פרוייקט היפוטטי

  • פותח הנושא natyh
  • פורסם בתאריך

wheel

New member
יש אפשרות...

לעניין את הקבוצות בארץ, וכל קבוצה תהיה אחראית על קטע מסויים שקרוב אליה גיאוגרפית. ההשתתפות של הקבוצה תהיה תלויה בארגון (זאת אומרת- האפשרות להשתתף תנתן רק לקבוצה שתארגן קטע). כך ישתתפו במרוץ ה"מקצועני" מספר קבוצות, מה שיבטיח רמה יחסית גבוהה. לאחר מספר דקות ניתן להזניק מקצה חובבני, שההשתתפות בו עולה סכום מסויים, והכסף הזה, ילך לפרסים למנצחי המרוץ התחרותי. זהו רק רעיון ראשוני, אשמח לשמוע הערות והארות עליו...
 

natyh

New member
על בסי ופירמידה

מה מזיז אנשים לפעול או להפעיל דברים הוא מן השאלות הסבוכות ביותר בנושאי כלכלה ויזמות : הרעיון הכללי טוען על סמך הניסיון האנושי אומר כך : אנו נפתה את המקצוענים בעזרת כספים ופרסים : אלה מצידם יהיו מודל השיווק שלנו ומודל החיקוי המנוע שמסובב את גלגלי החובבים או צרכנים שמסובבים את המכונה . דוגמא טובה הטור דה פרנס ומירוצים קלסיים אחרים שהפכו למסחטות כספים . רעיון אחר אומר כך : אנו נבנה את היסודות של הספורט החובבני ואחרי כן נקצור את הפירות בצורת המקצוענים שיצמחו וידליקו את התהליך . ניתן להשוות את התהליך ליצירת מסה קריטית ביטוי שאול ממדע האטום מרגע שקימת המסה הקריטית נוצרת תגובת שרשרת . מודל זה ניתן לראות בתשתית האופניים בהולנד , ואם תרצה כדורסל דוקא בנית הנוער ביוגוסלביה על היסודות ולאו דוקא תחרות . הרעיון שלך מנסה לשלב את שני המודלים , אך חסר ברעיון שלך הנפץ והמצת שיתניעו את התהליך . אתה מניח הנחה שנדרש לבדוק כי החובבים קיימים , ויכולים להניע את התהליך , והקבוצות יכנסו לאירגון על סמך ההכנסות מן החובבים . נכון להיום צריך להחליט על כיוון : או לעודד את הספורט העממי דוגמא סובב כינרת גלגלים של תקוה רוכב ישראלים מפעלים שמצליחים מאחר ומאחוריהם עומד גוף כלכלי שדוחף את הפרוייקט בגלגלים השתתפו 4000 איש בסובב 5000 וברוכב 180 כלומר על פניו למסלולי קטעים קשים אין הרבה קהל פוטנציאלי נכון להיום . או לפתות את המקצוענים בעזרת כסף " כסף מביא מקצוענים ומביא עוד כסף . עד כאן תשובה מסובכת לשאלה פשוטה . נתי
 

wheel

New member
גם הטור דה פראנס התחיל בקטן

מעניין כמה זינקו לטור הראשון... אותו דבר (רק בקטן) אני מקווה שיקרה: בטור דה ישראל (חחח) הראשון אמנם ישתתפו מספר מצומצם של מתמודדים, אך אם הדבר יהפוך להמשכי, הקבוצות ששואפות להגיע למקצוענות מסויימת יתחילו להתכונן למרוץ, יגיעו יותר אנשים, ואולי התעניינות ציבורית תגדל קצת (ואני לא מדבר על המימדים של הטור, אלא על משהו ארצישראלי צנוע). כמובן שהרעיון הוא התחלתי בלבד, וצריך לפתחו.
 

natyh

New member
בעוד שבועיים

אני יוצא למדוד מרחקים עין גדי , נאות הכיכר חציבה מעלה עקרבים שדה בוקר , מצפה שחרות אילת . אם תרצו להביא את הקבוצה שלכם ולהצטרף לקטעי רכיבה אשמח . תאריכים 18 -21 . בקטע האחרון אלוה ברכב את יורם והחברים שיבואו ממטולה לאילת . נתי
 

wheel

New member
דבר עם

לוי עדי-0544687843 הוא מנהל הקבוצה. מבחינתי אני אשמח להצטרף, ואני חושב שרבים בקבוצה ישמחו גם
 

levinerez

New member
פספסת את ה- STAGE הכי חשוב

זינוק בית שאן - צומת שורש הכינרת - עליה לרמה מעין-גב CAT 2 - 15 קמ ירידה מחמת גדר - עלייה למעלה שוב דרך ורד הגליל CAT 3 - המשך עד קריית שמונה וסיום בHR הורס קטגורי - הטיפוס לחרמון 1800 מטר!!!! מתבקש לא???? אני מוכן שתארגנו קבוצה + רכב ליווי למסלול הזה - אני אישית אביא אופניים ואנסה לגמור מסלול מדהים שכזה !!!!!!!!!!!!! ארז
 

natyh

New member
מאד מאד מעניין

כמה ק"מ בסך הכל ? והאם אפשר לארגן פרופיל ? נתי
 
אם אני לא תוע ????

חברים אם זכרוני אינו מתע אותי היה כבר ניסיון של טור ישראל פשוט אינני זוכר השנה ---------ממטולה עד אילת בכבוד רב סבא אריה
 
באמצע שנות השבעים היה מרוץ קטעים

ממטולה עד אילת בהשתתפות רוכבים מחו"ל. אני לא יודע אם זה התקיים שנה אחת בלבד או כמה שנים. אני אישית עמדתי עם עוד כמה חברים ליד צומת משמר הנגב והרענו לדבוקה שהייתה קטנה למדי וחלפה על פנינו תוך 2 שניות. אחרי 10 דקות הגיעה הטלויזיה הישראלית והם היו כל שמחים שמישהו בכלל מסתכל על המירוץ שהם ביקשו מאיתנו לעמוד ולהריע שוב לכביש הריק בזמן שהם מצלמים אותנו. אני לא יודע אם הקטע ההוא שודר, אבל בפעם הבאה שאתם רואים את הקהל באלפ דוא'ז אל תהיו בטוחים שלא עובדים עליכם.
 

natyh

New member
איזה ענק אתה אודי

פשוט כיף לקרא את הישירות וחוכמת החיים שלך , כל פעם מחדש . נתי
 

natyh

New member
העניין בטור ישראל

ייתכן כי בקיבוץ הגושרים קואים בפורום ??? בכל מקרה לאחר הגעה לאתר החרמון היום עד לרכבל התחתון : תודה ליורם גלבוע ואורן דזבוסקין . מצאתי לתדהמתי עדר זאטוטים דוהר על אופני מדבקה בכיוון האתר . לא טופני כביש מדוגמות בלי מהלכים ברובם !!! אולי 300 ש"ח בתחנת דלק , אני רציני לחלוטין , לפחות 40 או 50 בגילים מ 8 עד 15 לפחות בין 4 לעשרה זאטוטים בני 8 או 9 . הילדים נראו מודאגים מאד ושאלו כמה נשאר (3 ק"מ בין הכניסה לרכבל התחתון ) צירוף מקרים בדיוק אותה שאלה ששאלתי שעה קודם לכן , ב9 כשהגעתי לשער הכניסה , מעניין אם נראיתי מודאג ??? בקיצור נראה שקיימת התענינות גוברת והולכת , ובסוף הטור האינסופי הגיעו מכוניות ליווי בדיוק כמו בטור . פשוט מדהים איזה יפה זה היה . מצטער לא הבאתי מצלמה וכנ"ל אורן אבנר ויורם, ולכן אין תמונה . נתי
 

natyh

New member
מתנצל על השגיאות

פשוט עייפות קוראים כמובן לא קואים , לא אופני כביש . ומרחקים הסיבה שלא היחידה עבורה הגעתי : עליה ממפל סער עד רכבל תחתון 20.75 ק"מ הקירות קיר ראשון בכניסה למגדל שאמס , קיר שני קצת מאוחר יותר ,אחפש פרופיל מסודר יותר מאוחר נדמה לי שראיתי אחד כזה בפורום . מזג האוויר ב 6:45 בנוה אטיב עננים ערפל וקר מזכיר את שוויץ ודרום אמריקה הזמן לטפס לצאת בסביבות 5 בבוקר מקרית שמונה או דפנה , הרבה מבקרים בנוה אטיב יוצאים לריצת בוקר בדיוק בשעה הזו , אכסניה בשפע , בקיצור אירופה . רמי ארנולד מדד בעירך 30 ק"מ מהקיבוץ לרכבל עליון . ללא ספק שוה ביקור . נתי
 

natyh

New member
יורם גלבוע

עשה את ההקפה הצפונית , וחלק מהקטעים ברכיבה אתמול ושילשום מפה ותיאור בקרוב . כאן . נתי
 
ההקפה הצפונית (533 ק"מ)

היא חלק מגישה אחרת שהמטרה שלה כפולה: טיול והמחשה לכל "רוכב משולש סטנדרטי" על גישה עצמאית וללא צורך ב-"ארגון על" לרכיבת מסלולים בינויים,ארוכים וארוכים מאד. ההמשך יבוא בשרשרת של טיולים/מסעות על ציר אילת,מטולה אילה,הקפת הארץ כשאלה יהפכו בהדרגה להיות בתודעה של הרוכבים כמשהו רגיל ולא מיוחד. אני ממליץ לכל רוכב כביש "להשתחרר" מקיבעון המשולש ולצאת לרכב ברחבי הארץ בדיוק כמו שיוצאים לטיולים בחו"ל,יש לנו ארץ יפיפה שופעת עליות,נופים ואין צורך שיגישו לנו עם כפית לפה מסלולים מסודרים פעם בשנה. אופניים הם כלי תחבורה,צריך רק להתייחס אליהם ככאלה. השבוע אני על ציר ת"א-אילת. שבוע הבא מטולה אילת בתחילת אוקטובר מסע להקפת הארץ - כ-1400 ק"מ. וזו רק ההתחלה...
יורם
 

natyh

New member
ולפתע

הודות לגישה הזו ,ובלי כל הכנה מוקדמת , וללא כל כונת מכוון מצאתי עצמי בפסגת החרמון . ובסך הכל הגעתי רק כדי ללוות את השיירה . ולמרות שחשבתי לפתוח כאן בהשתפכויות תודה מפה עד הודעה חדשה קצת קשה להתפאר בדבר שכמעט כלד בן 8 מבצע ללא מאמץ מיוחד . ובכל זאת תודה לאורן דבורסקין שטיפס את החרמון פעם וחצי כשהוא עולה וחוזר רק כדי למשוך אותי , תודה לאבנר שטיפס בשיטת הבונקר , תקע יתד בככיש איבטח בקשר סנפלינג והמשיך ליתד הבאה . תודה לבחור מקרית שמונה , שעקף אותנו עם המרידה מאטס שלו . ותודה ליורם שנתן את המוטיבציה לעניין . ובשבוע הבא אני חוזר ללוות , להוציא פה ושם טיפוס קטן . נתי
 

natyh

New member
תיקון

קצת קשה להתפאר בדבר אותו עושה כל ילד בן 8 , ללא מאמץ מיוחד . נתי
 
לא כל כך היפוטטי.

בשנה שעברה הכין איגוד האופנים את הפרויקט הנל כולל מסלולים אפשריים ותוכנית עיסקית,ואנשי מקצוע עם נסיון בארגון טור שכזה. כמו כן נערכו פגישות עם משרדי ממשלה שונים וספונסרים ואף נמצאו ספונסרים שמוכנים להשתתף בשרותים ומוצרים. סך עלויות להרים פרויקט כזה , עם זכרוני אינו מטעני הוא בין מליון וחצי לשני מליון שקל, לא בשמיים אבל האיגוד לא יכול לקחת על עצמו התחיבות כזו. כרגע הסיפור בהקפאה עד שימצא הספונסר הנדיב שיכול לשים סכום מראש בשביל להניע ולהתניע את הסיפור.
 

natyh

New member
לא הבנתי

אתה אומר שאנרי דה גרנז ישב עם אנשי מקצוע משרדי ממשלה ומומחים באירגון טור כזה , לפני שהוא אירגן טור כזה ??? אם לא אז איך הטור דה פראנס התחיל בלי אנשי מקצוע משרדי ממשלה אנשי מקצוע , וספונסרים ??? בקיצור לנושא הדיון נשמח לכל תרומה שלך לעניין פרופילים מסלולים זמנים משוערים ומסלולים שאתה אוהב . לדבר על תוכניות שלא עלו יפה לא כל כך עוזר . נתי
 
אני מתקשה להבין את הקשר

וגם את הסגנון, אבל זה סיפור אחר. יש הבדל בין 1903 לבין 2003: בכדי לערוך מרוץ אופניים, ולא טיול ברחבי הארץ, יש צורך במשרדי ממשלה, אנשי מקצוע ובמוסדות כמו ה-uci.
 

natyh

New member
אבל זה לא הנושא

למה לסטות מהנושא , הנושא הוא לעשות את המסלולים קבוצה קטנה , בינונית עם רכב ליווי , ולא תכניות גרנדיוזיות במליוני שקלים . נתי
 
למעלה