פורטייייי

bulb

New member
הרבה בלינג בלינג, אבל נראה שלא נגעו במנוע

יש בארץ אופנועים משופרים בהרבה, הן מבחינה מכנית והן מבחינה קוסמטית.
ה-KTM540 מהסדנה של 45, ה-KTM של דוד עם הטיובלס והמנוע המוגדל וזה עוד לפני שמדברים על שועלי קרבות ותיקים (XRים למיניהם ו-XTים משופרים).
 

45degrees

New member
שלי יותר טוב:

היציבה יותר טובה בזכות גלגל אחורי רחב כנדרש.
המנוע מכוייל יותר חזק.
היניקה כבר פתוחה כמעט כמו שאין מושב או יש חור במושב.
אין לי עדיין את גוף היניקה וטוב שכך. פעם ההגדלה היתה ל 42 מ"מ ועכשיו היא ל 44 מ"מ. גררר.... יש לאן לשאוף.

עם הגלגל טיובלס 4.25 להשיג את המספרים האלו על הדיינו זה יחסית קל: הגלגל עצמו בעל מסה נמוכה מאוד. עם גלגל רחב זה יותר קשה.

החדשות הטובות:
בלי עבודת מנוע להגיע ל 58 כ"ס ו 46 נ"מ מומנט אומר שאחרי עבודת מנוע אפשר לשאוף בצניעות ל 65 כ"ס ו 60 נ"מ מומנט. זה אומר גידול של עוד כ 13%. 58 אומר כ 8-10% גידול לעומת המקור (ראיתי מדידות של כ 52-53 כ"ס). כלומר - 65 מהווה גידול כולל של כ 25% מהמקור. רק בהתחלה של התחום האדום של המנוע ולא אגרסיבי מדי.

החדשות הלא מפתיעות:
בבית יש כבר שנה וחצי את התפריט הדרוש לגידול של 26% בהספק.

החדשות המפתיעות ביותר:
למרות שהפירוט ידוע והדרך ברורה, סחבק לא נוגע במנוע מתוך בחירה

בינתיים ....
 
אבל למה אתה לא נוגע במנוע בנתיים ?

הרי אתה לא מתנייד עם הכלי "ביום יום"
למה לא לשפר אותו ?
 
ועדיין אין אחד באליפות העולם

הייתי שמח לראות איזה ברג אחד באליפות העולם, לשטוף את העיניים, לראות למה הוא מסוגל לעשות....

בכלל, אליפות ה-FIM הפכה להיות צדדית בערך כמו אליפות ה-FIM באופנועי קרח. חבל.

דווקא בארץ אני מאמין שלסופרמוטו יש את אחד הפוטנציאלים הגבוהים להתפתחות כענף ספורט, לצד מוטוקרוס, אנדורו וטריאל. הבעיה שהצורך באספלט פשוט בעוכרינו.
 

45degrees

New member
ברג באליפות העולם לא יהיה ככל הנראה

לצערנו הרב.
גם KTM בקושי רואים באליפות העולם. זה נראה יותר כמו האסקי נגד אפריליה ו TM כל הזמן.
 

MexMex

New member
זו המגמה העולמית פחות או יותר

הסופרמוטו מת (שוב). יש, אבל צולע.

אחת הבעיות העיקריות זה שלא מדובר יותר בספורט זול ועממי. לא מדובר יותר בלקחת אופנוע מוטוקרוס, לזרוק עליו קצת גלגלים, קצת בלמים ולמגזימים, קצת מתלים.

היום הכל יקר והכל מיוחד. בלי מנוע משופר עד הקצה אין לך מה לחפש באליפות ברמה מדינתית. בלי זוג צמיגים לכל סופ"ש של מירוצים אין לך סיכוי לפודיום. דלק מירוצים, מחממי צמיגים, מתלים משופרים, כל אלא הפכו מזמן לסטנדרט.

לאחרונה כששאלו אותי למה אינני חוזר לסופרמוטו פה, עשיתי חישוב ביחד עם השואל לגבי עלויות. העלויות הישירות של נסיעות, מלונות, דמי רישום, צמיגים ודלק הגיעו לקרוב ל1500$ לסופ"ש בודד של זוג ימי מירוצים.
בלי עלויות הכנה ובלי עלויות שבר. זה בקלות מגיע ל15,000$ לעונה לאליפות מדינתית. בערך פי 4 מאליפות אנדורו למשל.
 

45degrees

New member
כן. עם טעות קלה: 3-6 סטים צמיגים לכל סופ"ש

שמחייב אותך לפחות לשני סטים של גלגלים.

מנוע עד הקצה כי גם כאן כמו בפאריז דאקאר מגבילים את הנפח ל 450 סמ"ק, ואין בעיה של השבתת כמות מנועים בעונה. ואז אפשר לשים עלות של אופנוע נוסף רק במנוע, ולהחזיק לעונה 4-5 מנועים כאלו בשקט, לכל אופנוע בקבוצה.

וזה עוד לפני הצוות עצמו - גם ברמה מקומית רוכבים לא מגיעים ללא צוות תמיכה וסיוע.
 

MexMex

New member
אתה לא קורא?

מי באליפות מדינתית מחליף 3-6 סטים?
מי מחליף מנועים?

העלויות מאוד יקרות אבל אל תגזים, בחיאת.
 

45degrees

New member
באירופה בגרמניה למשל

באליפות האזורית של דרום גרמניה - ומערב אוסטריה למשל
בהונגריה למשל

זה תלוי סה"כ בעומק הכיס של המתחרה ולא כל כך בליגה עצמה. במו עיני ראיתי מתחרים מכניסים 2 פקטורי רפליקה משופצרים עד השערות של האוזניים לואן המירוצים המשפחתי. אחרי ההלם והכאב ראיתי את הארגזים עם המנועים החליפיים לכל אופנוע - גם הם משופצרים עד השערות של האוזניים מועמסים על אותו הואן. כל מנוע מגיע עם ניילון אטום כזה מודבק אליו ובו מצוין הסטאפ האופטימלי לקרבורטור לאחר הבדיקות הספציפיות לכל מנוע בנפרד על הדיינו. בנוסף, באותה שקית מופיע דוח הדיינו הספציפי לכל מנוע. המספרים בדוח כזה מאוד גדולים.
ההפתעה מגיעה כשאתה מברר מי המתחרים - סתם אחד בן של איש עסקים עשיר מאוד בהולנד והחבר שלו. רוכבים במיקום בינוני בליגה מקומית כלשהי בצפון אירופה.
 

LeCagot

New member
ואם כבר, פרוייקט מקומי של אחד החברה פה

הבהמה
כרגע סגרו לנו את המסלול בגלל בירוקרטיה, אבל כשהוא ייפתח אני אנסה לרכב על הבהמה ולהעביר רשמים.

חוץ מזה, אני משתדל להתרחק ככל האפשר מהדבר הזה לפני שאני עושה לעצמי בור בתקציב. במציאות הוא כל כך יותר יפה מהתמונה, כמעט עשיתי טרייד במקום על סמי (SM610).
 

45degrees

New member
אל תתרחק. נהפוך הוא

הדבר הזה מתנהג פנומנלית.

תשיג לי פרטים בבקשה - איך למה כמה?

איך הגיעו ל 665 סמ"ק?
 

45degrees

New member
המרדף האינסופי אחרי נפח וביצועים.

מילא הגדילו את הבוכנה מ 100 ל 104.
הבעיה שאני רואה שם היא הגדלת המהלך מ 72 ל 78. 78 זה מהלך ארוך מאוד שיש ל LC4 640. שינוי מהלך גדול כל כך משנה מאוד את אופי המנוע. בעיני, עדיף להישאר עם המהלך הקצר כדי לא להפסיד את התנהגות הכביש הפנומנלית של ההוסאברג עם המנוע השוכב.

יותר מזה. בנפח הזה של 665, הספק של 68 כ"ס הוא על איזור תקרת הזכוכית של 100 כ"ס לאלף סמ"ק. זה גם ככה מאוד קרוב למה שהמנוע הזה מוציא עם מערכת פליטה פתוחה ומפות איכותיות: 58 כ"ס מ 565 סמ"ק.
טיונר טוב יכול להגיע לאיזור ה 135 כ"ס לאלף סמ"ק במנועי סינגל אטמוספריים. כלומר, לפי רף זה ה 665 יכול פוטנציאלית להוציא 89 כ"ס מהנפח הזה. KTMים בנפח 692 ו 675 מוציאים כ 80-86 כ"ס בטיונינג מירוצים מלא, כך שהספק של 68 כ"ס מ 665 סמ"ק נחשב "רגיל" כזה.
 
למעלה