פרוייקטים חשובים המסתיימים בקרוב

zvir1

New member
פרוייקטים חשובים המסתיימים בקרוב

אני פותח שרשור על מה שידוע לי שיסתיים בחודשים הקרובים אשמח אם תוסיפו: כביש 531-קטע כביש 40-כביש 6 : פתיחה פברואר 2007 כביש מכבית 471- קטע מחלף בר אילן עד כביש 6 (בחלקו קיים) - פתיחה בחלקים עד ספטמבר 2007 יש בעיה עם כמה בתים מטים לנפול בפ"ת-גת רימון , שיושבים על התוואי ולכן בונים מעקף זמני (כנהוג בארץ הקומבינות). כביש 6 -פתיחת קטע שורק-קרית גת -ספטמבר 2007 (לדעתי יפתח קודם לכן, העבודה די בשלבי סיום).
 

mucool2

New member
כביש 9 (עירוני) בירושלים

הפתיחה צפויה ביום ירושלים הקרוב. היום ראיתי שכבת אספלט על הגשר בעלייה בחיבור העתידי בין כביש 9 לכביש ירושלים-תל אביב (זה שבירידה כבר פועל מספר חודשים). יש גם התקדמות בגשר/רמפה מכביש 9 לכיוון ת"א.
 

משה9

New member
אני צופה בעיות

ממש לא נראה לי שהחיבור בין כביש 9 לכביש 1 לכיוון מערב יכול לקבל המוני מכוניות, די מהר נהפך לשני נתיבים (בסיבוב מוצא). נראה לי שזה יגרום לפקקים. בכיוון השני זה כמובן יקל על כביש 1 - נדיר שהפקקים יתחילו לפני גינות סחרוב כי הרבה יסעו מכביש 9, אך בכביש 9 עצמו יהיה עומס קל לקראת רמות שלמה, והפקקים לצומת הגבעה הצרפתית יגדלו.
 

Roobie

New member
לגבי כביש מכבית

כיום ניתן להגיע ממחלף נחשונים עד צומת שעריה במזרח פתח-תקוה,ומשם על מנת להמשיך בכביש מכבית צריך לפנות שמאלה (לכביש 40/שדרות ירושלים בכיוון דרום) ואז ימינה (ולמי שבא מדרום על כביש 40, כלומר מנתב"ג, אין אפשרות לפנות שמאלה לכביש מכבית). זה המעקף עליו דיברת? יש תוכניות לכביש רצוף במקום שני הצמתים הנפרדים שיש שם כיום?
 

zvir1

New member
שלילי.

צומת 40/471 תיפתח לכל הכיוונים עם פתיחת המעקף הזמני בגת רימון , מאחר וצפויים אז עומסי תנועה כבדים ביותר. כמובן שמתוכנן מחלף נוסף במקום, בתקווה שלא ימצאו קברים במקום...
 
531 כבר פתוח בין 40 ל-6

כבר אולי שלוש שנים (בהנחה שאתה מודע לכך שמספר כביש 40 הועתק לכביש עוקף מזרחי הוד השרון). האם כוונתך לקטע יותר מערבי של 531, שנמצא בעבודות בשנים האחרונות?
 

naps

New member
שאלה על 531

האם נכון שהוא אמור תוך כמה שנים להפוך לכביש אגרה בתשלום? שמעתי את זה ממקור לא מהימן במיוחד. אשמח לקבל אישור לזה, ואפילו עדיף- אשמח אם מישהו יפריח את הטענה... מזל טוב על הפורום החדש! אורי
 

alantan

New member
לא בקטע האמור

הקטע שאמור להיות כביש אגרה הוא קטע שעדיין לא נסלל, והוא הקטע שבין דרך מספר 4 (גהה) לדרך מספר 20 (נתיבי איילון).
 

alantan

New member
בזמנו דיברו על BOT, ולא על PFI

ולכן המימון השוטף היה אמור להיות ע"י אגרה. יכול להיות שהחליטו לשנות את זה כך שזה באמת יהיה PFI כמו 431, אבל משהו אומר לי שזה כבר לא יקרה. ממה שקראתי, האוצר לא ממש מרוצה מהתנהלות ה-PFI, ובעתיד כנראה יעדיף לחזור למימון תקציבי מחד או BOT מאידך.
 

alantan

New member
כמעט הכל

יש שם הסברים מעניינים על ההבדלים בין שיטות המימון, אבל לא מצאתי פרטים לגבי הקטע המערבי של כביש 531, וצורת מימונה הצפויה. הדף של 531 הוא בבניה, שזה יותר ממה שניתן להגיד על קטע הכביש המדובר...
 

bernuli

New member
531

יהיה בדומה ל431 - PFI היזם יקים, יממן ויקבל תשלומים מהמדינה במשך 25-30 שנה אמןר לצאת בחודשיים הקרבובים למכרז, כבר לאחר שלב המיון המוקדם
 

alantan

New member
מה שנקרא, PFI-לייט

מענק ההקמה בסך 70% מעלות הפרוייקט משול למימון תקציבי קלאסי, וכפי שהוזכר, נעשה על מנת להקטין את עלויות המימון, כשהמדינה יכולה לגייס כספים בעלות זולה יותר מהיזם הפרטי. רכיב ה-PFI הוא על 30% מעלות ההקמה וכן על התחזוקה במשך כ-30 שנה.
 
למעלה