ScrollLock
New member
פוג'יטסו סימנס (מפגש עם המעבדה)
<התלבטתי רבות אם להעלות את הענין כאן בפורום, אבל לאור ריבוי השאלות בדבר הדגם הספציפי של פוג'יטסו-סימנס שגם אנחנו "נתקלנו" בו, ניתן גם לאחרים להחליט> להלן: אני מכיר את IBM כבר לא מעט שנים. החל מאירגון (חברת הי-טק) ענק שעבדתי בו בעבר ושהשתמש רק ב-IBM (ומדובר על סדר גודל של עשרות אלפי לפטופים אצל משתמשים בכל העולם) ובהמשך במשרד הביטחון, שרוב הזמן שמר אמונים לענק הכחול. עכשיו אני עובד בחברה קטנה (יחסית) וחכמה ולאחר מספר שנות נאמנות (12 שנים) ל-IBM, הוחלט לתת צ'אנס לאחרים. היות ולקוח שלנו הוא המממן ואנחנו רק ממליצים, הפעם לשם שינוי המלצנו (חוץ מעל IBM) גם על דגם של פוג'יטסו-סימנס לאור פגישה חביבה שהיתה לנו עם Lifebook שהתארח אצלנו לכמה ימים. בסופו של ענין נרכש עבורנו Amilo G7440M דרך מכרז אינטרנט. איפה זה ואיפה ה-Lifebook... לפטופ חביב. לא יותר וגם לא פחות. בהודעה אחרת בפורום פירטתי את היתרונות והחסרונות אבל בקיצור: * המסך מבריק! איכות מצויינת, ניגודיות מעולה וגם בהירות מעולה. אבל כל מקור אור מאחורי המשתמש מיד משתקף במסך. מעצבן. * פלסטיקה זולה. למה IBM עושים את זה יותר טוב? ולמה HP גם? * ה-touchpad פשוט לא נעים. זהו. לא יודע למה, זאת ההרגשה האישית שלי. הלאה - לעצם הבעיה: בזמן ביקור אצל לקוח בחו"ל, פתאום תוך כדי עבודה הופיעו רעשים לא מובנים. בהתחלה הסברה היתה שאלו רעשים שמגיעים מחוץ לחדר אבל יום לאחר מכן, הופיעו רעשים מכיוון התיק של הלפטופ (שהיה בתיק ב-standby). הכיוון מחשבה היה, שתוך כדי עבודה כנראה שהידיים לוחצות על המשטח שלהן ומגע לא תקין של הרמקולים גורם לרעשים. כמובן שמיד עם החזרה לארץ הגענו למעבדה של היבואן (יניר מערכות) וגם הם (בעזרתנו) הבחינו בבעיה. הגענו מרחוק והם מיד הכניסו את הלפטופ לתיקון - בלי תור ובלי שטויות! באמת - שירות מצוין. בלי ציניות ובלי שטויות. הם יודעים לתת שירות כשצריך. השארנו את הלפטופ בצהריים ואחה"צ כשחזרנו, הודיע לנו הטכנאי "טיפלנו בבעיה - החלפנו לכם את הרמקולים". בדיקה קצרצרה שלנו במקום העלתה שהבעיה בעינה נשארה. כלום לא השתנה (ובטח שלא השתפר). לא אלאה אתכם בכל הפרטים ובכל הענינים הטכניים, אבל השורה התחתונה היתה (לאחר עוד בדיקה פשוטה של המעבדה) שיש פידבק בין הרמקולים למיקרופון וזה מקור הרעש. פשוט בזמן שעובדים (מקלידים) על הלפטופ, יד שמאל סוגרת לופ אקוסטי בין המיקרופון והרמקולים ויש פידבק. כנראה שבזמן שהלפטופ היה בתיק, משהו לחץ עליו וגם זה סגר את אותו לופ ולכן גם נשמע הרעש. מה יש לומר - וואחאד תקלה של פוג'יטסו-סימנס. תכנון לקוי של לפטופ! אחרי אי אלו דקות ארוכות של נסיונות כושלים לטפל בבעיה ברמה של מערכת ההפעלה ולא ברמה של חומרה, התשובה (שהיתה הגונה למדי) שקיבלנו מהמעבדה היתה: "אתם צודקים, יש בעיה בלפטופ, גם בכל האחרים שבדקנו מאותו דגם, אנחנו נפנה ליצרן ונעמוד איתכם בקשר". האמת? כמו שהשירות שלהם נראה - אני מאמין להם. הם היו פונים לפוג'יטסו-סימנס ומוציאים מהם פתרון! בסופו של ענין, מכיוון שהיינו זקוקים ללפטופ, לקחנו אותו איתנו וסיכמנו שכשיהיה פתרון הם (המעבדה) יעדכנו אותנו ואנחנו נחזור לתיקון. הוגן למדי. הבוקר, תוך פחות מדקה מצאנו פתרון בעצמנו - פשוט לעשות mute ל-Line in ב-Recording (ממערכת ההפעלה). זהו. הבעיה נפתרה. המעבדה עודכנה כמובן. אמנם לא מי-יודע-מה פתרון אבל בכל - bypass לבעיה מציקה. המקור לבעיה? שימוש בכרטיס קול זול. זול מדי! האמנם עד כדי כך פוג'יטסו סימנס מזלזלים בסדרת ה-consumer שלהם? OK, הפנמנו! השורה התחתונה: 1. ממשיכים לקנות IBM. 2. וואחאד באג של פוג'יטסו סימנס. תכנון לקוי!!! ככה זה תמיד אצלם? 3. המעבדה של היבואן לא תמיד "יודעת הכי טוב". אמנם השירות היה טוב והאנשים נחמדים ובאמת השתדלו לעזור אבל ראבאק - מה עם מקצועיות? איך אנחנו בצ'יק פתרנו בעיה בדרך שהם אפילו לא חשבו עליה? רק בשביל זה הם מקבלים אצלנו 7 מתוך 10. אגב - מהנסיון שלנו במפגשים עם המעבדת לפטופים של IBM - הם אפילו 7 לא היו מקבלים. אמנם מקצועיים אבל איזה שירות מחורבן! זהו, מקווה שעזרתי למישהו לקבל החלטה. אגב - בלי קשר - שותף לצוות מבקש למסור שהרמקולים של Herman Cardon שמגיעים עם הלפטופים של HP - הם ""לא משהו"". לא להתלהב מהשם והמותג (חר@#$ רמקולים). הנה מסרתי. צ'או אני.
<התלבטתי רבות אם להעלות את הענין כאן בפורום, אבל לאור ריבוי השאלות בדבר הדגם הספציפי של פוג'יטסו-סימנס שגם אנחנו "נתקלנו" בו, ניתן גם לאחרים להחליט> להלן: אני מכיר את IBM כבר לא מעט שנים. החל מאירגון (חברת הי-טק) ענק שעבדתי בו בעבר ושהשתמש רק ב-IBM (ומדובר על סדר גודל של עשרות אלפי לפטופים אצל משתמשים בכל העולם) ובהמשך במשרד הביטחון, שרוב הזמן שמר אמונים לענק הכחול. עכשיו אני עובד בחברה קטנה (יחסית) וחכמה ולאחר מספר שנות נאמנות (12 שנים) ל-IBM, הוחלט לתת צ'אנס לאחרים. היות ולקוח שלנו הוא המממן ואנחנו רק ממליצים, הפעם לשם שינוי המלצנו (חוץ מעל IBM) גם על דגם של פוג'יטסו-סימנס לאור פגישה חביבה שהיתה לנו עם Lifebook שהתארח אצלנו לכמה ימים. בסופו של ענין נרכש עבורנו Amilo G7440M דרך מכרז אינטרנט. איפה זה ואיפה ה-Lifebook... לפטופ חביב. לא יותר וגם לא פחות. בהודעה אחרת בפורום פירטתי את היתרונות והחסרונות אבל בקיצור: * המסך מבריק! איכות מצויינת, ניגודיות מעולה וגם בהירות מעולה. אבל כל מקור אור מאחורי המשתמש מיד משתקף במסך. מעצבן. * פלסטיקה זולה. למה IBM עושים את זה יותר טוב? ולמה HP גם? * ה-touchpad פשוט לא נעים. זהו. לא יודע למה, זאת ההרגשה האישית שלי. הלאה - לעצם הבעיה: בזמן ביקור אצל לקוח בחו"ל, פתאום תוך כדי עבודה הופיעו רעשים לא מובנים. בהתחלה הסברה היתה שאלו רעשים שמגיעים מחוץ לחדר אבל יום לאחר מכן, הופיעו רעשים מכיוון התיק של הלפטופ (שהיה בתיק ב-standby). הכיוון מחשבה היה, שתוך כדי עבודה כנראה שהידיים לוחצות על המשטח שלהן ומגע לא תקין של הרמקולים גורם לרעשים. כמובן שמיד עם החזרה לארץ הגענו למעבדה של היבואן (יניר מערכות) וגם הם (בעזרתנו) הבחינו בבעיה. הגענו מרחוק והם מיד הכניסו את הלפטופ לתיקון - בלי תור ובלי שטויות! באמת - שירות מצוין. בלי ציניות ובלי שטויות. הם יודעים לתת שירות כשצריך. השארנו את הלפטופ בצהריים ואחה"צ כשחזרנו, הודיע לנו הטכנאי "טיפלנו בבעיה - החלפנו לכם את הרמקולים". בדיקה קצרצרה שלנו במקום העלתה שהבעיה בעינה נשארה. כלום לא השתנה (ובטח שלא השתפר). לא אלאה אתכם בכל הפרטים ובכל הענינים הטכניים, אבל השורה התחתונה היתה (לאחר עוד בדיקה פשוטה של המעבדה) שיש פידבק בין הרמקולים למיקרופון וזה מקור הרעש. פשוט בזמן שעובדים (מקלידים) על הלפטופ, יד שמאל סוגרת לופ אקוסטי בין המיקרופון והרמקולים ויש פידבק. כנראה שבזמן שהלפטופ היה בתיק, משהו לחץ עליו וגם זה סגר את אותו לופ ולכן גם נשמע הרעש. מה יש לומר - וואחאד תקלה של פוג'יטסו-סימנס. תכנון לקוי של לפטופ! אחרי אי אלו דקות ארוכות של נסיונות כושלים לטפל בבעיה ברמה של מערכת ההפעלה ולא ברמה של חומרה, התשובה (שהיתה הגונה למדי) שקיבלנו מהמעבדה היתה: "אתם צודקים, יש בעיה בלפטופ, גם בכל האחרים שבדקנו מאותו דגם, אנחנו נפנה ליצרן ונעמוד איתכם בקשר". האמת? כמו שהשירות שלהם נראה - אני מאמין להם. הם היו פונים לפוג'יטסו-סימנס ומוציאים מהם פתרון! בסופו של ענין, מכיוון שהיינו זקוקים ללפטופ, לקחנו אותו איתנו וסיכמנו שכשיהיה פתרון הם (המעבדה) יעדכנו אותנו ואנחנו נחזור לתיקון. הוגן למדי. הבוקר, תוך פחות מדקה מצאנו פתרון בעצמנו - פשוט לעשות mute ל-Line in ב-Recording (ממערכת ההפעלה). זהו. הבעיה נפתרה. המעבדה עודכנה כמובן. אמנם לא מי-יודע-מה פתרון אבל בכל - bypass לבעיה מציקה. המקור לבעיה? שימוש בכרטיס קול זול. זול מדי! האמנם עד כדי כך פוג'יטסו סימנס מזלזלים בסדרת ה-consumer שלהם? OK, הפנמנו! השורה התחתונה: 1. ממשיכים לקנות IBM. 2. וואחאד באג של פוג'יטסו סימנס. תכנון לקוי!!! ככה זה תמיד אצלם? 3. המעבדה של היבואן לא תמיד "יודעת הכי טוב". אמנם השירות היה טוב והאנשים נחמדים ובאמת השתדלו לעזור אבל ראבאק - מה עם מקצועיות? איך אנחנו בצ'יק פתרנו בעיה בדרך שהם אפילו לא חשבו עליה? רק בשביל זה הם מקבלים אצלנו 7 מתוך 10. אגב - מהנסיון שלנו במפגשים עם המעבדת לפטופים של IBM - הם אפילו 7 לא היו מקבלים. אמנם מקצועיים אבל איזה שירות מחורבן! זהו, מקווה שעזרתי למישהו לקבל החלטה. אגב - בלי קשר - שותף לצוות מבקש למסור שהרמקולים של Herman Cardon שמגיעים עם הלפטופים של HP - הם ""לא משהו"". לא להתלהב מהשם והמותג (חר@#$ רמקולים). הנה מסרתי. צ'או אני.