פורטפוליו שהגשתי לשנקר

פורטפוליו שהגשתי לשנקר

מעוניין בחוות דעת בבקשה, בייחוד טיפים למחזור הבא... :(
 

j i m m y

New member
ככה הגשת את זה?

בהנחה שכן - אז דע לך: דבר ראשון מגישים רק את העבודות המקוריות. אם הכנת אותם על מחשב, ניחא. אין ברירה אלא להדפיס. ואם להדפיס, אז הדפסה איכותית. מומלץ A3, אבל תכל'ס הגודל לא אומר כלום. דבר שני, ואפילו יותר חשוב - טכניקה זה נחמד, אבל זה לא מה שקובע אם תתקבל. אתה צריך לנסות לייצג רעיונות. ז"א אתה צריך לטפל בנושאים מסויימים, לייצג דברים מסויימים בצורה ויזואלית. אתה יכול לעשות קומיקס, אתה יכול לעשות קריקטורות עם נושא מסויים, אבל שיהיה לזה נושא. דבר שלישי - יותר מהצורה שיש לזה, זה מאוד חשוב איך אתה מציג את זה. ז"א שאתה צריך להתייחס לעבודות שלך לפחות כאילו שאתה הולך לשים אותם במוזיאון. תדביק אותם על קאפה/קרטון ביצוע. תמסגר אפילו אם אתה יכול להרשות לעצמך.
 

j i m m y

New member
עכשיו ראיתי עוד משהו

בהנחה שאתה מעצב דמות: מאד יעזור לך אם תספר את סיפור הדמות. את הרקע שלה, מה היא עושה מה היא אוהבת מה היא שונאת, מה המשפחה שלה וכו'..
 
לא הגשתי את זה על דפים

הדפסתי את זה על חוברת A4 על ניייר כרומו... וזה מוזר מה שאתה אומר על עבודות מקוריות, כי חבר שלי שלומד שם שנתיים עשה משהו דומה.... =\ כשאני מעצב דמויות אני לא בונה להם את כל הרקע, רק את העיצוב עצמו.
 

j i m m y

New member
טכניקה לא מעניינת אותם

זה לא מעניין אותם שאתה לא בונה להם את הרקע. מה שמעניין אותם זה הרקע יותר מהטכניקה.
 

scalla

New member
קטונטי מלהגיד אם תתקבל או לא...

אף אחד לא יודע מה הם מחפשים. אבל אתה הולך להשאל המון שאלות שאני לא בטוח שיהיו לך תשובות עליהן.
 

j i m m y

New member
בחולון ובבצלאל כתוב במפורש שצריך

להביא עבודות מקוריות. ולגבי ת. חזותית גם כתוב שצריך להביא עבודות 'רלוונטיות'.
 

i n n a 1 9 8 8

New member
אתה מתכוון לזה שצריך...

משאתה אומר זה בעצם שצריך לא רק חוש אסתטי אלה יותר עבודות שמראות את ראי נפשך..?דמיון מפותח,מקוריות כושר יצירתי...ובקיצור כל עבודה שתראה איזה רעיון שעומד מאחורי היצירה-איזה מסר אולי שרוצים להעביר דרכה או משמעות פנימית מבחינתך ז"א לא מספיק שתהיה לך זיקה טבעית לאמנות אלה הם מחפשים אנשים מעניינים,אנשים חושבים ועם פוטנציאל שאפשר לפתח-זה משמצפים מהם בבחינות הכניסה...?
 

enbalush

New member
מה זה עבודות רלונטיות?

אני הבאתי ציורי שמן ואקריליק....זה רלונטי?
 

s h i l

New member
אני התקבלתי ללימודים

עם פרוטפוליו של רישומים וצילומים. אם אתה מוכשר אתה מוכשר אתה לא צריך לעשות משהו בגלל שנדמה לך שזה מה שיאהבו. התיק עבודות זה דבר אחד אבל מצטרף אליו אתה והאישיות שלך. בראיון. בשיחה. תהיה מי שאתה. בהצלחה!
 

enbalush

New member
אני מכירה מישהי שהתקבלה לבצלאל עם

צילומים וציורים.
 

scalla

New member
א' זה לא קשור לתגובה שלי...

בלי קשר, נהוג להגיד לאן התקבלת כשמדברים על קבלה. ב' השאלה היא אילו ציורים ואילו צילומים. ההגדרה של ציורים וצילומים כללית מדי. גם אני יכול להגיד התקבלתי לעיצוב תעשייתי בחולון רק עם "ציורים וצילומים" (ופסל אחד אם רוצים להיות קטנוניים).
 

enbalush

New member
מי שמוכשר יתקבל וידע גם מה מציג טוב

את הכישרון שלו, המבחנים וראיונות הקבלה לא קשים.
 

scalla

New member
תרשי לי לצטט "פחח"...

הקבלה למוסדות היא קרובה מאוד למקריות אם לא מיקרית לחלוטין. על פיבן שמעת?! בצלאל לא קיבלו אותו (לא משנה שקיבלו אותו בסוף דווקא בתור מרצה), ובכלל לא חסרים דוגמאות של אנשים מוכשרים מאוד שלא התקבלו למוסד זה או אחר, ויש סתם מיקרים משעשעים כמו למשל שהסטודנט המצטיין של המחזור שסיים ב2005 בבצלאל תעשייתי לא התקבל בפעם הראשונה או מישהו שהיה פעם ראש המחלקה לקרמי בבצלאל התקבל רק בפעם השלישית... מעבר לזה, ולא נעים להגיד אבל לומדים איתי אנשים שהם חסרי כישרון בעליל. עובדה התקבלו...
 

enbalush

New member
תמיד יש יוצאים מן הכלל

ויש כאלה שנראים לא מוכשרים וכל הרעיון למצוא פוטנציאל בראיונות, המון אנשים מוכשרים למשל ולא אינטילגנטים לא יתקבלו לת.חזותית, כי תהיה להם בעיה בלהבין את המסר או להעביר אותו, יש הרבה מדדים.
 

scalla

New member
את מתעלמת מכמה עובדות חשובות...

יש בדרך כלל שני בוחנים, אבל גם להם כקבוצה יש טעם שונה לגמריי ומקבלים התרשמות שונה לגמריי אחד מהשני, מאותו מועמד. עובדה לטענה אני יכול להביא מהלימודים. ביסודות העיצוב מלמדים שני מרצים, כבר קרה לא פעם שמרצה אחד אמר על עבודה שהיא על הפנים והשני שהיא ממש טובה. יכול לקרות יפה מיקרים שבהם לא ממש התמזל המזל לאותו אחד שלא התקבל ומי שבחן את העבודות שלו בשלבים הראשונים לא קלע לטעמו או בראיונות או מה שלא יהיה. חוץ מזה, איך את מסבירה עוד עובדה, לא חסרים אנשים שהתקבלו רק בפעם השניה (כ30% מהמחלקה שלי) ומתכום לחסרים לא מעט אנשים שהגיעו עם אותו פורטפוליו שנה אחרי שנה (מה?! הגיע מחזור כזה מעפן לבחינות כניסה?!). יש לא מעט מיקרים שאנשים מוכשרים פשוט מוותרים אחרי הפעם הראשונה או השניה על הקבלה ללימודים. מבפנים קולטים עד כמעט כמה מיקרי שמישהו זה או אחר התקבל. תגידי, את בכלל לומדת במוסד כל שהו שאת הגעת לטענות הנחרצות האלה? נ.ב. יצא לי להתקל במספיק נעלים מגרפי חולון ושנקר
 

pillit

New member
איזה כיף שחזרת !!!

אתה יודע שעם כישרון כמו שלך- אתה לא צריך ללמוד בכלל- אבל ברור שתתקבל עם כזה תיק עבודות. בקשר להערות המוזרות פה - יש צדק מסוים עם אלו שאומרים שבתי ספר לא אוהבים לראות תיק עבודות מלא עבודות מקצועיות- אלא מעדיפים לראות סקיצות ויצירתיות ולא לקחת אותך כמתנשא שכבר עשה הכל ובא בשביל התעודה. זה נכון- יש מגמה כזו. מצד שני- אין לך מה להסתיר את המקצועיות שלך ואת הנסיון הרב- ודוקא שנקר- מכולם- בוודאי שראוי לו, שיעריך את זה. איזו מגמה תבחר ?
 

enbalush

New member
למה לא ללמוד?

אם הוא מתכוון ללמוד ת.חזותית, אז יש לו הרבה מה ללמוד בטיפוגרפיה...ואם זו אנימציה, אז יש הרבה מה ללמוד (כל אחד צריך) גם אם הוא יודע הרבה ומוכשר, לא אומר שאין לו מה ללמוד...ואולי קר ניסית להחמיא
בקשר לתיק העבודות, הרקעים לעבודות ממש הורסים את תצוגת העבודות, אבל יותרו לו על זה, כי העבודות טובות מספיק בשביל להתקבל.
 
למעלה