פעימת משמעותי באשכול השרון החל מ13.9

DanBus43Maalit72

Active member
לשכונת המשתלה, תל ברוך ובית העלמין קריית שאול יש כיסוי טוב דווקא.

קו 3 שנכנס לתוך השכונה שפועל כל 20 דק׳ אך המסלול לא כזה מהיר.

קווים 24, 47, 48 ו 49 גם פועלים בתדירות של אחת ל 20 דק׳.
ככה שקו 48 הוא כמו שאר הקווים שם. ממש לא נקודת אור.
את קו 48 אפשר לקצר אותו כך שיהיה קו פנימי בשרון תמורת עיבוי קווים 24 ו 47.
 

EHP12

Well-known member
לשכונת המשתלה, תל ברוך ובית העלמין קריית שאול יש כיסוי טוב דווקא.

קו 3 שנכנס לתוך השכונה שפועל כל 20 דק׳ אך המסלול לא כזה מהיר.

קווים 24, 47, 48 ו 49 גם פועלים בתדירות של אחת ל 20 דק׳.
ככה שקו 48 הוא כמו שאר הקווים שם. ממש לא נקודת אור.
את קו 48 אפשר לקצר אותו כך שיהיה קו פנימי בשרון תמורת עיבוי קווים 24 ו 47.
הסיבוב ש-24 עושה דרך האוניברסיטה מאריך משמעותית את הדרך מציר בני אפרים/משה סנה לאבן גבירול.

24 הוא מסוג הקווים שאם הרפורמה של 2011 הייתה חלה עליו הוא היה מתבטל. והוא קו שצריך פיצול
 
יש לך את זה בניסוח יותר מעודן - שאוכל להסביר למארחיי ?

אני מניח שזה קשור למקטע דרך רמת השרון וצפון מזרח תל אביב בהשוואה לנמיר.

המלצה איפה ולאילו קווים להחליף תעזור. הרפורמות בתל אביב וירושלים יצרו מצב שרוב הקווים שינו את מספריהם ומסלוליהם.

אישית מעולם לא נסעתי מרעננה לתל אביב באוטובוס, רק ברכבת ואוטובוס מקומי מתחנות רעננה או הרצליה.

בוא נגיד שמארחיי היו נוסעים פעם ב 271 ז"ל ( קיים כיום כקו לילה N271 בלבד ועובר ליד בית הקברות של הייגייט את 🧛‍♂️⚰️ ) במקום ענף בנק של הקו הצפוני, זמן היה פחות שיקול מהצפיפות.
מה ששובר אותי זה מרכז הרצליה, וקודם גם היה את יד התשעה אבל אותו הורידה והעבירו ל-525. אבל כן גם רמת השרון סיוט לא קטן.

בקיצור, שני הסוקולובים.

כמובן שאני יודע שתמיד יש את אלה שיעדיפו קו בלי החלפות גם אם הוא סיוט, אבל מעבר לאורך מסוים זה פשוט לא אנושי לשבת על אותו כסא קשה בלי לזוז.
 

Ccyclist

Well-known member
מה ששובר אותי זה מרכז הרצליה, וקודם גם היה את יד התשעה אבל אותו הורידה והעבירו ל-525. אבל כן גם רמת השרון סיוט לא קטן.

בקיצור, שני הסוקולובים.

כמובן שאני יודע שתמיד יש את אלה שיעדיפו קו בלי החלפות גם אם הוא סיוט, אבל מעבר לאורך מסוים זה פשוט לא אנושי לשבת על אותו כסא קשה בלי לזוז.

נסיעה אחת ויחידה דרך מרכז הרצליה ב 39 מתחנת הרצליה גרמה לי שלא לחזור על כך, אף שאין לי ברירה אלא להמליץ עליה למארחיי כגישה לרכבת.

2018, הגעתי מנתב"ג להגנה והרכבת הבאה היתה עם תחנה בהרצליה אז הצד הרכבתי היה הכי טוב שאפשר לרכבת פרברית עם המתנה בינונית של 5 דקות (זו התדירות לנסיעה ספציפית מענף לענף בקו הצפוני, אז לא נורא, תדירות של שתי דקות יש רק בתוך הענפים עצמם עד קמדן). לא היה לי סים מקומי אבל היתה לי קישוריות בוויפי של הרכבת.

בהרצליה כמובן שהכל התחיל להשתבש - קהל נוסעים גדול ירד ועד שהגעתי סוף סוף לתחנת האוטובוס אחרי התור בוולידטורים, שהיה ארוך גם במונחים לונדוניים - האוטובוס של 29/39 כבר נסע. מארחיי רצו שאקח מונית אבל גם אלו אזלו. 10 דקות המתנה לאוטובוס הבא ונוסעת במושב הקדמי שהגיעה עם האוטובוס וחסמה לי את הכניסה לפרוזדור בעוד היא שואלת את הנהג אם זו התחנה של ה"אלקטריצ'קה".

האוטובוס נסע להרצליה ואז התחיל להתפתל לו בסיבוב המעצבן של מרכז העיר, שהיה קשה להבין לאן ולמה, למרות שבגדול היתה לי מפת המסלול של הנסיעה על המסך.

ואז השוס, צירוף של כשל טכני אצלי ובעייה במיתוג התחנות הגרוע בארץ: רשימת התחנות באוטובוס לא כללה את שם התחנה שנאמר לי לרדת בה - אחוזה / אלעזר יפה ! זו היתה הפעם הראשונה שנסעתי לרעננה (מארחיי התגוררו במקום אחר לפני המעבר לשם) והכי גרוע - כל הסימניות על המפה של הפלאפון שלי נעלמו כלא היו, אולי בגלל באג של בחירה בקו או אולי היעדר קישוריות מידע.

האוטובוס פנה משדרות ירושלים לאחוזה, נוסע צעיר שראה שאני באיזו פניקה מול המסך שאל אותי מה הבעיה הטכנית, התברר ממנו שאומרים אח^וזה במילעיל ולא אחוז^ה במילרע, ובארץ לא אוהבים להשתמש במפות גוגל אלא בוויז. רעננה זו עיר של גריד שהכל נראה אותו דבר על המפה, אז לא זכרתי איפה בגריד אני אמור לרדת. טקסט למארחיי שאמרו שימתינו לי ליד חנות שמול התחנה (לא הכי עוזר אם צריך לצלצל מראש, אבל הם אמרו שזו תחנה עמוסה שהאוטובוס תמיד עוצר) ואיתחול מחדש לפלאפון שאחריו הסימניות הופיעו מחדש. מסתבר ששם התחנה הנכון היה אחוזה ז'בוטינסקי. כיום לתחנות בשני צידי אחוזה יש שם זהה.

זו היתה הפעם האחת והיחידה שלי. חצי שעה מייגעת אחרי טיסת בוקר מוקדמת ותור של שעה לדרכונים ישראלים לא ביומטרים (של השגרירות).

זה היה כחודש לפני פתיחת תחנות הרכבת ברעננה, בנסיעות תח"צ לרעננה ב 2019 נסעתי רק ברכבת וכלתי לראות כבר בראש העין - כפ"ס מתי האוטובוסים יגיעו לתחנות השונות בתיאום עם הרכבת ומתי לא. תמיד היה חור של 15 דקות מול אחת מתחנות רעננה ותמיד ירדתי בזו שהיו בה כ 5 דקות החלפה - לפעמים רעננה דרום ולפעמים רעננה מערב והליכה לתחנה על שדרות ירושלים.

ב 2023 עשיתי עם הרכב הפרטי את מה שעשיתי במשך שנים עם האופניים - דילגתי על האוטובוס המזין והגעתי ישירות לתחנת הרצליה תוך חנייה ליד. אני בהחלט מבין למה החניון שם מלא.
 
נערך לאחרונה ב:
לגבי הסיקור הקודם:

חבל שהתוכנית מתייחסת להרצליה כאילו היא עיר שעומדת בפני עצמה ורעננה מערב היא איזו נקודה נידחת בקצה שלה.

תוכנית לשרון היתה יכולה להמשיך את קווי הרצליה לתוך רעננה, במיוחד לשכונות שעל ציר וויצמן ואזור התעשייה רננים, מה שהיה מאפשר לאחד מסלולים בשרון כגוש עירוני יחיד, ולבטל קווים פנימיים סיבוביים כמו קו 4 של רעננה לקניון רננים לטובת קו שיגיע לשם מהרצליה.

הבעיה בשרון היא שבמקום לחשוב עליו כגוש אחד - יש יותר מדי חשיבה במונחים של "ערים".
קיימת הסתכלות רשתית, אבל הרשת באפן טבעי בנויה מקווי עורקיים חוצים וקווים מקומיים יותר. הפעימה הזו מתייחסת יותר לקווים המקומיים, שמטרתם להגיע לשכונות הבלון של הרצליה (נחלת עדה, נווה עמל, גליל ים החדשה וכו'). אלה קווים שמטבעם גם פחות טובים לתת מענה גם בתוך רעננה. ההסתכלות הרשתית גם תלויה מאד בתוואי הדרכים ומה לעשות שהרצליה ורעננה מחוברות בכביש אחד בלבד, כלומר הן למעשה די מנותקות. וכפר סבא ורעננה מחוברות בשני כבישים בלבד.

בין רעננה לכפר סבא יש כבר היום את קו 1 שהוא שילוב בין פנימי לעורקי, והפעימה הבאה של השינויים ברעננה וכפ"ס גם תיקח את קו 10 של כפר סבא ותאריך אותו כך ש"יבלע" את קו 6 של רעננה. וכמו שאמרו כאן, ברעננ כמעט כל שאר הרשת גם משתנה ונוכל להגיד שלום לקווים 2-4-8 הבעייתיים שיהפכו לקווים עם קצת יותר הגיון.
 

Ccyclist

Well-known member
קיימת הסתכלות רשתית, אבל הרשת באפן טבעי בנויה מקווי עורקיים חוצים וקווים מקומיים יותר. הפעימה הזו מתייחסת יותר לקווים המקומיים, שמטרתם להגיע לשכונות הבלון של הרצליה (נחלת עדה, נווה עמל, גליל ים החדשה וכו'). אלה קווים שמטבעם גם פחות טובים לתת מענה גם בתוך רעננה. ההסתכלות הרשתית גם תלויה מאד בתוואי הדרכים ומה לעשות שהרצליה ורעננה מחוברות בכביש אחד בלבד, כלומר הן למעשה די מנותקות. וכפר סבא ורעננה מחוברות בשני כבישים בלבד.

בין רעננה לכפר סבא יש כבר היום את קו 1 שהוא שילוב בין פנימי לעורקי, והפעימה הבאה של השינויים ברעננה וכפ"ס גם תיקח את קו 10 של כפר סבא ותאריך אותו כך ש"יבלע" את קו 6 של רעננה. וכמו שאמרו כאן, ברעננ כמעט כל שאר הרשת גם משתנה ונוכל להגיד שלום לקווים 2-4-8 הבעייתיים שיהפכו לקווים עם קצת יותר הגיון.

בלי 8 ? איך יסעו סביב כל רעננה בקו שאורכו הכולל משתווה לחציית העיר 5 פעמים ?

החיסרון הגדול של רעננה הוא שמבחינת המרחב - העיר רוחבית. רק פיתוח תע"ש יתן לעיר קווי אורך הגיוניים.

לגבי הקווים מהרצליה - אני מדבר על אלו מהם שמתוכננים כבר להכנס דרך שדרות ירושלים אך המקטע הרענני שלהם מסתכם בפנייה לתחנת רעננה מערב. חלקם ממשיכים ללב הפארק, שזה חיובי בעיניי.

בלונדון תתקשה למצוא קווים "של" רשות מקומית בודדת. הקווים בדרך כלל נוסעים באופן ישיר או ישיר יחסית על ציר או סדרת צירים המהווים מסלול רציף. השלטון המקומי מהווה עדיפות משנית לתיכנון המסלול. בשרון נראה שהחלוקה לערים גוברת על ההגיון של הרשת.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240821_063837_Maps.jpg
    Screenshot_20240821_063837_Maps.jpg
    KB 949.9 · צפיות: 7
בלי 8 ? איך יסעו סביב כל רעננה בקו שאורכו הכולל משתווה לחציית העיר 5 פעמים ?

החיסרון הגדול של רעננה הוא שמבחינת המרחב - העיר רוחבית. רק פיתוח תע"ש יתן לעיר קווי אורך הגיוניים.

לגבי הקווים מהרצליה - אני מדבר על אלו מהם שמתוכננים כבר להכנס דרך שדרות ירושלים אך המקטע הרענני שלהם מסתכם בפנייה לתחנת רעננה מערב. חלקם ממשיכים ללב הפארק, שזה חיובי בעיניי.

בלונדון תתקשה למצוא קווים "של" רשות מקומית בודדת. הקווים בדרך כלל נוסעים באופן ישיר או ישיר יחסית על ציר או סדרת צירים המהווים מסלול רציף. השלטון המקומי מהווה עדיפות משנית לתיכנון המסלול. בשרון נראה שהחלוקה לערים גוברת על ההגיון של הרשת.
אתה אוהב לכתוב על לונדון אבל גם לא תמיד מדייק בלשון המעטה.
בנוסף, לונדון לא מצייגת בעליל לא את שאר העולם וגם לא את שאר אנגליה (לרוב לטוב אבל לעיתים גם לרע).
בפועל - יש המון קווים מקומים של רשויות מקומיות בכל רחבי אנגליה, ויש גם קווים מקומים במטרופולין לונדון.
המבנה העירוני המיוחד של לונדון והגופים שמפעילים את התחב"צ ובראשם ה-TFL מתיחסים ללונדון רבתי כגוף אחד ולא כמספר ערים שונות.
אילו הייתה רשות מאוחדת אחת של גוש דן (בדומה לגוש תל אביב- גבעתיים - רמת גן) הדברים היו נראים אחרת.

אין ספק שהחשיבה בישראל באזורים מסוימים עדיין מתבססת על עיר ולא על מרחב.
זה בולט מאוד באזור השרון, זה גם בולט באזור רמלה-לוד ובאזורים נוספים בארץ.
יש לזה גם סיבות היסטוריות מובהקות בחלק מהמקרים כאשר הגושים העירונים הגדולים התפתחו לאורך ה-30 שנה האחרונות (לעומת 80-120 שנה בלונדון) והשינויים בתחב"צ מתפתחים ולוקחים זמן.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה אוהב לכתוב על לונדון אבל גם לא תמיד מדייק בלשון המעטה.
בנוסף, לונדון לא מצייגת בעליל לא את שאר העולם וגם לא את שאר אנגליה (לרוב לטוב אבל לעיתים גם לרע).
בפועל - יש המון קווים מקומים של רשויות מקומיות בכל רחבי אנגליה, ויש גם קווים מקומים במטרופולין לונדון.
המבנה העירוני המיוחד של לונדון והגופים שמפעילים את התחב"צ ובראשם ה-TFL מתיחסים ללונדון רבתי כגוף אחד ולא כמספר ערים שונות.
אילו הייתה רשות מאוחדת אחת של גוש דן (בדומה לגוש תל אביב- גבעתיים - רמת גן) הדברים היו נראים אחרת.

אין ספק שהחשיבה בישראל באזורים מסוימים עדיין מתבססת על עיר ולא על מרחב.
זה בולט מאוד באזור השרון, זה גם בולט באזור רמלה-לוד ובאזורים נוספים בארץ.
יש לזה גם סיבות היסטוריות מובהקות בחלק מהמקרים כאשר הגושים העירונים הגדולים התפתחו לאורך ה-30 שנה האחרונות (לעומת 80-120 שנה בלונדון) והשינויים בתחב"צ מתפתחים ולוקחים זמן.

לונדון היא עיר שאני מכיר מספר עשורים, עוד ממתי שהייתי מבקר את קרוביי בה מהארץ, הפעם הראשונה שאני זוכר נסיעה באוטובוס לונדוני היתה ב 1985, כשגרנו באנגליה לפני העלייה נסענו לקרובים בפרברים ברכב. כשביקרנו באנגליה היה נוח יותר להשתמש בתח"צ. אחר כך גרתי בלונדון במשך 12 שנה ומאז אני עולה לעיר פעם בחודש - חודשיים לפחות. אני מכיר את העיר יותר מתייר שלא יוצא את אזורים 1-2 למעט שדות התעופה או אפילו מי שמבקר את קרוביו וחבריו לשבוע - שבועיים מדי פעם.

לא טענתי שאין בלונדון קווים מקומיים. מה שאמרתי הוא שהקווים המקומיים אינם מחוייבים או משוייכים לרשות מקומית ספציפית. המועצות הלונדוניות ( Councils ) הן ישויות ברמת עירייה (הן מנהלות הכל מתיכנון ובניה ועד חינוך) ובכל מקום אחר בבריטניה הן היו ערים בגודל בינוני ומעלה בגלל שיש בהן כ 300,000 תושבים כל אחת.

הדוגמה של לונדון טובה לגוש דן הרציף סביב תל אביב וכן לאזורים עם רצף כמו השרון ודרום גוש דן משום שיש רצף עירוני מול שלטון מקומי מפוצל. בארץ אגד ערים גוש דן ומשרד התחבורה ממלאים את התפקיד של שלטון מעל לרמת העירייה הבודדת ש TFL ועיריית הגג של לונדון רבתי ממלאת כיום.

ניקח את הקווים שהעלתי לאחרונה בפוסטים על שיטת האותיות של TFL וקו 310 מגולדרס גרין לסטאמפורד היל. במקרים רבים העלתי גם צילום מסך של המסלול. כל הקווים האלו היקפיים או משלימים במידה כזו או אחרת ואפשר לגגל אותם באמצעות מספר הקו והמילים
London bus

אציין קווים ומועצות בהם הם עוברים או עברו, ללא יעדים ומסלולים.

C2 (נסגר, הגיע למרכז העיר) קמדן ו-ווסטמינסטר.
C11 איזלינגטון, קמדן, ברנט.
H2, H3 - בארנט.
W5 איזלינגטון, הארינגיי.
W7 הארינגיי, גבול איזלינגטון והאקני.
210 בארנט, קמדן (ציר המהווה גבול עם מועצת הארינגיי), איזלינגטון, הארינגיי
253 האקני, איזלינגטון, קמדן
310 בארנט, קמדן (גבול הארינגיי), איזלינגטון, הארינגיי (גבול איזלינגטון),האקני.
390 (קו למרכז העיר) איזלינגטון, קמדן, ווסטמינסטר.
393 קמדן, איזלינגטון, האקני.

למעט H2 ו H3 שהם קווים של פרבר שצריך חיבור לשתי תחנות רכבת משני צדדיו - המסלולים ישרים יחסית, מקסימום זיג זג, לא ספגטי וללא לולאות או שלוחות. היעד העיקרי שלהם הוא לחבר לאורך מסלול נסיעה הגיוני מבחינה גאוגרפית. הגבולות העירוניים בין המועצות (שוב - "ערים" שאוכלוסייתן גדולה משל חיפה או באר שבע) לא חשובים לתיכנון של TFL שמטרתו לחבר את המרחב העירוני, כולל בקווים משניים בין פרוזדורי הרכבת והכביש העיקריים כמו מרבית הקווים שמניתי.

בגדול (אך יש יוצאי דופן) בשיטה הלונדונית קווים 1-99 חוצים את מרכז העיר, משרתים אולי את טבעות 1-2 ולפעמים 3. קווים 1XX יגיעו למרכז העיר באופן ישיר יחסית מאזורים 4 או 3 אך יסתיימו במרכז העיר בלי לחצות אותו. קווי 2XX יתחילו באזורים 2-3-4 ויסעו החוצה באופן ישיר יחסית עד אזורים 5 ו 6 (אם ישנו, הקו הצפוני של התחתית למשל מסתיים באזור 5). השיטה מגיעה עד ל 3XX ו 4XX שבחלקה היא של קווים בדרום העיר במקומות שלפני 1966 היו במחוזות שכנים לעיר וקיבלו שירות באוטובוסים ירוקים "כפריים" (כולל קומותיים) עד שנות השמונים המאוחרות לפחות, קומה 5XX נמצאת בניצולת נמוכה. בעבר היתה קומת 6XX לטרוליבוסים.

אין מצבי "קו 1 של" וטוב שכך. אין השתעבדות לגבולות מוניציפליים- מה שממילא בלתי אפשרי בעיר שרבים מהרחובות הראשיים שבה הם קווי הגבול המוניציפלי בין הרשויות המקומיות המרכיבות אותה. יתכן שקווים מקומיים במועצות החיצוניות יותר לא ישרתו יותר ממועצה אחת, אבל ההגיון לכך יהיה לרוב גאוגרפי ונבע מגודל המועצה והצירים הרציפים שבתוכה.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
הפעימה כוללת עדכון מסלולים ותדירויות בקווי הרצליה ושינויים נוספים באשכול
תצא לדרך החל מ13.9 י באלול

אני חייב לומר שמבחינת הקווים בתוך הרצליה - חבל שמתעלמים מהגשר במחלף המעפילים.

את קווי הרצליה פיתוח היה אפשר לפשט לאחד שנוסע דרך שבעת הכוכבים והרכבת ושני שנוסע דרך המעפילים. אם הם היו נפגשים בנקודה מסויימת היה אפשר להחליף ביניהם במקום ששניהם יהיו קווי ספגטי מעגליים שעד שהם יוצאים את הרצליה הם מוציאים את הנשמה.

את 33 הייתי מצמצם לקו של הרצליה הוותיקה בלבד. אני מבין ששכונות הלולאות חייבות שירות לולאה, אבל עדיף שזה יהיה בקו קצר. יתכן שהשכונה עם הלולאה המורכבת התחתונה ממזרח לשדרות ירושלים יכולה להשתלב בקו מקומי קצר של קווי הלולאות. בגלל הצורך בחיבוריות לתל אביב הייתי מביא את קווי הספגטי המקומיים לתחנת הרכבת, אבל לא יותר מכך.

לדעתי עשו עבודה טובה עם 29/39 שבעבר אחד מהם היה עושה את הלולאה של 33 במערב הרצליה.

מפליא שאין קווים מקומיים בבריגדה.

אם "סימן השאלה" של מרכז העיר הרצליה לא נגרם מכבישים צרים או חד כיווניים - אני מקווה שיבטלו אותו. יותר מדי קווים עושים את המסלול המבלבל הזה במקום שיקיפו את המרכז כל אחד מצד שונה.

באופן כללי ישנה נטייה לספגטי ולולאות שאינה תורמת לנוסעים.

לגבי שכונות הלולאות במזרח הרצליה - אני מקווה שעם פיתוח תע"ש יהיו דרכים ראשיות מהן מזרחה, מה שיאפשר גריד קווים הגיוני יותר להוד השרון ולמרכז רעננה. בפיתוח עתידי כזה ציר קרן היסוד - בן גוריון ברעננה ימשיך דרומה לציר ראשי בתע"ש והגיוני שיהיו ממנו קווים לצירי הרוחב באזור.
 
נערך לאחרונה ב:
אני חייב לומר שמבחינת הקווים בתוך הרצליה - חבל שמתעלמים מהגשר במחלף המעפילים.

את קווי הרצליה פיתוח היה אפשר לפשט לאחד שנוסע דרך שבעת הכוכבים והרכבת ושני שנוסע דרך המעפילים. אם הם היו נפגשים בנקודה מסויימת היה אפשר להחליף ביניהם במקום ששניהם יהיו קווי ספגטי מעגליים שעד שהם יוצאים את הרצליה הם מוציאים את הנשמה.

את 33 הייתי מצמצם לקו של הרצליה הוותיקה בלבד. אני מבין ששכונות הלולאות חייבות שירות לולאת, אבל עדיף שזה יהיה בקו קצר. יתכן שהשכונה עם הלולאה המורכבת התחתונה ממזרח לשדרות ירושלים יכולה להשתלב בקו מקומי קצר של קווי הלולאות. בגלל הצורך בחיבוריות לתל אביב הייתי מביא את קווי הספגטי המקומיים לתחנת הרכבת, אבל לא יותר מכך.

לדעתי עשו עבודה טובה עם 29/39 שבעבר אחד מהם היה עושה את הלולאה של 33 במערב הרצליה.

מפליא שאין קווים מקומיים בבריגדה.

אם "סימן השאלה" של מרכז העיר הרצליה לא נגרם מכבישים צרים או חד כיווניים - אני מקווה שיבטלו אותו. יותר מדי קווים עושים את המסלול המבלבל הזה במקום שיקיפו את המרכז כל אחד מצד שונה.

באופן כללי ישנה נטייה לספגטי ולולאות שאינה תורמת לנוסעים.

לגבי שכונות הלולאות במזרח הרצליה - אני מקווה שעם פיתוח תע"ש יהיו דרכים ראשיות מהן מזרחה, מה שיאפשר גריד קווים הגיוני יותר להוד השרון ולמרכז רעננה. בפיתוח עתידי כזה ציר קרן היסוד - בן גוריון ברעננה ימשיך דרומה לציר ראשי בתע"ש והגיוני שיהיו ממנו קווים לצירי הרוחב באזור.
אכן, את סימן השאלה הזה הייתי מיישר, בעיקר עבור הקווים שממשיכים לרמת השרון (48 ו-525),

לגבי העתיד, כביש תע"ש (המשך רחוב ירושלים לרמת השרון) יהיה בהתנגדויות רבות ונקווה שיקום באופן נורמלי ולא מעוות. אבל עוד חיבור מעניין שכנראה יקום יהיה המשך רחוב וייצמן הרענני באופן מתעגל בגשר מעל 531 וחיבור לרחוב ז'בוטינסקי ההרצלייני (כחלק מפינוי שדה התעופה).
זה, בנוסף עם יציאה נוספת מרעענה למפלצת הבטון הידועה כ"חניון הנתיב המהיר שפיים (מצפון לרשפון) יפתחו עוד אפשרויות במרחב.
 

Ccyclist

Well-known member
אכן, את סימן השאלה הזה הייתי מיישר, בעיקר עבור הקווים שממשיכים לרמת השרון (48 ו-525),

לגבי העתיד, כביש תע"ש (המשך רחוב ירושלים לרמת השרון) יהיה בהתנגדויות רבות ונקווה שיקום באופן נורמלי ולא מעוות. אבל עוד חיבור מעניין שכנראה יקום יהיה המשך רחוב וייצמן הרענני באופן מתעגל בגשר מעל 531 וחיבור לרחוב ז'בוטינסקי ההרצלייני (כחלק מפינוי שדה התעופה).
זה, בנוסף עם יציאה נוספת מרעענה למפלצת הבטון הידועה כ"חניון הנתיב המהיר שפיים (מצפון לרשפון) יפתחו עוד אפשרויות במרחב.

החיבור מרעננה מערבה - עדיף שיהיה ללא מחלף. ממילא המחלפים על 531 צמודים מדי עד כדי כך שבמחלפים רבים יש נתיב יציאה וכניסה אחד בין המחלפים.

לא יזיק שיהיו כבישים בגוש העירוני שיחברו בין הערים בלי חיבור לכבישים המהירים. צימצום נקודות הגישה יועיל לשתי המערכות.

בעבר הועלו בפורום תוכניות למתחם תע"ש. מדובר בגריד די סתמי של צירי שתי וערב. הרצליה תחובר מזרחה להוד השרון בצורה מאד "רשל"צית". מחלף בן גוריון יצטרך שידרוג כאשר הציר ימשיך דרומה, אבל צירי האורך החדשים שיקבילו אליו - עדיף שיתחברו לרעננה ללא מחלפים כי פשוט אין איפה למחלף בין המחלפים הקיימים.

כל זה ייצור אפשרויות חדשות בגוש עירוני שיושלם מצורת ח לצורה מלבנית יותר.
 

konforty25

Active member
קבצים על השינויים חלק א'
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240911_121556_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121556_Adobe Acrobat.jpg
    KB 346.5 · צפיות: 12
  • Screenshot_20240911_121604_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121604_Adobe Acrobat.jpg
    KB 311.7 · צפיות: 12
  • Screenshot_20240911_121611_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121611_Adobe Acrobat.jpg
    KB 297.8 · צפיות: 11
  • Screenshot_20240911_121619_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121619_Adobe Acrobat.jpg
    KB 481.7 · צפיות: 10
  • Screenshot_20240911_121634_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121634_Adobe Acrobat.jpg
    KB 307.5 · צפיות: 10
  • Screenshot_20240911_121644_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121644_Adobe Acrobat.jpg
    KB 457.1 · צפיות: 9
  • Screenshot_20240911_121652_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121652_Adobe Acrobat.jpg
    KB 301.6 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240911_121717_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121717_Adobe Acrobat.jpg
    KB 297.2 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240911_121705_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121705_Adobe Acrobat.jpg
    KB 493.3 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240911_121730_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121730_Adobe Acrobat.jpg
    KB 316.4 · צפיות: 11

konforty25

Active member
חלק ב'
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240911_121738_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121738_Adobe Acrobat.jpg
    KB 499.9 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240911_121750_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121750_Adobe Acrobat.jpg
    KB 474.8 · צפיות: 6
  • Screenshot_20240911_121757_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121757_Adobe Acrobat.jpg
    KB 299.2 · צפיות: 5
  • Screenshot_20240911_121810_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121810_Adobe Acrobat.jpg
    KB 435.1 · צפיות: 6
  • Screenshot_20240911_121818_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121818_Adobe Acrobat.jpg
    KB 314.7 · צפיות: 6
  • Screenshot_20240911_121830_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121830_Adobe Acrobat.jpg
    KB 332.8 · צפיות: 6
  • Screenshot_20240911_121842_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121842_Adobe Acrobat.jpg
    KB 328.7 · צפיות: 7
  • Screenshot_20240911_121848_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240911_121848_Adobe Acrobat.jpg
    KB 320.2 · צפיות: 7
למעלה