פותחת שרשור - נא הענותכם

פותחת שרשור - נא הענותכם

מה גורם לאנשים להישתמש בסמים או באלכוהול. כל אחד יכתוב מה הוא חושב. האם זה גנים האם זה בית גידול, האם זה חברה שבה מסתובבים. מה בדיוק קורא במוח האנושי הזה??????????
 

A Moonchild

New member
אממ...

אני לא חושבת שמישהו עלה על הסיבה המוחלטת או המדויקת אם תרצי בנוגע להתמכרויות לסמים/ אלכוהול או כל דבר אחר שמביא בן-אדם בסופו של דבר להרס עצמי, שהרי אם כן המצב היה הרבה יותר פשוט לכולנו, אבל אם כבר מנסים למצוא את הסימפטומים המוכרים אי אפשר להתעלם מהחברה באופן כללי,הסביבה הקרובה, המשפחה והנטיות העצמיות להרס עצמי שניחונו בהם כבני-אדם, ומעל הכל הרצון לטשטש את המציאות בה אנו חיים, ההתמכרות נוטה לתעתע בנו ולהנסיך ביטחון בשלביה הראשונים, לסחוף אותנו עד אובדן חושים וברגעים הכי פחות צפויים אחרי שכבר רוצים אך לא יכולים לנטוש אותה גם הורסת אותנו, מה שיפה בשאלה שלך הוא מה גורם לאנשים לסטות לכיוון כי לגבי ההמשך הרוב ברור, הנסיבות יכולות להיות שונות ומגוונות אבל לדעתי החברה תופסת פה מקום מרכזי.
 

InDaHouse

New member
בתור מדריך נוער

התומך בלגליזציה של צמחי מרפא מסוג קנביס, אני יכול לומר שמנסיוני להתמכרות לסמים קשים יש קרקע מאוד מובנית וברורה. 1- מצב כלכלי משפחתי או לימודי קשה. 2- אטימות וניכור מצד החברה. 3- חשיפה לסמים קלים חוקיים בגיל צעיר (סיגריות, אלכוהול) 4- הקלות הבלתי נסבלת של השגת סמים קלים חוקיים ולא חוקיים ו"החיפוש" אחר אותם בני נוער מצד הסוחרים כלקוחות פוטנציאליים לשנים רבות. 5- עידוד ופיתוי מצד סוחרי סמים לקנות סמים קשים יותר בעלי מאפיינים של התמכרות פיזית. 6- טיפול ענישתי בבני נוער שנתפסו בשימוש בסמים קלים בלתי חוקיים מביא למפגש של בני הנוער עם הסמים הקשים במוסדות הענישה (בית מעצר או מוסד עבריינים צעירים) בנוסף מוביל הדבר לערעור וזלזול בשלטון החוק ובקיטלוג חיצוני ופנימי של בני הנוער העושים שימוש בסמים קלים כעבריינים. ברם, לדעתי המוקד החמור ביותר המוביל לרובם המוחץ של התמכרויות בני הנוער לסמים בכלל ולאלימות ופריקת עול כללית - הוא השעמום. השעמום הוא המצוקה הקשה ביותר והיא מחריפה ככל שמחריף המצב הכלכלי. בני עשירים העושים שימוש בסמים קלים חוקיים ובלתי חוקיים - אחוז מזערי בלבד מהם ימצאו את עצמם במוסד גמילה מסמים קשים. לעומת זאת בני עניים הם קורבנות קלים יותר לעבריינים וסוחרי סמים ויתפתו ביתר קלות אף לסחור בסמים ולהפיץ את הנגע על מנת לקיים את היכולת הכלכלית שלהם ושל משפחתם וכן לממן את הרגלי הצריכה של הסמים עצמם. הפתרון שאני מציע כחבר פעיל במפלגת עלה ירוק - הוא העתקת משאבים מן הענישה המדרדרת אל החינוך הכן והאמיתי בשיטת ה-SAFETY FIRST של מרשה רוזנבאום. אשמח לפרט באם אתבקש.
 

A Moonchild

New member
מסכימה עם דברייך

נכון שהסיבות שציינת הם המרכיב העיקרי המביא אנשים לבחירה של שימוש וסמים, אבל לא תמיד אפשר לשים את האצבע על הנקודה שממנה ייצא הכור לעתיד, לא תמיד יש את מי להאשים (חברה,מדיניות,או הסוחרים עצמם - למרות שברוב המקרים זה תקף), מה שאני מנסה להגיד פה זה שיש אנשים שיכולים לבחור לעצמם את הדרך הזו בלי כל התמיכה מהצד, מתוך החלטה מודעת - ללא התחשבות בתוצאות. מסכימה איתך לגבי דרכי הענישה המוטעות, והמדיניות המוטעת ובעיקר על הבורות הבלתי נסבלת שקיימת היום, אין ספק שיש מקום בשיפור החינוך והמודעות...
 
שאלה טובה

יש המון סיבות שבגללן אנשים משתמשים באלכוהול וסמים, כמו: *בעיות בבית: אלימות, ניכור, מחסור בחום ואהבה *סביבה של משתמשים שאדם נחשף בעזרתה לאלכוהול וסמים בקלות *לחץ חברתי ורצון להשתייכות *טראומות קשות *שעמום וחוסר עניין מהצד השני: גם אנשים שיש להם חיים נפלאים עלולים להתמכר לסמים ואלכוהול. אנשים שניסו פעם אחת וראו כי טוב, והמשיכו עד שלא יכלו להפסיק, אנשים ששתו רק באירועים חברתיים ולא בגלל בעיות, ופשוט גילו שהם יכולים לשתות הרבה אז הם ניצלו את יכולת השתיה שלהם. לא כל המכורים מגיעים ממשפחות הרוסות. יצא לי, ועדיין יוצא לי, להכיר אנשים שלא היו להם בעיות מיוחדות, ו/או טראומות שהם סוחבים, פשוט היה להם כיף ומגניב לשתות, רק שבאמצע הדרך, הלכו להם הברקסים. כל מקרה לגופו.
 

InDaHouse

New member
לעניות דעתי ומנסיוני הדליל

אני יכול לומר שמי שגורלו לא שפר עליו ונולד למשפחה חסרת אמצעים מבחר האפשרויות וחופש הפרט שלו מצומצם הרבה יותר ממי שנולד למציאות אמידה יותר. לכן אין זה מתפקידי כמדינה להתערב ולסייע - אם הוא צריך גמילה יש לו כסף ואם הוא צריך עורך דין שיוציא אותו מהבוץ יש לו כסף. אנשים עניים שמיוצגים על ידי סנגוריה ציבורית בדרך כלל נתקעים עם תיק פלילי לכל החיים וכתם שמוליך אותם עמוק פנימה אל תוך מעגל האבטלה והעוני אשר במרכזו נעוצה בעיית הסמים וההתדרדרות לסמים קשים. בנוסף סחר בסמים מהווה אופציה מאוד קלה ומהירה להשיג כסף ובמזומן ואנשים רבים נאלצים לפנות אל המסלול הזה על מנת לשמור על כבודם בחברה. כידוע החברה שלנו עושה הירואיזציה וגלוריפיקציה של פושעים דוגמת רוזנשטיין או אברג'יל ורק מעט פחות ממחצית העם דוגל בסרבנות כזו או אחרת להחלטות של הממשלה. הכבוד לחוק כמעט ואינו קיים לא משום שהאכיפה אינה מספיק קשוחה אלא משום שמשתלם להיות פושע ועל אחת כמה וכמה פושע גדול. אם תמעל בכספים בסכום של 4000 שקל כמו בלומנטל תיכנס לכלא - אם תגנוב 250 מיליון שקל תשתחרר מהכלא איש מאוד מאוד עשיר וסכום כזה קשה להרוויח בתקופת חיים שלמה. יש צורך ברהאנליזה של המלחמה שלנו בפשע. ולא צריכת סמים אינה פשע משום שאינה פוגעת ישירות בזולת אלא בראש ובראשונה באדם עצמו. בחוק מוגדרות עבירות סמים לשימוש עצמי כעוון ולא כפשע.
 
למעלה