פעם ראשונה שלי בפסטיבל כרמיאל

yomhulin

New member
הרקדת כבדעכבדי הראיה והעיוורים

הקבוצה שהתאמנה בחוץ לא היתה הקבוצה שאני הייתי מצורפת אליה. אני הצטרפתי ( זאת השנה השלישית )
לקבוצה מחיפה עם זהר שעושה עבודת קודש יחד עם מיכל.
התאמנו קצת במועדון מסויים בעיר ורקדנו במתנ"ס. כל שנה אני מתרגשת וחשה שאני מקבלת יותר מאשר נותנת.
עוד אנשים רקדו יחד עם שתי הקבוצות.
 

25306yosef

New member
איך היה מופע ההצדעה לדובי זלצר ?

בהתחלה חשבתי שאולי אני אלך לראות את המופע הזה של דובי זלצר, אבל לאחר שראיתי ביום שני את הליין אפ של המופע ולאחר שראיתי שכל המופע מבוסס ברובו על ריקודים ולהקות מחול של דדו קראוס, ושלמה ממן מציג שם רק את קזבלן, החלטתי שלא להגיע למופע הזה.
 
לא הייתי במופע הזה

הייתי בשחרזדה מה שביאס אותי מאוד

ממש מאכזב היה
בדיעבד ברור שהייתי מעדיפה את דובי זלצר


ואם כבר בדיעבד
אז הייתי מוותרת על להקת ביתא והולכת לבלט ברזיל


חבל שפורום הזה אין המלצות לפני המוופעים
כל שנה אני קונה כרטיסים על עיוור בלי לדעת מה
 

25306yosef

New member
לדעתי האישית, לא הפסדת כלום שלא הלכת למופע של

דובי זלצר.

כמעט כל המופע של דובי זלצר היה עם ריקודים ו/או להקות של הכוריאוגרף דדו קראוס. שלמה ממן הציג שם רק ריקוד אחד, את קזבלן שמסתובב חופשי בפרופילים בפייסבוק, והיתה שם עוד איזה להקה אנונימית בלתי ידועה בשם רק לגעת של זהבה פדנס ואורן בראיר.

אם את מחפשת המלצות למופעי מחול אמנותי, כדאי מאוד שתתחילי ללכת למופעי מחול אמנותי במרכז סוזן דלאל בתל אביב ושם תכירי אנשי מקצוע/שוחרי מחול העוסקים/מתעניינים במחול האמנותי והם יוכלו לתת לך את ההמלצות המקצועיות הטובות ביותר. הגולשים בפורום לא יוכלו לתת לך שום המלצה מקצועית בתחום המחול האמנותי, וגם אני לא אוכל לתת לך שום המלצה בתחום המחול האמנותי. אני עוסק רק במחול עממי ואני ממליץ בעיקר על מופעי פרימיירה, או מופעי מחול עממי אחרים הפתוחים לציבור הרחב ובחינם שבהם להקות המחול רוקדות ריקודים נבחרים מתוך הרפרטואר שלהן. על מופעי פסטיבל כרמיאל בוודאי שאינני ממליץ! ואם בכל זאת, אז כדאי שיהיה לך איזה סגנון אמנותי עממי מועדף, ואז אפשר לבחור מתוך התוכניה של הפסטיבל את הסגנון המועדף אם בכלל קיים, ואם לאו, אז כמובן שאפשר לא להגיע אל הפסטיבל כפי שאני עשיתי, ולהסתפק בחוברת היוקרתית של הפסטיבל שאמורה ללוות אותך במשך השנים הבאות. את הכסף שתחסכי מכך שלא תגיעי לכרמיאל תוכלי לשמור לטובת מופעי פרימיירה מקצועיים ומושקעים שמתקיימים במהלך השנה במקומות שונים בארץ במחיר כרטיס של 35 ש"ח לערך שזה 30% ממחיר כרטיס בודד למופע מחול אמנותי בפסטיבל כרמיאל.

ועל מנת לבחור את הסגנון האמנותי המועדף עלייך מומלצים בפסטיבל כרמיאל המופעים המשולבים בהפקתו של אורי ינון המתקיימים בהיכל הספורט הורוביץ.

ושוב, רוב הטקסט שכתבתי לעייל מתייחס למחול עממי. אם את רוצה המלצות למחול אמנותי, אז רק מרכז סוזן דלאל בתל אביב הוא הכתובת לצורך הכרת שוחרי מחול ואנשי מקצוע העוסקים בתחום המחול האמנותי שמהם תוכלי לקבל את ההמלצות המקצועיות הטובות ביותר. למיטב ידיעתי לא קיים באינטרנט שום פורום מקצועי שבו ניתן לדון ולהתייעץ על מחול אמנותי.
 

tzion10

New member
כגודל הציפיות כן גודל האכזבות

אני הייתי ביום רביעי בערב עם הפרטנרית שלי ומאד נהניתי , ממש לא היה צפוף ( אני כבר ביקרתי לפחות 9 פעמים בפסטיבל בעשר השנים האחרונות )
אני הגעתי ב 18:30 רקדתי עם הנכים במגרשי הטניס , רקדתי מעט בגלגיליות ובהיכל התרבות
הסתובבתי בכל האתר בכייף לספוג את האווירה ופגשתי חברים וחברות
בערב ראיתי את המופע המרכזי (קוזקים) היה מעולה
בחצות ראיתי את תחרות הכיאוגרפיה של 8 להקות לצלילי שירי שושנה דמארי - הופעה מדהימה של הלהקות ( פעם ראשונה בשבילי וממש לא תהייה אחרונה

שכרתי צימר בכפר וורדים ללילה ( התרעננות ושינה )
וזה לדעתי משדרג את החוויה של הפסטיבל

לפחות פעמיים הייתי ללא צימר
וההבדל בשמיים .......
 
תמשיכו...תמשיכו..


אני יושבת, קוראת את התגובות ומלבד התגובה של ציון, שאני מסכימה איתה-הכל בולשיט!!!! חברים-לא יעזור לאף אחד! השנה הפסטיבל היה מדהים!!!! מופע הפתיחה היה מהמם, ולא היה כמוהו לדעתי לפחות ב-15 שנים האחרונות בהן אני פוקדת את הפסטיבל! הארגון היה לעילא ולעילא, והצ'אנס שניתן השנה למרקידים מוכרים פחות, רק גיוון את ההרקדות. כמובן שתמיד היו ותמיד יהיו ריקודים נלעסים, אך אין מה לעשות. הקהל דורש-ומקבל בהתאם! היתה התייחסות למיגזר הדתי ונערכו הרקדות לנשים בלבד גם בשעות הלילה, התחרויות היו ברמה כולל תחרות הג'ז, מופע האפרוחים, ההיפ-הופ, והכוראוגרפיה. תחרות המחול העממי ע''ש אושרי חבר ז''ל היתה ברמה, והריקוד שנבחר ושייך לתמיר שלו קיבל את המקום הראשון והראוי לו, ובפרט כשכל מחברי הריקודים דיברו על עצמם ועשייתם, בחר תמיר לדבר בשיבחו של חברינו עוזיאל שאער ז''ל, והריקוד שחיבר לזכרו!! מופע הנעילה היה ססגוני ומעניין.
בקיצור-כל מי שמקטר-שימשיך לאכול את הכובע של עצמו, ומבחינתי-טוב יעשה אם ימשיך וישאר בבית ולא יגיע לפסטיבל כדי להעכיר את אוירת הטעם הטוב!!!
 

משהא

New member
סיכום יפה

זיוה יקרה.
אמנם לא הייתי בכרמיאל, ואני שמח לקרוא את התיאור הנפלא, עם ההומור הדק שכתבת.
בהכירי אותך אני משוכנע שכך הם פני הדברים מזווית ראייתך. אופטימיות זה המפתח.
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני
 
שמעתי ש.........

"או קיי...נתגשמה תפילתי והגעתי לכרמיאל.
אושר גדול היה לפגוש חברים משכבר הימים
ולעיניינינו...
1. החול במגרשים טוב לרגליים וקטסטרופה לריאות.
2. טקס הנעילה יפה ומרשים אך איך קרה שמחיר הכניסה הכפיל את עצמו משנה שעברה, לא זוכרת שהיתה אינפלציה של 100%.
3. תודה לאילן על האטמים, המרקידים (בדיבוריהם ובעוצמת המוסיקה שהם שמו) כמעט קרעו לי את עור התוף....
העוסקים בדבר אנא תנו דעתכם על דברים פעוטים אלו."

ושמעתי ש
"כרמיאל רקדה, ועוד תרקוד שנים רבות!!!!!
עם אור בעיניים ובנשמה,וחיוך תמידי על הפנים אפשר לסכם -
עם הפנים לשנה הבאה...!!!
שבת שלום!!
 

25306yosef

New member
עם הפנים לשנה הבאה...

אם "טקס הנעילה יפה ומרשים" כדבריך, זה מה שהפסטיבל הזה מסוגל לתת, אז אני מעדיף את פסטיבל אורות המחול ע"ש מוטי אלפסי ז"ל בדימונה. לפסטיבל בדימונה יש דווקא הרבה מה להציע והוא מקצועי הרבה יותר מפסטיבל כרמיאל. לפסטיבל כרמיאל יש הרבה מה ללמוד מהפסטיבל בדימונה...

אז אם גם בשנה הבאה פסטיבל כרמיאל יתנהל בדיוק כפי שהוא התנהל השנה, גם בשנה הבאה אבחר להדיר את רגליי ממנו ואסתפק בחוברת היוקרתית המודפסת על נייר כרומו משובח ונמכרת במחיר של 5 ש"ח (נכון לאוגוסט 2012). החוברת מלווה אותי במשך כל השנה ותמשיך ללוות אותי גם בשנים הבאות. ועד שיהיו שינויים בפסטיבל כרמיאל אם בכלל יהיו אי פעם שינויים שכאלה, אסתפק בפסטיבל אורות המחול בדימונה וגם במופעי הפרימיירה של להקות המחול העממיות המתקיימים במשך השנה, וגם במופעי פורים החובבניים של הרשויות המקומיות שעדיפים ממופעי פסטיבל כרמיאל. לפחות את מופעי פורים החובבניים של הרשויות המקומיות לא מנסים לשווק כמופעים מקצועיים, ובנוסף ניתן להנות במופעי פורים חובניים אלה מרצף רפרטוארי, דבר שאינו קיים כלל בפסטיבל כרמיאל. אם נוסיף את העובדה שמופעי פורים החובבניים של הרשויות המקומיות מתקיימים ביום חול והכניסה אליהם חופשית ובחינם לכל עם תוכנית אמנותית מגוונת, קיבלנו פסטיבל המוני וולגרי אמיתי טוב יותר מפסטיבל כרמיאל המאפשר גם להנות מרצף רפרטוארי וגם ללכת באמצע לסופר הקרוב ולבצע קניות...
 
שמעתי ש.........

"או קיי...נתגשמה תפילתי והגעתי לכרמיאל.
אושר גדול היה לפגוש חברים משכבר הימים
ולעיניינינו...
1. החול במגרשים טוב לרגליים וקטסטרופה לריאות.
2. טקס הנעילה יפה ומרשים אך איך קרה שמחיר הכניסה הכפיל את עצמו משנה שעברה, לא זוכרת שהיתה אינפלציה של 100%.
3. תודה לאילן על האטמים, המרקידים (בדיבוריהם ובעוצמת המוסיקה שהם שמו) כמעט קרעו לי את עור התוף....
העוסקים בדבר אנא תנו דעתכם על דברים פעוטים אלו."

ושמעתי ש
"כרמיאל רקדה, ועוד תרקוד שנים רבות!!!!!
עם אור בעיניים ובנשמה,וחיוך תמידי על הפנים אפשר לסכם -
עם הפנים לשנה הבאה...!!!
שבת שלום!!

שמעתי ש
"לא היה קורה שום אסון אם היו דוחים את פסטיבל המחולות בכרמיאל לחודש...ההנאה היתה כפולה והיו באים יותר רוקדים שהיום נמנעים מלבוא רק בגלל החום הנורא והזיעה הנוטפת והמעיקה. הנוגעים בדבר חייבים להרים את הכפפה...למה לחזור על הטעותה הזאת בכפיתיות שככזאת ????
 

25306yosef

New member
הערה לגבי מועד קיומו של הפסטיבל

אין כל אפשרות לדחות את הפסטיבל למועד מאוחר יותר, גם כך הוא נדחה לחודש אוגוסט במקום להתקיים בחודש יולי וזאת רק בגלל אילוצים פוליטיים קואליציוניים תאוקרטיים שונים (הסכמים קואליציוניים, הסכם הסטטוס קוו, ימי בין המצרים)...

הפסטיבל הזה מתקיים תמיד בחודשי הקיץ ומנצל את העובדה שתלמידי בתי הספר שהינם רקדני להקות המחול נמצאים בחופשת הקיץ. במשך 25 שנות קיומו של פסטיבל כרמיאל הוא נדחה פעם אחת בלבד, בשנת 2006, וזאת רק בגלל מלחמת לבנון השנייה. בחול המועד סוכות יש פסטיבלים אחרים ואם פסטיבל כרמיאל יתקיים בסוכות, אז תהיה התנגשות של שני פסטיבלים שונים באותו התאריך כאשר שניהם פסטיבלים שונים המתוקצבים על ידי משרד התרבות, דבר שאיננו מקובל על משרד התרבות. במשרד התרבות קיימת הנטייה לפזר את הפסטיבלים השונים למועדים שונים.

יתירה מכך, על מנת לקיים את הפסטיבל בסוכות, להקות המחול והכוריאוגרפים השונים יאלצו לעבוד באופן מלא בכל חודשי הקיץ, וכידוע בחודשים יולי ואוגוסט כל המתנ"סים ומרכזי המחול נמצאים בחופשת הקיץ. גם חוזי ההעסקה של הכוריאוגרפים תקפים עד 30 ביוני (עם תוספת מיוחדת וחריגה לפסטיבל כרמיאל ונסיעת הלהקה לחו"ל) ובמקומות רבים מתחילים ב-1 בספטמבר חוזי העסקה חדשים ולעיתים עם כוריאוגרפים אחרים.

מה שכן, אפשר לעשות את פסטיבל כרמיאל עם הרקדות בלבד וללא מופעים כלל, ואז ניתן לדחות את מועד קיומו של הפסטיבל למועד מאוחר יותר וללא כל בעיה, ואז גם אין צורך בתמיכה של משרד התרבות והגופים הציבוריים האחרים מכיוון שמרבית התמיכה הכספית מתבזבזת למעשה על המופעים המרכזיים באמפיתיאטרון.
 

25306yosef

New member
תמשיכי... תמשיכי לשבח את הפסטיבל הזה...

וזכותך גם לכתוב לעד שהפסטיבל היה מדהים, ושמופע הפתיחה היה מהמם ולא היה כמוהו לפחות ב-15 שנים האחרונות, ושהתחרויות והמופעים באיצטדיון העירוני היו ברמה, ושמופע הנעילה היה ססגוני ומעניין, ועוד ועוד דברי שבח והלל על מופעי המחול החובבניים להמונים שרובם ככל הנראה לא היו מעולם במופע מחול עממי מקצועי של להקות חובבים..........

אני זכיתי להיות במופע מחול עממי מקצועי של להקות חובבים, ויותר מפעם אחת, המופעים בפסטיבל כרמיאל בכלל לא מתקרבים לכיוון של מקצועיות. המופעים המרכזיים (פתיחה ונעילה בלבד!) בפסטיבל כרמיאל נועדו בכלל להמונים, אותם המונים שניתן להפנט אותם באמצעות שימוש בשילוב של רעש באוזניים עם צבע בעיניים וטכנולוגיות שונות ומתקדמות של פירוטכניקה ומולטימדיה, אותם המונים שאוהבים ומעריצים זמרים מפורסמים ידועי שם, ואז אותם המונים יאמרו שהיה מדהים... והיה מהמם... והיה ברמה גבוהה, והיה ססגוני ומעניין...

מה בדיוק היה מדהים ומהמם במופע הפתיחה ובמופע הנעילה בפסטיבל ? הפירוטכניקה ? המולטימדיה ? התזמורות ? הזמרים המפורסמים ידועי השם ? ההנחיה ? זיקוקי הדינור ? המופע שהתקיים על במה פתוחה תחת כיפת השמיים ? הכמות העצומה של ההמון שהגיע לראות את המופע ? העירבוב של להקות שונות באיכויות שונות ובסגנונות שונים ? חוסר הרפרטואריות ? השילוב של שניים או יותר מהדברים הנ"ל ?

המופעים באיצטדיון העירוני התקיימו על במת יום העצמאות שהוקמה על הדשא וקושטה במיוחד. במת יום העצמאות איננה במה מקצועית שנועדה למופעי מחול, ומופעי מחול לא מקיימים באיצטדיון עירוני. גם המופעים המשולבים באולם הספורט הורוביץ אינם מופעים מקצועיים, מופעי מחול מקצועיים לא מקיימים באולם ספורט וגם לא על רצפה של אולם ספורט.

רק חבל שבהיכל התרבות בכרמיאל מקיימים מופעי מחול אמנותי שיש כאלה במשך כל ימות השנה במרכז סוזן דלאל בתל אביב, במקום לקיים בו מופעי מחול מקצועייים של להקות המחול העממיות.

*******************************************************************

הגעתי לכרמיאל ביום שני לאחר תיאום טלפוני במיוחד על מנת לדעת מהי התוכנית האמנותית של הפסטיבל מכיוון שהנהלת הפסטיבל איננה נוהגת לפרסם את המידע הזה באינטרנט. לצערי הרב לא מצאתי בתוכנית האמנותית של הפסטיבל מופעי מחול עממי מקצועיים ולכן החלטתי שהשנה אני לא אגיע אל הפסטיבל.

בצורה הנוכחית כפי שהיה הפסטיבל השנה אני מעדיף לשבת בבית ולקטר... ולא, אני לא אוכל את הכובע כפי שאת מציינת !!! אני יודע היטב שניתן להלהיב ולהמם את מרבית הישראלים באמצעות שימוש בפירוטכניקה ובמולטימדיה ובאמצעות שימוש בפיצ'רים וולגריים, וזהו למעשה סוד הצלחתם של מופע הפתיחה והנעילה בפסטיבל כרמיאל, הפיצ'רים הוולגריים שמלהיבים ומהממים את ההמונים.

אך צר לי לאכזב אותך, הפיצ'רים הוולגריים האלה לא עושים לי את זה !!! אני אוהב מופעי מחול מקצועיים ומעודנים בהיכל התרבות, ולא מופעים המוניים עם פיצ'רים וולגריים !!!

מופעי מחול מקצועיים ומעודנים בהיכל התרבות, זה כן עושה לי את זה !!! אני אוהב את המקצועיות חסרת הפשרות בשילוב עם עדנה חסרת וולגריות. ואם כבר וולגריות, אז שיהיה וולגריות ללא תחפושת של פורים...
 
יוסף אף מילה על המוסיקה?

אף מילה על ש ממן
אף מילה על המארגנים?
לא ניסית ליצור איתם קשר?
לברר למה ?
מענין
 

25306yosef

New member
מה בכלל הקשר של שלמה ממן לפסטיבל ?

פסטיבל כרמיאל מאורגן ומופק על ידי עיריית כרמיאל, עמותת הפסטיבל הינה עמותה עירונית של עיריית כרמיאל. מנכ"ל הפסטיבל משמש גם כראש מינהל התרבות בעיריית כרמיאל. סגנו של מנכ"ל הפסטיבל משמש גם כמנהל היכל התרבות בכרמיאל. יו"ר עמותת הפסטיבל הינו מר כרמי שלום, ראש לשכת ראש עיריית כרמיאל. חברי עמותת הפסטיבל מתמנים לתפקידם על פי מפתח הרכב הסיעות במועצת העיר.

ישנם ספקים רבים לעמותת הפסטיבל, אחד הספקים המהותיים של עמותת הפסטיבל היא חברה פרטית בשם: ממן - הפקות וארועים בע"מ. חברה פרטית זו מספקת לעמותת הפסטיבל את השירותים שבהם היא עוסקת כמפורט בתזכיר ההתאגדות של החברה המצוי במשרדי רשם החברות, והם: שרותי הפקה ניהול אומנותי שרותי בימוי. החברה הפרטית היא בבעלותו של הכוריאוגרף שלמה ממן.

שלמה ממן הוא למעשה קבלן מבצע הפועל על פי דרישות והנחיות הלקוח שלו ואין הוא חופשי לעשות ככל העולה על רוחו. הוא פועל על פי הזמנת עבודה של הלקוח שלו והוא מקבל בגין ביצוע הזמנת עבודה זו תשלום כספי כמקובל בשוק העיסקי. אם שלמה ממן שהינו הספק המהותי של הפסטיבל יחליט לפרוש, יתפוס את מקומו ספק מהותי אחר, ואנו נקבל למעשה את אותה הגברת בשינוי אדרת...

לכן מהסיבה הזו של יחסי לקוח ספק, אני משתדל להימנע מלהזכיר את שמו של שלמה ממן. לשלמה ממן אין יד בדבר למעט הפעילות שבה עוסקת החברה שבבעלותו שהיא: מתן שרותי הפקה, ניהול אומנותי, ושרותי בימוי.

לגבי המוסיקה,

פסטיבל כרמיאל איננו המקום שבו ניתן להנות מרצף רפרטוארי של להקות המחול השונות, מסיבה זו גם לא ניתן להנות מהמוסיקה.

לגבי יצירת הקשר,

מטה הפסטיבל איננו נוהג להשיב לפניות ולתלונות למעט במקרי חרום !!!
 
למיטב ידיעתי המופע של הקוזקים

הוא מופע עממי מקצועי ואגב מי שלא ראה הפסיד מופע יחודי, ברמה גבוהה מאוד
ריקודים נפלאים, רקדנים ברמה מאוד גבוהה וגם תצוגה וירטואוזית של הריקודים של הקוזקים, שירת המקהלה היתה בעיני מקסימה
לי כבת העדה זו היתה חויה מאוד מיוחדת ומאוד הצטערתי שאמי לא השתכנעה להצטרף אליי
התרשמתי שהרבה מחבריי נהנו והתרשמו
 

25306yosef

New member
נכון!, בגלל זה הדגשתי רק את מופע הפתיחה

ומופע הנעילה, ואלה שני מופעים חובבניים ביותר שאינם מופעים מקצועיים כלל.

המופע של הקוזקים ולמעשה כל המופעים שמתקיימים בערב השני הם מופעי מחול רפרטואריים שבהן הלהקה האורחת מחו"ל מציגה את המיטב מהרפרטואר שלה. לעומת זאת במופע הפתיחה ובמופע הנעילה אין שום רצף רפרטוארי ובנוסף יש תערובות שונות של להקות עממיות שונות בעלי איכויות שונות וסגנונות שונים. כאשר כמה להקות שונות עולות על הבמה ומבצעות ביחד ריקוד אחד, ניתן להבחין בחוסר האחידות ובכך שהביצוע אינו נקי. כאשר מדובר על להקות עממיות שונות, יש בעיה להגיע לביצוע אחיד ונקי. במופע הנעילה חלק מהלהקות מבצעות ריקוד אחד מהרפרטואר שלהן, ולעומת זאת במופע הפתיחה מדובר בכלל על ריקודים שנוצרו במיוחד לצורך הפקה חד פעמית (מופע הפתיחה). יוצא דופן השנה במופע הפתיחה היה הריקוד הפותח אור שקיים כבר לפחות 13 שנה, ריקוד של שלמה ממן עם פלייבק בעיבוד מוסיקלי של קווין אסי דיקרוז שאיתו הופיעו במופע הפתיחה. ולמי שמומחה לזיהוי פלייבקים של שלמה ממן ורוצה לשמוע קטע מהפלייבק של אור, אז הינה הקישור (באדיבות הטלויזיה הקהילתית של כרמיאל):

http://www.youtube.com/watch?v=bTC501cMj84&feature=share

ולמי שמתגעגע לעיבוד של קווין אסי דיקרוז שפתח את מופע הפתיחה, אז הינה, יש משהו ביוטיוב:

http://www.youtube.com/watch?v=WJvXHs1eF4k&feature=related



גם במופעי המחול האמנותי בהיכל התרבות (ובחלק מהמופעים במרכז ברוך) מדובר על מופעי מחול רפרטואריים שבהן להקות המחול האמנותיות מציגות את המיטב מן הרפרטואר שלהן. ואילו בכל שאר המופעים בפסטיבל כרמיאל מדובר למעשה במופעים חובבניים ביותר.

אני בחרתי להשתמש במילה רפרטואריים ולא במילה מקצועיים מכיוון שמופע מחול מקצועי באמת לעילא ולעילא, צריך גם להיות על במה מקצועית שנועדה למופעי מחול ובאולם מופעים מקצועי עם אקוסטיקה טובה.
 
מופע הנעילה הוא מופע שונה בתכלית ממופע הפתיחה

למופע הנעילה מזמינים להקות להציג מהרפרטואר שלהן, למופע אין נושא ואין קו מקשר

אם תסתכל למשל בקרדיטים תראה שחלק ניכר מהריקודים במופע הפתיחה מחוברים ע"י שלמה ממן, לעומת מופע הנעילה בו בד"כ הוא רק מכין קטע פתיחה וסיום ואולי עוד ריקוד אחד או שניים של אחת הלהקות שלו

אני חושבת שחשוב מאוד שכל מופע מרכזי בפסטיבל יהיה שונה כדי לאפשר ליותר להקות וכוריאוגרפים להשתתף וגם כדי לפנות לקהל יותר רחב מרק יוסף מהפורום
 

kapezio

New member
"למופע אין נושא ואין קו מקשר"


למופע הפתיחה היה קו מקשר ברור ומובן
רק ש... אני לא הבנתי אותו
אז בבקשה, מישהו שהחוט המקשר נמצא אצלו
תעביר לי אותו (אני מבטיח להחזיר) כי
החוט היחידי שראיתי היה על גבה של זאת שישבה לפני
וברור שהוא היה מקשר !




מעשה בעלמה רמת מעל
שנפתח לה השרוך שבנעל
גחנה היא לקשור את השרוך שבנעל
ונפתח לה החוט שממעל
 

25306yosef

New member
דווקא היה נושא וגם קו מקשר

אבל צריך להבין את הרעיונות האמנותיים של הכוריאוגרפים השונים כדי להבין את הנושא ולראות את הקו המקשר. הכוריאוגרפים השונים הפועלים בתחום המחול העממי בישראל אינם נוהגים לפרסם את רעיונותיהם האמנותיים. ופה בדיוק יש את הבעיה של מטה הפסטיבל והעומד בראשו מר אהרון סלומון שמסתירים מידע מהציבור ואינם מוכנים לפרסם שום מידע על הפסטיבל העוסק בנושאים אמנותיים, וגם לא את החוברת עם התוכנית האמנותית המוצעת של הפסטיבל שהופצה בישיבת הכוריאוגרפים שהתקיימה בתאריך 30/12/2011.

מכיוון שמידע רב בנושאים אמנותיים מוסתר מהציבור, קשה עד בלתי אפשרי להבחין בנושא המרכזי שעליו מתבסס מופע הפתיחה, ובמקרה שכזה בוודאי שלא ניתן לראות את הקו המקשר. צופה מן המניין שמבין במחול אבל אינו שותף סוד להפקת המופע, בוודאי שלא יוכל להבחין בנושא המרכזי ובוודאי שלא יוכל לראות את הקו המקשר למרות שהנושא המרכזי שעליו מתבסס המופע המרכזי רשום באותיות קידוש לבנה בכל הפרסומים של הפסטיבל.

בכל ההיסטוריה של הפסטיבל מאז 1988 מבקרי מחול רבים מתחו ביקורת רבה על כך שהם לא מצאו כל קשר לנושא המרכזי ובוודאי שלא מצאו כל קו מקשר ברור בין קטעי המחול השונים.

ועכשיו קצת פרטים על הנושא המרכזי של הפסטיבל ומופע הפתיחה:

הנושא המרכזי של פסטיבל כרמיאל היה השנה פרס ישראל. בתחרות הכוריאוגרפיה לבמה יצרו הכוריאוגרפים השונים כוריאוגרפיות חדשות לשיריה של הזמרת שושנה דמארי ז"ל, כלת פרס ישראל לזמר עברי. במופע להקות האפרוחים יצרו הכוריאוגרפים השונים כוריאוגרפיות חדשות לשיריה של הזמרת יפה ירקוני ז"ל, כלת פרס ישראל לזמר עברי. במופע להקות 30+ יצרו הכוריאוגרפים השונים כוריאוגרפיות חדשות לשירים של להקת הגבעטרון זוכת פרס ישראל. בתחרות הג'אז יצרו הכוריאוגרפים השונים כוריאוגרפיות לשירים מתוך מחזות זמר והצגות מוסיקליות שהועלו על ידי תיאטרון הבימה והתיאטרון הקאמרי שגם הם זוכי פרס ישראל. במסגרת הפסטיבל התקיים גם מופע משירי דובי זלצר שבו הכוריאוגרפים השונים הציגו כוריאוגרפיות ליצירותיו של דובי זלצר חתן פרס ישראל לזמר עברי.

ועתה הגענו אל האגוז הקשה של הפסטיבל, המופע המרכזי של הפסטיבל, מופע הפתיחה:

מופע הפתיחה השנה, היה מופע הוקרה לזוכי פרס ישראל ובמיוחד לזוכים בתחום התרבות, האמנות ומפעל חיים. שמו הנבחר של מופע הפתיחה היה אנשים טובים באמצע הדרך, שם זה מייצג נאמנה את אותם זוכי פרס ישראל במהלך השנים, וגם לקוח מתוך שיר שנכתב ע"י כלת פרס ישראל (ראו להלן).

מופע הפתיחה נפתח בכוריאוגרפיה של שלמה ממן לשיר אור של שושנה דמארי ז"ל. השיר אור הפך במהלך השנים לאחד מסמלי הפסטיבל, ואילו שושנה דמארי ז"ל היא כלת פרס ישראל לזמר עברי, והיא השתתפה במופעים המרכזיים של הפסטיבל בשנותיו הראשונות ושרה את השיר אור. השיר אור נכתב והולחן ע"י נעמי שמר ז"ל שאף היא כלת פרס ישראל לזמר עברי. העיבוד המוסיקלי האינסטרומנטלי בקצב ההורה של קווין אסי דיקרוז בשילוב הכוריאוגרפיה של שלמה ממן, נועדו להכניס את כולם אל אוירת הפסטיבל שחוגג 25 שנים לקיומו, וגם להזכיר לכולם את הימים הראשונים של הפסטיבל וכמובן שגם לעורר נוסטלגיה (הימים ההם כבר אינם עוד... וכיום כמעט ולא רוקדים יותר הורה, וכבר לא יוצרים יותר כוריאוגרפיות לפי מה שהיה הקונספט ב-1988). לדעתי הבחירה הזו היתה מושלמת.

את מופע הפתיחה הינחה יהורם גאון חתן פרס ישראל לזמר עברי. במופע השתתפה התזמורת האנדלוסית הישראלית שאף היא זוכת פרס ישראל.

לאחר הנאומים שהיו לאחר ריקוד הפתיחה של הפסטיבל החל מופע הפתיחה עצמו. הריקוד הראשון לאחר הנאומים, היה כוריאוגרפיה של דגנית רום ועירית שכטר, בביצוע להקות המחול משגב, לשיר אנשים טובים באמצע הדרך, השיר ששמו נבחר להיות שמו של המופע. את השיר כתבה והלחינה ואף שרה נעמי שמר ז"ל כלת פרס ישראל, את השיר ביצע המנחה של המופע יהורם גאון שהינו חתן פרס ישראל.

*

עד כאן בינתיים, המשך יבוא...

אני כבר 3 שעות כותב את ההודעה הזו ועוד לא עשיתי היום כלום והפייסבוק שלי מלא בעידכונים...

אז בקרוב מאוד יהיה ההמשך של ניתוח הנושא המרכזי במופע הפתיחה והקו המקשר...
 
למעלה