פציה בגן ילדים

איילהט

New member
פציה בגן ילדים

שלום, בת שלי בת 3 קיבלה מכה חזקה בפנים לפני כחודש בגן ילדים בה היא נמצאת. לפי דבריה של הגננת היא רצה ונתקעה בעמוד ברזל מרובע שנמצא בחצר של הגן. מכה היתה חזקה והשאירה סימן כחול על הלחי שכמעט ונעלם. בזמנו לא הלכנו לרופא. אחרי כחודש ראיתי שבמקום הפגיעה התווספה "שקע" בדומה לגומה על הלחי. הלכנו לרופאת ילדים והיא אמרה שהסימן ישאר לה לכל החיים. האם יש מקום לתבוע ביטוח של הגן על הפציה וסימן שכנראה ישאר לה לכל החיים?
 
תשובה

יש לבחון את "טיב" הנזק ואת הראיות שברשותכם (עדים, תיעוד רפואי) על מנת להעריך סיכויי התביעה. כדאי להתחיל באיסוף מידע כגון האישיות המשפטית שבאמצעותה מופעל הגן (האם זה גן פרטי, מי הבעלים) ותיעוד רפואי שמעיד על הפציעה. כדאי גם לצלם את הפנים של הבת.
 
תשובה

יש לבדוק אם גן הילדים בו הייתה הבת בזמן התאונה מכוסה בפולסית ביטוח תלמידים של העירייה. מאחר ומדובר בילדה בת 3 ייתכן שמדובר בגן פרטי שאיננו שייך לעירייה ולכן איננו מכוסה בפוליסת תלמידים שמכסה גנים השייכים לרשות המקומית. גם אם מדובר בגן המכוסה בפוליסת תלמידים הפוליסה ברוב הרשויות המקומיות מחריגה צלקות כך שצלקת רגילה איננה מכוסה. יחד עם זאת במידה וקיימת רשלנות מצד מפעילי הגן (הגננת או הסייעת) ניתן לתבוע את הגן בתביעת נזיקין.
 
למעלה