פיטורים בעקבות תאונות עבודה

מצב
הנושא נעול.

OSCAR69

New member
פיטורים בעקבות תאונות עבודה

פיטורים בעקבות תאונות עבודה
שלום, עבדתי בביטחון אל על - תחנת לונדון - כשלושה וחצי חודשים. לפני כשבועיים הייתה לי תאונת עבודה שלטענתם קרתה בעקבות רשלנות שלי (עליתי לרכב שהייתי אמורה לסרב לעלות עליו מכיוון שלא היה בו כיסא תקני - אך ברור לי שאם הייתי מסרבת לעלות וגורמת לעיקוב של הטיסה היו מאשימים אותי ובאים אלי בטענות). בעקבות התאונה נתפס לי הצוור והפסקתי לעבוד למשך 5 ימים. כשחזרתי לעבוד קרא לי הקב"ט לשיחה ואמר שהמטה בארץ החליט להשהות אותי מכיוון שזו התאונה הרביעית שלי בשלושה חודשים - דבר שאינו מדוייק. כשבוע וחצי לאחר ההודעה על ההשהייה - פוטרתי. כתבתי מכתב למטה בארץ בו אני מפרטת את עמדתי ואת העובדות לגבי התאונה הספציפית ולגבי "תאונות" העבר שהופיעו אצלי ברקורד. שאלותי: 1. האם תאונת עבודה שלא דווחה רשמית בטופס תאונת עבודה ע"י הנפגע אלא דווחה אך ורק ע"י המעביד נחשבת "תאונת עבודה"? 2. האם זה חוקי לפטר ע"ס תאונות עבודה? 3. אם אני לא מסכימה עם העובדות - מה עושים? איך מוכיחים שהיו פיטורים לא צודקים? 4. אם ישבתי במונית/רכב הסעה בדרך הביתה מהעבודה בזמן תאונה - האם היא נחשבת "תאונת עבודה" שלי? 5. כמה זמן מיום הפסקת הההעסקה מותר לי לתבוע? האם יש הגבלה כלל? אני יודעת שהשתמשו בי ע"מ "לתת דוגמא" לאחרים והשתמשו בי להפחדה. הגרסה הרשמית היא שהמטה בארץ היה מעוניין לפטר אותי, אך מקור אחר סיפר לי שהתחנה בלונדון המליצה על הפיטורים - אם הדבר נכון הם היו חייבים לספר לי על כך - לא? אני מרגישה שעשו לי עוול, האם יש מה לעשות בנידון? כתבתי מכתב לאחראי בארץ - אם למישהו יש רעיונות אשמח לשלוח לכם פירוט יותר מדוייק של השתלשלות האירועים תודה OSCAR
 

שיר ורד

New member
תשובות

פיטורים בעקבות תאונות עבודה
שלום, עבדתי בביטחון אל על - תחנת לונדון - כשלושה וחצי חודשים. לפני כשבועיים הייתה לי תאונת עבודה שלטענתם קרתה בעקבות רשלנות שלי (עליתי לרכב שהייתי אמורה לסרב לעלות עליו מכיוון שלא היה בו כיסא תקני - אך ברור לי שאם הייתי מסרבת לעלות וגורמת לעיקוב של הטיסה היו מאשימים אותי ובאים אלי בטענות). בעקבות התאונה נתפס לי הצוור והפסקתי לעבוד למשך 5 ימים. כשחזרתי לעבוד קרא לי הקב"ט לשיחה ואמר שהמטה בארץ החליט להשהות אותי מכיוון שזו התאונה הרביעית שלי בשלושה חודשים - דבר שאינו מדוייק. כשבוע וחצי לאחר ההודעה על ההשהייה - פוטרתי. כתבתי מכתב למטה בארץ בו אני מפרטת את עמדתי ואת העובדות לגבי התאונה הספציפית ולגבי "תאונות" העבר שהופיעו אצלי ברקורד. שאלותי: 1. האם תאונת עבודה שלא דווחה רשמית בטופס תאונת עבודה ע"י הנפגע אלא דווחה אך ורק ע"י המעביד נחשבת "תאונת עבודה"? 2. האם זה חוקי לפטר ע"ס תאונות עבודה? 3. אם אני לא מסכימה עם העובדות - מה עושים? איך מוכיחים שהיו פיטורים לא צודקים? 4. אם ישבתי במונית/רכב הסעה בדרך הביתה מהעבודה בזמן תאונה - האם היא נחשבת "תאונת עבודה" שלי? 5. כמה זמן מיום הפסקת הההעסקה מותר לי לתבוע? האם יש הגבלה כלל? אני יודעת שהשתמשו בי ע"מ "לתת דוגמא" לאחרים והשתמשו בי להפחדה. הגרסה הרשמית היא שהמטה בארץ היה מעוניין לפטר אותי, אך מקור אחר סיפר לי שהתחנה בלונדון המליצה על הפיטורים - אם הדבר נכון הם היו חייבים לספר לי על כך - לא? אני מרגישה שעשו לי עוול, האם יש מה לעשות בנידון? כתבתי מכתב לאחראי בארץ - אם למישהו יש רעיונות אשמח לשלוח לכם פירוט יותר מדוייק של השתלשלות האירועים תודה OSCAR
תשובות
1. כן. 2. אני מניח שלא פטרו אותך בגלל תאונת עבודה, אלא בגלל התנהגות רשלנית שגרמה לתאונת עבודה. אם כך , זה חוקי. 3. תבדקי מול ועד העובדים שלך, יכול להיות שאת רשאית לבקש שימוע אצל מנהל מסוים בחברה. 4. אין תאונת עבודה שלך או של מישהו אחר. את נפגעת בתאונה. אם התאונה היא בדרך אל או מהעבודה, זו נחשבת על פי החוק בישראל תאונת עבודה. יתכן שבחו"ל חלים חוקים אחרים. אני מבין שעבדת באל-על ולא דרך חברת כח אדם. אם כן ואם את אזרחית ישראלית ואם הסכם העבודה נחתם בארץ מגיעות לך כל הזכויות של נפגע בתאונת עבודה על פי חוק הביטוח הלאומי. 5. את מי בכונתך לתבוע ומאיזו סיבה. את זכאית לשכר בגין תקופת ההשעיה (מאחר ולא מדובר בעובד שהושעה בגלל חשד לעבירה פלילית שיש עמה קלון), וכמובן להודעה מקודמת לגבי הפיטורים (3 או 4 ימי עבודה, או יותר כפי שמופיע בהסכם העבודה שלך, או בהסכם הקיבוצי אליו צורפת).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה