פורטרס אנד סאנס: מלצר אנטיפט ואוכל ככה ככה

inבאלי

New member
פורטרס אנד סאנס: מלצר אנטיפט ואוכל ככה ככה

לפורטרס אנד סאנס ברחוב הארבעה בתל אביב יוצא לי להגיע מדי פעם בעיקר הודות למיקום – מול הסינמטק.
הפעם הדוק ואני חיפשנו מקום לאכול בו באחת השבתות אחרי סרט צהריים, והחלטנו לשוב לאכול בבר-מסעדה.

כשנכנסנו למסעדה חלפה במוחי המחשבה שאני מקווה שהמלצר האנטיפט ששירת אותנו בפעמיים האחרונות לא יהיה המלצר שלנו.
בדיעבד, אין ספק שבאותו הרגע היינו צריכים לוותר וללכת למקום אחר. אם זו המחשבה שמלווה אדם שנכנס למסעדה, ברור שיש כאן בעיה.
כמו שאתם מתארים לעצמכם, אחרי הקדמה כזו, כמובן שנפלנו שוב על המלצר האנטיפט. וזו אכן היתה נפילה.

בעת ההתלבטות מול התפריט באילו מנות לבחור, הוא היה סתם לא נחמד ושידר חוסר סבלנות (כרגיל) אבל בסופו של דבר הזמנו כל אחד מנתו.
באותה הזדמנות ביקשנו גם מים רגילים.

אחרי הזמנת האוכל ביקשנו עוד שתי דקות בהן חככנו בדעתנו אילו בירות להזמין.
אני הלכתי לבסוף על בירה פירותית שהיתה מתקתקה להחריד, והדוק שלא יכול היה להחליט בין שתיים, קיבל את הצעת המלצר לטעום משתיהן.
אחרי שתי דקות הגיע המלצר עם שתי כוסות קטנות של בירה, זהות לחלוטין.
הדוק טעם ובחר אחת מהן ושאל את המלצר אם הוא לא יתבלבל בין הכוסות שהרי הן זהות.
המלצר גיחך והסתלק לא לפני שהזכרנו לו שאנחנו מחכים למים...

כמובן שאחרי כמה דקות הוא הביא לדוק את הבירה שהוא לא אהב, ולא את זו שהוא בחר בה.
קראנו לו והוא היה בטוח בעצמו כשאמר שזו הבירה שהדוק בחר בה.
היה מאד לא נעים, אבל הדוק התעקש לקבל את הבירה שהוא בחר, המלצר ענה בצורה מגעילה אבל הביא בסוף את בירה הנכונה.
הסיטואציה היתה כאמור לא נעימה ואף מביכה מאד.



מכאן המלצר האנטיפט התעלם מאיתנו ושירתה אותנו מלצרית אחרת שהביאה את המנות שבחרנו:

פיש אנד צ'יפס היתה המנה שאני בחרתי – הגיעו נתחי דג מטוגנים בבלילה, צ'יפס ורוטב טרטר שלא אהבתי ובמקומו ביקשתי וקיבלתי מיונז.
נתחי הדג הושארו בשמן יותר מדי זמן, כך גם הציפס העבים שהיו מסומרטטים למדי.
אחת המנות הגרועות ביותר של פיש אנד צ'יפס שאכלתי, וזה היה בהחלט מפתיע מאד לאור העובדה שבעבר כן טעמתי את המנה בפורטר אנד סאנס והיא היתה טובה. 64ש"ח.

פרגית ברוטב פלפלים ושקדים היתה המנה של הדוק שביקש אותה עם פירה.
הבשר היה מצויין, רך ועשוי במידה המדוייקת, והרוטב שליווה אותו היה טעים מאד.
גם הפירה שהגיעה בקערית נפרדת היה טוב מאד. 68ש"ח.

את המנות קיבלנו אבל המים עוד לא הגיעו.
כבר היינו עצבניים מאד והערנו למלצרית שביקשנו כבר פעמיים מים ולא קיבלנו. רק אז הם הגיעו.

בשלב החשבון חיפשנו דקות ארוכות את המלצרית ששירתה אותנו, אבל היא לא נראתה בסביבה וגם לא איש צוות אחר.
כשעבר לידינו המלצר האנטיפט ניסינו לבקש ממנו את החשבון אבל הוא הסתובב בהפגנתיות כדי לשאול את השולחן ליד אם הכל בסדר או משהו בסגנון. טוב, זה באמת היה מוגזם לפנות אליו לאור ההסטוריה המשותפת שלנו ....בסוף הצלחנו לתפוס מישהי אחרת כדי לבקש את החשבון.

השורה התחתונה היא של חמישים אחוזי הצלחה בגזרת האוכל,
ואפילו לא אפס אחוזי הצלחה מבחינת השירות, שהצליח להוציא אותנו בהרגשה רעה מהמסעדה.



 
שאלה קטנה

אם ראיתם שהוא המלצר שהולך לשרת אתכם מדוע לא ביקשתם שיחליפו לכם מלצר? מאמינה שבקשה כזו ממנהל המקום הייתה בהחלט חוסכת הרבה מהחוויה השלילית בגזרת השירות שחוויתם.
&nbsp
מעבר לכך, אני לחלוטין לא אובייקטיבית כשזה מגיע לפורטר כיוון שזה פאב הבית שלי, לכן אני לא יכולה להעיר בגזרת השירות. בגזרת האוכל אעיר שחבל על הפיש אנד צ'יפס כיוון שזו מנה שאני מאוד אוהבת ומזמינה לא מעט. אני אוהבת את העובי של הצ'יפס ואף פעם לא מקבלת אותם סמרטוטיים. כמו כן, אני תמיד מבקשת חזרת עם הפיש אנד צ'יפס בנוסף לרוטב שמגיע. חבל שבסופו של דבר זו הייתה החוויה שלכם בגזרת השירות כיוון שמהיכרות עם הצוות רובו באמת יותר מבסדר.
 

inבאלי

New member
בכל מקרה היתה אי נעימות

לדעתי גם לבקש מאחראי המשמרת להחליף את המלצר זו סיטואציה לא נעימה.
מה היינו אומרים לו? בפעמיים הקודמות הוא היה אנטיפט ולכן אנחנו מבקשים שמישהו אחר ישרת אותנו?
בתיאוריה זה פתרון מצויין שיכול לחסוך אי נעימות אבל עצם הבקשה אינה נוחה.
עבורי לאכול במסעדה זה בילוי נטו ואם אני מגיעה למצב שאני צריכה לבקש מממנהל להחליף את המלצר, אני מוותרת על הביקור במסעדה, במיוחד כשמדובר באיזור שהוא משופע במסעדות.

אני יודעת שאת אוהבת את המקום מאד ולי עצמי היו בו גם ביקורים לא רעים, כולל מנה טובה של פיש אנד צ'יפס.
הפעם השילוב של השירות עם מנה גרועה היה מוגזם לחלוטין.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אומרים לו שלא הסתדרתם עם המלצר בפעמים קודמות

ושאתם מבקשים מלצר אחר, פשוט ולעניין. אם לו לא נעים להתנהג כך ללקוחות, למה שלי יהיה לא נעים להתלונן עליו לאחראי עליו, כדי שיהיה לי נעים לשבת במסעדה? לי אישית נוח מאוד להתלונן על מישהו שלא אמור להיות שם; למעשה אני מרגישה שאני עושה בכך שירות לציבור.
 
אני מאמינה

שעדיפה אי נעימות רגעית מול מנהל המשמרת (ואגב, בהחלט לגיטימי לציין כי בעבר נתקלתם בשירות לא טוב מאותו מלצר ואתם מעדיפים חוויה חיובית יותר) מאשר לצאת בהרגשה רעה כפי שיצאתם על השירות, במיוחד נוכח העובדה שמדובר בבילוי נטו.
 

inבאלי

New member
במיוחד משום שמדובר בבילוי

לא מתאים לי לנהל שיחה כזו שכרוכה באי נעימות מול מנהל המשמרת.
אני בהחלט מקבלת את האופציה הזו אולם עבורי כלקוחה שיש לה עוד המון אפשרויות בחירה היכן לאכול עדיף לוותר ולא לעבור אי נעימות שבעצם הבקשה.
המנה שלי הפעם היתה באמת גרועה במיוחד, כך שגם קולינרית אני לא מרגישה שויתור על ביקור במסעדה הוא מחיר גבוה במיוחד.
כשאני יוצאת לאכול אני יוצאת לבלות, ואם אני לא חייבת אני לא אתעקש לאכול במקום כזה אחרי שירות בעייתי (ומתמשך)כזה ומנה אחת מתוך שתיים גרועה.
בחיי היומיום יש סיטואציות אחרות שכרוכות באי נעימות מבחינת שירות ויחס ובהן לא אוותר. בבילוי במסעדה, מירב הסיכויים שזה לא יקרה.
 
עניין של השקפה

&nbsp
כמו שאני רואה את הדברים, עוד לפני הגעת המנה הגרועה במיוחד, אני מעדיפה למנוע מצבים בהם אחוש לא נעים ואם אני יודעת שמלצר הולך לתת לי שירות שהוא לא טוב, אעדיף לא לקבל אותו ממנו.
&nbsp
כל זה לא נוגע להחלטה שלך האם לחזור למקום או לא אלא נטו להתמודדות באותו הרגע עם הפוטנציאל לשירות גרוע.
 

pix37

New member
איזה באעסה

לפעמים שווה להתעמת עם מלצר כזה או לבקש מאחראי המשמרת להחליף אותו. זה ממש לא נעים - אבל עדיף לנסות להציל את הערב נאשר לסבול בגלל חמוצון.
ואם מספיק אנשים יעשו את זה אז חמוצון יבין שהוא לא במקצוע הנכון
 

inבאלי

New member
הדוק התעמת עם המלצר

האמת שאני חושבת שאיני זוכרת מתי ראיתי את הדוק שהוא אדם רגוע ומנומס מאד (הכי לא ישראלי במובן הזה...) מתעמת כך עם מישהו(כשסיפרתי על העימות לחברים שלי שמכירים אותו הם לא האמינו לי בהתחלה....).
לגבי החלפת מלצר, כפי שכתבתי למעלה זה פתרון מצויין בתיאוריה אבל בפועל טומן בחובו אי נעימות. בסופו של דבר הוא לא שירת אותנו.
 
תודה על הדיווח וכמה שאלות ברשותך...

האם בפעם הקודמת שהמלצר הגועלי שירת אתכם השארתם טיפ?...
האם השארתם טיפ הפעם?..
&nbsp
אני מאוד מקווה שהתשובה לשתי השאלות היא "לא" כי לפי מה שתיראת לא מגיע לאף אחד מהמלצרים ששירותו אתכם טיפ.
&nbsp
אני לא מבינה למה לא התלוננתם על המלצר עוד בפעם הראשונה ששירת אתכם או למה לא ביקשתם להחליפו בפעם השניה.
לדעתי בעל המקום צריך להיות מודע איך העובדים שלו מייצגים את המקום ויותר מזה, לא חושבת שאתם צריכים לסבול יחס גועלי כאלה מאיזה פוץ (זאת הגירסה המעודנת למה שרציתי לכתוב חח).
 

inבאלי

New member
השארנו תשר

בפעם הקודמת היינו עם חברים שרצו להשאיר תשר מינימלי וכך היה.
הפעם השארנו תשר למלצרית שהחליפה את המלצר ולמעט ההיעלמות שלה בשלב בקשת החשבון נתנה שירות טוב.
לא התלוננו פשוט כי כל מה שרצינו זה להסתלק משם.
 
אני מאוד מבינה את הרצון ליוף משם, אבל לדעתי חבל שהשארתם טיפ

בפעם הראשונה (מבינה שזה לא היה תלוי רק בכם אבל במצב כזה לא הייתי משאירה כלום) ובפעם השנייה כבר הייתי מתלוננת עליו למנהל.
יש סיכוי שהטיפים מחולקים ולכן למרות שהשארתם טיפ למלצרית, הוא יגיע גם לאותו מלצר.
&nbsp
אני ממש לא מבינה למה מלצרים מרשים לעצמם להתנהג ככה ולמה מסעדות מחזיקות בהם...
אני זוכרת לפני שנים שהייתי במסעדה עם אוכל ממש טעים אך המלצר היה ממש גועלי, הבן זוג פחות ביישן ממני וממש שטף אותו. המלצר היה בהלם, התנצל והשירות הפך למופתי וענייני.לא חזרנו.
&nbsp
אני לא מחפשת מלצר שיהיה סופר חייכן וצמוד לשולחן שלי אבל אני ממש לא סובלת מלצרים סנובים שעושים טובה שעונים או שמתווכחים...
&nbsp
בכל מקרה תודה על הדיווח ומקווה שיהיו לכם דיווחים וחוויות נעימות יותר בעתיד...
 

החתולית

New member
חבל שזו היתה החוויה שלכם

אני חושבת שאני במקומכם, הייתי ניגשת לאחראי/ת ביציאה, ומדווחת על שתי חוויות השירות עם המלצר האנטיפט.
&nbsp
אדם כזה צריך למצוא עבודה מול מחשב, במקום עבודה עם אנשים.
 

oreldi

New member
איזה ביאוס

מלצר כזה הורס את כל החוויה. נתקלתי כבר במלצר עם התנהגות דומה.
לשכוח מים מאפיין חלק גדול מהמסעדות שביקרתי. כנראה שזו בקשה גדולה מדי.
חבל שזה מה שהיה.
 
אפרופו לשכוח את המים

מדובר, כמו שנכתב פה, ב"תקלה" חוזרת בלא מעט מקומות. ובכלל, יש חוק מים צוננים בישראל, ועל פיו חייבים לתת מים מהברז לכל המבקש. זה מבחינתי אלף-בית של שירות - לא הזמינו שתייה? להניח קנקן מים מהברז עם קרח על השולחן.

הייתי בקיץ האחרון זמן מה בבריטניה בטיול, ושם (כצפוי) זו תרבות אחרת: שם לוקחים את החוק הזה ברצינות הראויה עד כדי כך שלתדהמתי אפילו בהופעות רוק הוא מבוצע - תפסתי עם כמה חבר'ה מקומיים את השורה הראשונה בהופעה של ארקייד פייר בארל'ס קורט ותהיתי אם לא כדאי שנשלח מישהו לרכוש מים כדי שיהיה במידת הצורך. "לא צריך", ענה לי אחד מהם, הישיר מבט למאבטחים ממול ואמר "אני צמא". תוך 10 דקות הגיעו כוסות מים קרים לכולנו. בתום ההופעה, כשבארץ נגזר עליך לתרום מחיר מופקע תמורת בקבוק קטן של מים מינרלים בדוכני השתייה והאוכל במקום, ניגשו החבר'ה לדוכן שמכר אלכוהול וביקשו מים לשתייה, ומיד ניתנו כוסות מים ענקיות עם קרח חינם לכולם. כך פועלת מדינה מתוקנת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למעשה לא אמורים אפילו לבקש:

סעיף 3 לחוק בנינים ציבוריים (מיתקני שתיה למים צוננים), תשמ"ז-1986:
חובת הגשת מים צוננים
3. מי שמנהל או מחזיק, בין כבעל ובין באופן אחר, מסעדה, בית אוכל, בית קפה או מקום כיוצא באלה שבו מוגש אוכל, יגרום לכך שיוגש לכל לקוח קנקן מי שתיה צוננים, ללא תשלום.
 
למעלה