פורז חזר בו בנוגע לחמץ

Crichton

New member
בקשר לנסיעה בשבת...

אני לא יודע איפה זה כתוב בדיוק בתורה. אבל אני זוכר שלמדנו בתלמוד על פסוק מסויים שמדבבר שאסור להדליק אש בשבת כי זהו יום קדוש. כך, מכיוון שהמכונית משתמשת באש לנסיעה(הצתה), אזאי אסור לנסוע בשבת. אסור להדליק אור בשבת, אסור להדליק את המחשב בשבת. כמובן, שאם האש הודלקה מלפני שבת, אז זה מותר. כך, מדליקים נרות שבת בעצם ביום שישי בערב, לפני כניסת השבת.
 

eitangn

New member
פרשנויות והחמרות

להדליק אש בתקופת התורה היתה עבודה קשה. לסוע במכונית זה כיף. אך כמובן, בגישה האותודוכסית, מי אני שאחשוב? רק מוסיפים החמרות על גבי החמרות...
 
אז איך מגדירים את הגבולות?

לפי מה אתה קובע, למשל, שללכת עירום ברחוב זה פוגע ברגשות הציבור? ואולי מישהו אחר יגיד שמבחינתו דווקא זה פוגע בחופש שלו. איך קובעים את הגבול? אני לא לוקח פה שום צד, אני באמת מנסה להבין; זה לא כל-כך פשוט העניין הזה.
 
אין מקום לא לאכוף מכירת חמץ

לא צריך לצאת למלחמה על כל דבר החוק בנוגע למכירת חמץ בפסח בהחלט סביר על שינוי להילחם על שבת חופשית צריך שכל מקום בילוי יוכל להיות פתוח בשבת אך שבפסח לא תהיה מכירת חמץ צביון יהודי ולא מדינה דתית
 

אנדרי ז

New member
לא מסכים איתך

אי-מכירת חמץ בפסח היא חלק מתנאי הכשרות עבור עסקים שבוחרים להיות כשרים. עבור כל השאר אין בכך שום היגיון. נראה לך סביר שמסעדה "תשמור על הציביון היהודי" בפסח ותגיש את החזיר והשרימפס עם מצות?
 

אנדרי ז

New member
מה פירוש הצגה בפרהסיה?

הרי כמעט אף אחד לא מוכר חמץ באמצע הרחוב, בלי קשר לפסח. מי שלא רוצה לראות חמץ שלא ייכנס למקומות שבהם הוא נמכר. הרי אלה ממילא אינם כשרים! ואם אני אוכל לי סנדוויצ' להנאתי, ייתנו לי על זה קנס? עד לאן יכול להגיע האבסורד?
 

eitangn

New member
שלא יראו חמץ מהרחוב.

הרבה מזללות מוכרות כלפי הרחוב, שווארמה, פלאפל, סנדביצים וכו'. בתוך חלל מסעדה אין הגבלה (כמובן אים איל לה תעודת כשרות) דוגמה היום בעיתון לגבי דומינו'ס פיצה: יסגרו נקודות מכירה, אך ימשיכו משלוח לבתים.
 

אנדרי ז

New member
ספר את זה למפד"ל

הם אפילו לא מוכנים לשמוע על המשלוחים של רשתות הפיצה שעליהם התבשרנו היום. איפה כאן הפרהסיה?
 

אנדרי ז

New member
פורעי חוק? איך בדיוק?

לא אמרנו "פרהסיה"? איפה בדיוק הפרהסיה במשלוחים לבתים? ולגבי הכפייה הדתית - היא ישנה מעצם קיומו של החוק החשוך הזה. אבל זה כבר נושא אחר...
 

אנדרי ז

New member
גם החוקים האלה לא הכי שפויים בעולם

ולכן מבחינתי מצווה לעקוף אותם - בלי לעבור על שום חוק כמובן.
 

eitangn

New member
זו לא עקיפה. לעומת זאת כפייה...

חשבת פעם למה החוק אוסר הצגת חמץ בפרהסיה, ולא אוסר מכירתו? ע"מ שמי ששומר כשרות לא יתקל בחמץ ברחוב. בתוך מסעדות, או במשלוחים לבתים, אין החמץ מוצג ברבים. התערבות בזה זו כבר כפייה דתית גסה לשמה. אין בזה הגנה על שומר כשרות, אלה כניסה לצלחת שלי. לא המפד"ל מאיימים אלא ח"כית אחת. אין בזה כל עבירה על החוק ואין למפד"ל על מה להלין.
 

מולוקו

New member
יש משהו בזה.

יכול להיות שאם פורז היה עושה ולא מדבר. זה היה יותר אפקטיבי.
 

אשרת

New member
אני חושבת שפורז צריך קצת לסתום את

הפה ולא לעורר מהומות , ותוך כדאי כך, לא לשלוח את הפקחים הללו.
 
למעלה