יונתני הקטני
New member
הזכיר לי סיפור
ששמעתי פעם על מכשף ותלמידו שהלכו בדרך. אני לא זוכר איך הם הגיעו לזה אבל המכשף אמר לתלמידו - לפעמים אדם עוצר בדרך כדי לשרוך את נעליו. שניה אחר שעצר נפל סלע מטר ממנו. בזכות העצירה הוא ניצל. ולפעמים אדם עוצר בדרך לשרוך את נעליו. וכשהוא עוצר נופל סלע על ראשו. אילו לא עצר היה ניצל. שאל התלמיד את מורו. אז אם איני יודע אם לעצור לשרוך את נעלי או לא, אז מה אעשה? ענה לו - אכן אינך יכול לדעת. ואם כן, עליך לשרוך את נעליך באופן המושלם ביותר שהנך יכול. זהו על בערך. ואת זה הזכיר לי HD ש"מטפל בכל מקרה ברגע הגעתו" אבל אני לא מסכים עם זה. תמיד ישנה איזו תכלית למעשינו. אני שורך נעלי כי אני רוצה ללכת בדרך בנוחות. אני הולך בדרך כי אני רוצה להגיע למקום פלוני. אני רוצה להגיע למקום פלוני כי יצא לי משהו מזה. אבל מה התכלית של כל דרכי ומעשי? לשם מה כל זה? נשמע לי לא הגיוני לחשוב על התכליות הקטנות ולא על התכלית הכללית. אלא אם כן ברור שאין כזו. ולא, לא יונתני הקטני ירים ידיים ויכנע מראש בטענה שאחרים כבר שפכו מילים כל כך רבות על כך ולא יצא שום דבר. יש לדעתי עוצמה אדירה ברעיון של "לטפל בכל מקרה ברגע הגעתו". במובן מסויים, זה מרכז את כל ישותך והתכוונותך בכל מעשה ומעשה, בכל נקודת זמן. כל רגע שקול ככל החיים. אבל זה רק צד אחד של המטבע. "לטפל" פרושו לפעול לתכלית כלשהי.
ששמעתי פעם על מכשף ותלמידו שהלכו בדרך. אני לא זוכר איך הם הגיעו לזה אבל המכשף אמר לתלמידו - לפעמים אדם עוצר בדרך כדי לשרוך את נעליו. שניה אחר שעצר נפל סלע מטר ממנו. בזכות העצירה הוא ניצל. ולפעמים אדם עוצר בדרך לשרוך את נעליו. וכשהוא עוצר נופל סלע על ראשו. אילו לא עצר היה ניצל. שאל התלמיד את מורו. אז אם איני יודע אם לעצור לשרוך את נעלי או לא, אז מה אעשה? ענה לו - אכן אינך יכול לדעת. ואם כן, עליך לשרוך את נעליך באופן המושלם ביותר שהנך יכול. זהו על בערך. ואת זה הזכיר לי HD ש"מטפל בכל מקרה ברגע הגעתו" אבל אני לא מסכים עם זה. תמיד ישנה איזו תכלית למעשינו. אני שורך נעלי כי אני רוצה ללכת בדרך בנוחות. אני הולך בדרך כי אני רוצה להגיע למקום פלוני. אני רוצה להגיע למקום פלוני כי יצא לי משהו מזה. אבל מה התכלית של כל דרכי ומעשי? לשם מה כל זה? נשמע לי לא הגיוני לחשוב על התכליות הקטנות ולא על התכלית הכללית. אלא אם כן ברור שאין כזו. ולא, לא יונתני הקטני ירים ידיים ויכנע מראש בטענה שאחרים כבר שפכו מילים כל כך רבות על כך ולא יצא שום דבר. יש לדעתי עוצמה אדירה ברעיון של "לטפל בכל מקרה ברגע הגעתו". במובן מסויים, זה מרכז את כל ישותך והתכוונותך בכל מעשה ומעשה, בכל נקודת זמן. כל רגע שקול ככל החיים. אבל זה רק צד אחד של המטבע. "לטפל" פרושו לפעול לתכלית כלשהי.