פלויד ותחיית רוק הגיטרות

פלויד ותחיית רוק הגיטרות

וואלה תרגמו מאמר חצי-רציני חצי-הומוריסטי מה"גרדיאן" הבריטי, על תחיית רוק הגיטרות בבריטניה, והעלייה הדרמטית במכירות גיטרות בזמן האחרון. המאמר מעניין בפני עצמו, אך שימו גם לב לקטע האחרון: "בדיוק כמו רובה קלצ'ניקוב, הגיטרה היא כלי זול למדי, שקל להפעילו. אמנם רק מעטים מנגנים בצורה מבריקה, אבל כל אחד יכול - במינימום אימון - לבלות אחר צהריים עצלים בנגינת קטעי סולו מהאלבומים של פינק פלויד." מה דעתכם - במיוחד אלו מכם המנגנים בגיטרה - האם קל לנגן "סולואים" של הפלויד? האם כל אחד יכול לעשות זאת?
 

OzzzzzY

New member
זה עניין יחסי...

יהיו כאלה שיתקשו לנגן סולואים של פ"פ , ויהיה כאלה שינגנו אותם בלי בעיות...זה גם תלוי בגיטרה ובמגבר...לא בכל גיטרה אפשר לנגן את הסולואים באותה רמה ואיכות כפי שהם נשמעים במקור... בעיקרון הסולואים של גילמור נחשבים לפשוטים וקלים לנגינה (שוב פעם...זה עניין יחסי), אין בהם פרמטר שדורש יכולת על כדי לנגן אותם...הם לא מהירים , ולא דורשים טכניקה טובה במיוחד , אבל אין ספק שהסולואים של גילמור יפים מקוריים... גילמור אף פעם לא התאפיין ביכולת על בנגינה (למרות שיש רבים שמשום מה חושבים שכן...) , ואין לו פרמטר שהוא חזק בו במיוחד...למרות הכל , הוא מנגן עם הנשמה , די יצירתי , ומפיק מהיכולת שלו הרבה...הרבה יותר מנגנים אחרים שיש להם את היכולת לנגן כל דבר , אבל רמת היצירתיות שלהם שואפת לאפס , כמו כן הם מנגנים בלי טיפה של נשמה (ע"ע - סטיב ואי , ג'ו סאטריאני , מלאמסטיין....)
 
תיקון קטן ותגובה

הגיטרה הכי יפה היא ממש לא פנדר טלקאסטר. רק סטראטוקאסטר
. וכמו שאוזי אמר, דייויד גילמור נחשב לגיטריסט מאוד לא טכני, אבל יש לו כמה מאפיינים פרטיים שלו, שמזהים אותו ומבדילים אותו משאר נגני הגיטרה: - הוא יצר סאונד פרטי משלו. ברגע שמעריץ של הפלויד ישמע שיר שהוא עוד לא שמע עם עבודת גיטרה של גילמור, הוא ישר ישייך את השיר לפלויד. - הוא כמעט ומוותר על כל ניסיון לאלתור וחייב ל"קבע" כל דבר לפני שהוא מוציא אותו לקהל הרחב. רוב הסולואים שלו הוקלטו כמה וכמה פעמים כאשר הוא חותך מתוכם את הקטעים הטובים ביותר ומדביק אותם ביחד ליצירה אחת שלמה. - הוא ניחן בחוש תזמון מופלא. כל פיפס קטן שהגיטרה שלו מוציאה בא בול בזמן שהוא צריך לצאת. סביר להניח שהויתור על האלתורים משפיע על כך. - הוא מנגן על ציוד ש"כל גיטריסט היה מוכן למכור את אמא שלו בשביל לגעת בו", ציטוט מפי המורה שלי לגיטרה. הפנדר סטראטוקאסטר שלו הוציאה צליל מוכר ואיכותי, וכשהוא החליף אותה, כמו בהופעת הDVD האחרונה שהוא הוציא, מרגישים היטב בהבדל. - הוא לרוב חוזר על ריפים בסיסיים, בשינויים קלים. די אם אני אזכיר את הסולו השני של Comfortably Numb, לאלה שיודעים לנגן אותו, כדי להראות את המאפיין הזה. - הוא לרוב מתבסס, כמו שאר הנגנים הנגנים מתקופתו, על סולמות הבלוז והסולמות הפנטטוניים. - הנגינה שלו אינה מהירה במיוחד. כמו שהוא העיד על עצמו, יש לו אצבעות גדולות מדי לנגינה מהירה. למרות זאת, אני לא חושב שמישהו יכול להגיד משהו על הרגש שהוא מביע בכל סולו וסולו. בגלל כל המאפיינים האלו, זה גם קל וגם קשה לנגן סולואים של הפלויד. מצד אחד, הסולואים אינם מתאפיינים במהירות יתר (ע"ע ואי, סטריאני, מלמסטיין ושאר המשוגעים מG3, שגם אותם אני אוהב
), אבל מצד שני, הם דורשים תזמון מדוייק והמון רגש, כדי להזיז את המיתרים בעזרת האצבעות כמה שיותר קרוב למה שהוא עשה, עשרות שנים קודם לכן.
 

emmily plays

New member
!!!!!!

couldnt have said it better my self!!!!! ושיבואו כל משמיצי גילמור שאומרים שהוא לא כזה טוב ויגידו משהו אחרי תיאור כזה מדוייק!!!!!!
 

Miss CB

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo70.gif

זה בדיוק העניין עם גילמור: הוא לא מהיר מאוד, הטכיניקות לא מסובכות מאוד, לכן הסולואים נחשבים קלים יותר (כמו שאוזי אמר - הכל יחסי...), אבל היופי איתו זה שגילמור יודע בדיוק מה הוא יכול לעשות ומה לא, לא מתיימר לנסות איזה סגנון או משהו שהוא לא טוב בו, ויודע להוציא סולואים מרגשים ומהממים, גם מהיחסית מעט שהוא "מתמחה" בו. קחו למשל את "שיין און", זה נשמע נורא גדול ומסובך ו-וואו (זה באמת וואו, בלי קשר) אבל בתכל'ס זה חוזר על תבנית מסוימת, לכן זה לא עד כדי כך קשה. אישית אני מנגנת רק ההתחלה של זה כי יש לי הכל בטאבים ואין לי כוח לעור על זה
אבל אם אני יכולה להניח שכל השיר באותה רמה - זה לא מאוד קשה, רק דורש קצת חזרות עד שקולטים בדיוק את התזמון, כאמור, "כל פיפס קטן". וזה מה שמייחד אותו.
 
אממ... הרממ... רגע אחד...

כל התשובות שלכן יפות, ואני גם מסכימה עם רוב הנאמר, אבל... אממ.... לא התכוונתי לשאול על טכניקת הנגינה של גילמור בהשוואה לגיטריסטים אחרים, או בכלל... כל מה שרציתי לדעת זה.... אם באמת כל אהבל/ית - כמוני למשל - יכול/ה ללמוד לנגן סולואים של הפלויד בכמה אחרי-צהריימים, כנאמר בכתבה. ככה... מתוך עניין אישי, אתם מבינים...
 

natangold

New member
אחרי איזה חצי שנה של אימון

ואם תתאמני על סולו אחד במיוחד, אז הוא ייצא יותר נקי. וגם תלוי איזה סולו(דוגס למשל לא נראה לי אבל שיין כן(את IF נראה לי תצליחי תוך שבועיים)). אל תשכחי שצריך חשמלית. חוץ מזה כל מה שאמרתם לדעתי ממש נכון (בנוגע לגילמור). ורציתי להוסיף עוד משהוא שלדעתי חשוב מאוד, גילמור התאים את הסולואים שלו למילים של השיר (אולי אני רק מדמיין?
) למשל בIF גם בסולו וגם בפתיחה אתה מרגיש את המלנכוליה. בדוגס אתה מרגיש את העצבנות. אני אסיים בציטטה, ששמעתי פה מפי גילמור על האלבומים שווטרס השתלט (החומה וכו'), שהאלבומים האלה הם כמו נהג טוב(מילים) הנמצא בסוסיתא (מוזיקה). מכאן שגילמור ייחס משמעות הרבה יותר חשובה למילים מאשר למוזיקה. המוזיקה היא רק כלי הרכב שמעביר את הנוסע ממקום למקום. וכלי הרכב צריך להיות מותאם לנוסע...
 

Miss CB

New member
יש משהו בדבריו אומנם...

אבל אסור לשכוח שלא הוא ולא ווטרס ממש אובייקטיבים בקטע הזה.. למה שווטרס יהיה מעוניין בטובת הנגינה לפני המילים, או להיפך...? ולציףציף: זה כמובן תלוי, באיזה סולו מדובר, וזה לא עד כי כך פשוט שבנאדם ירים גיטרה בפעם הראשונה בחיים שלו, יציץ בטאבים ויביא אותה בסולו מרגש... אבל כמו שאמרו פה מעליי (
), חצי שנה ככה של אימון בשבי ללדעת לנגן בסיסי, וקצת אימון על הסולו הספציפי, ו-וואלה יו דיד איט! באמת לא הסולואים הכי מסובכים, וזה די נחמד, כי זה גם יפה וגם פשוט יחסית... אז איפ עוד לא ניסיתי, אבל הוא אכן נשמע פשוט. וואי פתאום בא לי. *רצה להביא את הגיטרה*
 

Miss CB

New member
הסתייגות קלה מהנאמר פה---

בקשר לקטע של ללמוד חצי שנה, להתאמן על שיר מסוים, להצליח אותו: זה אומנם נכון, כמובן עם יוצאי דופן של מספר סולואים קשים יותר, אבל תגדירו "לדעת לנגן שיר" יותר במדויק. לדעת אותו ולדעת איפה ללחוץ, על מה לפרוט וכו זה אכן קל יחסית. להצליח לנגן בבסיסי זה אכן קל - וההסתייגות היא במתיחות. כי תגידו מה שאתם רוצים על הטכניקה, על האיטיות, קשה להתכחש לעובדה שגילמור מלך כשזה מגיע למתיחות. והרגש כמובן צריך לפתח אבל זה כבר סיפור אחר. כי למשל את IF הוצאתי היום, אפילו משמיעה בלי טאבים, ואני לא ממש טבוה בזה - זה קלי קלות בבסיסי, סולו שלם שבנוי פחות או יותר על אותו תו, ה"בעיה" בניגון היא המתיחות שהוא עושה על אותו תו - ומחזיק במשך כמה שניות בלי שהצליל "יעלם"...
 
ואם כבר ב-IF עסקינן

יש לך את האקורדים של זה, או התווים, או מה שזה? כי יש לי גיטרה אקוסטית ואני יכולה לנסות (את החלק של האקוסטי). כמה זה כבר יכול להיות קשה? זה רק שני אקורדים, נכון?
 

natangold

New member
אני פשוט אשלח קישור עם טאב

או אם את לא יודעת לקרוא טאבים אז האקורדים הם E B7 E D E D E C#11 F# B7 E וחוזר חלילה אגב איף לדעתי זו פתיחה נפלאה והטאב הוא מדוייק ב100%
 

natangold

New member
תיקון קישור

אם לא נכון אז פשוט תכלי לאתר pinkfloyd-co.com וחפשי שם באחת הקטגוריות כתוב טאבים ואקורדים משם כבר תביני לבד
 
תודה, נתן ../images/Emo51.gif

אני אבדוק את העניין לעומק.... אם אצליח לנגן, אדווח על כך.
 

Miss CB

New member
ענו כבר אז אני לא אחזור...

אבל בהחלט אאשר, אם האישור שלי שווה משהו
וכן זה די קל! והפריטה היא כמו של IS THERE ANYBODY OUT THERE שהוא שיר עוד יותר קל אגב, אם את יודעת לנגן אותו: בס(תלוי באקורד כמובן)-3-2-1-2-3-בס-3..
 

abarth

New member
אבל השאלה היא, מי יקנה סטראטוקסטר

רק בשביל לנגן סולואים של גילמור? אני הייתי מעדיף לקנות סט תופים ולהרביץ כמה פעמים את saucerful of secretes ולחורר לשכנים ת'שכל
כן, אני הוא אחד מהשניים שהצביעו למייסון בסקר הקודם
אגב, ראיתם איך בפומפיי עף לו המקל מיד ימין באמצע האטרף של one of these days i'm gonna cut you into little pieces ?
 

N a V e

New member
כן !

ואיזה מקצוענות הוא הפגין בשליפת המקל הרזרוובי ... תענוג... לגבי גיטרה,גילמור הוא גיטריסט יוצא מן הכלל בעיני,והוא דווקא כן בלט בתחום מסויים,בניגוד למה שנאמר כאן.גילמור התעסק בתחום האפקטים,יצירתם,יצירת הצלילים ובהפקת המוזיקה עצמה.מוזיקאי ענק,וכן,גם גיטריסט ענק.
 

pink floydror

New member
חח מזכיר לי

שנה שעברה, באחד הארועים של הבית ספר ביקשו ממני ועוד כמה ילדים מהשכבה שלי לעשות קטע מיומנה עם תיפוף מקלות על פחים ענקיים, בקיצור, לאחת החברות שלי נשבר המקל באמצע הקטע, אז חבר שלי בלי לחשוב בכלל שלף מקל מהכיס, זרק לה באוויר והכל תוך כדי תיפוף :)
 
למעלה