פורום 778 זה "הרטבות בילדים" ...

© DrorZi

New member
פורום 778 זה "הרטבות בילדים" ...

איך אני יודע
בטעות הקשתי 778 במקום 788
... לעניינו, הלכתי למטרו היום להסתכל על כלים, צינו לטובה את האטילה (שהוא מסומן אצלי בסיכוי הכי טוב לרכישה כרגע) אבל ניסו לדחוף לי בכח את היורו החדש לפי השיקולים של : א. כלי יותר חזק 10.2 מול 12.8 (אבל שוקל 123 מול 91 של אטילה) ב. יותר יפה (ממש לא מזיז לי) עוד הבדלים ממבט במפרטים מגלה ש אורך- אטליה : 1732 יורו: 1910 בסיס גלגלים - אטליה : 1212 יורו: 1335 הבדל המחירים זניח 13700 ליורו 13230 לאטילה הכלי ישמש לנסיעה עירונית של רוחב בודד אני לא השתכנעתי לקנות את היורו, אני חושב להזמין את האטילה למרות הכל, דעתכם נחוצה בבקשה
אין להם אפשרות לנסיעת מבחן מה שנראה לי מ-א-ו-ד תמוהה, נראה לכם הגיוני
דרור זי, אני בכלל מפורום 207 ...
 

maymeital2

New member
שלום

הייי אני קניתי לפני חודש את היורו ואני יכולה להמליץ לך עליו כי אני ממש מאושרת ממנו ... לא חובה ללכת לפי האופנה ונכון שהאטילה הלך חזק אבל אני מאמינה שגם היורו ילך מעולה כי הוא אחלה כלי - חזק , גדול יותר , ותכלס לא יקר בהרבה...לשיקולך ..
 

© DrorZi

New member
א. תודה על התשובה

ב. אם אפשר לשאול ממה בדיוק את מרוצה, יותר חשוב ממה את לא מרוצה (אם יש) ג. מה השימוש שאת עושה איתו (עירוני בלבד, משולב, לבד או בזוג) ד. אין לי נסיון וזה הכלי הראשון שאני קונה כך שקשה לי להחליט, מה היה לך לפני
תודה מראש.
דרור זי.
 
על שניהם אין נסיעת מבחן?

אכן תמוהה,אבל מאד יכול להיות בשוק האופנועים.. ובוא נראה: א.למראית עין(ללא שום חישוב)הפרשי היחס משקל/כ"ס פחות או יותר מבטלים את עצמם אחד מול השני ובכל מקרה אני לא חושב שדווקא הנתון הזה קריטי,אלא יותר איך הם מרגישים על הכביש ובכל מקרה ברור לך שתאוצות חזקות לא תקבל משניהם,אבל הם בהחלט יספיקו לעיר. ב.נתון האורך ובסיס הגלגלים גם לדעתי קצת פחות קריטי לך,השאלה היא שוב,מי אכן ישתחל יותר טוב מצד אחד וייתן יציבות גבוהה יותר בקו ישר. וכמו שכנראה הבנת,נסיעת מבחן היא מאד מאד נדרשת כדי שאתה וישבנך יקבלו את התחושה הנכונה,לי אין נסיון על אף אחד מהם,אולי למישהו אחר בפורום יש(על האטילה קרוב לוודאי שיש, היורו הוא דיי חדיש אז אני קצת יותר בספק). ומעבר לזה,מה לגבי ההרואיזם?פסלת אותו לחלוטין?בסך הכל מחירו הוא בערך באותה דרגה ומכיוון שבסופו של עניין אם אני מבין נכון אתה מחפש משהו שהוא פרקטי נטו הוא בהחלט מתאים לדרישות שלך ואתה תקבל קטנוע שאמינותו מוכחות יום יום.
 

© DrorZi

New member
אין נסיעת מבחן זו עובדה, מה לעשות

לגבי ההרואיזים הסבר : אני בא מתחום הרכב, מקובל בתחום שרכב בן 4 שנים זה סוס מת, אני יודע (חושב, אולי אני טועה
) שההרואיזים בן 6 כמעט, אני נוטה לבחור באטילה/יורו כי הם צעירים יותר מה גם שחוץ מאמינות, שאני לא חושב שהסאן יאנג נופל בה כלכך,(ושוב אם אני טועה נא לתקן) לא הצגת שום יתרון. ואם אין שום יתרון אז זה רק מבלבל אותי כל הזמן אז אני מנסה לצמצם את המבחר של ה"בין מה לבחור" כי כולם נראה מציעים 90% לפחות אותו דבר בקטגוריה שאני מכוון אליה (סתם כלי בסיסי פחות או יותר לניוד עירוני נוח ולא יותר)
דרור זי.
 
הסאן יאנג אכן לא אמור לפול באמינות

ועד עכשיו לא שמעתי על שום תקלות מיודות באטילה(בקודמו-הדיוק 150 היו בעיות מנוע)אבל מצד שני הוותק של ההרואיזים עומד כאן לזכותו. אבל לעניין הסוס המת... בסופו של עניין בסוג הקטנועים שאתה מחפש ההתקדמות היא איטית בהרבה מן המקובל,קח לדוגמא את הדיוק הפשוט(ה125 סמ"ק)שפחות או יותר בעשור האחרון לא ממש התקדם(נדמה לי שבאיזה שהוא שלב הוא קיבל בלם דיסק מקדימה במקום התוף המיושן)אבל בסך הכל לא הייתה איזה קפיצת מדרגה ענקית. וכמו שאמרת כולם מציעים פחות או יותר או דבר,בנישת ה125/150 סמ"ק הפרקטיים(ואני לא מדבר על היותר ספורטיבים)אין יותר מדי הבדלים לכן לדעתי רצוי ללכת כאן בשיטת העדר,להרואיזים יש שם מצויין(והשם הוא לא סתם)הוא מאד סחיר(על היורו אי אפשר לדעת וגם אטילה רואים הרבה פחות מההרואיזים),לא ראיתי ששני הקטנועים האחרים נותנים לך משהו שההוראיזים לא נותן לך ולכן הייתי בוחר בו,הוא פשוט מניה בטוחה. ומעבר לזה,בדוק עם עופר אבניר,אם הם נותנים נסיעת מבחן על ההרואיזים אתה תקבל עוד איזה ערך מוסף קטנטן,לפחות תוכל להגיד שבדקת אישית את הקטנוע לפי הקניה. זו כרגע דעתי,תמתין לעוד תשובות,אולי יש פה מישהו שכבר יצא לו לערוך איזה נסיעת מבחן על היורו או האטילה ויספר לנו על קטנועים ברמה הרבה יותר גבוהה מההוראיזים אבל אני מאד סקפטי...
 

© DrorZi

New member
לדיוק תופים, לניו דיוק דיסק מקדימה.

מעורר בי תהיה לאחר שעברתי (בשבילך
) על המפרט של הדיוק מול הNEW דיוק, למה לקלאסיק דיוק 11 כ"ס ולניו דיוק רק 10.2 (שזהו הספק האטילה גם) ד"א הבנתי שלדיוק עם הבעיות מנוע היה קירור מים (לאטילה,יורו והדיוקים היום כולם קירור אויר)
דרור זי.
 
לכל ה150 אכן יש קירור מים.

לדיוק 150 למיטב זכרוני אכן היו בעיות עם הקירור שהבאיו לתפיסת מנוע בסופו של עניין,אבל תתפוס אותי כאן במילה. וקצת בילבת אותי עם הגדמים,הקלאסיק למיטב ידעתי הוא בכלל 125 סמ"ק בארץ לא קרור מים,תן קישורים לנתונים כדי שאני אעשה לעצמי קצת סדר בבאלגן.
 
לכל ה150 אכן יש קירור אוויר..לא מים

לפחות אלו שאתה מעוניין בהם ועשיתי לעצמי סדר בבאלגן(מים,אוויר,דיוק ישן,חדש,קלאסיק...וכולם בערך אותו דבר..) וזה אכן תמוה שלניו-דיוק ולאטילה יש בדיוק את אותו הספק כשלניו דיוק 25 סמ"ק פחות. מה נתוני המומנט ובאיזה סל"ד מתקבל שיא ההספק אצל שניהם? ושוב,תן לי בבקשה קישור לנתונים שהצגת...
 
ולמה בכלל הניו דיוק זול יותר

מהקלאסיק דיוק? וכמה שאני זוכר למה שמטרו קוראים "קלאסיק דיוק" יש בלם דיסק מקדימה,או שהקלאסיק דיוק לא ממש זהה לסופר דיוק? דרור,הצלחת לבלבל אותי...
 

© DrorZi

New member
אתה רואה ../images/Emo13.gif פלא שאני מתלבלב ../images/Emo3.gif

הנתונים שלי הם מהקטלוג סאן יאנג שלקחתי במטרו היום אין נתוני מומנט לאף אחד מהדגמים סופר דיוק לא נמכר יותר, במקומו נמכר ניודיוק, 150 סמק, 10.2 כ"ס, דיסק קידמי דיוק רגיל לא נמכר יותר במקומו קלאסיק דיוק, 125 סמק, 11 כ"ס, תופים (בוודאות, הסתכלתי לו אישית בין הגלגל היום
) שוב, כרגע אני לא רואה סיבה להעדיף אותם על האטילה אבל מעניין למה ה 125 קלאסיק חזק יותר מהדיוק 150/אטילה 150 (שלמראית עין נראה שלשניהם מנוע זהה)
דרור זי.
 

© DrorZi

New member
התלבלבו קצת הקישורים

הנה של הניודיוק ד"א הנתונים שם לא ממש מדוייקים לגבי המנוע (בטח לא למומנט הזה
)
דרור זי.
 

© DrorZi

New member
../images/Emo93.gif גם דרור זי מלובלב לגמרי כבר

גם לקלאסיק דיוק וגם לניו דיוק מנוע 125 מה שמוזר הוא כדלהלן לקלאסיק מוצהר 11 (ב 7000) מול 10.2 (ב 7000) של הניודיוק והכי מוזר זה שלאטילה שלו 150 סמק יש רק 10.2 ( ב 7000) לארו 12.8 ב 8500 סלד בקיצור בלאגן שלם עשיתי אבל התהיה נשארת כשהיתה, אטילה או אירוMX
דרור זי.
 
כן,גם אני הסתכלתי על האתר של מטרו

והגתי לאותם נתונים מן הסתם,אבל לא הייתי סומך עליהם,למה? א.כי כבר התגלו שם פאשלות בעבר ובאתרים של יבואנים אחרים. ב.בחו"ל נמכרה גירסא של האטילה בעלת 125 סמ"ק,אולי משם הנתונים. ועושה רושם שהקלאסיק לא רק חזק יותר בהספק סופי אלא שגם שיא ההספק מתקבל ב1500 סל"ד נמוך יותר.הקיצר כל הנתנוים נראים לי מבולבלים ולמען האמת בחיפושים ברשת אני לא מוצא נתונים לקטנועים האלה(האתר של SYM הוא בסינית...) ואם נחזור לתהיה,תסביר לי למה פסלת את ההרואיזים על הסף,כמו שכבר בטח הבנת,שינויים אדירים אין בין הכלים(למעט אולי היורו שחוץ מהמבחן במוטו אין לי שום מידע עליו וגם במבחן לא עשה רושם שהוא משהו מיוחד)כשלהרואיזים אמינות מוכחת במשך שנים?
 

© DrorZi

New member
הסבר :

החלטתי שכולם אותו דבר וחייבים לצמצם את הבחירה אז הוחלט בתור התחלה לצמצם את כל מה שהוא לא סאןיאנג רק כדי שיהיה לי פחות התלבטות כי כולם כלכך דומים ומישהו צריך לקבל החלטה.
דרור זי.
 
אם הגעת למסקנה שכולם כל כך דומים

(ואני לא חושב שאתה רחוק מהמציאות)אז למה לא לבחור לפי מחיר או עיצוב חיצוני?
 

© DrorZi

New member
כי גם בזה הם זהים ../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif ../images/Emo3.gif ../images/Emo3.gif

הם כלכך זהים שזה כמו לבחור תוספות לפיצה שלי יום אחד בא לי זיתים יום אחד בצל ויום אחד פטריות בסוף זו אותה פיצה ואותו מחיר ... בגלל זה אני מצמצם גם על פי שיקולים רנדומלים כמו ללכת רק על סאן יאנג ונשארתי עם שני אלה, אטליה יורו שבינהם אני צריך עזרה
דרור זי.
 
למעלה