פורים חג אנטישמי?

אופירA

New member
מנהל
ואני רוצה להתייחס לעוד לוואי

קשה מאוד להבין למה אתה מתכוון. אי אפשר היה להבין שבכך שאמרת: "שטויות" על המשפט "האם כשתלו את אייכמן לא שמחת" - התכוונת שנראה לך שטותי לתלות את קיומו של חג במותו של אדם מסוים. כך שאין לי אפשרות להתייחס לדבריך (כי אני קצת קשת הבנה, וזקוקה לניסוח ברור), רק ללוואים העולים מהם.
 

tamarhp

New member
לא הבנתי מה הקשר..

אמנם חג הפורים לא נחגג על עצם מותו של המן, אבל הכעיסה אותה הגישה שלו, כאילו המן היה צדיק והיהודים אכזריים בכך שתלו אותו. לכן ניסיתי לתת לו השוואה לאדם אחר שהרג יהודים רבים ונענש על כך, ולשאול אותו האם לא שמח במותו. היכן אתה רואה שתליתי את קיומו של חג הפורים במותו של אדם זה או אחר?
 
ההשואה שלך לא הייתה במקום

יהודים יצאו לרחובות כשהתקבלה ההחלטה באו"ם על תוכנית החלוקה. לא כשתלו את אייכמן. השמחה שלך לעד, או הריח הזה שנידף מההשוואה שלך צרמו לי.
 

tamarhp

New member
אדם שמתנהג כמו חיה

רוצח אנשים ומתעלל בהם ומאבד כל צלם אנוש.. מה הקשר ליהדות ולגזענות?
 
מדהים כמה את גמישה וחלקלקה

"אדם שמתנהג כמו חיה" הוא ניסוח הרבה יותר מעודן ל"אם אתה קורא לו אדם... מילא". לפסול את הוויותו של מישהו כאדם בגלל א', ב' ו-ג' זאת אפליה, גזענות או התחלה של שימוד (ובכל המקרים זאת לא התנהגות נחמדה או מנומסת, גם אם הוא גוי ואפילו אם הוא רפורמי). כשאת פוסלת מישהו על הדבר הכי קטן ("אפילו שינוי עַרְקְתָא דִמְסָאנָא" כמו שכתוב במסכת סנהדרין) את מיד מתגלגלת לעוד ועוד כמו שראינו כאן (אבל אצלך זה כבר תוצר מתקדם של שנאת חיים את השונה ממך).
 

tamarhp

New member
במחשבה שניה

"בנפול אוייבך אל תשמח", יש עניין לא לשמוח לאיד גם כשמדובר באויב.. צודק.
 

B l o n d i e

New member
נכון, היינו יכולים להגיע למסקנה

הזו גם בלי הפסוק מהתורה... אבל איזה מדהים זה שכבר לפני אלפי שנים, כשרמת המוסריות בעולם במיוחד במלחמות היתה מאוד נמוכה והיתה זילות בחיי בני אדם, קבלנו כזה ציווי מוסרי נפלא שתקף לכל הדורות
 
מה שמדהים הוא

שרמתו המוסרית של האדם שלא השתנתה שנים, רק המודעות לנושאים האלה. ובעוד שרוב התרבויות פיתחו מודעות "טבעית" ואינסטנקטיבית למוסר ואתיקה, חלקים מסויימים ביהדות מתעקשים לדבוק בדרך ששירתה את אבותיהם לפני מאות שנים ובכך לפגר אחרי כל העולם, גם אחרי אחיהם המפוחכים.
 
למעלה