פסטיבל סן רמו 2023 מה שהיה הוא שיהיה .( המשך…)

mati02021

Member
למרבה הצער אני נאלץ לפתוח שרשור חדש, את הקודם מבחינה טכנית לא ניתן להמשיך אותו.
באתרי אינטרנט מתפרסמים
שמחמוד ובלאנקו יתארחו בפסטיבל בערב הראשון.
כניראה הם יפתחו את הפסטיבל.

https://www.imusicfun.it/news/sanre...ospiti-della-prima-serata-del-festival/?amp=1

כמו כן בויקיפדיה מתפרסמים מרבית הכותבים לשירים,אכן ארייט כתבה את שירה לתחרות יחד עם דרדאסט , כמו כן דרדאסט היה שותף לכתיבת השיר של Lazza

את השיר של ג׳ורג׳יה כתבו יוצרים המשתייכים לסצינת האינדי אלברטו ביאנקו וביג פיש,שידוע יותר כמפיק מוזיקלי.

את השיר של מרקו מנגוני כתבו מנגוני עצמו יחד עם דויד פטרלה( כתב בשנה שעברה 4 שירים לתחרות
בין היתר לאמה מרון ולאליסה) וגם דויד סימונטה( כתב המון להיטים לתחרות בין היתר את השירים של אנאליזה ב 2018 ו2021 והדואט של פדז ופרנצ׳סקה מיקלין לפני שנתיים)סימונטה חתום על שירים נוספים שמשתתפים השנה כמו של השיר של טננאי ( טננאי כתב את השיר עם אותו צוות כותבים מהשנה שעברה)כמו כן סימונטה כתב את השיר לרוזה כימיקל .
אולטימו כתב לעצמו,כנ׳ל לבנטה, MODA, Coma_Cose , מאדאם ומיסטר ריין .

לא נרשם מי הכותבים בויקיפדיה לשיר של אלודי ו LDA .

https://it.m.wikipedia.org/wiki/Festival_di_Sanremo_2023
אמדאוס התראיין לרדיו וסיפר מעט על השירים
אך לא יותר מדי , עושה רושם שכמו שנה שעברה ניסה להרים למי שממוקם בתחתית טבלאות ההימורים אם בשנה שעברה המוטיב המרכזי בשירים היה הריקוד השנה המוטיב הוא אהבה, הוא מיעט לפרט אך על השיר של ג'אנלוקה גריניאני הוא סיפר שהזמר הקדיש את השיר לאביו, ״למעשה אנחנו מדברים על אהבה. שרתי את זה״

על השיר של ג׳ורג׳יה הוא סיפר ״כשאני מאזין לשיר אני חושב על הצלחה ברדיו. דוגמה? אמרתי בשנה שעברה על השיר של-LaRappresentate di Lista שההצלחה של השיר תימשך עד הקיץ,כך זה היה. לג'ורג'יה, למשל, יש שיר יפה וכשהיא תשיר אותו הוא יזכה להצלחה גדולה עוד יותר.״


על פאולה וקיארה סיפר. ״בחרתי בהם ברגע ששמעתי את היצירה. כולם, גם הקהל הביתי וגם הקהל של אריסטון, יקומו לרקוד״.

Coma cose טובים מאוד. כישורי כתיבה מטורפים, הם יודעים להיות על הבמה והשיר שתשמעו בסנרמו באמת מאוד יפה. הם הגיעו לסנרמו בשנת 2021, שנת המגיפה. השיר שלהם הוא שיר אהבה עם מילים חשובות. אני לא יכול להגיד יותר מדי... כואב לי, שרתי את זה.״

על מאדאם אמר שהוא מאד לא רוצה לפסול אותה. ע׳פ דיווחים בעיתונות הראפרית הצעירה מאדאם
מעורבת, יחד עם שמות ידועים נוספים (כמו הטניסאית קמילה גיורגי), בחקירה של פרקליטות ויצ'נזה. מקושר לתו ירוק מזויף.מאדאם השיגה את התו הירוק מבלי שעברה בפועל את החיסון הדרוש כדי לקבל אותו.וזה מה שאמדאוס אמר״נראה לי לא מאוד רציני. יש חקירה, עד שאדם נמצא אשם הוא חף מפשע. זה כרגע במירוץ. זה יהיה ממש חבל לא לשמוע את השיר״



https://www.allmusicitalia.it/news/...a-vi-racconto-il-mio-festival-di-sanremo.html
 

mati02021

Member
הצרות של אמדאוס, לא רק מדאם בסכנת פסילה עכשיו גם הזמרת ג׳ורג׳יה, הזמרת הודיעה היום על פרסום האלבום Blu ורשימת הרצועות שלו עם פוסט ברשתות החברתיות.
כמה דקות לאחר מכן שלחה MN, לשכת העיתונות שלה, הודעה לעיתונות עם פרטים נוספים על הפרויקט, את רשימת השירים המרכיבים את האלבום.
לאחר מכן פרסמה Discoteca Laziale ( חנות מוזיקה ברומא) את חוברת האלבום כדי לעודד הזמנות מראש וכאן מתעוררת הבעיה. בחוברת המלווה את האלבום יש את המילים של 9 השירים, כולל זו של Parole said male, שיר שג'ורג'יה תציג בתחרות בפסטיבל סן רמו 2023.

עכשיו מה קורה? הסיכון לפסילה קיים תיאורטית, גם אם הטעות מיוחסת אך ורק למי שפירסם את הספוילר. לא לג'ורג'יה ולא לפמליה שלה.אם כי רצוי לומר שמילות כל השירים בפסטיבל גם כך מתפרסמות קצת לפני מועד הפסטיבל , מילות השירים תתפרסמנה בסוף החודש, כניראה ב 31/1/23 .
כמובן שאמדאוס לא בדיוק בר מזל מנקודת המבט הזו!
בשנת 2021 פדז פרסם בטעות קטע באינסטגרם מהשיר שלו עם פרנצ׳סקה מיקליין ובשנה שעברה פרסם ג'יאני מורנדי בטעות סרטון שבו נשמע בצורה די ברורה השיר לפסטיבל ברקע. גם ב 2020 היה קטע דומה עם הזמר ריקי,בכל שלושת המקרים האמנים לא נפסלו (למרות שיש להם אחריות ישירה) והשירים התחרו בתחרות.
נודע שהזמרים שיתארחו בלילה השני של הפסטיבל הינם הנציגים שלהם לשעבר מאסימו רניירי ואל באנו יחד עם המנחה ג׳אני מורנדי.

ביום שני הקרוב ישמיעו את השירים לעיתונאים.
החזרות לפסטיבל כבר החלו וניתן לראות בין היתר צילומים של מאדאם עם התזמורת .

ביום שני תחלנה מכירת הכרטיסים לפסטיבל והמחירים לחמשת הערבים נעים בין 672 ל 1,290 יורו והם תואמים למחירים של השנה שעברה.
בויקיפדיה פורסמו כל שמות הכותבים כולל השירים של LDA , אלודי ומיסטר ריין. את השיר של אלודי אכן כתבו פדריקה אבטה וג'קופו אטורה ואלודי עצמה, אבטה היתה אף שותפה בכתיבת השיר של מיסטר ריין.

 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
אז כן, גם זה הגיע. השירים הושמעו לעיתונאים , 28 במספר . כמה עיתונאים הודו שהאזנה המוקדמת לא נותנת זמן לחשוב על השיר כשמדובר בהאזנה אחת בודדת ולהתרשם והשנה 28 שירים שהושמעו בשתי קבוצות של 14 אחד אחרי השני. לאחר מכן הטקסטים מועברים ונאספים מיד עם סיום ההאזנה. מובן מאליו שאין הרבה זמן לחשוב.
השמות הגדולים שחוזרים לפסטיבל הזה הציגו שיר שאמור לגרום להם לעוף בלייב, על הבמה, אבל אולי בהקלטה הוא מופיע עם בלם היד קצת.
יש אמנים שיזדקקו לאישיות שלהם כדי להוציא את היצירה החוצה, אחרים מצד שני, קיים חשש שהיכולת הלא מיוחדת להחזיק במה והתווים תקשה על ההערכה לשיר שלהם.( אני משער שמכוונים לכמות הגדולה יחסית של הזמרים שעלו מהג׳ובאני )

קולפיסה דיטרמינו -ספלאש

כבר מהאקורד הראשון ברור שלא מדובר ביצירה בנוסח Musica Leggerissima. האינטרו יוצר את האווירה הנוסטלגית המייצגת את השיא במיוחד בחלק הראשון , לאחר מכן היצירה מתפתחת, עוברת לאווירה אלקטרונית יותר הקשורה לשנות ה-80. למרות שלא הגיע לרמות הקליטות של היצירה של Sanremo 2021, אך השיר עדיין חזק ובהחלט יושר כולו, הודות לשימוש מיומן בטקסט משפיע, הנתמך בסינטים ומיתרים, בדיאלוג מתמשך ודוחק. פחות טוב מהשיר הקודם שהיתה הפתעת הפסטיבל ב2021 כאשר הגיעו למקום הרביעי, אך ממבט מהיר בכמה אתרים בכל זאת השיר קיבל ציונים גבוהים חלקו להם מחמאות השיר שלהם מגניב והם מאשרים את עצמם ככותבים מעניינים,חכמים ומקוריים לספר את הסיפורים של כולם אך בצורה שלא מתאימה לכולם.

״ עדיף לבד על ספינה כדי לא להרגיש את משקל הציפיות״



ארטיקולו 31 Un bel viaggio( טיול נחמד )

הטיול הוא המסע של החיים שהם מדברים על העבר שלהם, החל מהבריחה מהחיים בשכונה קשה ומהזוגיות שלהם, זוהי להקה שדרך כוכבה בשנות ה-90 ומי שגדל אז יתרגש משיר שמבליט, באופן אובייקטיבי, את עולמו של ג'יי אקס(הסולן)יותר מזה של ארטיקולו 31. הטקסט, לעומת זאת, הוא מכה על הלב, ובמקביל מספר את סיפורם של שני חברים שמצאו את עצמם באולימפוס משום מקום ועד אז נופלים ונבנים מחדש. יצירה מתמקדת כולה בנוסטלגיה, בהתבגרות,והבנת טעויות: "לא רצינו להתבגר, איזה חרדה, לחץ, אבל טיול נחמד". אבל גם "ממש שנאנו אחד את השני, היא עזבה אותך ואני צחקתי". חתיכת מציתים בגן עדן
יש את הגישה הנוסטלגית שבה רבים יזהו את עצמם. סיפור אמיתי, של המחוז, של החיים, של עליות ומורדות שבקטעים מסוימים בהתחלה טיול נחמד ואחר כך לא בדיוק אידיאלי ,היצירה עובדת ויש לה יכולת לצבור נקודות עם יותר האזנות.
״לא רצינו להתבגר אבל זה קרה פתאום /ואתה כן
כל הדברים שנשבעת שלא תעשה״



gIANMARIA - מפלצת

gIANMARIA מייצר יצירה שמיישבת בין העולם האישי, הכמעט היפנוטי, שלו לבין צורך רדיופוני. זה יכול לזכות בקהלים חדשים.
השיר מוקיע את העובדה שאנחנו מפסידים דברים חשובים בדרך כי אנחנו עוסקים באלף שטויות, כמו מדיה חברתית. היצירה עובדת, יצירה אמינה ובה ההיבט המזוהה ביותר הוא הגישה שלו וקול שהופך לאט לאט לסימן בל יימחה. יצירה עם מצב רוח כיפי, אך יחד עם זאת פשוט ומופנם, עם תוף בס כמעט לכל אורך השיר.
״ אם בעקבות אחרים אני עוזב את עצמי מאחור/אעשה הכל להיות לבד לרגע״


מיסטר ריין -גיבורי על

מר ריין מתאר את המאבק בדיכאון, ופותח את היצירה ב"אי אפשר להילחם במלחמה לבד". יצירה מודעת וקליטה (ומושרת ברקע בהיר מקהלת ילדים), ופסקול קטן ומושלם לסלילים של דפי אינסטגרם שבה ההפקה אינה גוברת על טקסט מגוון. מר ריין מדבר על השבריריות שלו גם באמצעות דמויות פשוטות אך יעילות, המספקות למאזין מסר של חיים. המגע של פדריקה אבטה מורגש בבנייה ההרמונית של היצירה, בעוד שהגשר שנוצר בשימוש מיומן בכלי המיתרים ראוי לתשואות.
אך הטקסט צפוי מדי, זה עובד בעולם שלו, גם אם זה לא חדש. אבל אם שמים לב אליו לרגע, מבינים שבמציאות הוא מדבר על נושא הרבה יותר חשוב.
הוא לא ייכשל לכבוש בהאזנה ראשונה, גם בזכות הפזמון ומקהלת ילדים שמרככת הכל.
״ אנחנו מלאכים עם כנף אחת בלבד ונוכל רק לעוף כשעומדים אחד ליד השני״

רוזה כימיקל - תוצרת איטליה

הוא מועמד לתפקיד שבשנה שעברה היה שייך לדרגן ד'אמיקו, מה שגרם לאריסטון לרקוד ולהתנגן בלי סוף ברדיו. מאוד דור Z, אך קיים חשש שהוא יכשל עם התזמורת,
רוזה כימיקל בונה יצירה מלאה בהתייחסויות (ואסקו, קרוסון, סלנטנו) ודימויים המתייחסים לרעיון של Made in Italy (סקס, אהבה, חלומות, היסטוריה ).ראפ פרובוקטיבי,בין משולשי אהבה "משתיים הולכים לשלוש/ כמה שיותר יותר טוב" לבין נזילות מינית "אתה אוהב שאני סוטה/ ואתה לא שופט אותי אם אני מניח ליפסטיק במשרד ביום שני". יצירה מאוד אירונית ומזלזלת בעצמה,שיר הלל לחופש של אלה שיודעים לא לקחת את עצמם יותר מדי ברצינות, מנגנים במספר רב של רמות.
עם מהתו ראשון ברור בגלל קטע הקצב.וזה עובד.
״שירי אהבה עדיף באופ-קי, אני שר לך אותם ככה...״



ג'ורג'יה - מילים רעות

מילות השיר פורסמו במלואן ברשת.כתבתי על כך קודם לכן. זה מתחיל כבלדה משנות ה-80 של וויטני יוסטון, העולם הזה שם, ר'נ'ב.
עם הקול שלה היא יכולה לשיר הכל! עם זאת, גירסת האולפן היא כנראה עם בלם יד מופעל ומאמינים שזה יתפוצץ בלייב שבאריסטון האמן יהפוך את השיר למשהו מדהים עם התווים היפים שלו, במיוחד בשלב הסופי. ג׳ורג׳יה מציעה יצירה אמינה בפסטיבל סן רמו 2023, שבה בולטת הגישה הנפשית שלה והפקה, לפעמים אפילו מינימלית, שקורצת לצורת ה-r'n'b הזו מתחילת שנות ה-2000 שההזמרת והיוצרת הרומאית כבר נגעה בעבר, שיר פשוט אבל קלאסי. תרגיל סטייל למי שהם פשוט עצמם, בלי שום דבר להוכיח, אבל שיודעים איך להגיע לנקודה.

״ מישהו שם את אותו בושם כמוך, אבל תשנה את הצבע אחר הצהריים״



LDA- אם אז מחר

ישנה השפעה ברורה של אד שיירן היצירה עשויה לעבוד ואולי זה בטוח יעבוד עבור הקהל שלו, כלומר שיר נישתי,אבל אי אפשר להתעלם שהוא מדהים.
רעיון מלודי מדויק וכשרון יוצא דופן להתנסות. חבל ש״באם אז מחר״לא שמים לב למאפיינים האלה. השיר בהחלט מורגש ורבים יזהו את עצמם בשיר אהבה עדין ומתוק, מפורש היטב, אך פשוט מדי ועם מעט הברקות יצירתיות. התייחסויות ראויות לציון לאד שירן, אבל התוצאה באמת קטנה מדי. הפזמון קליט בנקודה הנכונה, אבל לא מספיק
אך נרשם שזה מצריך יותר מהאזנה אחת כדי להתרשם בעיקר כשישמעו את השיר בלייב.
״תארו לעצמכם שלילות ללא שינה הם שעות שניתנו לנו״



לlazza -אפר

הוא האמן שמגיע מהמקום הראשון של האלבומים הנמכרים ביותר בשנת 2022, אבל לא נח בהצלחתו המובטחת. זה יהיה להיט נוסף למעשה, הוא נושא יצירה יפהפייה שיש לה סאונד מהמם וממנה היא יוצאת מנצחת בשניהם. הוא הפתיע לחיוב, מאוד לחיוב,והוא מקבל ציונים גבוהים ומציע את אחד הקטעים הטובים ביותר ברפרטואר שלו לפסטיבל 2023. בנייה מודרנית, הפקה חזקה מאוד, קצב לוחץ והיקף בינלאומי. לולאה מהפנטת עם חריטה מפעימה החוזרת על המילה 'אפר' באובססיביות, רק כדי לתקן אותה בתודעה. יצירה שיכולה לגדול עוד יותר בחיים.
״תטאטאי אותי כמו אפר, אני אגיד לך איך זה מרגיש״



ארייט-ים של צרות

יצירה טובה שיהיה מעניין איך תשתלב עם תזמורת ולכן העמידו את הביצוע עם התזמורת בספק
זה שיר אהבה עדין, הוא יפנה למי שעדיין יש לו לב. ונושא שיכול לגרום לאנשים לדבר,
עוד רומן אהבה הסתיים, הפעם בין שתי בנות. עדין ואינטימי, אפילו הצופים הכי אג'יים לא יהיו מזועזעים בסיפור פרידה בין לסביות, שזה כבר לא ממש חדשות. וההזמנה היא למצוא את הכוח להגיב ולשים את העצב בצד. "בואי ננשום ביחד אני מרגישה חם בבוקר/את קופצת איתי, ים של צרות, אני לא יכולה לשחות במיכל מלא בכרישים".
קולה וגישתה הסגנונית של ארייט הם סימן מסחרי והזמרת-יוצרת לא מתנתקת מעצמה וממצב רוח מגובש. הסיפור האישי המסופר בשיר מרתק ומציע את אותו מגע רגשי ומרגש שהוא ערך מוסף, שהולך יד ביד עם המגע של היוצר שכתב אותו -כלכותה ודארדסט. עם זאת, היצירה אף פעם לא מתפוצצת ורק בגשר היא מוצאת טוויסט מעניין באמת. יצירה מספקת, שיכולה לגדול עם ההופעה בלייב
״ ותשליכי את עצמך, שהלילה הוא רק יום נח...״

טננאי - טנגו

גם הוא מקבל יחסית ציונים גבוהים , אהבה שמסתיימת ומספרת על מה שהשתנה. מבחינה מלודית היצירה מצליחה ומלבלבת .ההופעה בלייב תהיה מבחן בעברו לאחר שכשל בלייב בשנה שעברה כי פה הוא ממש חייב לשיר.יהיה מעניין אם הפיק לקחים מהשנה שעברה, עם זאת, טננאי מצא בלבוש המלודי החדש הזה, מ-״Abysmal״ ואילך,עוד שיר שלבוש עליו נהדר. טננאי כבר לא מפתיע. הוא אמן שלם שאין לו מה להוכיח ואשר עם הסינגל ״אביסמל״ הראה צד חדש אך אמין לחלוטין בעצמו. מצב הרוח ממשיך כעת עם טנגו, יצירה בה מורגשת האינטרפרטציה ובה מתבלטת עוד יותר רוח בלדת המטריקס התזמורתית. החרוט, המועשר במגוון מיתרים שולט, הוא אחד הרגעים האינטנסיביים של יצירה שיש לה גם את אחת החוזקות שלה בטקסט.

״אני יודע כמה את מתגעגעת אליי, אבל מי יודע למה אלוהים מכה אותנו בטנגו״

מרקו מנגוני - שני חיים

זהו השיר שקיבל את הציונים הגבוהים ביותר מבין כל השירים,קיבל ציין גבוה כמעט על ידי כולם והוא פייבוריט לזכייה , אחד מהם העניק לו ציון עגול 10 ורשם :״ זה רק אחד מאותם שירים שכשאתה שומע אותם אתה אומר: הו, זה היה צריך לקחת לסנרמו. ואכן. אני חושב שתאהבו את זה מאוד״
מנגוני הוא אחד מכוכבי הפסטיבל הזה ואינו מסגיר את הציפיות עם שיר מודרני שמכבד גם את היופי הווקאלי שלו וגם את הזכויות הטובות ביותר להיות אישי אבל בו זמנית שלאגר ברדיו.
מרקו מנגוני חוזר לבמת אריסטון עם שיר אינטנסיבי, בלדה מודרנית בטקסט ובהפקה.
קטע נהדר שנכתב עם פטרלה וסימונטה. כל המרכיבים נמצאים שם בבלדה הזו על מחשבות לילה והרהורים במיטה. התבוננות פנימית על מערכת היחסים עם עצמך, הזמנה לחיות וליהנות מכל רגע כאילו היה האחרון. הכינו את המציתים שלכם והימרו עליו, כי בלי שתרצו לדחוף את זה, 95% זה יהיה השיר שיזכה ב-Sanremo 2023. ומרקו מנגוני יהיה היחיד ביחד עם מחמוד שיזכה בפסטיבל פעמיים ב- 30 השנים האחרונות,שיר בהחלט לא להאזנה ראשונה, אבל בו ברורים הצעדים שעשה לאחרונה האמן, בשיר יש מחקר סאונד שאינו מושפע, אלא פשוט מלאכותי ליצירת תחושת קרבה חזקה ומכיל. אלמנטים תזמורתיים שישפרו את ההופעה החיה.
הוא יגרום לאריסטון להתפוצץ עם הקרשנדו, בהחלט אפשרי אפילו יותר בלייב מאשר בהקלטה.
״אם זה השיר האחרון ואז הירח יתפוצץ/אני אהיה שם כדי להגיד לך שאתה טועה אתה טועה ואתה יודע, לא כאן מגיעה המוזיקה".
״אני צריך להתקשר אליך/לספר לך את הדברים שאני מרגיש/אבל נגמרו לי התירוצים ואין לי יותר הגנות״



שרי-אנוכי

יצירה בקנה אחד עם ההפקות הנשיות של התקופה אבל למרות היותה קליטה ולפיכך להיט רדיו היא לא מקורית ופחות בשביל אישיות ווקאלית. יצירה עם חותם אורבני חזק מודרני וקליט. הטקסט מסונכרן בנקודה הנכונה ומתאים כהצהרת אהבה אמיתית כלפי עצמו. זרם תודעה עכשווי שהופך בסופו של דבר עוד יותר לא שגרתי. שווה להאזין, במיוחד בלייב שבו ההופעה יכולה להיות מכרעת. היו כאלה שסברו Sanremo אינו הבמה הנכונה לשיר הזה.גם כאן מדברים על אהבה לסבית שיוצאת מ"זה נראה נורמלי להסתכל עליי ככה/שאני אפילו לא שמה לב ואת בתוך הג'ינס שלי" ל"אם היית כאן איתי, הייתי מרגישה קצת פחות אנוכי״
״אני שונאת את אלה שמעולם לא אהבו /אבל אומרים שהם אהבו אותך״



Sethu-סיבות אבודות

פוסט פאנק ואווירה מעורפלת של שנות ה-80 ליצירה קליטה, אבל אולי מסונכרנת יתר על המידה. ההפקה מכסה ומסיטה לעיתים את תשומת הלב מטקסט שבו נתפסות התייחסויות אוטוביוגרפיות מעניינות ורבים יזהו את עצמם. אפ-טמפו מוזיקלי שאין לזלזל בו והופעה שבזכות המראה של האמן
היא תשאר זכירה אך כאמור היו כאלה שתהו אם יש את לו היכולת להחזיק את השיר בלייב ,יש הרבה בלנקו בהרכב הזה וסת' וכנראה שר אפילו יותר טוב, אבל אין לו אותה אישיות כמוהו. או לפחות זה לא בא קודם.כמעט כולם השוו אותו לבלאנקו.
״ עצוב לראות ששום דבר לא משתנה עם הזמן...״

המשך…
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
המשך ..
פאולה וקיארה - זעם

להיט קיץ מקפיץ מביא שמחה, יחייה עד הקיץ וייכנס לליבם של מעריצים זה נראה כמו הפקה של Pet Shop Boys מסוף שנות ה-90, וכמו אלה, זה עובד נהדר. צמד האחיות מציעות שיר אופטימי, קליט עם אינספור רפרנסים מוזיקליים מתחילת המילניום. שלושים השניות הראשונות של המסלול מעוררות ציפייה לפני פיצוץ בולט. פאולה וקיארה חוזרות ולמרות שחלפו שנים רבות מאז הלהיטים האחרונים שלהן, עוצמת המוזיקה שלהן לא משתנה. למרות כמה התייחסויות, אפילו לא רצוניות, לכמה קטעים מהעבר ושינוי הטון (על כל המיתרים של ויוה אל אמור), היצירה רעננה וסוחפת.

״ אתה לא אומר כלום/אבל בעינינו יש משחק/מחזה...״



Cugini di Campagna - האות ה 22

כידוע השיר נכתב ע״י Rappresentante di Lista,
רצו כאילו לומר, הם עשו יצירה אמיתית. מתחת לפאייטים יש לב גדול כזה: "אתה לא יכול לתת לי את העולם אם אתה לא מסתכל על העולם כפי שגם אני מסתכל עליו".
שיר מאד צנוע שבו הלהקה נפרדת מהפלסט
ומי יודע אולי מהפאייטים מהבגדים אקסטרווגנטיים
מי שציפה לשיר טראשי או פלסטו מעורפל מ-Cugini di Campagna יתאכזב, החלק הראשון של היצירה הוא התייחסות ברורה לאנסמבלים של שנות ה-70, אבל הקרשנדו יוצא דופן, וכך גם הפיצוץ בפזמון מאוד קליט שבו כל ההתייחסויות שאליו.
יצירה עם בנייה לא קלאסית מדי שמקווים שלא תהרס בהופעה על הבמה, הציונים שהם מקבלים יחסית די נמוכים.
״אני בלעדיך אינו אלא המילה אהבה״



Olly - אבק

זה נשמע כמו שיר מהרזומה של בלאנקו, הוא מוצא דרך ללכת בעקבותיו מנקודת מבט מוזיקלית כמעט כמו מנטור.
קהל צעיר יותר יאהב את זה, אבל זה נותן מעט גם למוזיקה (ובהיותו צעיר אתה תמיד מצפה למינימום חידוש) וגם להישאר עצמו. הוא מביא יצירה שבה הוא מגביר את הגישה לריקוד והאפ-טמפו שלו. יצירה שעובדת בזכות בעיטה לוחצת ושמהווה את נקודת המשען של היצירה, בשילוב דיאלוג עם התזמורת שלעיתים הופכת את היצירה ליקרה מוזיקלית באמת.
״ אני רואה את אלוהים מחייך בתוך ציור /כי הוא יודע שאם הוא ימרח הוא לא ימחק את זה״



אולטימו -זריחה

התגובות לשיר די מעורבות ,היו שפירגנו ואמרו שהשיר הוא כמו חיבוק אך היו כאלה הטוענים
שהקרשנדו שלו מתחיל להיות קצת מעופש, קצת חוזר על עצמו ואולטימו לוקח צעד אחורה,וממחזר .
Ultimo שר יצירה א-לה אולטימו, הכל בפסנתר, בקרשנדו. הסלמה מאוהבת שצומחת לקראת הגמר הגדול. זה בהחלט דורש האזנה חוזרת, אבל כרגע אפשר לסכם את זה ב"טוב אבל לא מאוד טוב".
התווים הראשונים של הפסנתר לבדו מזמינים את המאזין לעצום עיניים ולהירגע לעבר חופים לא ידועים. קולו של אולטימו, בליווי הכלי בלבד, בולט, וכך גם השירה של השורות הראשונות "אני אוהב את הזריחה כי היא כאילו רק שלי". לאחר הבית הראשון נכנס הקצב והאפקט נוסטלגי, וכך גם לבית השני בו כלי ההקשה יוצר צליל של פעימות לב, בקרשנדו רגשי שמתפוצץ במעין מחלף בו מורגש כל הכוח. הפרשנות של כותב השירים. הסגירה של היצירה עדיין מינימלית, אינטימית, רכה, כאשרUltimo מעלה רעיון חלומי של חופש, בסיום שמותיר מקום לאלף פרשנויות. יצירה שיכולה רק לצמוח בחיים.
"והאם אתה יכול לתאר לעצמך /אם הכל היה מעבר לגבולות שלנו/ והאמנו בחיוכים כמו קומיקאים/אם לא היינו צריכים לדבר כדי להכיר אחד את השני/ אם לא היינו אוהבים רק את אחינו?"
״הקשבתי לשתיקות שלי הייתה לי צמרמורת, כי בתוך הנשימה שלי זה אתה שחי״



מאדאם - הטוב ברע

אלקטרוניקה במכונת הדיסקו ליצירה משכנעת הן למצב הרוח המקורי של האמן והן לפוטנציאל ברדיו. זו היא עם דרך השירה שלה שהופכת בסיס למיוחד שעלול בקלות להיגמר ברפרטואר של קיילי מינוג. טקסט אישי שכבר גרם לדיונים לשינוי שם השיר
מעבר לכל מחלוקת, היצירה של מאדאם היא אחת הטובות בכל הפסטיבל והיא מקבלת ציונים גבוהים האמנית מויצ'נזה נעה בקלילות על מסגרת בין אורבני לפופ, בין אלקטרוניקה למלודיה, ויוצרת בקולה חוט משותף שלעיתים נעקר .קצב נהדר, זהו להיט שיזכה לפופולריות רבה ברדיו ומי יודע אם הוא לא יהיה אחת ההפתעות (החיוביות) של הפסטיבל. השיר נקרא במקור Puttana(זונה), אבל בסוף אמדאוס שכנע את הנערה המרדנית לשנות את שם השיר. אנחנו עדיין בסנרמו ולשמוע את המנצח צועק "קוד 05, כלבה..." עלול ליצור מבוכה אצל הקהל הפחות צעיר והמשכיל יותר. "מותק אתה, אתה הטעות הכי גרועה שעשיתי בחיי/אוהבת אותך, הטעות הכי קטלנית שעשיתי בחיי/שילמת לגוף שלי במילים, מילים מתוקות/אני אולי זונה, אבל אתה יותר גרוע ממני".. טקסט שאינו מובן מאליו כלל נתמך בצלילי מועדונים המזכירים הפקות מסוימות משנות ה-90, מעודכנים על ידי סינטים מודרניים עם רפרנסים אנלוגיים. יצירה בתנועה מתמשכת שצומחת הודות לחזרה האובססיבית על המילים 'טוב' ו'רע' היוצרות אפקט היפנוטי יוצא דופן.
״ אתה ההוכחה לכך שטעויות נעשות כדי לחזור עליהן״



וויל-טיפש

בלדה בנאלית שלא משאירה חותם, המוזיקה של וויל מתאפיינת בפשטות הבסיסית שמנחה גם את ״טיפש״, היצירה שאיתה הוא עושה את ההופעת הבכורה שלו בפסטיבל סן רמו. זרם תודעתי בו ביטויים הניתנים לאינסטגרם משתלבים זה בזה בלחן קליט ומוכר. פרשנות לבבית ומעורבת הופכת את היצירה למעניינת אך בנאלית מתאים כפסקול לסרטונים ב TikTok. דוגמה כיצד בפשטות (וללא יותר מדי מבני-על) ניתן להגיע לתוצאה.

״כאבי שירה ואני יודע שאם תחזרי/אני לא אספיק״



אנה אוקסה - סאלי (שיר הנשמה)

היא גם מקבלת ציונים גבוהים
דיאלוגים אלגנטיים של אנה אוקסה עם בנייה יוצאת דופן של יצירה חזקה בטקסט ובהפקה ההולכת וגוברת, עם תזמורת שלאט לאט תופסת את המקום הראוי לה. במקומות מסוימים, קולה של הזמרת שזכתה פעמיים באריסטון מנוגד לכלי ההקשה, ויוצר אפקט קסום ובו בזמן מנוכר. שיר מרגש, מפורש בצורה מופתית שבו כל אלמנט מוגבר על ידי עבודת צוות יוצאת דופן. בהחלט לא להאזנה ראשונה, אבל זו יצירה קלאסית אך יחד עם זאת זו יצירה לא קלה , ביטוי מדהים שמגיע מעולמות מזרחיים רחוקים, לפני שהשיר מקבל את החוזק הקולי שלו. זו חזרה לתחרות עם יצירה לא קלה במיוחד, אבל
ללא ספק באיכות מעולה. הקווים המלודיים משכנעים של הכותבים. ״שחרר את הנשמה, כמו סנוניות בערב עף חופשי". אם תצפו לחזרה לשירים הישנים המפורסמים שלה-תתאכזבו. מעריציה אלה משנות ה-00, לעומת זאת, יאהבו.
״לטפס גבר/אישה, לטפס ולשכוח/להחיות, לטפס ולחזור ללידה (שלך).



מארה סאטי – אלפיים דקות

שיר במרכזו עומדת אהבה רעילה, חבורות, זוגיות כבדה. בהאזנה ראשונה זה לא גרם
לקפוץ מהכסאות אע״פ שהשיר פומפוזי עם טקסט צפוף וארוך המפגש בין דמיאנו דיוויד ממנסקין שכתב את השיר ולמפיק השיר -Tha Sup (ראפר איטלקי) הוא אדיר ומעניק חיים לשיר יפהפה ואינטנסיבי המתפרש בכאב נמרץ ומודע
זוהי היא בלדה מודרנית, שבה כל פרט מטופל לשלמות. לעיבוד התזמורתי של הפזמון הראשון מתווספת גיטרה אקוסטית, המוחלפת בפסנתר בשני. הבית השני מאופיין בטעם לוחץ יותר המעורר ציפייה, חוצב רגע קלאסי בארכיטקטורה הרמונית מודרנית וחופשית למדי. מיקס סאונד מעניין באמת עם ניחוח בינלאומי, שחורג מרעיון פוסט-מודרני של עכשוויות

״חשבתי שאוכל לרפא את הלב שלך /מכל הקולות שאתה שומע״



Colla Zio- אני לא אוהב את זה

יצירה עם רפרנסים מוזיקלים ששורשיהם בשנות ה-70, ה-80 וה-90, עם קצב שמזכיר לעיתים את If Ya Gettin' Down מאת 5ive ו-I Just Wanna Live שיר מסיבה לכיכר הרוקדת ובוודאי שגם לאריסטון במיוחד עם ההאזנה השנייה והשלישית. היזהרו מאפקט האהדה שעם זאת פגה במהירות
״אני מפסיק רק כשאני כבר לא ספוג/אני עושה הפסקות כדי לגרום לי לחשוב.״



Coma_Cose - להתראות

בלדה מודרנית הבנויה בצורה מושלמת בסגנון שלהם, גם אם איבדו קצת ממקוריות למרות הבנייה הקלאסית, היצירה מודרנית הודות לסונורים מדויקים המעצימים את הקולות של הצמד השיר עוסק בסיפור אהבה שהגיע למבוי סתום, שיר שנראה בהשראת נושא פנטזיה: להיפרד בצורה מתוקה, בלי צער, תמיד להיות שם בשביל האחר. נקודה בה נדרשת נקודת מפנה ושני הזמרים מפרשים אותו ללא סלסולים. טקסט אינדי (עם התייחסות גם ל'להבות בעיניים' השיר הקודם שלהם בפסטיבל לפני שנתיים ), לפעמים אפילו גס, אבל אפשר לקרוא בו תחושות רבות, אפילו לא סותרות. כעס, אכזבה, תסכול, אבל גם אהבה, תקווה ואותה נוסטלגיה חיובית שמובילה להערכה מחדש של החלטות. פנינה, וכך גם מסקנתה "להתראות היא לא אפשרות". הפתעה נחמדה
״תשתוק כדי לא לקלל את עצמך, כמו שתיקה שמספרת הכל, הצלקת כשמסירים את הפירסינג״


אלודי-שתיים
בניגוד לציפיות, אלודי מביאה קטע אופטימי, קצת פאנקי, שנשאר בתחום מה שהיא עשתה עם הלהיטים האחרונים שלה עם The Kolors,שיר פופ מלא דגש כמיטב המסורת של אלודי בפסטיבל שאיתה הגיעה אלודי לבסוף. האישיות שלה תעשה את ההבדל על יצירה תקפה שלא תופסת מקום בין ההצעות הטובות ביותר שלה. זה שיר שרצוי שיהיה לו כוריאוגרפיה
אלודי ממשיכה בדרכה של ניסויים בסאונד, ומציעה יצירה שיש לה את כל המאפיינים לגרום לאריסטון לרקוד. מעבר לשאיפות הסיווג, האמנית הרומית היא עצמה, ביצירה שמעצימה את כישוריה כמבצעת. קרשנדו חושני, אך בו בזמן תוסס עם כלי הקשה שמתפוצץ בהקלטה היפר קליטה שרק מאשרת שהדרך שנעשתה לפני כמה שנים היא הנכונה. הגשר ראוי לאזכור בו כלי מיתר וכלי הקשה מוצאים נקודת מפגש מעניינת.
בקיצור, אנדרומדה הייתה משהו אחר.
ה-uptempo הזה יהיה הלהיט המי יודע כמה של הצלחה בטוחה לאלודי, נניח בנוי אד-הוק כפי שהיה בשנה שעברהBrividi: "מותק אתה מכה אותי בעיניים בורקות/איזה רעש שתיקה עושה בסוף, מכל שיחות הטלפון שלנו נקטעו?"
״עצור, אבל הלב רוקד/ בשבילי יש שני דברים, הדמעות שלי או הדמעות שלך, יש שני דברים, שניים".
נראה לאן יקחו אותה 3 מיליון העוקבים שלה, היא בהחלט תהיה בין חמשת הפיינליסטים
״ בשבילי יש שני דברים, הדמעות שלך או הדמעות שלי.״ אומרים שזה הולך להיות משפט אייקוני .

ובשולי הדברים להקת Black Eyed Peas יבואו להתארח בפסטיבל כניראה הערב השני( יום רביעי )
https://eurovisionfun.com/en/2023/01/italy-the-black-eyed-peas-guests-at-sanremo-2023/

ונשיא אוקראינה זלנסקי ישלח הקלטה שלו כניראה בערב הגמר במוצ״ש.

https://eurovisionfun.com/en/2023/0...nt-volodymyr-zelenskyy-guest-at-sanremo-2023/

לא רק כמות השירים התרחבה גם כמות השירים שיעפילו לסופר פיינל, במקום שלושה יעפילו חמישה.
ואלו מלוא התרגום של שירה של ג׳ורג׳יה שכבר פורסמו מילותיו
אני רואה אותך בסביבה לפעמים״

אבל אז זה לא אתה

וכמה מכוניות כמו שלך

מאותו כחול

העור שלי הוא הסדין הריק שלי

ואני כותבת על זה

מחשבות קצרות לאורך כל החיים

אולי יותר

אתה כבר לא הזיכרון שלי אתה הזיה

אני עדיין עוצמת את עיניי



כשאני שומעת את שמך

השמיים קורסים למטה

ואני לא חושבת יותר

ובסופו של דבר היית שיר יפה

הבריחה הראשונה לים על אופנוע בקיץ

הצחוק שלך ומשחק הטיפשי בכרי הדשא

ללכת לישון עדיין רטוב

בסופו של דבר היית שיר יפה

שאי אפשר להאזין לו ב-Repeat, לעזאזל!

אני זוכרת את המילים האחרונות

אלה שנאמרו בצורה גרועה, מקוללים

יש דברים שלא החלטתי

אז מה אעשה

צף ללא כיוון

עד שתמצא אותי

בכל פעם שאני רואה את הים

אני גדלה קצת

מישהו שם את אותו בושם כמוך

זה משנה את הצבע אחר הצהריים

זו מחשבה עמוקה

כמו שיער לבן

תקוע שם בראש

מה שאומר לי שהעולם

עכשיו זה כבר לא קיים ואני כבר לא חושבת

ובסוף היית שיר יפה...

לא הכל מזויף בסרטים, המציאות אולי כן

ובסופו של דבר היית שיר יפה

כל האור השחר שורף את הפחדים שלי

היית שיר טוב, לעזאזל!

הקללה שלי

ובסוף היית רגש יפה

שאתה לא יכול לנסות לחזור,

השיר שלי

אני זוכרת את המילים האחרונות

אלה שנאמרו בצורה גרועה, מקוללים״
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
ערב הדואטים והקאברים שיתקיים ביום הרביעי לפסטיבל דהיינו ערב שבת מעורר הרבה ספקולציות לגבי זהות הזמרים חלקם נחשפו במגזין Il Giornale אך חלקם עדיין לא ברור אף לא ברור לאיזה שיר הם יבצעו קאבר. מאלה שכן נחשפו ,השמות מאד מפתיעים כמו קרלה ברוני שתצוות ל Colapesce Dimartino

אמה מארון ל Lazza

ארוס ראמזוטי יצוות לאולטימו

לה ויברציוני יצוותו ל MODA

אליסיה תצוות לחברתה ג׳ורג׳יה

אריסה ל Gianluca Grignani

נועמי למארה סאטי

הראפר פדז יצוות לארטיקולו 31

Merk & Kremont לפאולה וקיארה.

כאמור הרשימה לא מלאה.

גם להקת מונסקין תתארח בפסטיבל אך לא בערב הקאברים אלא ביום השלישי לפסטיבל כלומר ביום חמישי.https://eurovoix.com/2023/01/22/maneskin-festival-di-sanremo-2023/



מדברים על אורחת אמריקאית נוספת שתתארח סביר להניח בגמר שתחשף כניראה מחר ומדברים על מדונה .אשרי המאמין.



https://www.allmusicitalia.it/news/sanremo-2023-duetti.html/2



עוד מבין האורחים שיבואו הם נק, פרנצ’סקו רנגה , אנאליזה , אכיל לאורו,ופירו פלו ו The Representative of Lista אך הם יופיעו
במהלך שבוע הפסטיבל על הבמה בפיאצה קולומבו בסנרמו הסמוך לאריסטון בכל ערב.
https://www.imusicfun.it/news/sanre...otagonisti-sul-palco-di-piazza-colombo/?amp=1

עוד מבין האורחים הוא הנציג שלהם לתחרות ב 1991 פיפינו די קאפרי


ישנו אתר שלקח 17 הצבעות של עיתונאים שונים
וחישב ממוצע , וזהו הדירוג שיצא ,אני הסתמכתי על
4 בלבד.

https://www.editorialedomani.it/ide...giornalisti-media-voti-pagelle-a374gbgq?amp=1



מסקנות ותחזיות :

היה עיתונאי שהיה מבין אלה שהאזין לשירים וכבר קבע מי אלו שילכו לסופרפיינל להצבעה הסופית על הניצחון בואו נקרא למרקו מנגוני, אולטימו, ג'ורג'יה, אלודי... ומקום נוסף שיתחרו עליו מאדאם, לאצה וקולפסה דימרטינו, גם אם הוא מגיע לטננאי אך הוא הוסיף ״אבל בואו נזכור, זו עדיין הייתה רק האזנה ראשונה!״



בגלל ריבוי המשתתפים שעות השידור של הפסטיבל הולכות להימתח עוד יותר ממה שכבר ,ומדברים שהגמר במוצ״ש עלול להסתיים ב 3:00 בלילה שעון איטליה שזה ע׳פ שעון ישראל 4:00 לפנות בוקר.
אמדאוס חשף שהתכוון לשתף אף יותר מתחרים
התכנון היה 24 זמרים שיבחרו ישירות לתחרות הגדולה +6 מהג׳ובאני , יחד 30 מתחרים , 2 משתתפים הוא סינן ברגע האחרון הוא כמובן לא חשף מי אלה אותם 2 מתחרים ,אך ע״פ שמועות מדובר בפרנצ׳סקה מיקליין וסאנג׳ובאני , בסביבתם הקרובה של אותם זמרים מדברים שהם קיבלו בתדהמה את הבשורה שהם לא התקבלו לתחרות משום שהיו להם שירים חזקים וסברו שהם הולכים להתמודד על הזכייה .

גם הבמה המרשימה נחשפה
https://escxtra.com/2023/01/27/san
remo-2023-stage-design-revealed/


נחשפו כל שמות המשתתפים בערב הקאברים ואף שמות השירים , מרקו מנגוני יבצע קאבר לשיר של הביטלס , אלודי לשיר של לני קרביץ.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
אז כן, היום התפרסמו מילות השירים שהולכים לקחת חלק בפסטיבל , וכמו בשנים קודמות יש אתר שהספיק כבר לתרגם 2 מהם לאנגלית ( מרקו מנגוני, ופאולה וקיארה) בימים הקרובים כל השירים יתורגמו לאנגלית ,פשוט לכתוב בחלון החיפוש sanremo 2023
כמו כן כבר מסתכלים על הפסטיבל הבא ב 2024 אמדאוס וRA מבינים היטב שהתחרות הזאת נמתחת
יתר על המידה והשנה הולך להשבר שיא והגמר עלול להתארך עד 3 בלילה ( שעון איטליה , בישראל זה כבר 4 לפנות בוקר)
זמן כה ארוך מסתכן באופן טבעי בפגיעה ברייטינג ובקולות הסופיים (במיוחד בהצבעות הטלווטינג), וזו הסיבה שייתכנו שינויים במבנה הפסטיבל כבר בשנה הבאה.
לפיכך הם שוקלים להוסיף ערב נוסף כלומר במקום חמישה ערבי תחרות זה יגדל לשישה ערבי תחרות ,
ולהקטין את השידורים החיים. מטרה תועלתנית גרידא, בהתחשב בכך שבכל שנה דוהרים לעמוד בלוחות הזמנים.לכן, הם שוקלים שהפסטיבל יתתחיל ביום שני ויסתיים במוצ״ש: שלושת הערבים הראשונים יוקדשו לשירים המתחרים, כשבעה אמנים בכל ערב, ואז זה נותן יותר מקום לבידור; ביום רביעי או החמישי לפסטיבל יקבעו את עשרת הפיינליסטים שיגיעו לערב האחרון, זה של הגמר ומשם יקבע המנצח.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
נו, אז גם זה נחשף :הסוד הגדול לגבי האורחים בגמר וזוהי לא זמרת אמריקנית אלא להקה בריטית , להקת דפש מוד הם יהיו האורחים של הפסטיבל בגמר במוצ״ש. הם בעבר כבר התארחו בפסטיבל ב 1986 .

כמו כן הזמר שפייבוריט לנצח בתחרות ע׳פ טבלאות ההימורים,מרקו מנגוני, התראיין ואמר שבמידה והוא מנצח בסן רמו הוא ישמח לנסוע לאירוויזיון בליברפול לייצג את איטליה .
יהיה מעניין המפגש שלו עם נועה קירל לאור השרשור הקודם לעניין מרגי והקליפים שלו.

עדכון:יכול להיות שהשרשור הקודם שעמו פתחתי אכן עלול להתרחש?
צצות שמועות עקשניות בשעות האחרונות שבריטני ספירס אכן
תבוא להתארח בפסטיבל סן רמו.
וזאת משום שספירס העלתה תמונה באינסטגרם שלה לפני כמה שעות
ובה רשום COMING SOON !!! Fancy diamond dresses
העניין עם השימלה שבתמונה אצלה שזוהי השמלה שהיא הופיעה עמה בפסטיבל סן רמו 2002 לפני 21 שנה.
האם אכן זה הולך לקרות?

 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
במהלך מסיבת העיתונאים הראשונה של פסטיבל Sanremo 2023, חשף המנצח והמנהל האמנותי אמדאוס את החלוקההשירים לשני הערבים הראשונים וסדר הביצועים של הזמרים בתחרות בשני הערבים הראשונים.

ערב ראשון היוצא מחר בערב (יום שלישי):
Anna Oxa – Sali (canto dell’anima)

gIANMARIA – Mostro

Mr Rain – Supereroi

Marco Mengoni – Due Vite

Ariete – Mare di guai

Ultimo – Alba

Coma Cose – L’addio

Elodie – Duegg

Leo Gassmann – Terzo Cuore

Cugini di Campagna – Lettera 22

Gianluca Grignani – Quando ti manca il fiato

Olly – Polvere

Colla Zio – Non mi va

Mara Sattei – Duemilaminuti



ביום רביעי אלו הזמרים שיופיעו :
Will – Stupido

Modà – Lasciami

Sethu – Cause Perse

Articolo 31 – Un bel viaggio

Lazza – Cenere

Giorgia – Parole dette male

Colapesce e Dimartino – Splash

Shari – Egoista

Madame – Il bene nel male

Levante – Vivo

Tananai – Tango

Rosa Chemical – Made in Italy

LDA – Se poi domani

Paola e Chiara – Fuorore


מחר יפתח הפסטיבל עם מחמוד ובלאנקו עם השיר עמו זכו בשנה שעברה בריבידי.

בלאנקו ימשיך עם שיר נוסף - L'isola delle rose
בין היתר האורחים מחר יהיו להקת pooh שזכו בפסטיבל ב 1990 ו Piero Pelù(בפיאצה קולומבו)


בערב השני לפסטיבל יום רביעי יתארחו Black Eyed Peas, פדז ,נק ופרנצ׳סקו רנגה(בפיאצה קולמבו) אל באנו
מאסימו רניירי ועוד


בערב השלישי של הפסטיבל יום חמישי יתארחו:
אנאליזה ( בפיאצה קולומבו),מונסקין, פפינו די קאפרי,וסאנג׳ובאני שישיר דואט עם המנחה הקבוע ג׳אני מורנדי.

ערב הרביעי של הפסטיבל יום שישי ערב הדואטים והקאברים יתארחו בין היתר La Rappresentante di Lista (בפיאצה קולומבו) ו Takagi & Ketra


בערב הגמר במוצ״ש יתארחו בין היתר המנחה קיארה פרגני , Gino Paoli, אורנלה ואנוני,אכיל לאורו(בפיאצה קולמבו) ,הראפר סאלמו וכמובן דפש מוד, כאמור מדברים על אורחת נוספת , זמרת אמריקנית אך אין פרטים רשמיים עדיין .
הפסטיבל לא התחיל וכבר מתחילות השערוריות בעיקר עם הזמר רוזה כימיקל והשיר שלו, שהדרך המדוייקת להגדיר אותו -אכיל לאורו על סטריאודים.
פוליטיקאית שמרנית בשם מדלנה מורגנטה,התבטאה בעניינו, שבמהלך נאום בלשכה שהפך ויראלי, הביעה דאגה ממה שמכונה "מהפכה הנוזלית״ אשר השנה ייצג זמר רוזה כימיקל , שיביא שיר פרובוקטיבי לאריסטון, הנקרא Made in Italy, שבין השאר מדבר על סקס חופשי, חיים ללא טאבו או תוויות. לטענתה ״המהפכה הנוזלית״ [נזילות מגדרית]החלה מזמן באריסטון, פסטיבל שבאופן מסורתי שומר על משפחות וילדים דבוקים למסך מדי שנה, סמל של הטלוויזיה המסורתית הקונבנציונלית, והופכת לתעמולה מגדרית שהיה אי פעם ,זה לגמרי לא הולם…



https://www.vanityfair.it/article/s...sa-chemical-polemica-gender#intcid=inline_amp



אמדאוס התייחס לכך בביטול :״אני לא מסכים. אולי היצירה של רוזה כימיקל תהפוך לחביבת הילדים שלה, אז היא תרקוד גם״



https://www.vanityfair.it/article/sanremo-2023-amadeus-rosa-chemical/amp
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
אז הערב הראשון עבר אמש, עד השעות הקטנות של הלילה ,השניים שהתייצבו, בצדק, במקומות הראשונים בבחירת העיתונאים מרקו מנגוני ואלודי, מקום ראשון ושני בהתאמה,



היתה לשניהם הופעה חזקה , שניהם פרפורמרים מצויינים עם קול יוצא מן הכלל אך השירים… ובכן, כמו שכתב אחד העיתונאים כלפי השיר של אולטימו ׳זה טוב אך לא מאד טוב׳
לא היה שיר אחד אמש שבלט מהשאר, מי שכן בלט מאד אמש היה בלאנקו ולא בגלל השיר(שאינו מתחרה) אלא הופעה שהחלה עם בעיות סאונד והוא מסמן בלי סוף על בעיה שאינו שומע,בשלב מסויים הוא הפסיק לשיר וכילה את זעמו בפרחים שהיו על הבמה השמיד את הפרחים שקישטו את הבמה של התיאטרון בהתקף פסיכוטי שתפס כותרות ראשיות בלא מעט אתרים. מילים זועמות שנשמעות כמו לעג ושהקהל לא קיבל כהתנצלות, תוך כדי קריאות בוז חזקות כלפיו.
״אני מצטער. לא יכולתי לשמוע את זה באוזניות שלי, אבל נהניתי".אמר בלאנקו לאמדאוס .״היו לי בעיות שמע באוזניות והחלטתי ליהנות מזה בכל זאת. לפעמים אתה לא צריך לעקוב אחרי התסריט".לפני שנעצר על ידי אמדאוס שלאחר שכינה אותו בטעות סלמו( ראפר שהתארח גם הוא אמש)
הכעס של הציבור כלפי בלאנקו לא נרגע גם כשאמדאוס נאלץ להתערב שוב: "אני יכול להבין שלא אהבתם את ההופעה, אבל אם בלאנקו רוצה לחזור לבמה, הוא יעשה זאת".
אולם לאחר מכן, המנצח לפני ההופעה של ג'אנלוקה גריניאני, הכריז שאין מצב שהוא יחזור על ההופעה. ״לא חוויתי מצב כזה מאז ימי בוגו ומורגן...". סיכם אמדאוס

מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

מה יודעים על השיר החדש של מנגוני שכבר כבש את המקום הראשון במצעד האייטונסhttps://snkhan.co.uk/stuff/iTunes.php?chart=IT

"Due Vite" (שני חיים )מבטיח להיות שיר שלא ייעלם מעיני אף אחד לאחר אלבומו האחרון "Materia (Terra)" בו נכנס מנגוני לטריטוריה המיוחסת שלו, המורכבת ממוזיקה אפרו-אמריקאית, בלוז וגוספל אך גם ממוזיקה אלקטרונית, תמצית סנרמו נראית גם בלדה עם צורה יוצאת דופן, גם אינסטרומנטלית. ומבחינה ווקלית.
שיר שנכתב על ידי מרקו מנגוני בעצמו, יחד עם דוידה פטרלה ודוידה סימונטה, נעשה בהתאם למאפיינים הווקאליים של המבצע שעד עכשיו ידע לתמרן סגנון שירה מאוד אישי ויוכל לנצל כל הצבעים והעומק של הקול היפה שלו.
"אני בטוח שבסופו של דבר מיתרי הקול שלי ינטשו אותי" (מקור IoDonna), התבדח מנגוני לנוכח ביצועיו הוירטואוזיים.
המשמעות של "שני חיים"
הטקסט של "Due Vite" מציע פרשנות של פגישה, המתרחשת במקרה בין שני אנשים ואשר מסופר באמצעות המטאפורה של חציית שני כוכבי לכת ביקום.
האקראיות ניתנת דווקא על ידי האפשרויות האינסופיות שיש לשתי ישויות במרחב כה עצום ובזמן כה קצר שהוא זה של החיים.
וכאן אנו מגיעים לגרעין המרכזי של היצירה, שמזמין אותנו באופן נורמלי לתפוס את הרגע, ליהנות מרגע שעלול להתגלות כייחודי ובלתי ניתן לחזור עליו. כמו שני כוכבי לכת שמסתדרים בשורה והם "היחידים שערים בכל היקום", אבל לאחר מפגש הם עלולים לאבד אחד את השני, כי "אם זה השיר האחרון, אז הירח דרך תיאור העשוי מתמונות יומיומיות , "קפה עם לימון נגד הנגאובר" או אפילו "ספר על הרצפה בבית ריק", נראה שגם הטקסט של ״שני חיים״ מתייחס סימבולית להערכת הדברים היומיומיים הקטנים, שעוזרים לעשות סדר בכאוס גדול של החיים. כחלק מהשיר:
״כבו את האור גם אם לא בא לכם
אנחנו נשארים עטופים בחושך
רק מצליל הקול
מעבר לטירוף שרוקד בכל דבר״.

אגב,אחריו במצעד האייטונס מתייצבים נכון לעכשיו מיסטר ריין , ואלודי.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
הסיפור עם בלאנקו איבד לחלוטין מפורפורציה.התקשורת והרשתות החברתיות באיטליה וגם מחוצה לה עוסקות רק בזה. לא מדברים כלל על השירים אלא רק מה שקרה עם בלאנקו אמש, אגב השיר לכשלעצמו לא רע בכלל, אם היה מתחרה לטעמי היה בין הפייבורטים .
סרטון של בלאנקו אמש צבר כמות צפיות בלתי נתפסת של 2.2 מליון צפיות בתוך 13 שעות.
גם אם ניקח את כמות הצפיות בסרטונים מאמש של מרקו מנגוני, אלודי, coma cose,אולטימו,ליאו גוסמן,
מארה סאטי,Colla Zio,Cugini di Campagna ונסכום אותם יחד לא נגיע ל 2.2 מיליון צפיות.
אמדאוס: "הוא יודע שהוא טעה, הוא התקשר אליי להתנצל. אין לו עונש".
“לא היה מאז ימי בוגו ומורגן שמשהו כזה קרה. אבל כשהיה עניין של בוגו ומורגן, פיורלו עזר לי", הוסיף אמדאוס. אחר כך הופיע ג'יאני מורנדי עם מטאטא כדי לנקות את הפרחים ההרוסים מהבמה, באירוניה גדולה, ואמר "עם כל המוזיקה היפה שהקשבנו לה הערב אתה תראה שמחר נדבר רק על זה".

״ריקרדו( ריקרדו פבריקוני הוא שמו המקורי של בלאנקו) התקשר אליי הבוקר כדי להתנצל בפניי ומכולם: הוא הצטער מאוד. הוא יודע שהוא טעה".
בלנקו לא חזר לבמה
המנהל האמנותי מסביר גם מדוע לא התערב במהלך ההופעה והרגעים מיד לאחר מכן: "זה לא סתימה שהתקלקלה. ידעתי שהוא הולך לעשות משהו מיוחד, ידעתי שבזמן החזרות יש יותר מדי ורדים וצריך למצוא מקום. מאחורי הקלעים, הדברים לא מובנים היטב, כפי שכבר קרה בפרשת בוגו ומורגן. התוודעתי לפשע רק כשבוגו עזב את הבמה. איפה אשאר, אתה לא מבין טוב את המילים".

לאחר מכן מגיעים ההסברים: "בלנקו קיבל את האוזניות הלא נכונות ולכן לא יכל לשמוע באוזניות. אבל, כל שנה אני אומר לכולם, אם יש בעיות, הרימו יד ועשו זאת שוב: זה קרה בשנה שעברה, במירוץ, עם נק ורנגה.
ההרחקה במשך עשר שנים מסנרמו, סטייל וויל סמית' מהאוסקר נראית לי מוגזמת: זה היה התקף של ילד שבעוד יומיים ימלאו לו עשרים. למען הקריירה שלו לטובת עצמו, אני לא רוצה שזה יקרה שוב. אבל זו ממש לא הייתה מחווה נגד סן רמו ונגד אלה שעובדים בפרחים".

בלאנקו פירסם פוסט באינסטגרם לפני זמן קצר ובו צילום של מכתב התנצלות וכתב ״אני מתנצל בפני עיר הפרחים" ורואים את המכתב בכתב יד, שנכתב בשעה 4:30 לפנות בוקר, ועליו רשום ׳אריסטון׳.
בטקסט ההתנצלות נכתב: "פרחים נושרים, אריסטון. פרחים נשברים, אריסטון. המסך נופל, אריסטון. העליתי אותך בדמעות כמו אמא שלי, אריסטון. ראית אותי שברירי כמו ילד... ובדיוק כאן, איפה שלימדת אותי לרוץ, נפלתי... שברתי את הפנים ואני בוכה, אריסטון. אבל אז... אני צוחק, צוחק, צוחק, צוחק, צוחק, צוחק ובוכה כי אני לא מושלם כמו שרצית אותי אבל אני סוף סוף אני עצמי. אני אוהב אותך אריסטון, עם כל הטירוף שלי".
ראש עיריית סן רמו בעצמו סיכם את הפרשה"בארבע השנים הללו מעולם לא דיברנו כל כך הרבה על פרחים״.

 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
אז גם הערב השני חלף הלך לו והשירים היפים ניראו בארץ המגף .ואם הערב הראשון התאפיין בהופעות חזקות לשירים ׳טובים אך לא כל כך טובים׳
בא הערב השני וטרף את הקלפים עם כמעט מחרוזת של שירים נהדרים ,אני לא זוכר פסטיבל/ קדם ששיר אחרי שיר פשוט היה כיף להאזין לו שבלטה בהם מאד מאדאם בשיר מהמם וקליט עם קצב של מועדון דיסקו נהדר וסוחף שיכול מאד להצליח באירוויזיון


השיר של לאזה פשוט אדיר עם הפקה עדכנית ויוצאת מן הכלל שכתב דארדסט ,קצבי, לכאורה פשוט, מסתיר את המבנה והמורכבות שלו.


עוד מי שבלט הוא טננאי , שיר פנטסטי,מרגש
,רומנטי וחזק בעיקר כשצופים בקליפ על חייל אוקראיני שנלחם בחזית ובת זוגו שהפכה לפליטה עקב המלחמה.


עוד מי שבלט הם קולפיסה דטרמינו עם שיר קצבי מתקתק ושובה לב, עם התייחסות קלה לסבנטיז


אך נדמה שהתחרות הזאת הוכרעה ע״י הוריקן מנגוני
,הוא כבר כבש את המקום ראשון במצעד האייטונז בתוך שעות בלבד מאז שיצא ולא זז משם, עם הכי הרבה צפיות ביוטיוב, עם הכי הרבה לייקים, ובהפרש גדול.
בהימורים הוא שם גז והשאיר את כולם הרחק הרחק מאחור,עושה רושם שהוא הולך לנצח בכל החזיתות גם בטלווטינג, גם בהצבעת העיתונאים וגם בהצבעת דמוסקופיה ,אבל מי יודע ,כבר היו הפתעות כמו ב 2019 בהפסד של אולטימו למחמוד.האם מאדאם ואלודי תצלחנה להפתיע?
 

mati02021

Member
כל הפסטיבל הזה נדמה כריאקציה לשלטון הנוכחי של ראש הממשלה ג׳ורג׳יה מלוני ממפלגת
״האחים של איטליה" השייכת לימין הקיצוני והשמרני , אני מתיחס להיבט הפוליטי כי זה נראה כמו תמונת מראה לישראל רק שלנו אין פסטיבל שיכול להתריס ככה .
בעוד שהשלטון באיטליה שובר חזק ימינה ,הפסטיבל , כמטוטלת ,שובר לכיוון השני שלעיתים נדמה כהתרסה שהחל ,למי ששכח ביום שלישי ,ניפתח הפטיבל בנכחותו של נשיא המדינה באיטליה סרג'ו מטרלה שסמכויותיו די זהות לנשיא המדינה בישראל , בעיקר סמכויות סימליות, ועל מה דיבר מטרלה בפתיחת הפסטיבל? בשבחי החוקה שבה עקרונות מכירות בכבוד האדם הן כפרט והן בקבוצות חברתיות, ומבטאים סולידריות ושוויון ללא הבדל מין, גזע, שפה, דת, דעה פוליטית או תנאים אישיים וחברתיים..

גם דרוסילה פור התארח/ה בפעם השנייה ברציפות.
ועל מה דיבר/ה? ״באיראן לא יכולתי להתלבש ככה או לדבר על זכויות: הייתי נעצר/ת או אולי אפילו נהרג/ת״
ומצטרפת הפעילה האיטלקיה-איראנית פגה מושיר עם מונולוג על ההפגנות שנולדו באיראן מאז הריגתה של מחסה אמיני בספטמבר האחרון בידי משטרת המשטר. "החלטתי שהפחד כבר לא מפחיד אותנו", ממשיכה הפעילה, "ולתת קול לדור שנולד תחת דיקטטורה". דרוסילה פור מצטרפ/ת אליה על הבמה. "אני מודה לך בשם כל הילדים האיראנים כי אתם זוכרים שמוזיקה היא זכות אדם". לאחר מכן קראו פגה ודרוסילה את מילות השיר שהלחין שרווין האג'יפור שהפך פופולרי במהלך ההפגנות: בסוף, הפעילה האיראנית-איטלקית ומפזרת את שערה במחווה משחררת


המנחה האורחת בערב הראשון קיארה פראני לובשת בגד שעליו מודפס גופה של קיארה פראני האמיתית היחידה .לבושה מזכיר מאוד את הסינרים עם שרירי הבטן החטובים שמוצאים בדוכני השוק.
קיארה פראני מדקלמת מונולוג שכתבה קיארה פראני על קיארה פראני וכמה קשה להיות קיארה פראני בעולם שבו יש רק קיארה פראני אמיתית אחת.

מנחה נוספת בערב השלישי אלופת הכדורעף פאולה אגונו נשאה נאום נגד גזענות ״גיוון הוא ייחודיות״
והקסימה את הקהל במונולוג על גיוון וגזענות. הספורטאית אמרה שהיא כילדה קטנה "אובססיבית לשאלות ה`למה`: למה אני גבוהה? למה סבא שלי גר בניגריה? למה שואלים אותי אם אני איטלקיה?" וברגע שגדלתי, "הסיבות נמשכו: למה אני מרגישה שונה? למה אני חווה את הדבר הזה כאילו זו תקלה?". עם הזמן הבינה הספורטאית שייחודה טמון בשונות שלה: "לשאלה: "למה אני?", יש כבר תשובה: "כי אני". מודעות שימושית להתייחסות גם לשאלות על גזענות: "קחו כוסות בצבעים שונים ושימו בהן מים. תראה שרוב האנשים יבחרו בזכוכית השקופה, רק בגלל שהתוכן שלה ברור יותר. אבל אם תנסו לשתות מאחת הכוסות הצבעוניות, תגלו שלמים תמיד יש את אותו הטעם כי כולנו אותו הדבר מעבר למראית עין".

השחקן אנג'לו דורו מתפשט ונשאר בתחתונים על הבמה ומסיים באצבע משולשת לקהל.
במרכז המונולוג של אנג'לו דורו עומדת שבירת מוסכמות "הטרנסגרסיבי ( חציית גבול) האמיתי הוא אני שאפילו אין לי קעקוע", מסביר הקומיקאי, שרוצה להדגים את מה שנאמר, ומסיבה זו הוא מתפשט בעודו בתחתונים. ושוב: “אני לא שותה אלכוהול, רק מים. זה טרנסגרסיבי". בסוף נאומו, נושא הבגידה בתוך זוגות: "הליכה לזונות מצילה את בני הזוג, לא את אלה שבוגדים בסתר החבר של אשתו". וביציאה מהציבור האצבע משולשת כלפי הקהל. אמדאוס יודע שהתערבותו של דורו תגרום לסערה: "אולי הקריירה שלו תמריא הלילה אבל אולי שלי נגמרה".



https://youtu.be/_UF3MM41SXE



ועוד לא הגעתי לקליפ של מאדאם https://youtu.be/Nq-u9jV1uEg

או לשיר של רוזה כימיקאל https://youtu.be/1Aiz21_b0Pk

הלבוש של הבסיסטית של להקת מנסקין ,ויקטוריה , ההופעה של בלאנקו וכו׳.

אמדאוס מציג : ההצגה הכי טובה בעיר.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
מנגוני צפוי לנצח הערב הוא אפילו ניצח בערב הקאברים, מי שכניראה יצטרפו אליו לסופרפיינל הם מיסטר ריין

אולטימו

לאזה ( זהו שירו מאמש בערב הקאברים עם אמה)
ואת המקום הנוסף קשה לנבא זה בין מאדאם,
טננאי וג׳ורג׳יה . למרבה הצער כניראה אלודי תפספס את הסופרפיינל.
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
כצפוי מרקו מנגוני ניצח. וגם זה היה צפוי הוא ניצח בכל החזיתות גם בטלווטינג,גם בהצבעת העיתונאים וגם בדמוסקופיה הוא גרף בסופר פיינל 45.53% מסך כל הקולות שהוא מותיר הרחק מאחור במקום השני את Lazza שגרף 16.64%ֶ מסך כל הקולות, כך שתחרות לא ממש היתה שם אלא יותר בכיוון של תחרות על המקום השני , אחרי Lazza הגיע למקום השלישי מיסטר ריין עם 14.43% מהקולות .
מנגוני אישר את השתתפותו בתחרות אך נרשם באחד האתרים שהוא מתלבט אם לנסוע עם השיר בו זכה בפסטיבל


אך באתרים אחרים נרשם שהוא כן יסע עם אותו השיר שזכה עמו


הרייטינג שהפסטיבל קיבל הוא בלתי נתפס
בממוצע של 12.2 מיליון צופים צפו בגמר של פסטיבל סן רמו מה שהעניק לתוכנית נתח צפייה ממוצע של 66%. בשיאה צפו בתוכנית 15,674,000 צופים ונתח הצפייה בשיא עמד על 82.7%. ובכל זאת היתה ירידה קלה בפסטיבל סן רמו מבשנה שעברה, שראו 13.3 מיליון צופים בממוצע, אולם נתח הצפייה עלה מ-64.9% ב-2022 ל-66% ב-2023, נתח הצפייה הגדול ביותר מאז 1997.



https://eurovoix.com/2023/02/12/italy-12-2-million-viewers-for-the-final-night-of-sanremo-2023/


לא הבנתי לשם מה התעקש אמדאוס על 6 מתמודדים מהג׳ובאני , אף שיר שלהם לא השאיר חותם , כולם סיימו במקומות האחרונים יכל בקלילות להוסיף 2 בלבד ובמקומם לצרף זמרים מוכרים.

זוהי תחרות שחייבת שינוי , לא יתכן שהתחרות תמתח עד 3 בלילה שעון איטליה( 4 לפנות בוקר שעון ישראל )למרות הרייטינג הגבוה , הרייטינג היה גבוה יותר אם התחרות היתה מסתיימת בחצות הליל, גם לקראת השעה 3:00 בלילה הם פתחו קווים להצבעה לסופר פיינל, אני לא מצליח להבין איך מתקבלת החלטה כזאת?

וזוהי שנה תשיעית ברציפות שזמר מנצח בתחרות לרבות להקות עם זמר סולן. הזמרת האחרונה שניצחה בתחרות היתה אריסה ב 2014, הבצורת הזאת חייבת להישבר, לסופר פיינל השנה עלו רק זמרים, חמישה זמרים, ללא זמרת אחת.
זה מאד מפתיע בהתחשב שזוהי מדינה עם כמות זמרות מצויינות אולי ביבשת אירופה כולה, דוגמאות ?

אנאליזה, אריסה, אמה, פרנצ’סקה מייקלין,ג׳וזי פררי,אלסנדרה ערמוסו,
אלודי ,אליסה,נועמי,מאדאם,ג׳ורג׳יה, אנה אוקסה,מאליקה איינה,לבנטה,נינה זילי,פאולה טורצ׳י, קיארה גליצ׳ו,baby k ,דולצ`ינרה, ביאנקה אטצ׳י,אנה טנטנג׳לו, איירין גרנדי וכו׳

כל הזמרות המופלאות הללו ואין מי שתנצח בפסטיבל?















ואם אני זורק הימור לגבי השנה הבאה יש לי תחושה שנראה את המתמודדת הבאה בפסטיבל שעליה כתבתי באחד מהשרשורים הקודמים ושמה אנג׳לינה מנגו , בימים אלו היא מתמודדת בריאליטי המוזיקלי אמיצ׳י שהמנטורית שלה היא אריסה .






https://youtu.be/F2iGPomTZL4
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
רק דיברתי על זמרות איטלקיות בסן רמו וכבר מגיעה ידיעה מפתיעה שהזמרת האיטלקיה דברה לוראטו תתמודד בקדם של סן מרינו לפחות בחצי הגמר שלהם ובו יתמודדו 22 אמנים שיאתגרו זה את זה וביניהם גם לוראטו,



https://www.notizieaudaci.it/notizie-gossip/san-marino-eurovision-pamela-prati/63898.html/amp

כבר כתבתי עליה בעבר בפורום
היא התחרתה בפסטיבל סן רמו 2016 בדואט עם ג׳ובאני קאקמו הגיעה לסופר פיינל וסיימה במקום השלישי
אחרי פרנצ׳סקה מיקליין


היא ניצחה באחת העונות של אמיצ׳י ואף ניצחה בתוכנית הנקראת Tale e Quale Show
שגם על התוכנית זו כתבתי בעבר, זוהי
תוכנית המשלבת זמרים מקצוענים המחקים זמרים אחרים , בסרטונים היא מחקה את אדל וביונסה.
מה שבהחלט ניתן לומר עליה, בניגוד לכל הנציגים אחרים של סן מרינו, היא בהחלט יודעת לשיר.





בין המשתתפים הנוספים בולטים שמותיהם של פמלה פראטי ופרנצ'סקו מונטה, שכבר השתתפו ב-Una voce per San Marino בשנה שעברה, וכבשו מקום בעשירייה הראשונה אך הפסידו לאכיל לאורו.עוד המשתתפים Manuel Aspidi, Moreno e Le Deva.


https://361magazine.com/una-voce-per-san-marino-anche-pamela-prati-in-gara-per-leurovision-2023
 
נערך לאחרונה ב:

mati02021

Member
מרקו מנגוני שחרר אתמול את הגירסה שלו לתחרות , אשר עברה התאמה מתבקשת לתחרות בכך שקיצר את השיר ל 3 דק׳ והתוצאה נהדרת.

כמו כן, כניראה שזהו השיר שפרנצ׳סקה שלחה לתחרות סן רמו , ולא התקבלה .
 
למעלה