למה קו 38 הוא לא קו מאושר שבת לפני תנאי המכרז?
הפעלתו במוצש דווקא נראית מאוד הגיוניות
קו עירוני (מופעל בבינעירוני) מרמלוד לנתב"ג כבר קיים- קו 239 (רמלה- נתב"ג דרך לוד ואירפורט סיטי - צ. אל על) (צריך להיות מתוגבר + נכון שהיה מאורך לרחובות כחלק משינוי קונספציה גדול יותר של 249 ושל כלל הקווים במרחב).קו 144 זהו קו צריך פיצול לשלושה קווים.
144 הקיים כקו למחנה בן עמי, קו מהיר מחולון לנתב״ג ואיירפורט סיטי וקו עירוני מרמלה ולוד לנתב״ג.
אשכול חשמונאים הוא אשכול גדול שללא ספק צריך לפצל אותו לשני אשכולות אך עדיין לא יודע איך משרד התחבורה יחליט לפצל את האשכול.
אשכולות גדולים שלדעתי חובה לפצל גם אותם במכרזים הבאים הם אשכול הגליל העליון של נתיב אקספרס, אשכול הגליל התחתון של סופרבוס ואשכול הנגב של מטרופולין.
קו 144 צריך לעבור דרך צומת בית דגן וצריפין אך הבעייה שאין אפשרות למסלול מהיר לנתב״ג מתוך רמלה ולוד.קו עירוני (מופעל בבינעירוני) מרמלוד לנתב"ג כבר קיים- קו 239 (רמלה- נתב"ג דרך לוד ואירפורט סיטי - צ. אל על) (צריך להיות מתוגבר + נכון שהיה מאורך לרחובות כחלק משינוי קונספציה גדול יותר של 249 ושל כלל הקווים במרחב).
קו מהיר מחולון לנתב"ג - כנראה שאין מספיק ביקוש, בטח לא לקו תדיר.
קו כזה גם לא ישרת יעדים נוספים רלוונטיים בדרך - צריפין, בי"ח אסף הרופא ורמלה- לוד. ברמת העיקרון - קו מהיר גם לא מגיע לאזור צומת אל על/ אירפורט סיטי.
הקו למחנה בן עמי בתכלס צריך לפעול כשלוחה של קו 23 או 22 (על מנת לתת חיבור לתחנת לוד) המקומי (באר יעקב- רמלה- לוד- צ. אל על - שוהם) (תחת מספר אחר לציון השינוי במסלול בצד של שוהם) ולא כחלק מקו זה.
אשכול חשמונאים צריך להיות מפוצל בין מודיעין + מודיעין עילית ל- רמלה-לוד (+ שוהם ובאר יעקב).
באזור רמלה- לוד יש מספר לא מבוטל של קווי אגד, קווים חדשים נצרכים, וגידול משמעותי של אוכלוסייה.
בעיני הטעות מתחילה עם המכרז המוזר לאשכול עוטף מערבי + הפיצול שיצרו בבית שמש.
קו 239 חשוב כי הוא משרת עשרות שנים עובדים בנתב"ג הגרים ברמלה ולוד. והוא לא נוסע ריק.קו 144 צריך לעבור דרך צומת בית דגן וצריפין אך הבעייה שאין אפשרות למסלול מהיר לנתב״ג מתוך רמלה ולוד.
למחנה בן עמי אני בעד חלופה של 144 לצד הפעלת קו חדש מרכבת לוד שיפעל בשעות מסוימות.
את קו 239 הלא תדיר הלא סימטרי אני בעד לבטל ובמקומו פיתרון אחר וסימטרי אם יחליטו לבצע רפורמה בקווים ברמלה לוד.
בעד פתרון אחר וסימטרי עם מספר דו ספרתי במקום 239. קו שיוכל להוות קו שלד בתדירות גבוהה בתוך רמלה לוד שייתר חלק מהקישורים שקו 11 עושה ואפשרות לשינוי מסלולו של 249 למהיר וקצר יותר.קו 239 חשוב כי הוא משרת עשרות שנים עובדים בנתב"ג הגרים ברמלה ולוד. והוא לא נוסע ריק.
הדרך להפוך את 249 למהיר יותר זה אולי לחזור למצב שהיה לפני כ25 שנה: קו 248 מלוד לרחובות וקו 249 מרמלה לפתח תקווה. אלו שצריכים להגיע מנקודת קצה משתמשים אני מניח ברכבת לתחנות רחובות או קרית אריה וסגולה בפ"ת וקיים גם קו 164. את 144 אפשר להשאיר בצומת בית דגן ולקצר את מסלולו אם יסע דרך כביש 412 בדומה ל330 מאשדוד לנתב"ג ובכלל כבר הצעתי בעבר לתגבר את 330 כקו שייצא מאשדוד דרך היציאה הדרומית, כניסה לתחנות המרכזיות של יבנה, נס ציונה וראשלצ החדשה, חזרה לכביש 4, יציאה לכביש 412 וסיום בחניון הנתיב המהיר וחלופה בלוז הקיים ובמסלול הקיים לנתב"גבעד פתרון אחר וסימטרי עם מספר דו ספרתי במקום 239. קו שיוכל להוות קו שלד בתדירות גבוהה בתוך רמלה לוד שייתר חלק מהקישורים שקו 11 עושה ואפשרות לשינוי מסלולו של 249 למהיר וקצר יותר.
ההצעה שלי לפיתרון במקום 239: מקריית האומנים במסלול קו 244 עד צומת אלעל ומשם לנתב"ג והוספת חלופה עם א שתיכנס לתוך אותם מקומות שרק קו 239 נכנס אליהם כיום בהתאם לשעות העבודה.
קו 144 צריך להיות מתוגבר, אמנם שעות שיא בלבד אבל מתוגבר, מבלי לשנות את המסלול. לגבי 330 קו מיותר. מה גם שהוא חופף ל-313 התדיר יותר. אם כבר, כן צריך קו מרחובות נס ציונה וראשון לנתב"ג.הדרך להפוך את 249 למהיר יותר זה אולי לחזור למצב שהיה לפני כ25 שנה: קו 248 מלוד לרחובות וקו 249 מרמלה לפתח תקווה. אלו שצריכים להגיע מנקודת קצה משתמשים אני מניח ברכבת לתחנות רחובות או קרית אריה וסגולה בפ"ת וקיים גם קו 164. את 144 אפשר להשאיר בצומת בית דגן ולקצר את מסלולו אם יסע דרך כביש 412 בדומה ל330 מאשדוד לנתב"ג ובכלל כבר הצעתי בעבר לתגבר את 330 כקו שייצא מאשדוד דרך היציאה הדרומית, כניסה לתחנות המרכזיות של יבנה, נס ציונה וראשלצ החדשה, חזרה לכביש 4, יציאה לכביש 412 וסיום בחניון הנתיב המהיר וחלופה בלוז הקיים ובמסלול הקיים לנתב"ג
האם יש שעות שיא לנתב"ג?קו 144 צריך להיות מתוגבר, אמנם שעות שיא בלבד אבל מתוגבר, מבלי לשנות את המסלול. לגבי 330 קו מיותר. מה גם שהוא חופף ל-313 התדיר יותר. אם כבר, כן צריך קו מרחובות נס ציונה וראשון לנתב"ג.
המשתמשים בשירות האוטובוסים לנתב"ג הם בעיקר כאלו שעובדים בשדה, ולא בקרב ציבור הנוסעים. רואים שהביקוש הוא בעיקר בשעות ה"קלאסיות" עולים לאוטובוס לנתב"ג ב-7 בבוקר ובחזור ב-16:00. לא בדיוק שעות השיא מבחינת המראות ונחיתות. גם ב-445 שעובד 24/6.האם יש שעות שיא לנתב"ג?
כן אפשר לעשות אותו שיתחיל מתחנה מרכזית, ייסע לאורך רחוב הרצל ברחובות עם עצירה בנס ציונה, תחנת רכבת ראשונים, וישירות לנתב"ג דרך צריפיןכן צריך קו מרחובות נס ציונה וראשון לנתב"ג.
ישיר לנתב"ג זה לא דרך צריפין. שיסע דרך המרכזית הישנה בראשון לציון יוריד נוסעים במסוף שפירים (זה אמור להביא נוסעים). ומשם לשדה תעופה.כן אפשר לעשות אותו שיתחיל מתחנה מרכזית, ייסע לאורך רחוב הרצל ברחובות עם עצירה בנס ציונה, תחנת רכבת ראשונים, וישירות לנתב"ג דרך צריפין
באמת צריך עוד קו בהרצל? עדיף להסיט קצת קווים לעוקף ("בגין").כן אפשר לעשות אותו שיתחיל מתחנה מרכזית, ייסע לאורך רחוב הרצל ברחובות עם עצירה בנס ציונה, תחנת רכבת ראשונים, וישירות לנתב"ג דרך צריפין
קו 249 הוא אכן קו של טלאי על טלאי עם השנים והנסיעה בין תחנות הקצה בו לא יעילה. אני בעד פיצול הקו במסגרת רה ארגון בכל משפחת הקווים אך לא למצב שהיה לפני 25 שנה.הדרך להפוך את 249 למהיר יותר זה אולי לחזור למצב שהיה לפני כ25 שנה: קו 248 מלוד לרחובות וקו 249 מרמלה לפתח תקווה. אלו שצריכים להגיע מנקודת קצה משתמשים אני מניח ברכבת לתחנות רחובות או קרית אריה וסגולה בפ"ת וקיים גם קו 164. את 144 אפשר להשאיר בצומת בית דגן ולקצר את מסלולו אם יסע דרך כביש 412 בדומה ל330 מאשדוד לנתב"ג ובכלל כבר הצעתי בעבר לתגבר את 330 כקו שייצא מאשדוד דרך היציאה הדרומית, כניסה לתחנות המרכזיות של יבנה, נס ציונה וראשלצ החדשה, חזרה לכביש 4, יציאה לכביש 412 וסיום בחניון הנתיב המהיר וחלופה בלוז הקיים ובמסלול הקיים לנתב"ג
עודף קווים לא קצת מסורבל? בעבר קו 249 היה נוסע דרך טרמינל 1 אז אולי אם אלך איתך באותו קו שזה יהיה מסלולו בלילה (כולל טרמינל 3) אבל כן הייתי משאיר את 239 . את 248 אני גם חושב שצריך להחזיר כקו תדיר אבל שיסיים בתחנת הרכבת ולא בתחנה מרכזית ברחובות. במקום קו חדש מקרית האומנים לפתח תקווה, אולי כדאי להשתמש בקו הקיים שפועל חד כיוונית דווקא בכיוון הנגדי 159 שישנה מסלול ויוכל לתת את השירות הנדרש. אני לא חושב שקו מקריית האומנים לנתב"ג יעיל אבל אולי אפשר לשנות ל239 את תחנת המוצא לקריית האומנים במקום. ת.מ רמלהקו 249 הוא אכן קו של טלאי על טלאי עם השנים והנסיעה בין תחנות הקצה בו לא יעילה. אני בעד פיצול הקו במסגרת רה ארגון בכל משפחת הקווים אך לא למצב שהיה לפני 25 שנה.
ההצעה שלי לרה ארגון בכל משפחת הקווים (239/244/249):
צמצום קו 249 הנוכחי לשעות הלילה בלבד תחת אותו המספר. בשעות היום תפקידו יוחלף על ידי קווים חדשים אחרים.
קו 244 ללא שינוי.
ביטול 239.
החזרת קו 248 לחיים כקו דו כיווני תדיר מרחובות לנתב"ג. בתוך רמלוד במסלול קו 244.
קו חדש ותדיר מקריית האומנים ברמלה לפתח תקווה. מקריית האומנים במסלול זהה לשל 244 עד צומת הטייסים ומשם כמו 249 עד פ"ת. מספר מוצע: 246.
קו חדש ומהיר מרחובות לפתח תקווה שיתן שירות מאסף לישובים בכביש 40, ברמלה יכנס לפיקוד העורף והתחנה המרכזית בלבד. מספר מוצע: 240 או 242.
קו חדש מקריית האומנים לנתב"ג שיכנס לתוך אותם מקומות שרק 239 נכנס אליהם בנתב"ג ויפעל בשעות העומס בלבד. בתוך לוד במסלול קו 249 הנוכחי. מספר מוצע: 44/44א, 48/48א.
לדעתי לא. אני נשאר בשלי עם ההצעה למרות עו הקווים.עודף קווים לא קצת מסורבל? בעבר קו 249 היה נוסע דרך טרמינל 1 אז אולי אם אלך איתך באותו קו שזה יהיה מסלולו בלילה (כולל טרמינל 3) אבל כן הייתי משאיר את 239 . את 248 אני גם חושב שצריך להחזיר כקו תדיר אבל שיסיים בתחנת הרכבת ולא בתחנה מרכזית ברחובות. במקום קו חדש מקרית האומנים לפתח תקווה, אולי כדאי להשתמש בקו הקיים שפועל חד כיוונית דווקא בכיוון הנגדי 159 שישנה מסלול ויוכל לתת את השירות הנדרש. אני לא חושב שקו מקריית האומנים לנתב"ג יעיל אבל אולי אפשר לשנות ל239 את תחנת המוצא לקריית האומנים במקום. ת.מ רמלה
אם תוכל לסרטט על המפה את ההצעה המלאה שלךלדעתי לא. אני נשאר בשלי עם ההצעה למרות עו הקווים.
קווים 248 ו 246 המוצעים אמורים להחליף את 249 השעות היום וקו 249 במסלול המלא מפ״ת לרחובות יפעל בלילה בלבד. לקווים 248 ו 246 שאני מציע צריך שיפעלו בתדירות משולבת של אחת ל 10 דקות בין מחנה פיקוד העורף לצומת אלעל (תדירות כל אחד מקווים 20 דקות). צריך שהקישור בין רמלוד והמושבים בכביש 40 לרחובות/פ״ת ישמר ולכן קו 159 הוא לא רעיון טוב.
קו 239 בעד שינוי מספרו למספר דו ספרתי (אפשרות להוספת חלופה) ללא שינוי במסלול למעט הארכה לקריית האומנים עם תגבור קל בתדירות.
לשירות מהיר בין רחובות ופ״ת דרך רמלה והישובים לאורך כביש 40 יש את 240 או 242 שאני מציע אך הקו יהיה פחות תדיר מ 246 ו 248.
מקור? באתר הרשמי עדיין מופיע 14.10הגשת המסמכים נדחתה לדצמבר 2024 עקב עתירה של תנופה
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.