אגב, בנוגע ללימוד יהדות שאתה ממליץ
על יהדות כשלך למדתי במאמר הבא: מעולם לא היה אפיקורס אמתי להלן מאמר מהספר "מכתב מאליהו" של הרב דסלר שנקרא "מעולם לא היה אפיקורס אמתי". מהמאמר ניתן להסיק מי הם בעצם אנשי דעת אמת ולמה הם עושים את מה שעושים. * * * * * * * "השמים מספרים כבוד אל...אין אומר ואין דברים בלי נשמע קולם" (תהלים י"ט} דבר גדול השמיענו הכתוב בזה. כי לכאורה תמוה: אם השמים מספרים, והרקיע מגיד, והימים ידברו, והלילות יחוו דעת. איך אפשר שיהיו בני אדם שלא ישמעו ולא ידעו? אם כל הבריאה כולה אומרת שירה לפניו איך אפשר שיהיו מחוסרי אמונה שיאמרו שאינם שומעים כלום? אמנם מעולם לא היה מי שהוא אפיקורס באמת. על מי שפקר ידע בפנים קרב לבו שמתעלם הוא מן האמת. ומה שטוען שאינו רואה ואינו שומע היינו שאינו ר-ו-צ-ה לראות ואינו ר-ו-צ-ה לשמוע. וכן כתב רש"ז זצ"ל בכתביו (חכמה ומוסר ח"כ עמ´ שסה) ע"פ "פן ישרה בעיניו ובאזניו ישמע ולבבו יבין ושב ורפא לו", (ישעי´ ו´) דהיינו שהרשע מ-ת-י-י-ר-א מלראות ומלשמוע ומלהבין, כי אם כה יעשה הלא ישוב ויתרפא, ובזה אינו רוצה בשום אופן. וזהו מה שאמר הכ´ "אין אומר ואין דברים בלי נשמע קולם", פי´ שאין שום אחד מדבריהם של השמים והרקיע הנ"ל שאינו נשמע לכל באי העולם, כי בתוך לבם הכל שומעים את קול השירה של הבריאה כולה המכרזת על בוראה ומודה לו, כי כל האומר ודברים שבבריאה בהכרח נשמעים, אלא שהכופר - בכוונה הוא כופר, ובמרמה הוא אומר שאינו שומע ואינו רואה. ולדעת עד היכן מגיע כח הרצון להתעלם מן האמת שאדם מכירה בלבו, צריך להתבונן היטב בדברי חז"ל על מעשה קין. עיין תרגום ירושלמי על ויאמר קין אל הבל אחיו: "אמר לית דין ולית דיין ולית עלם אוחרן וכו´" פלא הוא, אדם גדול כקין, שהיה נביא, איך אפשר שיעשה אפיקורס? אבל עוד צ"ע בענין קין, הרי אז"ל ע"פ ויבא קין מפרי האדמה, שהביא מן הגרוע, ודבר זה קשה מאד להבין: מי שהוא בעצמו המציא ענין הקרבן, וא"כ הרגיש בתוכן ענינו ולא עשהו מצד ההרגל החיצוני, איך יביא מן הגרוע, שאין זה קרבן? (כי ענין הקרבן להקריב את עצמו, דהיינו עיקר שאיפתו, עיין במאמר "סוד בנין בית המקש"). אמנם שורש הדבר הוא מצד מדת הכילות. משונה הוא עד כמה כח המדה הרעה הזאת! כל פירות שבעולם היו לו לקין, ובוודאי היו כ"כ פירות מובחרים שלא יכול לאכול אף חלק קטן מהם, ואעפ"כ הביא מן הגרועים ועכב את המובחרים. וכשלא נתקבל הקרבן נתקנא בהבל, ועי´ במדרש (ב"ר פ´ כ"ב) שעל חלוקת העולם היו מדיינים, ואף שחלק קין היה גדול מהכיל מ"מ נתקנא על היות שם אחר, שגם הוא בעלים על חלק מן העולם. והקנאה גברה בקין עד שהשיאתו להרוג את הבל, אך לא היה יכול להתאים רעה כזאת עם הכרתו את הקב"ה. אבל עדיין הקנאה דוחפת אותו למלאות שאיפתה, וסתירה זאת פעה בו והצירה לו כל כך עד שנאלץ לפשרה עכ"פ: דהיינו או לשבר שאיפתו ולאחוז בהכרתו באמת, או להניח לשאיפתו ולהתעלם לגמרי מהכרתו עד די התפקרות גמורה לומר "לית דין ולית דיין ולית עלמא אוחרן" וכו´. ובחר קין בדרך זו שנית, אפי´ נגד ידיעתו הנבואית; כל כך גדול הוא כח הבחירה להתעלם מן האמת. וזהו מהלך כל האפיקורסות, - כל אדם יודע את האמת בלבבו, אלא שרצונותיו הרעים מביאים אותו לידי עבירות שא"א לו לתרצן לעצמו, ופנימיות לבו דוחפתו ליישב את הסתירה ע"י אפיקורסות. נמצא, כל אפיקורסות שקר משרשה." * * * * * * אז להבא כשקוראים מאמרים של דעת אמת, צריך לקחת בחשבון מה המניעים האמיתיים שמסתתרים מאחורי ה"אמת" שלהם.