ביתו ונוסע במסלול הקצר ביותר ונטול הפקקים ממש עד למחוז חפצו (אפליקציית ווייז).


ההוצאות על הרכב בארץ הן גבוהות וזו גם עובדה ידועה, אבל עדיין רוב אזרחי המדינה מעדיפים להחזיק רכב. הרבה אזרחים במדינה נוסעים בתחבורה הציבורית מחוסר ברירה כי אין להם מספיק כסף כדי להחזיק שתי מכוניות, אחת לאישה ואחת לבעל.


גם היחס בין נפח התנועה של כלי הרכב הפרטיים בכביש ראשי בארץ לעומת נפח התנועה של התחבורה הציבורית הוא ידוע. כל אחד רואה בשעות העומס שנתיבי התחבורה הציבורית בכבישים הראשיים הם ריקים לעומת שלושת הנתיבים המלאים לעייפה של כלי הרכב הפרטיים. גם מסילת הרכבת שבין נתיבי הכביש היא ריקה בשעות העומס. אף אמצעי של תחבורה ציבורית לא יכול להתקרב אפילו ליכולת ההעברה של כביש ראשי (מאות אלפי אנשים בשעה). רק אם באופן דמיוני תצמיד אוטובוס לאוטובוס לאורך כל הנתיב שלהם או רכבת לרכבת לאורך כל המסילה שלהן, תצליח להתקרב ליכולת ההעברה של הכביש.


בנוסף לכך, גם העלות של סלילת כביש, אפילו עם מנהרות, גשרים ומחלפים, לעומת העלות של בניית מסילת רכבת חדשה היא ידועה.
כל אחד רואה את כביש 531 החדש, את כביש 1 החדש, את כביש האיילון החדש. בשלושת הפרוייקטים האלה, ניתן לראות בבירור שהכביש נבנה באפס זמן (למרות שנבנו בשבילו מנהרות, גשרים ומחלפי-ענק) ונמסר לציבור הנהגים כבר מזמן ועדיין מסילות הרכבת שנמצאות לאורכו לא נפתחו. מצב זה הוא קבוע ולא יכול להשתנות.
אי אפשר בכלל להשוות בין הסיבוכיות והעלות של של הקמת קו רכבת חדש לבין סלילת כביש ראשי חדש. אלה שני סדרי גודל שונים של מורכבות ושל מחיר.


אולם, יש לכלי הרכב הפרטיים חיסרון ענק: הצורך במקומות חנייה. מיום ליום, מצוקת החנייה בישראל גוברת והממשלה נערכת לכך בהתאם ע"י תכנון של חניוני נתיב מהיר מרובי קומות אשר עצומים בגודלם וע"י הכרחת כל הקבלנים הבונים בארץ להקצות שטחי חנייה עצומים למגורים ולעסקים מעל הקרקע או מתחתיה או על פניה.

היום, בנייה של כל מבנה למגורים או לעסקים ללא תשתית חנייה נרחבת, לא בא בחשבון ונפסל על הסף. בעידן הרכב הפרטי, אין ברירה אחרת.

 

ש מים

New member
לא נכון

"הזמן שלוקח לנוסע בתחבורה הציבורית להגיע מביתו למחוז חפצו הוא לאין שיעור יותר ארוך מהזמן שלוקח לנהג ברכב פרטי להשלים את המרחק הזה".

ובזה מיצינו את הנושא.
מש"ל...
 

אבישי ק

New member
אני גר בקריות ולהגיע לחיפה בבוקר יותר מהר בתח"צ

אין מה לעשות זו עובדה, בבוקר לוקח כמעט שעה להכנס לעיר בעוד עם רכבת תוך 20 דקות אפשר להיות בחיפה מרכז או בת גלים או תוך חצי שעה עם המטרונית אפשר להגיע לבניין הטיל או הדר.
כשייסתיימו השיפוצים אז גם תהיה כרמלית.
 

משה12333

New member
וכמה זמן לוקח לך להגיע מביתך לתחנת הרכבת? הרי הרכבת לא מחכה

לך בפתח ביתך כמו שהמכונית מחכה לך בחנייה.

וכמה זמן לוקח לך לחכות לרכבת? (עיכוב של עד חצי שעה לא נחשב כאיחור לפי כללי רכבת ישראל).

וכמה זמן לוקח לך להגיע מתחנת היעד למחוז חפצך?

האם רכבת יכולה להתפתל ולנסוע במסלול גמיש בין סמטאות? אפילו אוטובוס לא יכול להיכנס לרחובות מסויימים בגלל גודלו.

אף פעם, נסיעה בתחבורה ציבורית לא יכולה להיות יותר מהירה מנסיעה ברכב פרטי.

 
תפיסת ההפעלה במדינה כאן צריכה להשתנות.

מפחדים בארץ לעשות רחובות ללא כבישים.
אני אסביר, לתפישתי.. רחוב כמו דיזינגוף,שינקיין בת"א או אם תרצה אפילו רחוב הנשיא או ההגנה בחיפה צריכים להיות מדרחוב. כל הרחוב מדרכה בלבד ובאמצע רכבת קלה.
כך שגם אם אתה רוצה להגיע עם רכב אין לך אופציה.
&nbsp
תחבורה ציבורית לעולם לא תהייה מהירה כמו רכב פרטי אבל מספיק קרוב זה גם סבבה.
ככה זה עובד בכל העולם.
&nbsp
&nbsp
 

משה12333

New member
בפ"ת, בעלי העסקים במדרחוב שבמרכז העיר מתחננים בפני ראש העיר

הנוכחי שיחזיר להם את הכביש שהיה פעם ברחוב, לפני שהפכו אותו למדרחוב שסגור לכלי רכב. הסוחרים טוענים, בצדק, שכביש הוא עורק חיים בשבילם.

המדרחוב גווע לאיטו כי כולם היום קונים ומבלים באמצעות הרכב הפרטי שלהם. נגמרו הימים של קניות ובילויים ברגל או באמצעות התחבורה הציבורית. המדרחוב שומם וריק מאדם.

ראש העיר לא מוכן לבטל את המדרחוב כי הוא טוען שיש לו רעיונות אחרים, יותר מוצלחים, להחייאת העסקים שלהם. ואכן, בכל הזדמנות (ערבי חג, ציוני תאריכים עירוניים חשובים, חופשת הקיץ) הוא מקיים במדרחוב אירועים טקסיים המוניים של חגיגות עם ליצנים ומופעי רחוב).

אבל בשאר הימים, המדרחוב שומם. בסופו של דבר, ראש העיר ייכנע לדרישתם או שהם יפשטו רגל ויעבירו את עסקיהם לאחד מהקניונים בעיר.

 

אבישי ק

New member
10 דקות לתחנת הרכבת ועוד 3 דקות כירטוס עדיין פחות משעה

10 דקות לתחנת המטרונית הקרובה ביותר.
כשאני אומר שעה אני לא לוקח בחשבון יציאה מהעיר והחנייה.
 

ש מים

New member
כמוני כמוך!

ואני גר בתווך - בין חיפה לת"א. הרבה יותר מהיר (שלא לדבר על נוחיות...) לי לנסוע בתח"צ/רכבת - ל-2 הערים הללו, ולא ברכב פרטי (ואני מדבר כבעל אופנוע!!)
 
למעלה