פורסם מכרז דרום גוש דן

מכרז לקווים העירונים של ראשון לציון, חולון ובת ים + קווי ראשל"צ/ חולון/ בת ים - תל אביב/ פתח תקווה-גהה.

החדשות המרכזיות:
ביטול השימוש באוטובוסים בינעירוניים (מניח שהכוונה בקווים - 190+194+195, 145+146, 163, 173, 264)
ביטול עתידי של הקווים 119+ 83.
קו 144 הופך לקו שפועל לאורך כל היום ומגיע לנתב"ג (עם חלופת בוקר במסלול הקיים).
קו 13 חדש מבאר יעקב דרך ראשל"צ לאזור תעשיה חולון (מצוין שמדובר בקו מכין לקו רק"ל הסגול - מישהו יודע במה מדובר? בלבול עם החום?)
קו 199 חדש - חלופה מהירה לקו 99 לאזורי תעסוקה ומסחר.
מצוין שקו 19 בעתיד עם סגירת אלנבי והפעלת הקו הסגול והירוק ישתנה אך לא הוחלט עדיין איך.
 

DanBus43Maalit72

Active member
רשימת כל הקווים הכלולים במכרז לפי נספח ב':

קווי דן: 19, 29, 38, 73, 119.

קווי אגד: 71, 83, 85, 143, 144, 145, 146, 163, 173, 176, 228, 271.

קווים חדשים הרשומים במכרז: 13, 199.
 
מכרז לקווים העירונים של ראשון לציון, חולון ובת ים + קווי ראשל"צ/ חולון/ בת ים - תל אביב/ פתח תקווה-גהה.

החדשות המרכזיות:
ביטול השימוש באוטובוסים בינעירוניים (מניח שהכוונה בקווים - 190+194+195, 145+146, 163, 173, 264)
ביטול עתידי של הקווים 119+ 83.
קו 144 הופך לקו שפועל לאורך כל היום ומגיע לנתב"ג (עם חלופת בוקר במסלול הקיים).
קו 13 חדש מבאר יעקב דרך ראשל"צ לאזור תעשיה חולון (מצוין שמדובר בקו מכין לקו רק"ל הסגול - מישהו יודע במה מדובר? בלבול עם החום?)
קו 199 חדש - חלופה מהירה לקו 99 לאזורי תעסוקה ומסחר.
מצוין שקו 19 בעתיד עם סגירת אלנבי והפעלת הקו הסגול והירוק ישתנה אך לא הוחלט עדיין איך.
רשימת כל הקווים הכלולים במכרז לפי נספח ב':

קווי דן: 19, 29, 38, 73, 119.

קווי אגד: 71, 83, 85, 143, 144, 145, 146, 163, 173, 176, 228, 271.

קווים חדשים הרשומים במכרז: 13, 199.
מודה שלא ישבתי והעמקתי במסמכים, אבל בחלק אחר במכרז מוזכרים במפורש 6 קווי חברת מטרופולין בחולון, וכל הקווים הפנימים של אגד בראשון לציון- חולון.

גם רשימת הקווים בנספח מוזרה.
קו 119 + 83 אמורים להתבטל.
חסר קו 171.
למה 73 של דן ולא 72/172 או מה שישאר מ- 89/189/289?
 

DAVIDADATO

Well-known member
ביטול עתידי של הקווים 119+ 83.
בהחלט 83 מזעזע עד אחרי תחנה מרכזית ת"א הנוסעים שעולים לאוטובוס אתה מרגיש שאתה באוטובוס במדינה אחרת
קו 144 הופך לקו שפועל לאורך כל היום ומגיע לנתב"ג (עם חלופת בוקר במסלול הקיים).
היו צריכים לעשות את הקישור הזה מזמן אבל התחנות ביניים ברמלה לוד...
קו 199 חדש - חלופה מהירה לקו 99 לאזורי תעסוקה ומסחר.
ידוע מאיפה הוא ייצא ולאן הוא יגיע?
 

DanBus43Maalit72

Active member
מודה שלא ישבתי והעמקתי במסמכים, אבל בחלק אחר במכרז מוזכרים במפורש 6 קווי חברת מטרופולין בחולון, וכל הקווים הפנימים של אגד בראשון לציון- חולון.

גם רשימת הקווים בנספח מוזרה.
קו 119 + 83 אמורים להתבטל.
חסר קו 171.
למה 73 של דן ולא 72/172 או מה שישאר מ- 89/189/289?
קווי מטרופולין ושאר קווי אגד ודן בחולון וראשל"צ שלא רשומים בנספח ב' אינם כלולים במכרז.
 
קווי מטרופולין ושאר קווי אגד ודן בחולון וראשל"צ שלא רשומים בנספח ב' אינם כלולים במכרז.
מדובר במכרז קטן ומאוד מוזר מבחינת בחירת הקווים - מספר קווים מועט (19 קווים בסה"כ, באותה נשימה 2 מהם רשומים כמבוטלים) חלקם לא תדירים במיוחד, שמאוד מפוזר בין נקודות יציאה ויעדים שונים (7-8 נקודות שונות ברחבי חולון- ראשל"צ).
בנוסף- קו 228 מופעל כיום על ידי אגד בגלל קושי תפעולי של קווים. מדובר בקו שמשויך לרמלוד ובמכרז עתידי (שאמור לצאת לדעתי בקרוב) ובטח עם הפיצול הנדרש של אשכול חשמונאים, אין סיבה שקו זה (יחד עם 244 ובעצם אולי גם 144) יהיו משויכים לאשכול זה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
מדובר במכרז קטן ומאוד מוזר מבחינת בחירת הקווים - מספר קווים מועט (19 קווים בסה"כ, באותה נשימה 2 מהם רשומים כמבוטלים) חלקם לא תדירים במיוחד, שמאוד מפוזר בין נקודות יציאה ויעדים שונים (7-8 נקודות שונות ברחבי חולון- ראשל"צ).
בנוסף- קו 228 מופעל כיום על ידי אגד בגלל קושי תפעולי של קווים. מדובר בקו שמשויך לרמלוד ובמכרז עתידי (שאמור לצאת לדעתי בקרוב) ובטח עם הפיצול הנדרש של אשכול חשמונאים, אין סיבה שקו זה (יחד עם 244 ובעצם אולי גם 144) יהיו משויכים לאשכול זה.
קו 144 זהו קו צריך פיצול לשלושה קווים.
144 הקיים כקו למחנה בן עמי, קו מהיר מחולון לנתב״ג ואיירפורט סיטי וקו עירוני מרמלה ולוד לנתב״ג.

אשכול חשמונאים הוא אשכול גדול שללא ספק צריך לפצל אותו לשני אשכולות אך עדיין לא יודע איך משרד התחבורה יחליט לפצל את האשכול.
אשכולות גדולים שלדעתי חובה לפצל גם אותם במכרזים הבאים הם אשכול הגליל העליון של נתיב אקספרס, אשכול הגליל התחתון של סופרבוס ואשכול הנגב של מטרופולין.
 

connex

Active member
קו 144 זהו קו צריך פיצול לשלושה קווים.
144 הקיים כקו למחנה בן עמי, קו מהיר מחולון לנתב״ג ואיירפורט סיטי וקו עירוני מרמלה ולוד לנתב״ג.

אשכול חשמונאים הוא אשכול גדול שללא ספק צריך לפצל אותו לשני אשכולות אך עדיין לא יודע איך משרד התחבורה יחליט לפצל את האשכול.
אשכולות גדולים שלדעתי חובה לפצל גם אותם במכרזים הבאים הם אשכול הגליל העליון של נתיב אקספרס, אשכול הגליל התחתון של סופרבוס ואשכול הנגב של מטרופולין.
אם מפצלים את מכרז חשמונאים אז לדעתי הפעלה בנפרד של מודיעין עילית, הפעלה של מודיעין ושוהם יחד והפעלה של רמלה לוד ובאר יעקב יחד
 

DanBus43Maalit72

Active member
אם מפצלים את מכרז חשמונאים אז לדעתי הפעלה בנפרד של מודיעין עילית, הפעלה של מודיעין ושוהם יחד והפעלה של רמלה לוד ובאר יעקב
מודיעין עילית מצדיק אשכול נפרד עקב נפח הפעילות הכבד של האשכול.

מודיעין ושוהם אפשר להפעיל יחד כאשכול אחד יחד עם קווי נתב״ג של אגד.

רמלה ולוד גם אפשר להפעיל יחד כאשכול אחד. את באר יעקב לדעתי או להפעיל את הקווים שלה יחד עם רמלוד או העברת הקווים של באר יעקב לאשכול דרום גוש דן שאין עליו עדיין זוכה.
 
אם מפצלים את מכרז חשמונאים אז לדעתי הפעלה בנפרד של מודיעין עילית, הפעלה של מודיעין ושוהם יחד והפעלה של רמלה לוד ובאר יעקב יחד
הפעלה של מודיעין עילית בלבד לא נכונה בעיני (מבחינת גודל ומשאבים, כולל הסתת משאבים בין ימי ושעות עומס במרחבים שונים). ביתר מופעלת לבד בגלל סיבות היסטוריות שהתגלגלו להם ומחוברת ברמה לאשכול חשמונאים (בדגש על מודיעין עילית). אלעד (למרות שקטנה יותר) מחוברת לבקעת אונו.

בעיני- הפעלה יחד עם מודיעין (מרחב יחסית קטן של קווים בעקבות הרכבת שרק תלך ותיקח חלק גדול יותר, ועיר עם שימוש גדול ברכב) ולדעתי גם גבעת זאב הייתה יותר רלוונטית.
חלק מקווי שוהם שייכים לבקעת אונו של מטרופולין (טעות בעיני). זה משאיר בעיקר 3 קווים (פנימי+ לנתב"ג, לרמלה-לוד ולתל אביב דרך כביש 1) באשכול.

רמלה-לוד יחד עם באר יעקב (ושוהם) שרק הולכים ומתפתחים בהחלט יכולים לפעול בנפרד - בהנחה שמוסיפים לאשכול גם את קווי נתב"ג/ שפירים + מגוון קווים שחלקם מופעלים כיום בידי אגד (144, 244, 228, 374, 249 מפוצל למספר קווים ומסלולים חדשים), יחד עם שינוי משמעותי והוספת קווים נצרכת ברמלה, לוד ובאר יעקב.

נדמה שהקו של משרד התחבורה הוא חזרה למכרזים קטנים (ראה ערך העיר חולון שבפועל מתפצלת ל-3 מכרזים קטנים - קווי מטרופולין, קווי דן, המכרז החדש), קווי חברת גלים שהופרדו מסיבות היסטוריות מהנגב המערבי (דן בדרום) ונשארו כך, מכרז פרוזדור י-ם או שומרון של תנופה, נתניה/ חדרה עירוני (אקסטרה או ללא מכרז של אגד- שמנותק מהקווים האזורים של קווים), החלוקה של ירושלים ל-3 מכרזים שונים (למרות ששם כל מכרז כולל מסה גדולה של קווים) או הפיצול של קווי מעלה אדומים (השאלה אם יעמדו בפני עצמם או יהפכו לחלק מקווי בנימין - עציון).
 

EHP12

Well-known member
קו 144 זהו קו צריך פיצול לשלושה קווים.
144 הקיים כקו למחנה בן עמי, קו מהיר מחולון לנתב״ג ואיירפורט סיטי וקו עירוני מרמלה ולוד לנתב״ג.

אשכול חשמונאים הוא אשכול גדול שללא ספק צריך לפצל אותו לשני אשכולות אך עדיין לא יודע איך משרד התחבורה יחליט לפצל את האשכול.
אשכולות גדולים שלדעתי חובה לפצל גם אותם במכרזים הבאים הם אשכול הגליל העליון של נתיב אקספרס, אשכול הגליל התחתון של סופרבוס ואשכול הנגב של מטרופולין.
חשמונאים כן ראוי לפיצול אבל יש עוד שני אשכולות ענק שיש לפצל:
"חדרה-נתניה": אני הייתי מפצל אותו לשלושה אשכולות שונים: נתניה פרברי, חדרה פרברי וואדי ערה.
"צפון הנגב": את השירות העירוני באשקלון וקרית גת אני חושב שצריך לצאת ממנו ולהיות במכרזים נפרדים.
"העמקים": בהחלט ניתן לפצל לאשכולות "טבריה עירוני ואזורי" ו"עפולה עירוני ואזורי".
גם "הגליל": ניתן לפצל לגליל מערבי (עכו נהריה עירוני ואזורי), וגליל מזרחי (צפת עירוני ואזורי).
"הנגב" דווקא גדול בשטח אבל קטן באוכלוסייה, והוא כולל "מובלעות" בבאר שבע ודימונה. של חברות אחרות.
עוד דבר שהייתי מקפיד שבאותו אשכול לא יהיו קווים שונים עם אותו מספר, ומכרז עירוני יכלול גם את השירות האזורי. ברוב המקומות זה כן ככה אבל יש מקומות שלא: נתניה (עירוני אקסטרה, אזורי קווים), חדרה (עירוני אגד אזורי קווים), אשדוד (רוב השירות האזורי באשכול "אשדוד-יבנה תל אביב), ורחובות (חלק מהשירות האזורי שייך ל"אפיקים").
 
חשמונאים כן ראוי לפיצול אבל יש עוד שני אשכולות ענק שיש לפצל:
"חדרה-נתניה": אני הייתי מפצל אותו לשלושה אשכולות שונים: נתניה פרברי, חדרה פרברי וואדי ערה.
"צפון הנגב": את השירות העירוני באשקלון וקרית גת אני חושב שצריך לצאת ממנו ולהיות במכרזים נפרדים.
"העמקים": בהחלט ניתן לפצל לאשכולות "טבריה עירוני ואזורי" ו"עפולה עירוני ואזורי".
גם "הגליל": ניתן לפצל לגליל מערבי (עכו נהריה עירוני ואזורי), וגליל מזרחי (צפת עירוני ואזורי).
"הנגב" דווקא גדול בשטח אבל קטן באוכלוסייה, והוא כולל "מובלעות" בבאר שבע ודימונה. של חברות אחרות.
עוד דבר שהייתי מקפיד שבאותו אשכול לא יהיו קווים שונים עם אותו מספר, ומכרז עירוני יכלול גם את השירות האזורי. ברוב המקומות זה כן ככה אבל יש מקומות שלא: נתניה (עירוני אקסטרה, אזורי קווים), חדרה (עירוני אגד אזורי קווים), אשדוד (רוב השירות האזורי באשכול "אשדוד-יבנה תל אביב), ורחובות (חלק מהשירות האזורי שייך ל"אפיקים").
לגבי האשכולות הצפוניים, ''העמקים'' היה פעם מפוצל ל 2 אשכולות. אזור טבריה ערוני+אזורי היה של קונקס/ויאוליה/אפיקים ואזור עפולה והעמקים של קווים ועבר לסופרבוס. אחרי בעיות עם הזכיין בטבריה אוחד למכרז חדש אחד וצורף אליו גם אזור דליית אל כרמל ויקנעם שלדעתי בכלל לא צריך להיות קשור לאשכול.

''גליל עליון'' הוא אזור בעייתי לפיצול, אין בו הרבה ישובים גדולים וחלק גדול מהשירות הוא באזורים כפריים עם מעט אוכלוסייה. יש בו יחסית מעט קווים חזקים. ריבויי חברות באזור כזה לדעתי יפגע ברמת השירות. אם בכל זאת לארגן את הגליל מחדש אז אולי
גליל מזרחי+גולן
גליל מערבי עד נהריה
משגב+עכו+קווי אזור שפרעם -חיפה
 

fishgad

Active member
תשלחו את המסמכים
יש תחזוקה באתר
 
נערך לאחרונה ב:
אגד ודן יוכלו לגשת למכרז עם חברת בת בתנאי מסויים.על שאר המפעילות אין מגבלות .
קווי מטרופולין לא כלולים במכרז (הן חלק מאשכול שרון חולון)
יחוייבו להפעיל 276 אוטובוסים חשמליים .אין מיניבוסים ומידיבוסים.
 

ערןל1

Active member
אגד ודן יוכלו לגשת למכרז עם חברת בת בתנאי מסויים.על שאר המפעילות אין מגבלות .
קווי מטרופולין לא כלולים במכרז (הן חלק מאשכול שרון חולון)
יחוייבו להפעיל 276 אוטובוסים חשמליים .אין מיניבוסים ומידיבוסים.
הלוואי והיית צודק, במכרז כתוב כי מספר האוטובוסים יהיה לפחות 276, כל האוטובוסים החדשים שייקנו יהיו חשמליים אבל מותר לקנות משומשים.

אני לא סגור על זה שאתה טועה, לא קראתי הכל.
 
למעלה