פלגיה, לגבי הדיון על חיוב בחוג

פלגיה, לגבי הדיון על חיוב בחוג

התעמלות - הנושא מאוד מוכר לי משום שהילד שלי נמצא כבר שנתיים בחוג התעמלות טיפולית. שלא כרוב אהאימהות שמורידות את הילד ונוסעות, אני נשארת שם ועוקבת מקרוב אחרי החוג. במדריכה גם מדברת איתי תוך כדי ולמדתי ממנה המון על הנושא. חשוב מאוד לשפר בעיות של יציבה, קואורדינציה, חולשה וכו'. לא בשביל שהילד יהיה מצטיין בספורט כי אם משום שזה משפיע על כל התנהלותו בבית הספר. ישיבה בכיתה, כתיבה, ריכוז, חשיבה, תאום בין חלקי המוח וכו'. התעמלות טיפולית לדעתי חשובה לכל ילד ולא רק לילד שחלש מוטורית. אני ראיתי שם איך ילדים משתפרים במשך החוג ואיך הביטחון העצמי והנוכחות שלהם משתפרים. מדירכה טובה יכולה לעשות פלאים ולתרום המון לילד. הילד שלי כמה וכמה פעמים במהלך השנתיים רצה להפסיק. בייחוד בהתחלה כשהיה לו קשה. אני התעקשתי בצורה נעימה ויצרתי שיתוף פעולה שלו. והיום אני מתמוגגת מהתוצאות. לסיכום - מומלץ לכל ילד. לילדה שלך בוודאי.
 

noa_f

New member
אני חושבת שזה יכול להתבטא במקצועיות

המדריך/ה. לפעמים בחוגי ספורט "רגילים" המדריכים לא מאוד מקצועיים ובחוגים טיפוליים זה יכול להיות פיזיותיראפיסט שעבר גם התמקצעות בספורט, אבל לא תמיד. מה גם שלרוב הילדים לא נגרם שום נזק ממדריך בינוני. אבל, אני פחות אוהבת ששולחים ילד בגיל מאוד צעיר לחוג של מקצוע ספורטיבי ספציפי (נניח כדורגל או ג'ודו). אצלנו יש לילדים חוג של סתם התעמלות. אנחנו אמנם קראנו לו "טירונות גולני" - כי הילד היה חוזר מותש מהריצות, קפיצות, טיפוס על סולמות וחבלים, גלגולים וכו'. המטרה היא להפעיל את כל הגוף (ולא רק את היד שאוחזת במטקה), כמו שפעם ילדים היו עושים באופן טבעי בחצרות, על עצים ובגני משחקים.
 

לורליי43

New member
כמו ההבדל בין הוראה והוראה מתקנת

המורה עצמו לומד את המקצוע מתוך נקודת מבט נוספת, ואותנ נקודת מבט נוספת היא החשובה לגבי חיזוק המקומות החלשים אצל הילד.
 
בדיוק

המדריכה מתכננת תרגילים שיעבדו על חיזוק חגורת הכתפיים, פיתוח קואורדינציה, תכנון תנועה וכו'. לעין זרה זה יכול להראות כמו כל חוג רגיל - ילדים קופצים, רצים ונהנים. אבל כששומעים את ההסברים למה נועד כל תרגיל ומה הוא מחזק, זה מרתק. כמו כן התעמלות טיפולית היא בקבוצות קטנות (אצלנו זה עד 6) כדי שמדריכה תוכל לעקוב ולעזור מקרוב לכל ילד. התוצאות שהיא משיגה הן דרמתיות. ואני לא מדברת רק על הילד שלי. אני רואה היום את הילדים בקבוצה שלו ומשווה למה שהיו בתחילת השנה וזה פשוט נהדר.
 

מיכל שב

New member
יש לי המלצה על מורה להתעמלות

שמתמחה בהתעמלות טיפולית, אבל הוא נותן טיפולים אישיים (מקסימום בזוגות) ואני רוצה להשאיר את יואבי בקבוצה (הוא מאובחן כ PDD). יש לו בעיה קלה עם חגורת הכתפיים וחשוב להשאיר אותו בכושר (כמו שהמרפאה בעיסוק אומרת). רשמתי אותו לחוג התעמלות במתנ"ס בפ"ת, אני מקווה שהוא יהיה מוצלח. אני אדבר בתחילת השנה עם המורה כדי לבדוק על מה היא שמה דגש). תודה
 

פלגיה

New member
קאסיופאה, תודה רבה לך

עכשיו אני צריכה לברר איפה יש דבר כזה. במקום שאני גרה בוודאי שאין, אבל אולי אפשר למצוא בירושלים. נראה לי שווה את הטרטור של הנסיעה.
 
שמחה שעזרתי ורציתי להוסיף עוד נקודה

הרבה פעמים ילדים עם חולשה מגוננים ומסווים אותה. למשל ראיתי בחוג ילדה עם בעיות ברורות שכללו גם חוסר יכולת להקשיב, לקבל הוראות, ולהיות תחת משמעת של חוג. כל זה בנוסף לחולשה המוטורית. הילדה היתה מלאת ביטחון עצמי ועם "פה גדול". היתה לה תשובה מתחכמת לכל דבר והיה ברור איך היא מצליחה להסוות ולפלס את דרכה כאילו אין לה כל בעיה. מה שהחוג תרם לה אחרי שנת פעילות, מעבר לחיזוק גופני, היה היכולת להקשיב, לתרגם הוראות למעשים, לשתוק כשצריך וכו'. השיפור היה גדול מאוד.
 

פלגיה

New member
זה אכן נשמע תיאור מתאים לבת שלי

יש לה בעיות קשב מינוריות, אבל אף אחד בגן/בי"ס לא עלה על זה כי היא מתקשרת נהדר עם מבוגרים, וחכמה מאוד. בנוסף היא "חולה" ברוב שיעורי הספורט בבית הספר.
 
למעלה