פרק 1 עם
כי לא מצאתי טעם בלי

colio 1

New member
פרק 1 עם
כי לא מצאתי טעם בלי

בגדול פרק טוב מאוד ,
הסצנת פתיחה עם " לורד פריי " היה צפוי אומנם אבל פתח טוב את העונה .
-סאנסה הולכת להיות חתיכת קוץ בחתת לגון סנואו , אבל זה טוב ,היא הולכת להיות הרבה פחות נחמדה אני מניח ,
קלגיין עושה את הדרך ההפוכה , מתחיל לקבור מתים ולזכור דברים ,
משהו בסצנה עם אד שירן גרם לי להרגיש זקן ואני לא זקן אבל , איכשהו כל הסצנה איתם ועם אריה הנחילה תחושה שהם ממש ילדים שמשחקים (ויש מצב שהם באמת כאלה), אבל למרות זאת היתה הופעת אורח חביבה לדעתי.

זה רק אני או שהיד החולה שהפתיע את סאם זה סר ג'ורה מורמונט?
 

AlonPe

New member
לכל הציניקנים....

(משרשר לכאן, בשביל שלא אצטרך להיזהר עם ספוילרים)

קודם כל - קראתי את הסיכום הזה של... מי זה?... איתי חורב.
הסיכום הזה, ללא ספק, מדויק. מוכרח לציין שאפילו קצת קילקל לי

כבר מהעונות הקודמות, ראינו שלעורכי הסידרה,
יש נטייה לקחת החלטות מאוד תמוהות,
ויש להם נטייה לא לסגור פינות עד הסוף (בלשון המעטה)
והדברים האלו - באמת צורמים.
דברים כמו - הקרב על מירין, או זה ש-ואריז, רגע אחד בדורן,
וברגע השני על הספינה ביחד עם דאינריז.
ובפרק החדש - סצינת הפתיחה עם ההתמקדות המוגזמת ביין,
שזה באמת זלזול באינטליגנציה של הצופים.
או זה ש-סרסיי מטיילת על המפה בעודה בהכנה,
גם אני חשבתי על זה - תוך כדי צפייה.
החזיונות של הכלב באש, הריקנות בדרגון סטון וכו' וכו'.

דווקא עם העובדה שלא היו הפתעות, שהכול היה צפוי וידוע מראש -
עם זה, לגמרי אין לי בעיה!.
סיפור טוב, לא חייב להפתיע!.
הפתעה - זה גימיק. לא יותר.
יש סיפורים/סרטים - כמו למשל "החוש השישי", שבהם אלמנט ההפתעה,
הוא אלמנט מרכזי, והוא חלק מהסיפור.
הדוגמה הקלאסית לזה היא "סיפור על מוות ידוע מראש" של גרסייה מארקס.
אין ספק ש- מרטין, בספרים - יודע לספר סיפורים!.
ועורכי הסידרה, "קצת" פחות מוכשרים בעניין הזה.
ועדיין, בעיני, בסך הכול, זה היה טוב.

לא יודע, לא חושב, שמרטין התכוון לעשות פה איזושהי אלגוריה למציאות,
אבל מה שמושך, אותי לפחות, לסיפור הזה -
הם הערכים המציאותיים, האונושיים שלו.
המציצנות הפרונוגרפית/מורבידית ל-עריפת ראשים, מלחמות וחתונות אדומות.
לרוע האנושי.
הזוועות שמתועדות בסידרה, התרחשו ומתרחשות במציאות, בעולם האמיתי,
מאז שחר האנושות - ועד היום, לא רחוק מכאן - בסוריה, בעיראק.
ודווקא - הסיפור הכביכול הכי חשוב - המלחמה ה-"אמיתית"
בצפון, עם מלך המתים וצבא המתים שלו -
היא (שוב - בעיני) הנקודה הכי חלשה - בסיפור של מרטין!.
זו מלכודת - שמעניין אותי מאוד איך, אם בכלל -
מרטין הולך להיחלץ ממנה:

הקסם של הסיפור הזה הוא - הבנאליות שלו.
ה-מציאותיות שלו.
העובדה ש- אין רוע מוחלט.
(ואין טוב מוחלט)

כמו הסיפור של "האישה האדומה" -
שכול הכוונות שלה היו (לכאורה) טובות.
היא "פשוט" עשתה טעויות.
המילים האלו ש-אביר הבצל מטיח בה -
"כמה אנשים מתו, בגלל הטעויות שלך?!"
זה בעיני, העצם של הכלב.

זה שיש - אי שם בצפון הרחוק - רוע מוחלט, אמיתי וטהור,
שאי אפשר להכיל עליו "ערכים מודרניים" של הבנה וסובלנות,
הוא נקודת התורפה -
שבאמת מעניין אותי,
ממש, ממש מעניין אותי,
איך מרטין הולך להיחלץ מהמלכודת הזו.
 
אני לא מסכים לחלוטין עם הקביעה

שהאחרים הם רוע מוחלט. בעונה הקודמת למדנו (אחד מהספוילרים העיקריים לספרים שהסדרה נתנה) הוא שהאחרים היו היצירה הקסומה של ילדי היער, נשק יום הדין שנועד להכחיד את האנושות. אבל אצל מרטין כמו אצל מרטין, קסם הוא חרב בלי ניצב. הילדים מצאו את עצמם כמעט מוכחדים בידי האחרים ביחד עם האנושות, ונאלצו לחבור למשמר הלילה נגד היצירה שלהם עצמם.

בכל מקרה, זה הופך את האחרים לעוד סוג של בני אדם. אולי יש משחק סכום אפס בינם לבין שאר האנושות לגבי הטמפרטורה הרצויה שצריך לכוון במזגן, אבל האחרים היו בני אדם לפני שנהפכו לאחרים, ויתרה מזאת, נראה שהם תלויים בבני האדם כדי להתרבות. קראסטר הבין את זה, וסיפק להם אספקה שוטפת של תינוקות טריים ותמורת זה הוא יכל לחיות את חייו ללא הפרעה. אז רוע מוחלט שלא ניתן להתפשר איתו? לא מדוייק. משחק סכום אפס יש גם בין סרסיי לבין דאינריז לגבי כס הברזל, וזה לא הופך אף אחת מהן לרוע מוחלט (אם כי במקרה של סרסיי הפיתוי להגדיר אותה כרוע מוחלט די גדול, יש להודות).
 

colio 1

New member
אני מבין

באמת כמעט כל הדברים שציינת בחלק הראשון שלך היו בולטים ומבחינתי העבודה שואריז פתאום היה יחד עם דאנריז הפתיע אותי אבל אחרי רגע היא היתה לי ברורה כי מבחינת היוצרים אלו פרטים שוליים ושוב למדנו שעניין המרחק הוא פחות מבחינתם.
בסופו של דבר וזה מה שיזכרו מהסדרה שהשלם עולה על סך חלקיו : וזה בעצם הרעיון,אם כי אני חושב שכבר מהעונה השניה ואולי הראשונה היה באמת כמה קטעים לא כל כך קשורים מביחינת ההגיון שלה .
אפשר לסיים את הסדרה כל עוד היא גורמת למעריצים לחכות לה .אני לא יודע אם זה נכון אבל אני ראיתי ש העונה האחרונה תהיה ב2019 ( אם זה נכון זה חתיכת המתנה ) .
אני דווקא החלטתי שלא לראות השנה את הטריילרים לעונה ואת הספר האחרון של מרטין אני אקרא יחד עם הספר האחרון שהוא יוציא .
זה פשוט נראה לי יותר הגיוני ויותר כיף מאשר לחצות את זה ל 2.
 
מסכים עם הרבה ממה שנכתב

אקספוזיציה מצויינת לעונה. לפני הפרק ראיתי ראשי פרקים של פרק 10 מהעונה הקודמת, והאמת היא שהפרק הזה ייתר אותם.
הברית בין יורון וסרסיי נחזתה כבר ע"י מפרקי הטריילרים. מעניין מה יורון הולך להביא לסרסיי. נראה לי שמשהו שיש לדאני.
בכל אופן, חוץ מאקספוזיציה אין הרבה. רק מעמיק לי את הקוצים שבגללם אני מחכה להמשך העונה.

ותיאוריה עם
רציני אפשרי להמשך העונה:
בראן ממש עבר את החומה. אולי הטעות הגדולה של האנושות. אם מלך הלילה יכל לפרוץ את ההגנה הקסומה של המעוז האחרון של ילדי היער בזכות הסימן שהוא השאיר לבראן על היד, החומה הקסומה אמורה להיות אותו כנ"ל. לו הייתי בראן, הייתי לפחות משאיר את היד מאחורה מצפון לחומה. רגליים ממילא אין לו, וממילא כשהוא מתחבר לרשת העצים הוא לא צריך גפיים: יש לו רגליים, ידיים, כנפיים, וכל מה שבא לו.
 
למעלה