פוג'יטסו סימנס (מפגש עם המעבדה)

ScrollLock

New member
פוג'יטסו סימנס (מפגש עם המעבדה)

<התלבטתי רבות אם להעלות את הענין כאן בפורום, אבל לאור ריבוי השאלות בדבר הדגם הספציפי של פוג'יטסו-סימנס שגם אנחנו "נתקלנו" בו, ניתן גם לאחרים להחליט> להלן: אני מכיר את IBM כבר לא מעט שנים. החל מאירגון (חברת הי-טק) ענק שעבדתי בו בעבר ושהשתמש רק ב-IBM (ומדובר על סדר גודל של עשרות אלפי לפטופים אצל משתמשים בכל העולם) ובהמשך במשרד הביטחון, שרוב הזמן שמר אמונים לענק הכחול. עכשיו אני עובד בחברה קטנה (יחסית) וחכמה ולאחר מספר שנות נאמנות (12 שנים) ל-IBM, הוחלט לתת צ'אנס לאחרים. היות ולקוח שלנו הוא המממן ואנחנו רק ממליצים, הפעם לשם שינוי המלצנו (חוץ מעל IBM) גם על דגם של פוג'יטסו-סימנס לאור פגישה חביבה שהיתה לנו עם Lifebook שהתארח אצלנו לכמה ימים. בסופו של ענין נרכש עבורנו Amilo G7440M דרך מכרז אינטרנט. איפה זה ואיפה ה-Lifebook... לפטופ חביב. לא יותר וגם לא פחות. בהודעה אחרת בפורום פירטתי את היתרונות והחסרונות אבל בקיצור: * המסך מבריק! איכות מצויינת, ניגודיות מעולה וגם בהירות מעולה. אבל כל מקור אור מאחורי המשתמש מיד משתקף במסך. מעצבן. * פלסטיקה זולה. למה IBM עושים את זה יותר טוב? ולמה HP גם? * ה-touchpad פשוט לא נעים. זהו. לא יודע למה, זאת ההרגשה האישית שלי. הלאה - לעצם הבעיה: בזמן ביקור אצל לקוח בחו"ל, פתאום תוך כדי עבודה הופיעו רעשים לא מובנים. בהתחלה הסברה היתה שאלו רעשים שמגיעים מחוץ לחדר אבל יום לאחר מכן, הופיעו רעשים מכיוון התיק של הלפטופ (שהיה בתיק ב-standby). הכיוון מחשבה היה, שתוך כדי עבודה כנראה שהידיים לוחצות על המשטח שלהן ומגע לא תקין של הרמקולים גורם לרעשים. כמובן שמיד עם החזרה לארץ הגענו למעבדה של היבואן (יניר מערכות) וגם הם (בעזרתנו) הבחינו בבעיה. הגענו מרחוק והם מיד הכניסו את הלפטופ לתיקון - בלי תור ובלי שטויות! באמת - שירות מצוין. בלי ציניות ובלי שטויות. הם יודעים לתת שירות כשצריך. השארנו את הלפטופ בצהריים ואחה"צ כשחזרנו, הודיע לנו הטכנאי "טיפלנו בבעיה - החלפנו לכם את הרמקולים". בדיקה קצרצרה שלנו במקום העלתה שהבעיה בעינה נשארה. כלום לא השתנה (ובטח שלא השתפר). לא אלאה אתכם בכל הפרטים ובכל הענינים הטכניים, אבל השורה התחתונה היתה (לאחר עוד בדיקה פשוטה של המעבדה) שיש פידבק בין הרמקולים למיקרופון וזה מקור הרעש. פשוט בזמן שעובדים (מקלידים) על הלפטופ, יד שמאל סוגרת לופ אקוסטי בין המיקרופון והרמקולים ויש פידבק. כנראה שבזמן שהלפטופ היה בתיק, משהו לחץ עליו וגם זה סגר את אותו לופ ולכן גם נשמע הרעש. מה יש לומר - וואחאד תקלה של פוג'יטסו-סימנס. תכנון לקוי של לפטופ! אחרי אי אלו דקות ארוכות של נסיונות כושלים לטפל בבעיה ברמה של מערכת ההפעלה ולא ברמה של חומרה, התשובה (שהיתה הגונה למדי) שקיבלנו מהמעבדה היתה: "אתם צודקים, יש בעיה בלפטופ, גם בכל האחרים שבדקנו מאותו דגם, אנחנו נפנה ליצרן ונעמוד איתכם בקשר". האמת? כמו שהשירות שלהם נראה - אני מאמין להם. הם היו פונים לפוג'יטסו-סימנס ומוציאים מהם פתרון! בסופו של ענין, מכיוון שהיינו זקוקים ללפטופ, לקחנו אותו איתנו וסיכמנו שכשיהיה פתרון הם (המעבדה) יעדכנו אותנו ואנחנו נחזור לתיקון. הוגן למדי. הבוקר, תוך פחות מדקה מצאנו פתרון בעצמנו - פשוט לעשות mute ל-Line in ב-Recording (ממערכת ההפעלה). זהו. הבעיה נפתרה. המעבדה עודכנה כמובן. אמנם לא מי-יודע-מה פתרון אבל בכל - bypass לבעיה מציקה. המקור לבעיה? שימוש בכרטיס קול זול. זול מדי! האמנם עד כדי כך פוג'יטסו סימנס מזלזלים בסדרת ה-consumer שלהם? OK, הפנמנו! השורה התחתונה: 1. ממשיכים לקנות IBM. 2. וואחאד באג של פוג'יטסו סימנס. תכנון לקוי!!! ככה זה תמיד אצלם? 3. המעבדה של היבואן לא תמיד "יודעת הכי טוב". אמנם השירות היה טוב והאנשים נחמדים ובאמת השתדלו לעזור אבל ראבאק - מה עם מקצועיות? איך אנחנו בצ'יק פתרנו בעיה בדרך שהם אפילו לא חשבו עליה? רק בשביל זה הם מקבלים אצלנו 7 מתוך 10. אגב - מהנסיון שלנו במפגשים עם המעבדת לפטופים של IBM - הם אפילו 7 לא היו מקבלים. אמנם מקצועיים אבל איזה שירות מחורבן! זהו, מקווה שעזרתי למישהו לקבל החלטה. אגב - בלי קשר - שותף לצוות מבקש למסור שהרמקולים של Herman Cardon שמגיעים עם הלפטופים של HP - הם ""לא משהו"". לא להתלהב מהשם והמותג (חר@#$ רמקולים). הנה מסרתי. צ'או אני.
 
תודה רבה../images/Emo70.gif

וממליץ לכל מי שמתכנן לקנות פוג'יטסו לקרוא את מה נכתב כאן.
 

ScrollLock

New member
שלא אובן לא נכון - השירות היה טוב !

השירות היה טוב ואפילו יותר מזה. הרמה של אנשי המעבדה? "קצת" פחות מזה. אני יכול להעיד על עצמי כעל לקוח מצוין! אני החלום של כל איש שירות ומכירות - מספיק שנחמדים אלי ומגלים רצון טוב ואני חוזר לאותו מקום. אני בהחלט יכול להעיד שהיחס שקיבלתי היה טוב וללא ספק נעשו מאמצים לעזור לנו ועצם זה שהסכימו לקבל אותנו בלי תור מכיוון שבאנו מרחוק והנושא היה דחוף לנו - זה כבר מעיד על אופי המקום. רק לשם השוואה, מהנסיון שלנו עם IBM - אותם לא מעניין כלום!!! אתה יכול לבוא גם מהצד השני של העולם, להיות על סף שואה גרעינית ועדר טיגריסים בנגליים מורעב רודף אחריך - ב-IBM תור זה תור! לא משנה כמה זה דחוף לך - תמתין! נחזור אליך כשנבין מה הבעיה. או שלא... כל בדיקה (גם במסגרת האחריות?) מחויבת בתשלום! אין משלוחים! תבוא - תיקח. אם אתה רוצה משלוח, תדאג לזה בעצמך ועל אחריותך. בחייכם, אנחנו שולחים פרטי ציוד אלקטרוני רפואי במליוני דולרים מסביב לכל העולם. ולא - אין לנו "בלדר אישי". אנחנו עובדים עם UPS ופדקס. משתמשים בשירות הרגיל והסטנדרטי שלהם. משהו שכל אחד יכול לעשות. אז IBM לא יכולים? בחייאת. זה הרי הבסיס של שירות - לדעת להודות בטעויות ולקחת עליהן אחריות. תקלות במסגרת האחריות מחוייבות בתשלום? נו...
 

LostDecade

New member
צל"ש + ח"ח

ולחשוב שממש שקלתי רכישה של לפטופ כזה. זה רק מוכיח שבניידים - לא משנה המפרט, משנה האבא... זאת אגב הסיבה שלא ארכוש לעולם מחשבים מתוצרת HP יותר (אלא אם כן לנובו יקנו את IBM שיקנו, בתורם, את HP, ואז אשקול). יצא חתיכת אשכול.
 

Ice Age

New member
תודה על הביקורת!

האמת היא שתכננתי לקנות פוג'יטסו, וגרמת לי להתלבט. מצד אחד שירות נשמע לא משהו, מצד שני זה פרט שולי, ויכול להיות ששאר הדברים בו דווקא בסדר והוא מצדיק את המחיר. נראה לי שאני אקח אחד לאחד העובדים שלי, נראה איך הוא יהיה.
 

Mיקי_

New member
אותי הוא דווקא לא שכנע איך שהוא כתב

ידעתי שהייתי מנתקת דרך הווינדוז, ולמעשה גם לבן זוגי עם הT42 המופלא שלו של יבמ היו רעשים כאלה... בעיקר אחרי שהוא נתן כאלה מחמאות על השירות. אני בהחלט בדרך לרכוש אחרי שאתגבר על כל התלאות האישיות שלי מול הפוג'יטסו...
 

Y.G.J

New member
נשמע לי מוזר משהו...

ממתי בלפטופ יש מיקרופון פנימי? ואם יש לו מיקרופון פנימי ממתי הוא מחובר דרך הline-in? אם הוא מחובר לline-in אז למה לחבר אותו כל הזמן? לי יש פוג'יטוץץץ אומנם A1650 ואין בו מיקרופון... ויש לי line-in... אבל גם אם בלוח בקרה ->סאונד -> הLine-in נבחר הוא לא מצפצף או עושה שום אקו כשאני מסתיר או סוגר עליו... בנוסף למיקרופון יש כניסה משלו שנקרא - איך לא... מיקרופון... ומה שלא יהיה אם יש לך בנייד גם רמקולים ויציאה לרמקולים, גם ליין אין וגם מיקרופון וגם כניסה למקרופון... הרי שאת המקרופון הפנימי תשתיק אותו... וזה הפתרון שלך... לא רואה טעם בשימוש של המקופון הזה שהוא לבטח משהו שנמכבר כברירת מחדל ולא ישמש את מליוני הקונים של לפטופ בעולם האם אני טועה במשהו? יש לך באמת מיקרופון פנימי במחשב? כי לדעת יש קצר בין הכניסות של הכרטיס קול לבין היציאה שלו לרמקולים...
 

ScrollLock

New member
כמעט לכל לפטופ יש מיקרופון פנימי.

כמו שיש רמקולים, יש גם מיקרופון. סתם לידיעה כללית - רמקולים ומיקרופון משתמשים פחות או יותר באותם מודולים של חומרה ותוכנה ולכן כמעט תמיד הם באים ביחד. למה ה-Line in היה מחובר? זאת ברירת המחדל של Windows. למה? שאל את מיקרוסופט! "...אבל גם אם בלוח בקרה... ...Line-in נבחר הוא לא מצפצף או עושה שום אקו כשאני מסתיר או סוגר עליו..." - חביבי, זה בגלל שיש לך כרטיס קול טוב יותר מזה שמגיע עם הפוג'יטסו-סימנס שיש לנו. ת'כלס? אתה צודק ב-100% - זה לא אמור לקרות! לא אמור להיות אקו. מה שכן - הכרטיס קול לא מזייף. הוא יחסית מדויק (אין שינוי משמעותי בין מה שהוא מקבל לבין מה שהוא מוציא). לנו חשוב מאוד המיקרופון, לא הרמקולים. בבדיקה שעשינו (בכלים שלנו) התברר שהמיקרופון הפנימי וגם החיצוני מכניסים המון המון רעשים חיצוניים. הפילטרים שמגיעים עם הכרטיס קול, לא שווים הרבה. זה אגב, מבחינתנו, ההבדל בין כרטיס קול טוב לגרוע. את הרמקולים לא בדקנו אבל היות ואין לנו צורך ממשי בהם - גם לא נבדוק אותם. ככה זה - כשעושים משהו זול - עושים אותו זול עד הסוף!
 

point2i

New member
עשה טובה תחסוך מעצמך את המבוכה

אתה בא לכאן ,וכותב תצהירים ארוכים לגבי מחשבים ניידים , מציין נתונים כאלה ואחרים כליקויים , בזמן שאין לך מושג וחצי על המונחים שאתה משתמש בהם . אתה בא לכאן להביע דיעה אישית - סבבה אבל לגלות כזו נחרצות ולהטעות , ולהטות את הקוראים זה כבר עניין שגובל בחוצפה , והייתי ממליץ למנהל בפורום לתת לך אזהרה בכל מה שנוגע להטעייה מכוונת של הקוראים ! לידיתעך - לרוב הניידים ישנים כחדשים אין מיק , מובנה ! בכל מה שנוגע לכרטיס הקול " הפידבק " ( ולא האקו ) שנוצר לך בין הרמקולים למיק . לא תלוי בכלל באיכות הכרטיס . על איזה פילטרים שמגיעים עם כרטיס הקול אתה מדבר
בוא ספר לנו - ותרחיב את הידיעה של הקוראים האחרים ! מה לעשות ובמקרה אני עובד במקצוע הזה שנקרא סאונד וקול קרוב לעשרים שנה ואני יודע בדיוק במה מדובר
 

Y.G.J

New member
ידעתי שאני לא טועה ולא אידיוט...

הדבר היחיד שהגיוני זה שיש קצר בכרטיס שלו בין הLine-in או הmicrophone לspeakers תודה לאל שלא התחפנתי ובדקתי את הלפטופ שלי עכשיו עם מחיאות כפיים לוודא שאין עליו מיקרופון מובנה... שלא בטעות מישהו ישמע אותי ואת מעשי
 

point2i

New member
אוסיף ואומר ...........

במקרה הזה לא מדובר בקצר בכרטיס הקול !! בסך הכל מדובר כאן על עוצמות שהוגדרו בכרטיס הקול במחשב המסויים הזה , שיש בו מיק, מובנה . כל מה שצריך היה לעשות זה : א. להוריד את עוצמת המיק, או את עוצמת הרמקולים בהתאמה , כדי להימנע מפידבק אקוסטי . ב. בהגדרות השמע - לסמן את המיק. המובנה במצב MUTE ! ישנו קשר ישיר בין העוצמות של שני הרכיבים ( מיקרופון \ רמקולים ) לבין המרחק הפיסי ביניהם . לבין התהוות הצפצוף שנקרא ' פידבק ' . ובהחלט , הבעייה אינה אשמתה של מערכת ההפעלה \ או של חברת פוג'יטסו . יום טוב
 

Mיקי_

New member
אמת ויציב

בן זוגי אף הוא טכנאי קול, שעל הT42 IBM שלו בהחלט יש מיק מובנה, כשנתקל בבעיה זו הבין בהחלט שמדובר בפידבק ופתר את זה בדיוק בדרך שציינת. זו בהחלט לא בעיה של פוג'יטסו. בכל אופן לא צריך להיות סאונדמן כדי להבין את זה... זה קורה לא מעט גם כשעובדים בPC כשהרמקולים קרובים למיקרופון באיזושהי צורה, פשוט או מנמיכים את הרמקולים או את עוצמת המקרופון או משתיקים לגמרי משהו מהם. פשוט צריך קצת ניסיון ותושיה בענייני מקרופונים מחשביים. זה ממש לא מה שימנע ממני לקנות את המחשב.
 

ScrollLock

New member
אנחנו לא נתקלנו בבעיה ב-T42

היות והעלית את הנושא - כמובן שאנחנו נבדוק!
 
אני לא חושב

שיש כאן איזה שהיא הטעייה, זו דאתו ומותר לו להביע אותה. אתה טועה בכך שאתה טוען שלרוב הניידים ישנים כחדשים אין מיק מובנה, היום זה כבר סטנדרט ברוב הניידים החדשים. מה שאני בא למעשה להגיד זה שעל איכות משלמים. לא מדבר על השירות אם הוא טוב או לא טוב, ואם יותר טוב מהשירות של IBM. אבל אני חושב IBM מייצרת את הניידים הכי טובים היום ואין אצלם פשרות על איכות, ולכן הם מרשים לעצמם לדרוש מחירים גבוהים יותר בהתאם. אני לא בא להגיד שפוג'יטסו מחשבים לא טובים, הם בהחלט חברה בעלת שם עולמי ומייצרים ניידים לא רעים בכלל, אבל כשמשווים אותם לIBM אז הם לוקים בחסר מבחינתי.
 

Mיקי_

New member
זו לא חוכמה

יש שתי חברות לטעמי שניתן להשוות לIBM אפל וסוני, אף אחד לא אמר כאן שפוג'יטסו יותר איכותיים מIBM, אבל הם מהווים עבורם תחרות מבחינתי ברמת המחירים, כאשר באותו מחיר פוג'יטסו נותן יותר ממה שיבמ באותו מחיר נותן, ומבחינתי עדיף לי לקנות מחשב שנותן יותר אם גם הוא טוב ויש לו שם טוב, גם אם הוא שם פחות טוב ומפוצץ מיבמ.
 

ScrollLock

New member
הסתייגות חלקית

גם לפוג'יטסו-סימנס יש מה להציע בתחרות מול IBM - סדרת ה-Lifebook היא בהחלט סידרה שיש לה מה להציע מול IBM. וכן, אני נוטה להסכים איתך - באותו מחיר פוג'יטסו נותן יותר ממה שיבמ באותו מחיר נותן. ב-IBM משלמים לא מעט על השם והמותג. סוני? נראים מצויין ועובדים נפלא. אבל מה - שבירים ועדינים מאוד. לא משהו שהייתי לוקח איתי לנסיעת עסקים ארוכה במיוחד.
 

ScrollLock

New member
פששש, איזה נחרצות, איזו איכות...

אם זו הרמה שלך כאיש קול וסאונד, אני לא הייתי רוצה להיות לקוח שלך! שאלה: לצורך תפעול תקין של התוכנה שלנו, אנחנו חייבים (!) להעביר את המיקרופון לעוצמה מלאה וכך גם את הרמקולים. איך אתה מסביר את העובדה שבתופעה כזו לא נתקלנו עד היום* באף לפטופ או תחנת עבודה שהשתמשנו בה? זו תופעה חדשה לגמרי מבחינתנו! אין ספק שאם נתקלנו בבעיה הזו פעם אחת, היא עלולה להופיע שוב ואנחנו צריכים להתחיל לחשוב על פתרון אבל זה כבר נושא אחר. *סתם, לידע כללי, אנחנו מפתחים ומוכרים את התוכנה מזה 10 שנים. מיועד למרכזים רפואיים. לקוחות ב-40 מדינות מסביב לעולם.
 

point2i

New member
אני מאד אוהב לעזור ../images/Emo70.gif

וזה מה שאני עושה בד"כ בפורומים הטכניים , והייתי שמח לעזור ולייעץ גם לך . אבל מכיוון שהצהרת שהרמה שלי כאיש סאונד , לא מתאימה לך ולא היית רוצה להיות לקוח שלי , אז אני מנוע מלעזור לך במתן פתרונות לבעיות שמתגלות בתוכנה שאתם מפתחים ומוכרים .!! שיהיה לך יום טוב ובהצלחה !!
 
למעלה