פורטפוליו שהגשתי לשנקר

pillit

New member
אני למדתי 4 שנים עיצוב גרפי

הדבר היחיד שזה תרם לי היה שלמדתי פוטושופ. הבחור הזה- אתם לא יכולם להכחיש- יודע את התכנות איור שלו. אם הוא רוצה להיות מעצב- אולי יש לו פה ושם מה ללמוד אבל באיור- ראיתי עבודות שלו ואין שום בית ספר שיוכל להוסיף לו.
 

nirc2

New member
לא מסכים איתך

איור זה מעבר לטכניקה זה גם הגישה המקוריות החדשנות המסר הדקויות האישיות ועוד מליון ואחד דברים שאפשר ללמוד.
 

pillit

New member
בדיוק

איור זה מעבר לטכניקה זה גם הגישה המקוריות החדשנות המסר הדקויות האישיות ועוד מליון ואחד דברים שאי אפשר ללמוד.
 

nirc2

New member
לא בהכרח

אפשר להביא סוס לבאר אי אפשר לגרום לו לשתות המטרה של המכללות זה להביא אותך לבאר, או לפחות להראות לך אותה. אם אתה טוב, אתה גם תשתה. בבית, ברוב המקרים, אתה תמשיך לעשות את מה שאתה תמיד עושה. עושה טוב, אבל זהו.
 

nirc2

New member
יש אלפי מאיירים בארץ

שמציירים יפה ומדהים ומקסים ונפלא ונכון, הם לא צריכים ללמוד בבצלאל או שנקר. אבל בשביל להיות באמת מקורי, ובאמת מיוחד, ובאמת שונה מהשאר, כן, צריך ללמוד. צריך לפתוח את הראש לכלי עבודה שונים, לטכניקות שונות, לאמירות קצת יותר מורכבות, לדעת לפנות לשוק ולקהל היעד בצורה חכמה יותר, לדעת איך פונים לשווקים שלא מכירים, לנושאים שלא מכירים, וכולה'.
 

pillit

New member
הפוך לחלוטין

בבית ספר- אתה מתקבע על סגנון המורה או המרצה או המנחה- ואפילו אם לא בכוונה זה מה שיוצא. ולא הייתי נסחפת עם " אלפי " מאיירים. לא ממש.
 

nirc2

New member
יש אלפי מאיירים בארץ

ורק כמה עשרות שבאמת עושים מזה כסף... ובודדים מהם שבאמת יכולים גם לחיות מזה. אם המורה\מרצה\מנחה\גורו שלך מקבע אותך אז כנראה שהוא לא מורה טוב... אבל שוב, זו שאלה של מזל ושל יכולת אישית. מזל - האם אתה נופל על מורה טוב? אני מאמין שבמוסדות כמו שנקר ובצלאל מלמדים המורים הטובים ביותר בארץ. (למרות שלפעמים יש עילוי פה ושם במוסדות הפחות "רשמיים" כמו למשל אסכולה, או אבני) ויכולת אישית - קח את כל מה שאומרים לך בלימודים, תגיד תודה רבה על הידע, תנסה להשכיל ולקחת את הדברים הטובים שאתה רואה בלימודים, אבל בערבון מוגבל. אם אין לך את הסקרנות לנסות דברים חדשים, לראות דברים חדשים, להתנסות בדברים חדשים, ולפחות בזמן הלימודים, אז זו כבר בעיה ביכולת האישית שלך בתור מאייר או מעצב. להיות 4 שנים באקדמיה לעיצוב, עם תרגילים שנבנו במקצועיות על ידי מעצבים דידקטים, לעמוד בלחץ עבודות, לקבל הפריה מהסביבה, לפי דעתי, זה לא מזיק...
 

scalla

New member
אולי בישראל...

אני ממליץ מאוד על להסתכל לגבי המאיירים שיוצאים ממוסדות כמו SVA או PARSONS ובכלליות מוסדות יודעיי שם באמריקה. מעבר לזה, בבצלאל לפחות אני חייב לציין שאני ראיתי גיוון רב יחסית בין מחזור למחזור בשנתיים האחרונות.
 

amitais

New member
את למדת באסכולה

לא בדיוק מקום שנודע כאקדמיה בעלת רמת לימודים מי יודע מה.
 

pillit

New member
צודק

כך שמה שאני יודעת- למדתי מעשר שנות נסיון בשוק. אתה רוצה להגיד לי שבאיזשהו בית ספר מלמדים יותר מזה ?
 

amitais

New member
כן.

בבית ספר טוב מלמדים חשיבה קונספטואלית, שזה משהו שבא עוד לפני שמתחילים לעבוד בפועל. ובבית ספר טוב מלמדים יסודות מוצקים של רישום וקומפוזיציה, יסודות בסיסיים של עיצוב.
 

scalla

New member
דווקא...

בעניין מקצועיות, לטעמי מעצב מקצועי הוא לא, לפי מה שאני רואה. מבחינת ביצועיסט אין מה להגיד, אבל הרבה דברים לא ממש ברורים מעיצובים שלו. כמו, למה הוא בחר לייצג את המשטרה הצבאית הבצבעים במעין תכלת ובמעין כרמין? למה הוא שם מלא קישוטים שממש לא קשורים למשטרה צבאית וכו'. בעניין הקבלה, אי אפשר לדעת אף פעם. אני חושב שרק מבפנים אפשר להבין באמת עד כמה זה מיקרי שמתקבלים.
 
וואו.. אוקיי... הרבה תגובות

קודם כל אילית, תודה רבה על העידוד :] אבל שנינו יודעים טוב טוב שתמיד יש מה ללמוד.. אולי יש לי טכניקה (שגם על זה אני יכול להתווכח), אבל בכל שאר התחומים בהחלט אני לוקה... =\ אני רוצה ללכת ללמוד תקשורת חזותית כמו שכתבו כאן. אני עדיין מתלבט בין עיצוב גרפי לבין אנימציה, אבל לזה יש זמן. למה הרקעים הורסים את העבודות? רציתי לעשות משהו קצת יותר מסתם להביא עבודות מודפסות, משהו יותר מקורי... לתגובה על העיצובים, מעצב מקצועי אני לא זה בטוח. אבל הצבעים של דגל החיל הם כחול-אדום.. ולקישוטים.. אני לא כלכך שואל שם אף אחד מה לעשות אז אני מרשה לעצמי להתפרע :) תודה רבה על התגובות של כולם! היום מישהו אמר לי שיכול להיות שזה בגלל הגיל, הרי אני עדיין בן 20, יכול להיות שזה גם חלק מהשיקול שלהם? כנראה זה יהיה טוב לעבוד במקצוע שנה, ואז לנסות להתקבל שוב...
 

enbalush

New member
רקע צריך להיות נטרלי

יש בעיצוב עניין היררכי, מה שחשוב הוא מקבל במה גדולה יותר והרקעים שלה מבחינת היררכית באותו מיקום כמו האיורים, הם מקושקים מדי, לא ממש מעניינים ולא תורמים בכלל לפרזנטציה.
 

nirc2

New member
תלמד עיצוב גרפי, לא אנימציה

אני מכיר הרבה בוגרים של לימודי אנימציה, והרבה בוגרים של לימוד עיצוב גרפי. רוב בוגרי העצ"ג אכן עובדים במקצוע ומעטים מאד מבוגרי האנימציה עובדים במקצוע, הרבה מהם עובדים בכלל בעצ"ג... והמעטים שכן עובדים באנימציה לא מרוצים בעבודה שלהם, לא מהשכר ובעיקר לא מתנאי העבודה. אז נכון, בטח יהיו אנשים שיגידו מניסיונם את ההפך ממה שאני אומר לך עכשיו, אבל אני מדבר רק מהניסיון האישי שלי.
 

scalla

New member
כל המחזור של שנה שעברה של אנימציה..

בצלאל נחטפו לשוק העבודה בתור אנימטורים. בכל זאת, מרצה בבצלאל באנימציה ובתקשורת דווקא טוען שיש ייתרון ללעשות התמחות באנימציה בתקשורת חזותית במקום 4 שנים של אנימציה.
 

nirc2

New member
נחטפו נחטפו

אבל השכר והתנאים לאנימטורים זה לא שוס רובם בסופו של דבר מגיעים לעצ"ג...
 
למעלה