פרק 1.2

shayelk

New member
פרק 1.2

החלק השני של הפרק הראשון מהשרשור הקודם שלי (אף על פי שהם לא קשורים זה לזה בינתיים). לי אישית הוא מרגיש יותר אמין וזורם מהחלק הראשון, אבל לצערי אני לא יודע לשים את האצבע על למה.
כל תגובה תתקבל בברכה


עומרי עצר את הרכב ליד הכניסה לטרמינל והסתכל על ענבל.
"זה לא שאני לא גאה בך", הוא אמר, "אני פשוט לא מבין למה את צריכה לעשות את זה בתחתונים, זה הכל".
"אמרתי לך כבר אלף פעם- זה בסך הכל גימיק. אנחנו נותנים לאנשים מה שהם רוצים לראות. אין לך בעיה שאני עושה תוכנית על השרדות, ואין לך בעיה שאני מדגמנת תחתונים, אז למה יש לך בעיה עם השילוב?" לא ככה ענבל תכננה את הפרידה שלהם, והיא כעסה שעומרי לא הצליח להשלים עם ההחלטה שלה.
"כשאת מדגמנת תחתונים זה הגיוני שתהיי בתחתונים. כשאת עושה תוכנית על השרדות בתחתונים את סתם יורדת ל-"
"אל תגיד את זה" היא קטעה אותו.
הוא העיף מבט אחד בעיניים שלה והחליט לנסח מחדש. "את יודעת למה אני מתכוון".
"לא, אני לא יודעת, ואת הדיון הזה היינו צריכים לנהל לפני שפירסמנו את התוכנית. עכשיו זה בטח לא הזמן".
"כן, אבל לא חשבתי שבאמת-" הפעם זאת הייתה הכריזה שקטעה אותו, קוראת לכל הנוסעים לניו יורק לשער 4 בי. הוא חיכה עד שההודעה תסתיים. "לא משנה, אולי את צודקת" הוא נאנח, "אני רק דואג לך".
"אני יודעת" היא חייכה אליו, והוא לא יכל שלא לחייך בחזרה "בגלל זה אני אוהבת אותך". היא נישקה אותו ופתחה את הדלת. עומרי מיהר לצאת ולעזור לה להוציא את המזוודה מתא המטען.
"את בטוחה שאת לא רוצה שאני אבוא איתך?" הוא שאל.
"דיברנו על זה מאמי, אתה לא יכול לקחת חודש חופש מהעבודה, ובכל מקרה לא יהיה לנו זמן להיות ביחד- אנחנו מתחילים לצלם יומיים אחרי שאני נוחתת ויוצאים חזרה לארץ יומיים אחרי שמסיימים".
"כן" הוא אמר, מיואש, והניח את המזוודה על המדרכה. "תשמרי על עצמך, בסדר?"
"זאת המטרה" היא אמרה וחייכה. הם התחבקו והתנשקו והיא נכנסה אל הטרמינל, מושכת את המזוודה מאחוריה.
הוא הסתכל עליה כאילו זאת הייתה הפעם האחרונה שיראה אותה, ולפתע חשב על משפט המחץ שהיה גורם לה להישאר אם היה אומר אותו בזמן. שפתיו נמתחו בחיוך מאולץ והוא חזר למכונית כדי להתחיל את דרכו הבייתה.
"תני לי לנחש", אילן חיכה לה ליד הכניסה לטרמינל והצטרף אליה ברגע שנכנסה, "הוא הציע להצטרף אלינו?"
"אילן, נשמה, זה מה זה לא הזמן עכשיו".
"בסדר בסדר, את יודעת שאני סתם צוחק", הוא אמר, וענבל ידעה שהוא לא סתם צוחק.
"בכל מקרה, עם מי אנחנו טסים?" היא שאלה, בוחנת את הטורים בדלפקי הצ'ק אין.
"אל על" הוא עיוות את השפה העליונה, "פעם היו משקיעים בהפקות כאלה ושוכרים מטוס פרטי".
"רק תראה שאתה לא מפונק, הא?"
"טוב, חלקנו נכנסנו לתעשייה בגלל התנאים, לא כולנו מוכנים לשרוד ביער בתחתונים".
היא עמדה לענות, אבל הכריזה קטעה אותה, קוראת לנוסע האחרון של טיסה אל-אר-46 ללונדון. כשההודעה נגמרה היא החליטה לוותר.
הם עברו את התהליך הביטחוני במהירות- מהפריבילגיות של הנוסעים במחלקה ראשונה- ודילגו על הדיוטי-פרי לטובת הטרקלין השמור לנוסעים במחלקות היקרות יותר, שם ענבל תכננה להירגע עד הטיסה עם כוס קפה וספר שקנתה בדרכה לשדה התעופה.
 

shayelk

New member
המשך

ההבדל בין האולם ההמוני שבחוץ לחדר השקט והיוקרתי שבפנים היה ברור ברגע שאילן פתח את הדלת. ריח של קפה ומאפים שזה עתה יצאו מהתנור קידם את פניהם, וכשהדלת נסגרה מאחוריהם היא חתכה באחת את ההמולה מבחוץ והשאירה אותם עומדים בשקט שנוקד פה ושם בשיחה שקטה.
"ערב טוב", פנתה אליהם הדיילת שעמדה ליד הדלת בחיוך.
ענבל חייכה במבוכה וחיכתה שאילן יציג את הכרטיסים שלהם. היא תמיד הרגישה כמשיגת גבול כשנכנסה למקומות כאלה. לראייתה הם היו מיועדים לאנשי עסקים חשובים, לא לאנשים רגילים כמוה, והיא אף פעם לא תתרגל להיות חלק מאותם 'אנשים חשובים' שטסים במחלקה הראשונה וזוכים לחיוכים של הכרה מהסובבים.
אילן הציג לדיילת את הכרטיסים שלהם, וענבל, שפנתה אל החדר רחב הידיים בחיפוש אחר הכורסה שבה תבלה את השעה שנותרה עד הטיסה, שמה לב לגבר שקם לקראתם מאחת הספות הרחוקות יותר.
"ענבל, תכירי- זה שחר" אילן אמר. ענבל הפנתה אליו מבט שואל ומיהרה להסתובב אל שחר וללחוץ את ידו.
"נעים מאוד". והנה הלכה השעה הפנויה שלי, היא חשבה.
"אני מבין שלא הכנת אותה, הא?" שחר שאל את אילן שמשך בכתפיו. הוא הסתכל על ענבל באי נעימות "אני מתנצל, הייתי בטוח שהסכמת- הגעתי לראיין אותך לבלייזר. אני מקווה שזה בסדר?"
היא הסתכלה על אילן במבט שאמר שזה ממש לא היה בסדר, ומיד חייכה לשחר ואמרה שכמובן שכן.
"תודה שהסכמת לשבת איתי", הוא אמר כשהתיישבו אחד מול השניה ואילן פרש לעיסוקיו "הוא יכול להיות חמור אמיתי האילן הזה".
"תמיד כיף לגלות שמישהו חוץ ממני רואה את זה" היא ענתה, "כשחושבים על זה, יש לי 22 שעות טיסה כדי לקרוא, אז אני מניחה שלא יזיק לי הגיוון".
הוא חייך, שמח שלא נפל על אחת מאותן דוגמניות זועפות וגסות, והניח על השולחן רשמקול.
"שנתחיל?" הוא שאל. ענבל סימנה בידה שהוא מוזמן.
"טוב, אני מניח שכל הקוראים שלנו שמעו על 'לשרוד בתחתונים', ויש לי את כל הרקע שההפקה שולחת לכל מי שמבקש. מה שבאמת מעניין אותי זה איך הגעת לכל הקטע של השרדות".
"תראה" היא שילבה רגליים וסידרה את השיער, נכנסת לתפקיד הדוגמנית כאילו הראיון מצולם, "זה התחיל בטיול של אחרי הצבא לדרום אמריקה. הייתי בטרק ואיכשהו יצא שנפרדתי מהקבוצה שטיילתי איתה ואיבדתי את הדרך. מהרגע שהבנתי שאני לבד הייתי ממש בהיסטריה- הגברים סחבו בשבילי את הציוד" היא חייכה במבוכה, "אז חוץ ממים לא היה עליי שום דבר. בדיעבד הפאניקה הייתה קצת מוגזמת, כי החברים שלי מצאו אותי תוך חצי שעה אבל בימים שאחרי הייתי ממש בסטרס- כל הזמן חשבתי מה היה יכול לקרות, ואיך המצב שלי היה יכול להסתבך. בעיר הבאה שהגענו אליה החלטתי שאני חייבת ללמוד קצת על השרדות למקרה שבפעם הבאה יהיה לי פחות מזל. אז שאלתי קצת מסביב והמליצו לי על סדנה של איזה בחור מקומי.
"יומיים אחרי זה הייתי עם קבוצה של חמישה אנשים חזרה בג'ונגל ומדריך פרוויאני שבקושי דיבר חמש מילים באנגלית הראה לנו איזה פטריות מותר לאכול, איך להוציא מים משורשים- כל מני כאלה. זה ממש הדליק אותי לדעת שאפשר לשרוד ככה בלי כלום חוץ מסכין ואבן אש- אז שאלתי אותו אם אני יכולה להישאר איתו עוד קצת".
"אבן אש?" שחר קטע אותה.
"כן, זה מין מקל ממתכת שיוצר ניצוצות כשמחליקים עליו את הגב של הסכין. זה פחות נוח מגפרורים, אבל הרבה יותר עמיד".
הוא הנהן. "אז נשארת עם הבחור הפרוויאני?".
"כן. אָלְבֶרוֹ הזמין אותי אליו הבייתה, וגיליתי שהוא מדבר אנגלית לא רע בכלל- הוא אמר שהלקוחות מרגישים שהחוויה אוטנטית יותר אם הוא משחק אותה עילג, ואני חייבת להודות שבהתחלה באמת טיפה התאכזבתי" היא חייכה.
"ישנתי אצלו כמעט שבוע, והוא לימד אותי מה אפשר ומה אסור לאכול, איך לצוד, איך להדליק אש ולבנות מחסה.. בקיצור כל מה שצריך לדעת כדי לשרוד בטבע. או ככה לפחות חשבתי".
"אני מריח אבל" שחר אמר.
ענבל גיחכה ושיחקה בשיער "כן. כשעזבתי את אלברו חשבתי שאני יודעת הכל, אז יצאתי לטרק לבד עם סכין, אבן אש ומים ליומיים. ארבעה ימים מאוחר יותר מצאו אותי מיובשת ומורעבת ושכבתי שבוע בבית חולים. בחיים שלי לא הרגשתי יותר מטומטמת".
"מה קרה?"
"כשיש לידך מישהו כמו אלברו נראה לך שהג'ונגל הוא גן המשחקים שלך- בכל מקום יש צמח אכיל, מכל עץ משתרבב איזה שורש מלא במים. כשהוא לא היה שם גיליתי שהג'ונגל הוא אולי גן המשחקים של אלברו- אבל לי עוד יש מה ללמוד".
היא עצרה והיסתכלה במטוס ממריא מבעד לחלון הענק שהשקיף החוצה. "זה כמו לקחת שיעורי טיסה- בשיעור הראשון המדריך ממריא ומנחית את המטוס, ואומר לך לאן לטוס והכל נראה נורא פשוט. אבל אתה לא מודע לכל השיקולים שיש לו כשהוא בוחר לאן לטוס. אתה אפילו לא שומע את כל הבלאגן שהולך בקשר. אז כשאתה נוחת, אתה בטוח שאתה יכול להטיס אף 16, אבל אם ישימו אותך במטוס לבד תגלה שאין לך מושג איך להניע".
שחר צחק, והצחוק שלו גרם לענבל לחייך. רוב העיתונאים שיצא לה להכיר חיפשו תקצירים- הם רצו שתגיד כבר משפט מחץ בשביל הכתבה שלהם ותשחרר אותם ללכת הבייתה. שחר נראה כאילו הסיפור שלה עניין אותו באופן אישי.
"אז איך התקדמת?" הוא שאל.
"המשכתי לטוס עם מדריכים", היא ענתה בחיוך. "לפני שהתחלתי את הסדנה עם אלברו חשבתי שהישרדות זה משהו שצריך לדעת בדרום אמריקה וזהו, אבל כשחזרתי לארץ ראיתי במקרה פרסום של סדנאת הישרדות. זה הזכיר לי את דרום אמריקה אז נרשמתי. הסדנא הייתה ממש כיפית, ואני והמדריכה התחברנו, אז אחרי הסדנא היא הזמינה אותי להצטרף לטיול עם חברים שלה. מפה לשם התחלתי ממש להתאהב בתחום, ובהנחיה של החברים החדשים שלי, שהם תותחי הישרדות בקטע בינלאומי, התחלתי לצאת לטיולים עם פחות ופחות ציוד".
"לא פחדת שמקרה דרום אמריקה יחזור על עצמו?" הוא שאל בטון שעירב הערצה ודאגה.
"הפעם היו איתי אנשי מקצוע שליוו אותי בתהליך, ולמדתי איך לעבור אותו בצורה בטוחה: בתור התחלה תמיד היה איתי מישהו שמבין יותר ממני, ועד היום אני לא יוצאת למסע כזה בלי שמישהו יודע בדיוק איפה אני, מה אני מתכננת ומתי אני אמורה לחזור. תמיד היה עלי תיק עם ציוד למקרה חירום- המטרה היא לא לגעת בו, אבל הוא שם למקרה שאני באמת אזדקק לו".
"אז איך קרה שהחלטת להיכנס לג'ונגלים האוסטרליים ב-" הוא עצר לרגע "בלי ציוד?".
ענבל שמה לב למבט החטוף שהוא שלח לכיוון החזה שלה וחייכה חיוך נבוך. היא נהייתה מודעת לעצמה והצטערה שלא לבשה משהו מחמיא יותר.
"זה היה רעיון של אילן, הסוכן שלי", היא הסתכלה מסביבה, הניחה יד של המיקרופון של הרשמקול ולחשה "החמור ששכח לעדכן אותי בראיון שלנו?" הם צחקו, ואילן, שעמד ליד החלון הגדול הסתובב אליהם. ענבל נפנפה בידה כדי לסמן שימשיך בענייניו והמשיכה לדבר. "כשהוא שמע מה אני עושה עם הסופ"שים שלי, הוא שאל מה המינימום ציוד שאני יכולה לשרוד איתו לתקופה ארוכה. אמרתי בצחוק שאני אעבוד על זה עד שאוכל לשרוד בתחתונים. זאת הייתה רק בדיחה אבל אילן חזר עליה באזני מישהו מויקטוריה'ס סיקרט , ומפה לשם היה לי מימון מלא לכל אימוני ההשרדות שלי, והכל כדי שיום אחד אני באמת אוכל לשרוד בתחתונים".
"שאלוהים יברך את ויקטוריה'ס סיקרט", שחר אמר בחיוך, מקווה שלא היה ברור עד כמה הוא באמת התכוון לזה.
"לגמרי", היא ענתה והסמיקה.
"טוב, ענבל, נראה לי שגזלתי מספיק מהזמן שלך", הוא אמר, אסף את הרשמקול חזרה אל תוך התיק וקם לקראתה. "היה תענוג להכיר" הוא הושיט את ידו.
"ממש" היא ענתה בחיוך ולחצה אותה, "לשם שינוי אני אפילו לא כועסת על אילן שהפתיע אותי עם פגישה לא במקום" היא קרצה.
"שוב סליחה על זה. ושתהיה טיסה נעימה" שחר אמר והסתובב ללכת.
"יודעת מה?" הוא עצר "אולי תתני לי את הטלפון שלך כדי שכשתחזרי לא נצטרך לעבור דרכו כדי לתאם ראיון סיכום?" הוא הושיט לה את הטלפון הסלולרי שלו וחיכה. היא הסמיקה קלות ורשמה את הטלפון שלה, מרגישה כמו בת 16 שהתחילו איתה. מאוחר יותר היא תזכר בעמרי ותרגיש אשמה, אבל עכשיו הייתה רק ההתרגשות מהסוג שמקיומו היא הספיקה לשכוח.
שחר הסתובב והלך, ואילן ניגש אליה מחייך "אז את לא כועסת עלי?" הוא שאל.
"זה בטוח לא בגלל החיוך המקסים שלך", היא אמרה.
"יאללה, כוס קפה ונלך לשער?"
"אתה מכיר אותי- אני לא יכולה להגיד לא לכוס קפה".
&nbsp
 

בלגונה

New member
תגובה על שני החלקים

היי, סיימתי לקרוא את שני החלקים עכשיו, אז אני מגיבה על שניהם.
*בחלק הראשון אהבתי את הכינויים של הדמויות- על-פי האיבר באיבדו (למרות שזה קצת מוזר, שבצה"ל לא הורידו להם פרופיל. נגיד, חייל בלי אוזן ביחידה מובחרת? קצת תמוהה)
*בינתיים אני לא רואה כל קשר בין החלקים. אין אפילו דמות משותפת. אני מאמינה שזה יתחבר בהמשך.
* היה לי מאוד קשה לקרוא את החלק הראשון. הבעיה העיקרית גם בחלק הראשון, וגם בחלק השני היא נקודת המבט. אתה לא יכול לקפוץ מנקודת מבט של דמות אחת, לדמות אחרת. פשוט לא עושים את זה באמצע קטע. בעיקר בחלק הראשון (כי יש שם יותר דמויות), הייתי צריכה כמה פעמים לעצור, לשאול את עצמי: "רגע, עם מי אני עכשיו? אל מי הוא דיבר?" וזה מאוד קשה לעקוב. אתה חייב לבחור דמות אחת שהיא הראשית, ולהמשיך איתה לאורך כל הסיפור.
*הדיאלוגים בחלק השני מוצלחים בעקרון. אבל קצת חסר לי שאלות צהובות, כמו: מה עם החבר? את עדיין איתו? (הוא היה רוצה להוציא איזה סקופ עסיסי).
* גם לי הייתה בעיה עם ההצהרה שכתבים אוהבים לעשות ראיונות קצרים. מה? ממתי? לדעתי הם דווקא אוהבים לחפור, להכנס לווריד, ולגרום למושא הכתבה שלהם לפלוט פריט מידע שהם לא התכוונו.
* אהבתי את הרעיון של ריאליטי "שורדים בתחתונים" :)

זהו בעקרון.
 

shayelk

New member
תגובה על התגובה


*אוזן קצת דרמטי, אל תקשיבי לו- הוא כולה איבד חתיכה מהתנוך. אבל עכשיו שקראתי את התגובה הבנתי ששכחתי לציין את זה (מה שמתחבר לתגובות הקודמות על זה שלא טרחתי לתאר אף אחת מהדמויות). הקטע של זרת באמת קצת תמוהה, והאמת שלא חשבתי על הבעיה של להסביר אותו לקרפ"ר.
*לגבי הקשר בין החלקים כתבתי בהודעה עם הספויילר
*
*
*קיבלתי את שלושת ההערות, והעניין יתוקן.
&nbsp
 
היי, זה לא הסיפור הזה

שבו העולם חוזר לתקופת האדם הקדמון? רק משוכתב-בטירוף?
כי אם כן, הוא כ"כ עבר שדרוג מפיטר פרקר לספיידרמן!
אין לי זמן לתת ביקורת מפורטת, אבל בינתיים אומר רק זאת: אני לא שונאת אף אחת מהדמויות, ולמעשה את ענבל אני אף ממש מחבבת. (יחסית לגרסה הישנה של הסיפור הזה - בהנחה ואנחנו מדברים על סיפור אחד ואלה לא סתם החומרים שערבבתי כדי להישאר ערה שמקרקשים לי במח - זה המון).
 

snoofcin

New member
נחמד

הקטע מורכב כמעט כולו מדיאלוגים והם לא רעים בכלל.
משפטים שאהבתי:
"אילן, נשמה, זה מה זה לא הזמן עכשיו".
"רק תראה שאתה לא מפונק, הא?"
"בסדר בסדר, את יודעת שאני סתם צוחק", הוא אמר, וענבל ידעה שהוא לא סתם צוחק.

בכל זאת, יש כמה בעיות מהותיות:

1. אתה מחליף מדי פעם נקודת מבט. שמת לב לזה? אתה מתחיל את הסיפור מנקודת המבט של עמרי, ואז כשהוא נפרד מענבל, עובר לנקודת המבט שלה. בחלק של הראיון לבלייזר אתה קופץ מדי פעם לנקודת המבט של הכתב וכו'. זה מיותר ומקשה על הקורא להזדהות עם ענבל (שאני מניח שהיא הדמות הראשית כאן. אגב, לא קראתי את החלק הראשון שהעלת). אני ממליץ להישאר על נקודת המבט שלה.

2. הפסקתי לקרוא בחלק של הראיון. זה לא מאד מעניין, והסיבה לכך היא שאין שם קונפליקט. בכל שלב בסיפור לקורא צריך להיות ברור מה הקונפליקט. מה מפריע לדמות, מה היא רוצה להשיג, מה מונע ממנה להשיג את זה. החלק של הראיון הוא פשוט גוש של מידע לא מעניין (בטח לא בשלב הזה). למעשה, אין שום דבר מעניין במיוחד בחלק שהעלת. הוא נפתח בסוג של קונפליקט קטן (עמרי כועס על ענבר), שמיד מתמסמס, וממשיך לעוד כמה התרחשויות לא דרמטיות במיוחד. ואני שואל אותך - מה אמור לעניין את הקורא בפרק הזה? מה עניין אותך כשכתבת את זה? למה להתחיל דווקא מכאן?

3. תנסה להיות רגיש יותר לאמינות של ההתרחשויות ולא לעשות לעצמך חיים קלים:
- כשעמרי וענבל נכנסים לטרמינל ועמרי נוזף בה על הצילומים בבגדי ים - זה לא טוב. זה לא אמין שהוא מדבר איתה על זה עכשיו. היו להם מיליון הזדמנויות לדבר על זה לפני. זה מתאים לסיטקומים שבהם הדמויות נכנסות לדירה ומדברות על הסצנה הקודמת (במקום לדבר על זה באוטו למשל, בדרך לדירה). זה לא מתאים לספרות. העניין הוא שאתה הבנת את זה ("ואת הדיון הזה היינו צריכים לנהל לפני שפירסמנו את התוכנית. עכשיו זה בטח לא הזמן"), רק שעשית לעצמך חיים קלים במקום לחשוב על פיתרון שלא יצרום.
- החלק של הראיון לא מרגיש אמין. לא אמין שהסוכן שלה לא עדכן אותה, הראיון קצר מדי, ויש שם משפטים לא אמינים כמו - "רוב העיתונאים שיצא לה להכיר חיפשו תקצירים- הם רצו שתגיד כבר משפט מחץ בשביל הכתבה שלהם ותשחרר אותם ללכת הבייתה." (לא התראיינתי אף פעם, אבל זה לא נשמע לי הגיוני. למה שהכתב ירצה רק ללכת הבייתה? למה שעיתונאי יחפש תקצירים? חקרת את העניין הזה?). ו - "לשם שינוי אני אפילו לא כועסת על אילן שהפתיע אותי עם פגישה לא במקום" היא קרצה. (מי קורץ ככה? איי פעם קרצת ככה למישהי? איי פעם מישהי קרצה לך ככה? לא דברים שקורים באמת).
אתה חייב ליצור אצל הקורא את התחושה שאתה יודע מה אתה עושה, שמה שהוא קורא באמת יכול להתקיים. מכיר את המונח - "השעיית הספק"? (כנס לויקיפדיה, זה מעניין). כאן אתה יכול לעשות את זה ע"י תחקיר יותר מעמיק, והוספת תיאורים ופרטים ספציפיים שיוסיפו אמינות.

בהצלחה!
 
תגובה

גם לי החלק הזה זרם יותר מהחלק הראשון. אני, לעומת סנופקין, קראתי עד הסוף ודווקא לא עצרתי באמצע. אני אוהבת את הדיאלוגים, הם טובים. אני כן מסכימה איתו לגבי נקודות המבט - זה באמת מציק ויש לך את זה גם בחלק הראשון. תתמקד בדמות אחת ותעביר את הסיפור דרך נקודת המבט שלה.

האמת שהתכוונתי להרחיב לגבי העובדה שחסרים לי תיאורי סביבה (למשל, איך שחר נראה, איפה הם ישבו, האם היה כיבוד על השולחן ואם כן איזה וכו') ותיאורי רגשות (למשל, כשהיא מספרת את הסיפור שלה ענבל עושה את באופן מאוד טכני. אבל מה לגבי הקוראים? כשהיא מספרת על איך שהיא הלכה לאיבוד, למה שלא תכתוב את הרגש שענבל נזכרת שהיא חשה באותו הרגע? או כשהיא נפרדת מעומרי, למה שלא תתאר את מה שהיא מרגישה באותה השניה?) אבל בעצם ההערה הזאת מתייחסת להשעיית הספק שעליה סנופקין מדבר.

הערה לגבי שמות: שמות דומים לא אמורים להופיע בסיפר ביחד. למשל, עומרי וענבל. כי שניהם מתחילים באות ע' וזה מבלבל את הקורא. מה לעשות, הקורא מטומטם. כל דבר מבלבל אותו ומציק לו והוא גם קונציונר כזה, בכל שניה יכול לעזוב את הסיפור שלך וללכת לשתות קפה. אבל אתה זה שמעוניין בכך שהוא ימשיך לקרוא, אז תעזור לו, תעשה לו חיים קלים.
 

godright

New member
תגובה

א. הרבה יותר קריא.
ב. אני נדהם מהדיאלוגים הקלילים אני יכול ללמוד ממך.
ג. אני מסכים אם סנופקין לגבי דבר אחד: עבודת מחקר: אבן אש זו אבן צור, מה שאתה מדבר עליו זה מקל אש או FIRE STEEL באנגלית, שרק בהישרדות החליטו לקרוא לזה אבן אש...
ד. אני יותר מסכים עם וולדי, זה היה קריא וסיימתי עד הסוף, אבל חסר ומפריע בדיוק מה שהם אמרו.
 

shayelk

New member
תודה רבה לכולם על התגובות!


סנופקין:
1. אני מודה שאני טיפה מבולבל- הסיפור מסופר מנקודת מבט של צופה יודע כל, אז בסצנה הראשונה אני מבין למה זאת נקודת המבט של עומרי (כי "רואים" אותה הולכת והסצנה מסתיימת כש"המצלמה" עליו), אבל בהמשך אני לא בטוח שאני מבין למה אתה טוען שנקודת המבט היא של הכתב או למה זה בעייתי. אפשר לנג'ס ולבקש שתחדד למה זה מפריע?


2. המטרה של הפרק הייתה בעיקר להציג את ענבל ואת מה שהיא מתכוונת לעשות. האמת שלא חשבתי על זה שהיא דמות מעניינת בעיקר בקונטקסט של הסיפור, שלא שיתפתי אתכם בנושא שלו (ועכשיו אני שמח שכך, כי אני יכול לבדוק אם פרקי הפתיחה עומדים בפני עצמם).
זה כן קריטי שהסיפור שלה מתחיל איפה שהוא מתחיל, בגלל מה שקורה בפעם הבאה שהסיפור חוזר אליה. אבל שוב- זה לא תירוץ אם הפרק הזה לא עומד בפני עצמו.

3. קיבלתי כל מילה, ו"השעיית הספק" היה אחלה ערך לקרוא


וולדמורט:
-ראי סעיף 1.


-עכשיו שאת אומרת את זה... זה דווקא לא קשור רק להשעיית הספק, סיפור צריך לכלול תיאורים ורגשות לא רק כדי לפייס את הקוראים, אלא כי זה חלק מהסיפור. אני אעבוד על זה.

-בתור מטומטם שלא מצליח לעקוב אחרי סרט שבו לשני גיבורים יש שיער באותו צבע (לקח לי שלוש צפיות עד שהבנתי מה קורה בThe Prestige) אני לגמרי מקבל את ההערה.

godright:
א.


ב.


ג. האמת שעשיתי לא מעט מחקר, אבל רובו היה באנגלית ובאמת תהיתי איך לתרגם את זה. תודה על התיקון.

שוב המון תודה לכולם, התגובות שלכם עוזרות מלא
 

snoofcin

New member
הסבר

1. לגבי נקודת המבט -
שים לב למשפטים הבאים
- עומרי עצר את הרכב ליד הכניסה לטרמינל והסתכל על ענבל. (המשפט הראשון!)
- הוא העיף מבט אחד בעיניים שלה והחליט לנסח מחדש. "את יודעת למה אני מתכוון".
"כן, אבל לא חשבתי שבאמת-" הפעם זאת הייתה הכריזה שקטעה אותו
- "אני יודעת" היא חייכה אליו, והוא לא יכל שלא לחייך בחזרה
- "כן" הוא אמר, מיואש, והניח את המזוודה על המדרכה. "תשמרי על עצמך, בסדר?"
- הוא הסתכל עליה כאילו זאת הייתה הפעם האחרונה שיראה אותה, ולפתע חשב על משפט המחץ שהיה גורם לה להישאר אם היה אומר אותו בזמן.

כלומר, עד כאן, לגמרי נקודת המבט של עומרי. אחר כך אנחנו ממשיכים עם ענבל. אני ממליץ לך לבחור נקודת מבט אחת ולהיצמד אליה.

אתה יכול לנסות לשנות קצת את המשפטים האלה כדי להתאים אותם לנקודת המבט של ענבל. למשל -
- עומרי עצר את הרכב ליד הכניסה לטרמינל והסתכל עליה. (פתאום אנחנו מבינים שנקודת המבט היא שלה).
- "כן" הוא נראה לה מיואש. "תשמרי על עצמך, בסדר?"
דוגמאות קצת גרועות, אבל הבנת את הנקודה.

לגבי נקודת המבט של הכתב, האמת שהתכוונתי למשפט אחד - "שאלוהים יברך את ויקטוריה'ס סיקרט", שחר אמר בחיוך, מקווה שלא היה ברור עד כמה הוא באמת התכוון לזה. (מה פתאום אנחנו נכנסים לראש שלו?)
בקיצור, שים לב לדברים האלה.

2. בקשר לחוסר העניין - אין ספק שהחמרתי איתך (דווקא בגלל שהכתיבה שלך טובה). בסך הכל זה קטע קריא ונחמד (ואולי אני רגיש במיוחד לחלקים חסרי קונפליקט).
עדיין, לדעתי הוא הוא לא משאיר אותך עם תחושה חזקה שאתה רוצה לקרוא את ההמשך, וחבל. אני בטוח שעם אותן דמויות אתה יכול לכתוב פתיחה הרבה יותר טובה.

3. לגבי התיאורים והשעיית הספק - זה באמת הולך ביחד. אני חושב שככל שאתה כותב קטע שהוא פחות מציאותי, או יותר רחוק מהעולם האמיתי, ה"ספק" של הקורא הופך באופן אוטומטי ליותר גדול, והכותב צריך לעבוד יותר קשה (ע"י הוספת פרטים, תיאורי סביבה, מחשבות ספציפיות וכו') כדי לשכנע אותו שמה שהוא מספר באמת יכול להתקיים.
אתה כותב על עולם של דוגמנית שמצטלמת לתכנית ריאליטי ומתראיינת לבלייזר, ועל שורדים בג'ונגל וכו' - אז אתה צריך לעבוד קשה כדי לשכנע את הקורא.
 

אלודאה

New member
מסכימה

הייתי מוסיפה עוד משהו שמפריע לאורך כל הקטע - אין בו סיפור. החלק המעניין (איך היא למדה לשרוד בג'ונגל בתחתונים) לא מופיע בסיפור, אלא רק מספרים עליו.
יש לזה סיבה?
&nbsp
 

shayelk

New member
טוייף, הגיע הזמן להסברים (זהירות חפירה+ספויילר)

הסיבה היא שלא רציתי לחפור יותר מדי- אני לא בא לספר את הסיפור של ענבל, אלא להכיר אותה לקוראים. ברור שזה גם צריך להיות מעניין, אבל הכוונה שלי היא לעשות את זה מעניין בלי לספר את כל סיפור חייה.
כדי להסביר למה, הגיע הזמן להסביר למה הקטעים האלה קשורים


לא יודע מי קרא ומי זוכר את "ריסט" שהתחלתי לכתוב לפני איזה חצי מליון שנה. תקציר הרעיון בשביל מי שלא: בוקר אחד היה הבזק וכל מה שהוא man-made נעלם- בני האדם מוצאים את עצמם עומדים עירומים בחוץ בלי מושג מה קרה. פה מתחיל הסיפור.
בזמנו קיבלתי מלא הערות טובות, ואחרי שהבנתי שהריסט הוא רקע, לא עלילה, קצת גיבשתי לעצמי מה אני רוצה לעשות מהסיפור. אז החלטתי לשנות את ההגשה- לספר את הסיפור מנקודות המבט של כמה אנשים וקבוצות שבהתחלה אין ביניהם שום קשר ובסוף הם מתחברים.
הקטע הזה והקודם שהעליתי הם שני פרקים מתוך האקספוזיציה- אנחנו מכירים את הדמויות רגע לפני הריסט.

אחת הגיבורים היא ענבל, שאם יש מישהו בעולם שאמור להסתדר טוב אחרי הריסט זו היא. היא דמות מעניינת כי בהנחה שיש לקורא את המושג המעורפל ביותר על מה הסיפור, הוא מבין שאני מציג לו את הגיבורה עם הכי הרבה פוטנציאל לשרוד. אבל!!! (זהירות ספויילר
)
הריסט תופס את ענבל בטיסה>המטוס נעלם>ענבל נופלת 32000 רגל אל מותה.

ענבל שם בשביל להעביר אמירה: life is a bitch, ולפעמים, בעיקר אחרי הריסט, מזל יכול להיות חשוב יותר מכישורים.
אז בקטע הנוכחי אני מנסה להכיר לקורא את ענבל מספיק כדי שיהיה לו איכפת, וכדי שהוא "יקבל כאפה" כשהיא תמות בתחילת הסיפור, ומצד שני לעשות את זה בפרק אחד, גם כי זאת רק אקספוזיציה והסיפור שלה עד כה הוא לא הסיפור, גם כי אין לי עניין לבזבז עליה יותר מזה, וגם כי זה מה ששאר הדמויות מקבלות לפני הריסט, ואני מאמין גדול בשיוויון.

That being said, ברור שהקורא עוד לא יודע את זה, ושהתירוצים שלי לא אמורים לעניין אותו, אז אני אשמח לדעת כמה מהסיפור של ענבל נכון לדעתך (ולדעת כל מי שקרא עד כאן
) לספר.


וואו, זה היה ארוך- התנצלותי הכנה
 
ביג לייק


חייבת להודות שאני מחבבת את זה יותר אחרי שהבנתי את הרעיון.
וגם קודם חיבבתי את זה

אני, כקוראת ממוצעת, הייתי ממש כועסת עלייך בקטע של ההפתעה-אז אתה צריך לעשות את זה ככה שהמסר (והגורל של שאר הדמויות) יאפיל על העניין הזה.
&nbsp
 

shayelk

New member
אני די בטוח שתשנאי אותי אם אני אסיים את הסיפור הזה


אני מסרב לתת לסיפור שלי להיות מהז'אנר של "אוי, קרה אסון נורא ושלושת-רבעי מאוכלוסיית העולם מתו מוות מזעזע, כמה נורא! איזה מזל שכל הגיבורים שלי שרדו בדרך נס ואף אחד מהם לא הושפע ישירות והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה!".
במהלך הסיפור יפגעו הרבה אנשים שלקורא (בתקווה) יהיה איכפת מהם, כי אם היה קורה אירוע כזה במציאות לא היה אחד שלא היו נפגעים הרבה אנשים שאיכפת לו מהם.
 
בכל מקרה אני לא אשנא אותך! אבל-אוי


קראת במקרה את "בעולם מושלם"?
תחפש. יש בפגומים של צומת ספרים הרבה פעמים את הספר הזה.
זה לא בדיוק כל הגיבורים חיים-יש הרבה שמתים\נעלמים ("הרבה" ביחס לסיפור-מראש אין בו הרבה דמויות). אבל הוא כן מצליח לסיים את הסיפור בצורה שגורמת לקורא להרגיש טוב.
 

shccer

New member
אהבתי סך הכל

הרעיון מגניב. יש את בעיות נק המבט והאמינות/תחקיר שכבר אמרו. כאקספוזיציה של סיפור בינוני-ארוך זה ממש סבבה. זה גם זורם, אז למרות שאין כל כך סיפור לאורך הקטע, זה לא מאוד בעיה.
את ההתחלה עם הריב הייתי משנה לזה שהם רבו כבר לפני, ואתה מציג את האחרי. שיש להם מטענים רגשיים עדיין אבל אין עד הסוף ריב (כי הוא כבר קרה לפני, ואין מה לפתוח את זה שוב וכזה...)
אגב משהו שדי הפריע לי מבחינת אמינות זה דווקא הקטע עם המורה שלה להשרדות מדרום אמריקה.
אני לא מכיר אישה אחת שהייתה מרגישה בטוחה לגור לבד במדינה זרה עם בחור שהיא הרגע הכירה במשך שבוע
 

shayelk

New member
כי אתה לא מכיר את הנשים הנכונות


בדרום אמריקה עוד לא יצא לי לטייל, אבל בניו זילנד מאוד נהוג להתארח אצל אנשים זרים (עד כדי להגיע בסוף היום לחווה הקרובה ולשאול אם יש מקום להיזרק בו).
אני מבין שהאווירה בדרא"מ שונה, אבל אני לא רואה למה בחורה שלא איכפת לה לעשות את הנ"ל תמנע מלהתארח אצל נותן שירות מוכר שהיא עברה איתו שבוע של היכרות. בעיקר אם מדובר בבחורה שהיא אימפולסיבית וחסרת אחריות מספיק כדי לנסות לשרוד בג'ונגל לבד אחרי סדנת השרדות של כמה ימים..
&nbsp
בכל אופן, תודה על התגובה ואת שאר הנושאים שהערת לגביהם אני באמת מתכנן לשפץ
 

בלגונה

New member
לי הייתה בעיה עם המדריך

המדריך שמעמיד פנים שהוא לא יודע אנגלית, כדי למשוך תיירים. קצת מוזר. לדעתי הנוסחה היא די פשוטה: יודע אנגלית=מושך תיירים, לא להפך.
וגם אם הוא רוצה להיות אותנטי, הוא באמת היה מעמיד פנים שהוא לא יודע אנגלית? מי עושה את זה?
 

shayelk

New member
בעלי גסטהאוסים בנפאל?


לא יודע אנגלית בכלל זה לא טוב, אבל בהרבה מקרים אנשים מחפשים את האוטנטי ולא ילכו על מקום שבעל הבית בו מדבר אנגלית שוטפת, ולכן לפעמים אנגלית קצת שבורה עוזרת לעסקים (ומונעת בלבולי שכל מיותרים
). על אחת כמה וכמה אם מדובר במישהו שמנסה להעביר תדמית של איש יערות מקומי שכל חייו רק שורד בג'ונגל.
רק לי זה נשמע סביר לחלוטין?
 

godright

New member
כאחד שעשה טראק ג'ונגל בדרום אמריקה

המדריכים מתיימרים ומתרברבים באנגלית שלהם...
הם אפילו זורקים כמה מילים בעברית, גרמנית, יפנית. הכל לפי התייר...
 
למעלה