פורום פילם ירדו סופית ממכירת מדיה ביתית?

Blurayonly

New member
פורום פילם ירדו סופית ממכירת מדיה ביתית?

הי, אני יודע שחברת ״פורום פילם היא בעייתית והכל, עם עניין הבלו ריי וכולי, ועכשיו גם עם dvd שנהיה יותר ויותר נדיר אצלם. ממה שראיתי לאחרונה, הם מוותרים על הפצת סרטים מתורגמים / למבוגרים על dvd (״להציל את מיסטר בנקס״, ״החבובות - מבוקשות״ ו-״מליפיסנט״) ואו מוציאה לסרטים מדובבים dvd בעל רק דיבוב וללא תרגום (״לשבור את הקרח״ ו-״טינקרבל ופיית הפיראטים״). אגב, לכל הסרטים שצוינו יש גירסא דיגיטלית עם אופציה של תרגום ודיבוב (פרט ל-״להציל את מיסטר בנקס״ שלא דובב ו-״החבובות - מבוקשות״ שלא כולל את הדיבוב)באייטונז וגם בוי או די. למישהו יש מושג אם הם מרימים ידיים סופית? לדעתי זה נוראי שהחברה הזו, שמחזיקה במותג המדיה הביתית המבוקש ביותר, סרטי דיסני, לא מסוגלת לספק את הצרכן כמו שפעם היא סיפקה עד לפני 7 שנים עם מהדורות dvd שלא ביישומאת עצמן. מקווה שלפחות יעבירו את דיסני לתו השמיני, שיודעים מה לעשות במדיה ביתית.
 

porky169

New member
הבעיה היא


שפורום מחזיקה בזכויות על הדיבובים של כל הסרטים של דיסני ואם זה יעבור לתו השמיני יצטרכו לדבב את הסרטים מחדש.
 

Blurayonly

New member
לא בהכרח

בין השנים 1998-2002 היו סרטי דיסני שהופצו דרך גלובוס-גרופ על dvd מדובב ומתרוגם גם עם הדיבובים העבריים הישנים (״ישנים״... הדיבוב הראשון לסרט בעברית הוא 1988) ביניהם ״מולאן״, ״ספר הג'ונגל״, ספר הג'ונגל של 1994 שכולל רק תרגום, ״הרפתקאות ברנרד וביאנקה״, ״ברנרד וביאנקה במבצע אוסטרליה״, ״באג לייף״ ועוד כמה. בנוסף, זו שאחראית דאז לדיבוב דיסני, שפרירה זכאי, היתה במאית של כמה דיבובי סרטי של דרימוורקס שהופצו תחילה אצל פורום פילם ואחר כך הועברו להפצת גרופוס גרופ/nmc united כדוגמת ״נסיך מצרים״, ״שרק״ הראשון, ו״סוס פרא״. וגם שני סרטי הארי פוטר הראשונים שדובבו על ידה הועברו מידי גלובוס גרופ לידי וורנר הום מדיה/הד ארצי/התו השמיני בלי בעיית זכויות. מעבר לזה, מה שהבנתי, חברת דיסני דורשת את הקלטות הדיבוב של כל סרט על מנת שתישמר אצליהם. לא נראה לי שפורום פילם תהווה בעיה בזכויות דיבוב. מה גם שכל הסרטים כמעט שיש בקולנוע חוץ משל האחים וורנר מופצים ע״י פורום פילם, אפילו דרימוורקס, ורק לאחר מכן בהפצה הביתית מועברים לחברה אחרת. הבעיה היחידה אולי בהעברת הזכויות היא התרגום, שכן, כל הסרטים של דיסני החל מספר הג'ונגל של 1967 תורגמו ע״י פורום פילם, והתרגומים של הסרטים שייכים לפורום פילם אבל מאחר וזה עוד לא קורה, אין עוד מה לקפוץ למסקנות. לפחות שיפיצו את הdvd עם הגדרות עבריות במדינה כלשהי כדי שנוכל לרכוש מחול (מליפיסנט והחבובות 2 ממה שהבנתי לא יופצו בכלל על dvd משיחה עם חנות בעלת קשר עם פורום פילם).
 

porky169

New member
וואלה


מה שאני לא מבין זה, אם דיסני שומרים את כל הדיבובים, למה כשיצאו לפני 10 שנים כל מיני דיוידי של מבחר מהסרטים הקצרצרים של דיסני (כולם אוהבים את מיקי, דונלד וגופי וגם אגדות דיסני), חלק נכבד מהסרטים דובבו מחדש למרות שקיים להם דיבוב ישן יותר שהופץ בקלטות וחלק קטן מהסרטונים היו עם הדיבוב הישן שלהם.
על פי מה היה נקבע אז מה דובב מחדש ומה לא?
 

Blurayonly

New member
יש לי תשובה חלקית

אגדות דיסני זה dvd של סרטוני דיסני שהתאגדו לשישה סרטים בשנות 1940-1950 מביניהם רק אחד הופץ מאוחד רשמיץ בעברית, ״הרפתקאטת איקבוד ומר קרפד״. שהסרט מופיע שם. הדיבובים בטלויזיה נעשו ע״י אולפני אלרום, המדבבים בחדשים, ולמעשה לדיסני ככל הנראה אין חוקיות על הקלטות לפרקי טלויזיה, שמא הדיבוב המקורי לסדרה בת הים הקטנה של שםרירה זכאי נהרס בארכיון בארץ ודובב מחדש לאחרונה. וגם בנושא, מה ששאלתי לא ממזמן על הרפתקאותיו של לו הדב, שדובב והופץ על dvd עברי שודר בדיסני גוניור בדיבוב חדש אם אותם המדבבים רק בלי עפרון אטקין ויובל זמיר ואם מלל שונה. וגם רוב הסרטים של דיסני שדובבו עד 1992 הוקלטו על מונו והקולות לא קימים עוד בנפרד, ולכן, סרטים בהם נעשה שינוי דובבו מחדש בגלל שיש כל מיני דברים שמגבילים בהקלטות מונו (פנטסיה בדיבוב מ1991 לדוגמא חודש) אם זאת גם מספר סרטים שחודשו והוקלטו במונו הופצו עם הדיבוב המקורי (היפה והחיה, אלאדין, ספר הג'ונגל ורוב סרטי דיסני הקלאסיים) הסרטים שלהם נשארו ההקלטות המקוריות שהופצו באותם השנים הם בת הים הקטנה, אוליבר וחבורתו והמסע המופלא הביתה. מעבר לזה אין לי מושג. זה מה שהסבירו לי בזמנו כשהתקשרתי לערוץ דיסני ולפורום פילם ממזמן.
 

porky169

New member
לא נראה לי שהבנת את השאלה שלי בכלל


הסרטונים שהתכוונתי שדובבו מחדש בכלל לא שודרו בטלוויזיה. הם הופצו בין 89 ל93 על גבי קלטות וידאו. ממש לא שאלתי על סדרות הטלוויזיה.
והדיבוב של בת הים הקטנה לא נהרס, פשוט ערוץ דיסני קבעו משום מה שהדיבוב של הסדרה לא מתאים לערוץ שלהם ולכן דיבבו אותו מחדש.
 

porky169

New member
ועוד משהו


הסרטים שבאגדות דיסני וכולם אוהבים את... דובבו כולם על ידי שפרירה זכאי (כמו הדיבובים שבקלטות) וברוב המקרים גם בדיבוב הישן וגם בדיבוב החדש אלה אותם מדבבים בדיוק.
 

bluray1

New member
פורום פילם..........

אפרופו פורום פילם וזלזול בצרכן..... הDVD האחרון שקניתי של פורום פילם הוא "משחקי הרעב-התלקחות" ו"ההפתעה" שחיכתה לי בסרט זה שהם לא טרחו אפילו לשים תמונה סטטית בתפריט הראשי!!!!
יש רק מסך בצבע אפור.......



 

Soak

New member
אם עדיין לא, זה בהחלט הולך לכיוון הזה

אין מה לעשות, תחום הסרטים על פלסטיק הצטמצם מאוד בארץ ובעולם והוא הופך ליותר ויותר נישתי (מתחיל להזכיר את תקופת הלייזר דיסק). זה רק עניין של זמן עד שיהיו חברות שיפרשו לחלוטין מהתחום, והגיוני שהסנונית הראשונה תהיה פורום פילם - חברה שההפצה בפלסטיק מעולם לא היתה בראש מעייניה.
 

Carpet Crawler

New member
בהחלט יותר ויותר נדיר

אחרי שהם בחרו שלא להוציא מהדורות מקומיות של "אופטימיות היא שם המשחק", "דון ג'ון", "עסקה מגונה" ו"בלו ולנטיין", עכשיו בכל פעם שאני רואה את הלוגו של פורום פילם על כרזה של סרט חדש בקולנוע אני כבר יודע לא לטפח תקוות לגבי DVD מקומי ובמיוחד אם מדובר בסרט קטן (כמו "שף" שיצא השנה בהפצתם ואני מאוד רוצה לראות) כי אם כבר זה קורה אז בעיקר עם שוברי קופות שכנראה איכשהו כן שווה להם להוציא, כמו סרטי "משחקי הרעב" וסרטי דיסני/פיקסאר. מצד שני אני רואה שמדי פעם סרטים שפורום פילם הם בעלי זכויות ההפצה שלהם בארץ כן יצאו במהדורות אירופאיות שכוללות תרגום לעברית ("שליחות עירונית") אבל גם על זה קשה להסתמך.
גם לי זה בהחלט בולט בתקופה האחרונה לעומת חברות הפצה מקומיות אחרות כמו יונייטד קינג, התו השמיני ולב שמוציאות הרבה יותר מסרטיהן (גם אם לא הכל) במדיה ביתית.
 

Blurayonly

New member
פורום פילם מחזיקים ברוב נתח הסרטים בקולנוע

כל סרטי דיסני, MGM, דרימוורקס, פוקס המאה העשרים ויניברסל (המדובבים) וחברות קטנות יותרמופצים על ידי הם בהפצה הקולנועית. בתחום המדיה הביתית נעשה החילוק. אבל כל סרט פרט לסרטי האחים וורנר (ששייך לגלובוס) וסרטי לב בארץ מופץ בקולנוע על ידי פורום פילם. הבעיה שחברת דיסני העולמית לא מקבלת שכל ומחליטה להעביר אותם למפיץ מדיה ביתית טוב יותר. גם בארהב דיסני החלו לזלזל. אין שם מהדורות 3D של לשבור את הקרח ושל מליפיסנט. אני הייתי מרוצה מפורום פילם עד לפני 7 שנים, ואני מחזיק נתח כבד מההוצאות שלהם, החל מהדיבוב המקורי לעברית של פנטסיה עם אלכס אנסקי. להזכירכם, לפני כעשור, חברת פורום פילם היתה מבין החברות היחידות שהוציאו שרוולים מושקעים למדיות הביתיות. משהו קרה להם מאז והם התמוטטו, ומאז אני לא סובל אותם. צריכים לעשות אם זה משהו, למרות שאין ביכולתנו.
 

Soak

New member
לפי מה שנרשם בקבוצת הפייסבוק של הפורום

מליפיסנט ייצא ב-DVD מתורגם בארץ.
 
למעלה