פינוי בינוי בבניין ישן - מספר שאלות

TheUnstoppable

New member
פינוי בינוי בבניין ישן - מספר שאלות

אהלן,

בבניין של הוריי הדיירים נמצאים בשלבים מתקדמים מאוד לחתימת הסכם לפינוי בינוי עם חברת אשדר.

רציתי לדעת:
1) האם בנוסף לעורך דין שמייצג את כל הדיירים מול הקבלן, מומלץ לשכור עורך דין שייצג רק את הוריי?, אם כן מהי העלות המשוערת של עורך דין כזה והאם חשוב שיתמחה בפינוי בינוי או שמספיק שיתמחה רק בנדלן?.

2) הוריי מבוגרים, ובגילם אני קצת חושש שאולי זה לא הדבר הכי חכם לעשות, הבעיה שמבחינה חוקית הבנתי שאם יש רוב מכריע שמעוניין, אין מנוס מלהסכים גם אחרת עלולים לתבוע את הוריי על סכום גבוהה, עד כמה הדבר נכון? והאם אין שום התייחסות בחוק לגיל הדייר? איך ייתכן שיכריחו מישהו מבוגר מאוד להתחיל לעבור דירה פעמיים (שכירות ואח"כ חזרה לדירה החדשה) ולהכנס למשהו מסובך כזה לגילו?.

תודה רבה.
 
ייצוג על ידי עורך דין

שלום רב

הנני ממליץ לפעול תמיד באמצעות עורך דין בעת התקשרות הנוגעת לזכויות במקרקעין, בין אם במסגרת פרויקט פינוי בינוי ובין אם ברכישת נכס מקבלן או כל התקשרות אשר תהא. עוה"ד המייצג את הדיירים מייצג את הדיירים נאמנה כדיירים אך לצניעות דעתי, הייצוג האישי אף הוא קריטי לשם שמירה על זכויותיכם.

2. כפשיטא הנך צודק, בעת קבלת הרוב הנדרש ניתן לדרוש פינויו של דייר אף אם הינו מסרב לפרויקט. אולם, כל מקרה לגופו. אין אדם קשיש שווה לדייר סחטן המעדיף להשיג פרוטה נוספת בתמורה לפינויו. הפסיקה אף הכירה בנושא ואולם נושא זה לא זכה לביטוי בחקיקה הנוכחית. בימים אלו קיימים ניסיונות לקדם נושא זה בתיקון לחוק אך לעת עתה, לא קיים עיגון מהותי בנושא. מציע לקרוא ספרות בנושא ואף להתייעץ עם עו"ד למקרה הספציפי בו הנך מצוי.

בהצלחה!

רועי בוכניק, עו"ד
 
למעלה