פסוק לי פסוקך 4

iricky

New member
אבל המושג תאוצנטריות

מתיחס לאמונתו של האדם ולא לאלהים
 

iricky

New member
מה דעתכם על התכלית הזאת?

יכוליות שליבוביץ התכוון לזה?

עַל כֵּן נְקַוֶּה-לָּךְ ה' אֱלֹהֵינוּ, לִרְאוֹת מְהֵרָה בְּתִפְאֶרֶת עֻזָּךְ, לְהַעֲבִיר גִּלּוּלִים מִן הָאָרֶץ, וְהָאֱלִילִים כָּרוֹת יִכָּרֵתוּן, לְתַקֵּן עוֹלָם בְּמַלְכוּת שַׁדַּי, וְכָל-בְּנֵי בָשָׂר יִקְרְאוּ בִשְׁמֶךָ, לְהַפְנוֹת אֵלֶיךָ כָּל רִשְׁעֵי אָרֶץ. יַכִּירוּ וְיֵדְעוּ כָּל יוֹשְׁבֵי תֵבֵל, כִּי-לְךָ תִּכְרַע כָּל-בֶּרֶךְ, תִּשָּׁבַע כָּל לָשׁוֹן. לְפָנֶיךָ ה' אֱלֹהֵינוּ יִכְרְעוּ וְיִפֹּלוּ, וְלִכְבוֹד שִׁמְךָ יְקָר יִתֵּנוּ, וִיקַבְּלוּ כֻלָּם אֶת עֹל מַלְכוּתֶךָ, וְתִמְלֹךְ עֲלֵיהֶם מְהֵרָה לְעוֹלָם וָעֶד. כִּי הַמַּלְכוּת שֶׁלְּךָ הִיא, וּלְעוֹלְמֵי עַד תִּמְלֹךְ בְּכָבוֹד, כַּכָּתוּב בְּתוֹרָתָךְ: ה' יִמְלֹךְ לְעוֹלָם וָעֶד: וְנֶאֱמַר: וְהָיָה ה' לְמֶלֶךְ עַל-כָּל-הָאָרֶץ. בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה ה' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד:"

או בשינוי נוסח

"ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד, וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם, שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".

או בקיצור: ביאת המשיח.
 

פיקסעלע

New member
תשובות

1. זה תואר שלילי למה שלא ניתן לתאר תואר חיובי
2. בהחלט. לא צריך להעמיס יותר מדי על ה"לשמה". לשמה זה אומר שאני רוצה את הדבר עצמו לא בשביל שיצא ממנו דבר אחר. וכשרצוני מתמלא אני מטבע הדברים שמח.
3. זה באמת ערבוב בין תפיסה רמב"מית שאדם לומד את הטוב והרע בשכלו לתפיסה הלייבוביצ'יאנית שזה שייך לרצון.
 
למעלה