פחדן

jcwikel

New member
פחדן

איך לעזאזל מתגברים על הפחד? אני לא איזה ותיק פה, אבל יש מס' רכיבות מאחורי. יש לי תחושה שככל שאני רוכב יותר, אני מוצא את עצמי מפחד יותר, יורד יותר מהאופניים, שוחק את הצמיגים בטירוף עם הברקסים. היום תושבי דניה שחלונותיהם צופים על אזור "גבעת העיזים", יכלו לשמוח לאיד על היכולת ה"נהדרת" שהפגנתי. הגעתי למסקנה המתבקשת שאני צריך ללמוד לשפר את היכולת הטכנית. מראש אני אומר שהגנים שלי כנראה לא כ"כ לטובתי בתחום, אבל אשמח לדעת אם יש למישהו הצעות איך לשפר אותה. אם מישהו אפילו יואיל להציע איזו "תכנית אימונים" טכנית מדורגת באזור הכרמל אודה לו מאוד. כמו כן, אם יש איזושהי קבוצת רכיבה ל"פחדנים" אשמח להצטרף. תודה, יונתן
 
3 המלצות מבעל נסיון ../images/Emo9.gif

קצר אומנם אבל .... 1- תשתדל (זה קשה למצוא לפעמים) לרכב כמה פעמים אחרי רוכבים מנוסים ותעשה כמוהם. 2-תרשם לסדנת רכיבה טכנית - אישית ממליץ על ארנון מג'ירף (הוא גם חבר שלי - אז מה
) - סדנאות כאלו תורמות המון ביטחון ומשפרות את היכולות. 3-והעיקר אל תפעל כנגד האינסטינקט שלך - אם הוא אומר לך רד ברגל - אל תתווכח ותרד ברגל . אני פעם אחת התווכחתי וסיימתי עם שן שבורה וחבלות....
 

aFish

New member
סתם כדי לאזן את הפירסומות

קיבלתי לאחרונה מסמך נחמד שמציג/מפרסם את בית הספר החדש של נמרוד כהן ושות' - בית ספר ללימוד רכיבה טכנית ("עז הרים"). למרות המחיר הגבוה שם (בלי ויכוחים - לי זה גבוה וזהו ואני לא מתלונן) נראה לי שזה אחלה פתרון ומגוון האפשרויות המוצע שם (שעורים פרטיים למשל) יכול מאד להתאים לכל אחד. לא יודע עד כמה לימוד כזה הוא אפקטיבי שכן אין תחילף להתנסות אישית ואימון וחזרה ועוד חזרה אבל לפעמים עיתה או שתים מאפסות אותך בצורה מדהימה ונותנות לך קפיצה. אני התרשמתי מרשימת המדריכים המכובדת של בית הספר, כולם עם רקורד בתחום מפה ועד להודעה חדשה. וכאן מגיע הדיסקליימר שאתם בטח מחכים לו: אין לי קשר עסקי או משפחתי, לא היה וכנראה גם לא יהיה ובכלל לא נתקלתי בהם.... סתם פרסומת חינם
.....נראה לי מידע חשוב לכולם כשיש שמות מענינים כאלו מאחורי הארגון הזה (הם עובדים קשה בשביל המוניטין - לא?) וגם רעיון יפה בעיני.
 

ayoav

New member
גבי דף הפירסום

איפה אפשר למצוא פרטים על "עז ההרים" המדוברת?
 

aFish

New member
הנה הדף

אם נראה לא במקום - אפשר למחוק...לדעתי מידע חשוב להרבה אנשים...ואני לא חבר של אף אחד
 

רמי לשם

New member
מעבר לזה שאני חושב שזה לא במקום

לפרסם את זה כאן בעיקר בגלל שאם עז הרים רוצים לפרסם כאן הם מוזמנים להתקשר למחלקת הפרסום של תפוז ולקנות שטח פרסום. זה טוב גם לנו שהרי עדיף לראות את הפרסום שלהם במקום את הפרסומת של ערוץ Y (זה מה שרץ אצלי כרגע, וממש לא איכפת לי מה צ'ינו חושב). וזה גם יוצר שיוויון עם אלה שכן מפרסמים כמו RS. אז מעבר לזה, משפטים כמו "דגמו לחברכם הטוב או קני לבעלך היקר את טיול חלומותיו " מעלים לי את הסעיף. מילא לפנות לאורך כל המכתב בגוף שלישי יחיד בלשון זכר (רוכב), אפשר להבין, בכל זאת הרב הם גברים, מילא, אפשר גם בגוף שלישי רבים (רוכבים), אבל בסדר. אבל מה זה החרטא הזה, פה למעלה? גברים קונים את זה לחברם הטוב ונשים לבעליהם היקרים? נו, באמת אין שום אפשרויות אחרות? למשל, נשים רוכבות?
 

aFish

New member
לא סתם כתבתי את ההסתיגויות

ואני בהחלט יכול להבין את מה שאתה כותב ובסך הכל חשבתי על זה קצת. אין טעם להתחיל את ויכוח הפרסום הנצחי כי כנראה שבאמת אין לו תשובה מוחלטת וכשאדם בלתי תלוי לחלוטין (כמוני
) מביא דבר כזה זה עוד יותר דילמה. כלל האצבע שלי הוא: האם היה מענין אותי לראות את המידע הזה בפורום (לאוו דווקא בפרסומות)? במקרה זה - התשובה היא כן. הייתי יכול כמובן לתת רק שם ומס' טלפון - אבל בסופו של דבר זה נראה לי די זהה. מבחינת פרסום - יש הבדל בין הודעה שתשתרשר לה לאיטה למטה ותעלם לבין באנר אקטיבי שיסתובב לנו פה חודשים. האמת, לא ברור לי מה יותר אפקטיבי אבל זה לא משהו שבא על חשבון משהו אחר.
 

IlanShacham

New member
חסר פרט די חשוב בפרסום הזה...

מה הוא אורך מפגש - מבחינת הערכת כמה זה שווה יש הבדל בין שני מפגשים של שעה לשני מפגשים של יום שלם. המחירים, אגב, נראים סבירים - אם אכן יכולת הרכיבה שלך משתדרגת מקורס כזה אני בטוח שזה שווה יותר מכל שדרוג אחר לאופניים ב 400 ש"ח. לגבי סוגיית הפרסום: נראה לי שפעם אחת, על מנת להביא לידיעת הרוכבים את עצם קיום הבית-ספר, אין פסול בהודעתו של הפיש. להבא, שישלמו
 

aedi

New member
עז הרים

צלצל לנמרוד כהן, האחד והיחיד, רוכב דגול ועם הרבה סבלנות אפשר לקבל את הטלפון דרך מיקי בר-אור
 
ואני לא חבר של ארנון

ובכל זאת ממליץ עליו הבחור תרם לי הרבה כנס לאתר של ג'ירף יש סדנאות למתחילים
 
עצות מפחדן אחר.

כמה דברים שעזרו לי קצת: 1. תנסה לרכב לא רק עם "פחדנים" אלא גם עם
מהם תוכל ללמוד המון. 2. חזור כמה פעמים על אותו קטע טכני, כך תגלה שהבטחון והיכולת שלך משתפרים מפעם לפעם. 3.באופן אינסטינקטיבי, האופניים יתגלגלו לכיוון אליו אתה מסתכל. לכן בזמן הרכיבה, אל תסתכל אל המכשולים שמפחידים אותך ושאתה רוצה להימנע מהם, אלא התרכז בנתיב הבטוח שבחרת ואליו אתה רוצה להגיע. 4. מידה סבירה של פחדנות, תחזיר אותך בשלום הביתה. כשתרגיש שהשתפרת קצת, אל תיתן לזה לעלות לך לראש.
 
תתאמן

איש אחד הגיע לניו יורק, עצר מונית ושאל את הנהג איך מגיעים לקרנגי הול (מעיין היכל תרבות שבו מופיעים כל הנחשבים). נהג המונית ענה לו:" תתאמן חביבי תתאמן". בקיצור כל ההמלצות נכונות וטובות אך אין תחליף לעוד ועוד רכיבה בשטח בתנאים משתנים. חשוב להדגיש את מה שנאמר לפני, שהפחד ישאיר אותך שלם בגוף ובנפש, תנסה כל פעם להעלות רק במעט את רף השבילים שאתה מנסה, השיפור יבוא מאליו.
 

gilgilm

New member
לדעתי

שפר את הכושר הגופני שלך קודם בקטעים לא טכניים. תקרע את עצמך בעליות. ככל שסיבולת לב ריאה שלך תתשתפר, הדופק לא יטפס לשמיים שרירי גופך יתחזקו תתנשם פחות בכבדות תראה שהבטחון העצמי יחזור ותפחד הרבה פחות. והביצועים שלך ישתפרו. בהצלחה
 

SeanZoR

New member
גבעת העיזים זה ליד הבית שלי ../images/Emo13.gif

אבל לא ראיתי אף אחד רוכב שם אי פעם חוץ ממני הפחד עובר עם הניסיון לדעתי... השטח שם בגבעת העיזים הוא די קשה מבחינה טכנית - הכל שם סלעים מגעילים ובולטים ויש דרופים לא קטנים בדרך. הייתי מציע באמת להתחיל במקום "רך" יותר...
 

RONBIKE

New member
אני משתמש בטכניקה אחרת שאותה למדתי

מספורט אחר ששם הרמה המנטלית היא זו שקובעת והיא זו שמכריעה. בעליות למשל אסור להיסתכל לכל אורך העליה כי אז העליה ניראת ענקית ומפרכת. לאומת זאת אם תסתכל כמטר מהכידון אתה כביכול מתמודד עם המטר הבא ולא עם כל העליה. והכי חשוב דמיין מראש שעלית את המטר הזה. ברכיבה טכנית קשה צריך לעלות על האופניים עם כל הגמישות מבחינה גופנית. חלקים שקשה לעבור אותם עושים אותם בהילוך איטי כאשר הכי חשוב זה לעצור ולצפות מראש או לשחזר מראש את המעבר איתך על האופניים עושה את המיכשול הזה מראש עם הכיוונים הרצויים. טכניקה זו ניקראת באנגלית VISUALIZATION שאותה למדתי בארה"ב בספורט הגולף שעסקתי בו כ-10 שנים. ככל שתדע לממש את הטכניקה הזו ביחד עם גמישות גוף ולא כוח (כלומר תמיד תנסה לדמיין שעשית את המיכשול בקלות ולא בקושי)אתה תגיע לתוצאות מדהימות שלא תאמין. נכון שבכדי ליישם נכון את הטכניקה הזו חייבים ללמוד לבצע אותה זה כמו מדיטציה שספורטאים עושים לפני תחרות וחייבים לתת לחלק הזה של החשיבה מראש זמן בהתחלה כי לאחר מכן זה רץ מהר יותר.
 

רֶשֶף

New member
אני חושש שטכניקות שטובות לגולף

לא בהכרח רלוונטיות לרכיבה ואפילו עשויות להיות קטלניות. אופוענים או נהגים מקצועיים יאמרו לך, מן הסתם, שהטעות הכי גדולה היא לעבור אלמנטים טכניים כאשר אתה מסתכל מטר מהפרונט שלך. רכיבה מהירה, כניסה לסיבובים, רכיבה בסינגלים וכד' צריך לעשות כאשר אתה עירני למה שמתרחש מתחת לגלגל הקדמי אבל צופה למרחק, מצפה לבאות, מתכונן מבעוד מועד, נערך למהלך הבא, מצמצם את זמן התגובה שלך למכשולים, מתכנן ובונה בזמן אמת "מסלול נכון". לטעמי, זה נכון גם בעליות, במיוחד בעליות טכניות. תתרכז "מטר מהכידון" ותוך זמן קצר אתה עולה את העליה ברגל. כי תגיע למבוי סתום, כי יופיע לך פתאום מכשון לא צפוי, כי תמצא את עצמך פתאום בכיוון אחר לגמרי. וזו משמעות אותו ויזואליזיישן שאתה מדבר עליו - צפייה ותכנון One step ahead. אם אתה מיומן, אתה יכול לעשות אותו בקצב מהיר. אם לא, עדיף לעשות אותו יותר לאט, אבל קח בחשבון שקיימים מכשולים, שאם אתה לא צולח אותם במהירות מספקת, אתה נתקע ולהתקע בחריץ, בירידה טכנית, בגלל שלא באת אליו במהירות המתאימה, עשוי להגמר בסאלטה לפנים. אישית, אני חושב שקצת מסוכן ולא אחראי לתת "הדרכה בהתכתבות", במיוחד לטכניקות רכיבה, מבלי שראית את הבנאדם והתוודאת ליכולותיו ומגבלותיו. זה בערך כמו לתת דיאגנוזה רפואית בטלפון. אבל זו רק דעתי. אגב, "פינת הפרדוכס הקטן": איך אפשר לומר באותו משפט ב"אני משתמש בטכניקה... מספורט אחר ששם הרמה המנטלית היא זו שקובעת..." יחד עם "... אסור להסתכל לכל אורך העליה, כי אז היא נראית ענקית ומפרכת"? אם הרמה המנטלית שלך היא זו שקובעת ומכריעה, הרי היא שתקבע איך תיראה העליה. לאחד, עם רמה מנטלית X תראה עליה של שלושה מטר ענקית ומפרכת. לשני, עם רמה מנטלית Y יראה החרמון כמו גבעה קטנה. לתשומת לבך
בשמחות.
 
אהמ...

אני חושב שרון דיבר על מטר קדימה, הוא לא התכוון לקטע טכני בו חשוב לתכנן את הנתיב מראש, אלא סתם לעליה קשה ומונוטונית. אני זוכר שפעם בכרמי יוסף מישהו נתן גם לי את העצה הזאת, ואני עדיין משתמש בה לפעמים. ואם כבר נענו בנהיגה, אז ברכב 4 גלגלי, בשטח טכני מאוד, דווקא יש מצבים שאתה כן זוחל על הסלעים באיטיות, ומסתכל על המטר הבא. סגנון התקדמות כזה אפשרי גם ברכב דו גלגלי, אם יש לך כישורים של רוכב טריאל שיכול לעמוד במקום בלי ליפול, ואז לקפוץ מעבר למדרגה הבאה.
 

רֶשֶף

New member
אבל אנחנו כנראה לא מדברים על

אחד עם כישורים של רוכב טריאל, אלא על אחד ש... סתם היה אמיץ מספיק לשתף אותנו בפחדים שלו, אז למה להיות אוֹבֵּר-חוּכֵם (גם אם זה בשם העקרון)?
 
יש פה שלושה "אובר חוכמים"...

נו, אתה כבר יודע איך זה בפורום... אובר חוכם ראשון סוטה קצת מהנושא של עליות טכניות ל"סתם" עליות, ואחר כך באים ה"אובר חוכמים" האחרים, ומושכים, כל אחד לכיוון שלו...
 
למעלה