אבי בן 1231
Well-known member
תודה מקסים, אך אין לי כבר את החשבוניות!!תחזיר אותם לרשת ממנה קנית
או החלף אותם בכשר לפסח![]()
מכרתי את הכל לעובדת נקיון האוקראינית שלנו!!
תודה מקסים, אך אין לי כבר את החשבוניות!!תחזיר אותם לרשת ממנה קנית
או החלף אותם בכשר לפסח![]()
פתרת את הבעיהתודה מקסים, אך אין לי כבר את החשבוניות!!
מכרתי את הכל לעובדת נקיון האוקראינית שלנו!!![]()
![]()
כן, על-ידי שריפתו בחבית מבוקרת ולא בתוך הבית.יש לי כמות גדולה של נייר טואלט כשר, כמובן, אך לא כשר לפסח האם ניתן להכשיר נייר טואלט עם כשרות רגילה לכשרות של פסח!
תלוי לאיזו מטרה.אם ארתיח את כל גלילי נייר הטואלט האם אוכל להשתמש בהם בפסח??
לא. יש דרכים להכשירו לפסח וניתן למצוא אותם ברחבי המרשתת.בנוסף יש לי מכשיר למים קרים/רותחים האם אני חייב להכניס את המכשיר לדוד מים רותחים בכדי להכשירו לפסח??
אם הקראת לו את הפוסט עד הסוף ולא דילגת באמצע, הוא כבר יודע את התשובה.שאלה עבור שכן עיוור, כתוב לא לראות חמץ, הוא שואל היות והוא אינו רואה האם הוא יכול להשאיר את החמץ בביתו??
יש הנוהגים כך לגבי חומץ.מה בקשר לחומץ ולחמצן האם מותר להשתמש בהם בפסח או יש חובה למצוא תחליף ללא האותיות האסורת ח.מ.צ.??
במקרה שלך כן. ברחבי המרשתת תוכל למצוא מידע נוסף.האם יש חובה להכשיר את המחשב וכל הרכיבים?? וכיצד??
רק Tool ישאל שאלה כזאת.יש לי ארגז כלים, האם יש דרך להכשירו ולהכשיר את כל הכלים??
סומך עליך ובהצלחה.אוי ..................... איני יודע כיצד אעבור את הפסח הזה בשלום!!!
האם במילה tool, אליהם היתה כוונתך!!כן, על-ידי שריפתו בחבית מבוקרת ולא בתוך הבית.
תלוי לאיזו מטרה.
לא. יש דרכים להכשירו לפסח וניתן למצוא אותם ברחבי המרשתת.
אם הקראת לו את הפוסט עד הסוף ולא דילגת באמצע, הוא כבר יודע את התשובה.
יש הנוהגים כך לגבי חומץ.
במקרה שלך כן. ברחבי המרשתת תוכל למצוא מידע נוסף.
רק Tool ישאל שאלה כזאת.
סומך עליך ובהצלחה.
פשוטו כמשמעו, בסלנג האמריקאי למי שמכיר ומבין וכן לכלים שבארגז הכלים שלך.האם במילה tool, אליהם היתה כוונתך!!
מצאתי לנכון לצרף את תגובה #29 שלי שמראה מה לימוד מעמיק בנושא נותןהדברים הובאו כאן בעבר ומובאים שוב כלשונם אז, קרי על רגל אחת. להתעמקות צריך לפנות לאפיקים אחרים ובשאלות נקודתיות יש לפנות לפוסק הלכה מוסמך.
פסח כשר ושמח לכל גולשות וגולשי הפורום ובני משפחותיהם ולכלל עם ישראל.
מאחר וכיום רוב הציבור נוהג לקנות את המוצרים הרלוונטיים כשהם כשרים לפסח לכתחילה ולאור מורכבות הנושא, לא ניכנס להגדרות המדויקות של החמץ ו/או השאור. די אם נאמר שעקרון חמץ הוא בצק שנעשה מאחת מחמשת מיני דגן, שהחמיץ לאחר מגע עם מים.
ככלל יש שלוש מצוות עיקריות הנוגעות לחמץ בפסח ואלו הן:
- איסור אכילת חמץ (לרבות הנאה).
- איסור הימצאות חמץ.
- איסור ראיית חמץ.
איסור אכילה הוא ברור ואין צורך לפרט.
איסור הנאה הינו איסור חריג, האוסר על היהודי גם ליהנות מהחמץ. במה דברים אמורים? למשל באוכל לבעלי חיים. בעל הבית היהודי נחשב כנהנה מכך שכלבו (למשל) אוכל, שכן הוא המחויב להאכילו, הן אקטיבית והן כספית, וכו'. על כן אם בעה"ב ייתן לכלב חמץ לאכול, הוא יעבור על כך באיסור הנאה. לפיכך יש מזון מיוחד כשר לפסח גם לבעלי חיים, ולאלו שאין, ניתן להאכילם במשך שבוע אחד בשנה במוצרים שאין בהם חמץ.
אסרה התורה לא רק על אכילת החמץ, אלא גם על הימצאותו בנכסינו או בחזקתנו. זו הסיבה לנקיון הבית היסודי, על-מנת לוודא שלא נותר חמץ באף מקום. ואף את הספרים מנקים מחשש שאכלנו תוך כדי קריאה ונפל חמץ לתוכו. וכמובן שהרכב או תא שיש לנו בעבודה (למשל), מחויבים בנקיון באותה מידה.
היה ובכל זאת יש ברשותנו (תערובת) חמץ ואנו רוצים לשמרו, ניתן למכרו לגוי (על מכירת חמץ בהמשך). זאת רק לגבי מוצרים שאינם חמץ גמור. אולם מוצרים שהינם חמץ גמור, יש פוסקים שהתירו למכרו ויש פוסקים שהתנו זאת במקרה של הפסד מרובה בלבד. כלומר, אם על-ידי השמדת החמץ הגמור ייגרם לבעליו הפסד ניכר, משמעותי, יכול למכרו (למשל בעל מכולת או במקרה של בקבוק ויסקי מאוד יקר). אולם אם מדובר בהפסד פשוט עדיף שלא לעשות כן.
איסור ראיית חמץ אף הוא מובן ונדמה שאין צורך להרחיב. נציין רק כי איסור זה אינו מוגבל דווקא לביתנו. כלומר בימי הפסח אסור לנו לראות חמץ, בין אם זה בביתנו ובבעלותנו ובין אם זה בביתו של חבר. וזה אחד המקורות לחקיקה האזרחית בעניין זה בישראל.
מכירת חמץ מהי?
מכירת החמץ נעשית על-ידי היהודי לנכרי, באופן שבמהלך חג הפסח החמץ לא יהיה בבעלות היהודי.
כיום נהוג למנות שליח למכירה, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב רבים, איננו מוכרים את החמץ לרב או לגבאי, אלא אך ממנים אותו כשליח לעניין. הרב יכול שימכור את החמץ לנכרי ויכול להעביר את השליחות הלאה, כך שבסופו של דבר החמץ של רוב המדינה נמכר על-ידי הרבנות הראשית.
החמץ של המדינה כולה נמכר על-ידי הרב הראשי, אשר מוסמך לכך כל שנה מחדש על-ידי שר האוצר, שהוא הריבון לעניין זה.
שוב בניגוד לדעה הרווחת, מכירת החמץ איננה משחק, אלא מדובר בחוזה מכר רציני ומחייב. על המוכר לדעת ולהסכים בלב שלם כי החמץ באמת ובתמים עובר לבעלות הנכרי.
בדרך כלל נהוג לקבוע סכום עבור החמץ כולו, כאשר הנכרי משלם מקדמה בזמן מכירת החמץ ונדרש להמציא את יתרת הסכום לאחר החג. במידה וימציא את יתרת הסכום, החמץ הופך לבעלותו המלאה. במידה ולא ימציא את הסכום במלואו, החמץ יחזור לבעלות היהודית והמקדמה תוחזר.
במהלך ימי החג הנכרי הוא בעלי החמץ, ואם יחפוץ יוכל בכל עת לנטלו ולהשתמש בו. ויש הנוהגים לתת את מפתח דירתם בידי הנכרי כדי לסמן את כנות כוונתם שהוא באמת יכול לעשות זאת (והיו דברים מעולם).
בכל מקרה יש לסמן על הקרטון או הארון בו הנחנו את דברי החמץ למכירה, בצורה ברורה ומפורשת שזה 'ארון החמץ' (למשל). המטרה היא גם שלא נטעה במהלך החג וגם שאם הנכרי שהחמץ בבעלותו יחפוץ ליטול את החמץ במהלך החג, יהיה ברור מה שייך לו ומה לא.
כל הנ"ל כרגיל מאוד על רגל אחת. יש שלל הלכות לגבי פסח וכל אחת ואחת מהן מחייבת לימוד מעמיק.
לימוד מעמיק או העתקת רשימת תקיפה מאתר שמתמחה בכך?מצאתי לנכון לצרף את תגובה #29 שלי שמראה מה לימוד מעמיק בנושא נותן![]()
ממתי אתר הידברות הוא מוקצה מבחינתך?לימוד מעמיק או העתקת רשימת תקיפה מאתר שמתמחה בכך?
דווקא כן עניתי מרוב פליאהאל תענה.
היכן ראית אותי מתייחס לאתר ספציפי כלשהו?ממתי אתר הידברות הוא מוקצה מבחינתך?
לא, אבל אישרת את דברי. תודה.הכתבה נכתבה ע"י הרב שי עמר, האם אתה חולק על ההכשרה שלו?
אין לי מושג מה הקשר שלי לאלו שנזכרת בהם, אבל כל עוד ואיך שזכרונו פועל אני מניח.דווקא כן עניתי מרוב פליאההזכרת לי את ה0מולנים שמנסים לגמד כל מי שמעז לצאת כנגדם ולא משנה אם הוא בעל אותם דעות כשלהם
![]()
לא אשמתי שאתה לא מבין את מה שאתה כותב ואני מצטט ומדגיש "לימוד מעמיק או העתקת רשימת תקיפה מאתר שמתמחה בכך?"היכן ראית אותי מתייחס לאתר ספציפי כלשהו?
לימוד מעמיק או העתקת רשימת תקיפה מאתר שמתמחה בכך?
כפי שכבר ראינו שאין לך מושג מה אתה כותבלא, אבל אישרת את דברי. תודה.
הבאתי דברים של רב הלכתי מתוך מדור הלכה באתר הידברות שרק גרם לי לצחוק על חייכם.אתה בחרת שלא להתעמק, אלא הבאת דברים של מישהו אחר. זה בסדר גמור כמובן. כבר שם השבתי לך. אבל זאת לא באמת התעמקות מן הסתם. אמנם זה עדיף על אלו שכלל לא בודקים, אבל עדיין. הסיבה שידעתי זאת היא שברור לי שמי שמתעמק בסוגיות הללו -כמו למשל הרב שי עמר- לא יצחק עליהן לאחר מכן.
הקשר הוא שניגחת מישהו מהמחנה שלך רק בגלל שגרם לך להיראות רע.אין לי מושג מה הקשר שלי לאלו שנזכרת בהם, אבל כל עוד ואיך שזכרונו פועל אני מניח.
נו טוף. אם אתה מרוצה מדבריך, מי אני שאתווכח (או אטרח לקרוא אותם). הסתפקתי באמירתך זו. היא מיצתה עבורי את האירוע, עמך הסליחה.לא אשמתי שאתה לא מבין את מה שאתה כותב
לא צפיתי אחרת, המוניטין שלך לא מאכזבנו טוף. אם אתה מרוצה מדבריך, מי אני שאתווכח (או אטרח לקרוא אותם). הסתפקתי באמירתך זו. היא מיצתה עבורי את האירוע, עמך הסליחה.
מה גורם לך לחשוב שאני מרגיש צורך כלשהו ״לסנגר״ אספשיילי עבורך על דרך חיילא צפיתי אחרת, המוניטין שלך לא מאכזב
תמצה כמה שאתה רוצה, לא הצלחת לסנגר על החיים המטופשים שלכם, גרועים יותר מהצבא שמסתכלים על צחצוח נעליך.
תמשיך לחיות עפ"י מיליון גזרות שיגבילו את חייך![]()
לא מצריך חשיבה כלל, זה כ"כ שקוף שכל עיוור רואה את זהמה גורם לך לחשוב שאני מרגיש צורך כלשהו ״לסנגר״ אספשיילי עבורך על דרך חיי? בחייאת בן אדם. נסה לא לרדת לרמות לגמרי מגוחכות מתוך פתטיות הפבלוביות.
ברור שאתה משאיר, כי אתה יודע שכל מה שתכתוב ישמש כנגדך ועוד יותר יגחיך אותךאגב יש אי-אמיתות ולו השקפתיות ביותר מדבר אחד בדבריך, אבל אני מעדיף להשאיר את השרשור למטרתו במקום לתת לך לגרור אותי לעוד ׳דיון׳ ביבים לצרכי שנאה ופילוג בלבד. עמך הסליחה ולא, אי״ה לא אקרא את תגובתך הבאה בתת-השרשור הזה לא כל שכן אגיב עליה.
אתה צריך את זה.בריאות.
רק עיוורים עם שגעון גדלות מולד. ברוך ה' רוב הציבור אינו כזה, אבל זכותך המלאה כמובן ללמד על עצמך אחרת.לא מצריך חשיבה כלל, זה כ"כ שקוף שכל עיוור רואה את זה![]()
ראשית למקרה שאינך מעודכן וזה חלק בלתי נפרד משגעון הגדלות שאתה מפגין, גם לא באמת מעניין אותי אם אני "מגחיך" את עצמי בעיניךברור שאתה משאיר, כי אתה יודע שכל מה שתכתוב ישמש כנגדך ועוד יותר יגחיך אותך![]()
אכן בהחלט וכלל עם ישראל.אתה צריך את זה.
לא מכיר עיוורים עם שיגעון גדלות, אך אני מסיק מתגובתך שאתה מכיר, היית עמם יחד מאושפז באותה מחלקה?רק עיוורים עם שגעון גדלות מולד. ברוך ה' רוב הציבור אינו כזה, אבל זכותך המלאה כמובן ללמד על עצמך אחרת.
כדאי לך ללכת למילון לבדוק את ההגדרה של שיגעון גדלות, אני שייך לרוב שרואים את תגובתך ומגכחים ובשביל האנאלוגיה בכדי שתבין, תגובתך הרבה פעמים שקולות לתגובות של מ.ח.פ, כבר מזמן אמרתי שאתם תאומים, לא שמים לב שעושים מעצמכם צחוק.ראשית למקרה שאינך מעודכן וזה חלק בלתי נפרד משגעון הגדלות שאתה מפגין, גם לא באמת מעניין אותי אם אני "מגחיך" את עצמי בעיניך. צר לי לאכזב יקירי, אבל אתה אפילו לא קרוב להתקרב למעמד בו זה ידגדג את קצות ציפורני רגלי. פעם היית. כשעוד התנהגת בנורמליות כיבדתי אותך ומתוך כך את דעתך וכו'. מאז שהתחרפנת והחלטת שעליך לצאת בפרץ השמצות בלתי נלאה (אך ורק משום שהעזתי להחזיק בדעה שונה ממך בענייני קורונה. הא ותו לא), איבדת את זה לגמרי. איני יודע אם תחזור לשם שוב ביום מן הימים וגם אין סיבה מיוחדת שזה יעניין אותך (אלא שהיה נחמד אם לא היית מלמד, מתוך שגעון הגדלות הנ"ל, את ההיפך הגמור
). אבל כרגע כאמור, מצידי תחשוב 3 פעמים ביום שאני מגוחך ופעמיים נוספות שאני מחגיך את עצמי עוד יותר. אני חי עם זה מצוין
.
אתה צריך את זה הכי הרבה, נראה שהיית מאושפז לאחרונה, כי באת עם הרבה תובנות על עצמך.אכן בהחלט וכלל עם ישראל.
בחייאת מינהל!! למה לא כותב אתה תגובות בעברית צחה, אספשיילי מכניס מלים לא כשרות ובוודאי לא כשרות לפסח??לא מצריך חשיבה כלל, זה כ"כ שקוף שכל עיוור רואה את זה
ברור שאתה משאיר, כי אתה יודע שכל מה שתכתוב ישמש כנגדך ועוד יותר יגחיך אותך
אתה צריך את זה.
"מזל" שהדת שלנו עוסקת בשטויות במקום בדברים חשובים באמת!!!הדברים הובאו כאן בעבר ומובאים שוב כלשונם אז, קרי על רגל אחת. להתעמקות צריך לפנות לאפיקים אחרים ובשאלות נקודתיות יש לפנות לפוסק הלכה מוסמך.
פסח כשר ושמח לכל גולשות וגולשי הפורום ובני משפחותיהם ולכלל עם ישראל.
מאחר וכיום רוב הציבור נוהג לקנות את המוצרים הרלוונטיים כשהם כשרים לפסח לכתחילה ולאור מורכבות הנושא, לא ניכנס להגדרות המדויקות של החמץ ו/או השאור. די אם נאמר שעקרון חמץ הוא בצק שנעשה מאחת מחמשת מיני דגן, שהחמיץ לאחר מגע עם מים.
ככלל יש שלוש מצוות עיקריות הנוגעות לחמץ בפסח ואלו הן:
- איסור אכילת חמץ (לרבות הנאה).
- איסור הימצאות חמץ.
- איסור ראיית חמץ.
איסור אכילה הוא ברור ואין צורך לפרט.
איסור הנאה הינו איסור חריג, האוסר על היהודי גם ליהנות מהחמץ. במה דברים אמורים? למשל באוכל לבעלי חיים. בעל הבית היהודי נחשב כנהנה מכך שכלבו (למשל) אוכל, שכן הוא המחויב להאכילו, הן אקטיבית והן כספית, וכו'. על כן אם בעה"ב ייתן לכלב חמץ לאכול, הוא יעבור על כך באיסור הנאה. לפיכך יש מזון מיוחד כשר לפסח גם לבעלי חיים, ולאלו שאין, ניתן להאכילם במשך שבוע אחד בשנה במוצרים שאין בהם חמץ.
אסרה התורה לא רק על אכילת החמץ, אלא גם על הימצאותו בנכסינו או בחזקתנו. זו הסיבה לנקיון הבית היסודי, על-מנת לוודא שלא נותר חמץ באף מקום. ואף את הספרים מנקים מחשש שאכלנו תוך כדי קריאה ונפל חמץ לתוכו. וכמובן שהרכב או תא שיש לנו בעבודה (למשל), מחויבים בנקיון באותה מידה.
היה ובכל זאת יש ברשותנו (תערובת) חמץ ואנו רוצים לשמרו, ניתן למכרו לגוי (על מכירת חמץ בהמשך). זאת רק לגבי מוצרים שאינם חמץ גמור. אולם מוצרים שהינם חמץ גמור, יש פוסקים שהתירו למכרו ויש פוסקים שהתנו זאת במקרה של הפסד מרובה בלבד. כלומר, אם על-ידי השמדת החמץ הגמור ייגרם לבעליו הפסד ניכר, משמעותי, יכול למכרו (למשל בעל מכולת או במקרה של בקבוק ויסקי מאוד יקר). אולם אם מדובר בהפסד פשוט עדיף שלא לעשות כן.
איסור ראיית חמץ אף הוא מובן ונדמה שאין צורך להרחיב. נציין רק כי איסור זה אינו מוגבל דווקא לביתנו. כלומר בימי הפסח אסור לנו לראות חמץ, בין אם זה בביתנו ובבעלותנו ובין אם זה בביתו של חבר. וזה אחד המקורות לחקיקה האזרחית בעניין זה בישראל.
מכירת חמץ מהי?
מכירת החמץ נעשית על-ידי היהודי לנכרי, באופן שבמהלך חג הפסח החמץ לא יהיה בבעלות היהודי.
כיום נהוג למנות שליח למכירה, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב רבים, איננו מוכרים את החמץ לרב או לגבאי, אלא אך ממנים אותו כשליח לעניין. הרב יכול שימכור את החמץ לנכרי ויכול להעביר את השליחות הלאה, כך שבסופו של דבר החמץ של רוב המדינה נמכר על-ידי הרבנות הראשית.
החמץ של המדינה כולה נמכר על-ידי הרב הראשי, אשר מוסמך לכך כל שנה מחדש על-ידי שר האוצר, שהוא הריבון לעניין זה.
שוב בניגוד לדעה הרווחת, מכירת החמץ איננה משחק, אלא מדובר בחוזה מכר רציני ומחייב. על המוכר לדעת ולהסכים בלב שלם כי החמץ באמת ובתמים עובר לבעלות הנכרי.
בדרך כלל נהוג לקבוע סכום עבור החמץ כולו, כאשר הנכרי משלם מקדמה בזמן מכירת החמץ ונדרש להמציא את יתרת הסכום לאחר החג. במידה וימציא את יתרת הסכום, החמץ הופך לבעלותו המלאה. במידה ולא ימציא את הסכום במלואו, החמץ יחזור לבעלות היהודית והמקדמה תוחזר.
במהלך ימי החג הנכרי הוא בעלי החמץ, ואם יחפוץ יוכל בכל עת לנטלו ולהשתמש בו. ויש הנוהגים לתת את מפתח דירתם בידי הנכרי כדי לסמן את כנות כוונתם שהוא באמת יכול לעשות זאת (והיו דברים מעולם).
בכל מקרה יש לסמן על הקרטון או הארון בו הנחנו את דברי החמץ למכירה, בצורה ברורה ומפורשת שזה 'ארון החמץ' (למשל). המטרה היא גם שלא נטעה במהלך החג וגם שאם הנכרי שהחמץ בבעלותו יחפוץ ליטול את החמץ במהלך החג, יהיה ברור מה שייך לו ומה לא.
כל הנ"ל כרגיל מאוד על רגל אחת. יש שלל הלכות לגבי פסח וכל אחת ואחת מהן מחייבת לימוד מעמיק.
בד"כ זו לא הדת אלא אלה שמשמשים לה שופרות."מזל" שהדת שלנו עוסקת בשטויות במקום בדברים חשובים באמת!!!
כמו מה למשל? במה לדעתך "הדת שלנו" לא עוסקת שבעיניך "חשוב באמת"?"מזל" שהדת שלנו עוסקת בשטויות במקום בדברים חשובים באמת!!!
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.