פרשת השבוע

Justin Angel

New member
פרשת השבוע

אם כולם בבקשה יפתחו את שמות ט"ו פסוק ג´ החלק הראשון לפני האתנחתא "יהווה איש מלחמה". מכאן אנו למדים שיהווה אוהב לראות אנשים רבים ולמעשה פשוט אוהב מלחמה. אפשר להקביל את זה לשמואל ב´ ט"ו פסוק ג´ (כן, גם אני אוהב את המקריות) ששם רואים את יהווה הרחום והאוהב מצווה על מותם של תינוקות, ולא סתם תינוקות, כל סוגי התינוקות "מעולל ועד-יונק". יהווה הוא אכן כן אל צדק אמיתי. אגב, מחר אני חושב שאני אלך עם עוזי 32" לגן הילדים העמלקי שמסביב לפינה לחסל את ילדי השכונה הכופרים (כל זאת כמובן בתוקף תפקידי כיהודי טוב שאוהב את התנ"ך). אז אני צריך שני מתנדבים, אחד שיצטט ויקרא בקול גדול "כופרים! תמותו כולכם!" ויצטט את התנ"ך ואחד אחר שיצלם את האירוע ההיסטורי הזה של מימוש התנ"ך כלשונו. יש מתנדבים?
 

Justin Angel

New member
שלושה עבדים

Trí sóir dogníat dóeru díb féin: tigerna renas a déiss, rígan téite co haithech, mac filed léces a cheird. "שלושה אישיים חופשים אשר משעבדים את עצמם: אדון המוכר את אדמתו, מלכה המדיחה עצמה לגסות-רוח, בנו של משורר הזונח את מקצועה אביו. " הערת תרגום: גסות-רוח במובן של אנשים בלתי-מתורבתים. טריאדה יחסית מורכבת, האמנם? נתחיל בניתוח הטריאדה ונראה... כדי להבין את הכוונה באדון המוכר את אדמתו, יש להבין קודם מיהו אדם המוגדר לפי הטריאדה כאדון. אדון לפי טריאדה זו הוא אדם הלוקח חלק במבנה פיאודלי אופייני, כלומר איש עשיר, מרומם מעמד, בעל ממון, אדמה, רכוש, נשים וכך הלאה. עכשיו, כאשר אנו מדברים על סקוטלנד הטובה אדון היה בעיקר ראש-שבט ששלט על אזור זה או אחר. אם אותו ראש-שבט וויתר לטובת שוחד (כסף או רכוש) על אדמה שהייתה שייכת לשבט הוא היה מקוטלג כאדם בלי-כבוד. אדם כזה הוא הסוג הכי נוראי של אדם שיש, למרות שלמשל בזמן שקבצן הוא חסר-רכוש הוא עדיין ראוי לכבוד מצד אנשים, ואותו ראש-שבט לא יהיה זכאי אפילו לכך. כאשר אנו מדברים על מלכות הדימוי הצץ לראש הוא דימוי אצילי של אישה מכובדת, עדינה ומעודנת, נחמדה וכך הלאה. בהחלט לא היינו מצפים מאותה מלכה לשבת ולגהק ליד שולחן האוכל באיזה פאב, או אפילו למכור את מרכולתה מחוץ לפאב המדובר. אותה אישה וויתרה על כל המאפיין אותה בשביל דברים סתמיים. שני הדוגמאות לעיל מתייחסות לאנשים שהיו בעלי מעמד ונפלו מחנם. אותם אנשים מכרו את כבודם עבור משהו שברור מאליו לא היה שווה אותו, ובכך למעשה שיעבדו את עצמם לאותו דבר. ראש-השבט בכך שמכר חלק מאדמתו של השבט למעשה אמר "נאמנותי אינה יותר עם השבט, אלא אם כספי". ואותו אישה גם למעשה אמרה "אצילותי נזרקה לפח בשביל הנאות חינם (הנאות רגעיות וחסרות-טעם)". משורר הוא מקצוע אצילי, אולי האצילי ביותר מכולם. ניתן להגיד שבנו של משורר הוא אדם אשר נולד לתוך חן וחסד, אשר קיבל הזדמנות גדולה לחינוך נהדר ולגדולת-נפש בעתיד. אותו איש שוויתר על מקצוע זה כמקצוע אביו למעשה אומר "אני לא מעוניין לפתח את עצמי כבן-אדם, אלא לעסוק בעוד עבודה סתמית". הוא לוקח הזדמנות מדהימה ומשליח אותה לפח, קרוב לוודאי בשביל כלום. כל אחד מאותם שלושת האנשים משעבד את עצמו לחיים סתמיים ורגילים אחרי שוויתר על גדולה ואצילות בשביל דבר מה סתמי. למעשה קיבלנו כאן טריאדה המתרכזת בשלושה גורמים הקשורים לכך: איבוד הכבוד בגלל כסף או רכוש (דבר מה פיזי), איבוד הכבוד בגלל מעשים, ואיבוד הכבוד בגלל שלא חשבנו מראש. הטריאדה הולכת מהסיבות המוחשיות ביותר לאיבוד כבוד לסיבות הפחות מוחשיות. עכשיו עלינו ליישם את שלושת אנשים הנ"ל על עצמנו. ככה אני רואה את היישום: אותו אדון שאיבד את אדמתו יכול להיות משול לאדם שאיבד את עצמו במרדף אחרי כסף, ככה שלא שם לב שהוא איבד את הדברים שהכי יקרים ללבו. הגבירה משולה לאדם שלא שם לב למעשיו עד כדי כך שהדבר שהכי אפיין אותו עד אז כבר פשוט לא תקף עליו יותר, ולמעשה כך איבד את עצמו. ובנו של המשורר משול לאדם שהיה קצר רואים מדי ובטיפשותו לא ניצל הזדמנות לעתיד טוב ואיכותי יותר. הטריאדה הזאת אומרת לי שאני צריך לשקול באופן יותר טוב או מעשיי או שאאבד את הדברים הכי קרובים ללבי, את עצמי ועתידי. אני מזמין כל אחת ואחד מכם להגיד להרהר, לחשוב, לשקול מה הטריאדה הזאת אומרת לגביו, ואם הוא רוצה גם לחלוק עמנו :) ברכות זוהרות
 

itai90

New member
אני רוצה

לצעוק "כופרים תמותו כולם" בברכת האור פם
 

Tatu4Taty

New member
בבקשה לא להכפיש סתם...

אני חושב שמה שרשמת היה קצת מופרז ולא רגיש... אני חושב שהכוונה הייתה להגן על העם מדורות הבאים, למרות שזה באמת לא צודק, לכל אל יש את הטוב והרע למרות "המושלמות" שמציגים לנו אותם, לכל אחד יש את הסיפורים שלו וכל אחד מבין אותם אחרת, מעבר לכך, בי זה מאוד פגע, במיוחד מכיוון שאחד מהאלים שלי הוא אכן ה´ ( לא בדיוק מסתדר, אני יודע ) בכל אופן אני מקווה שלקחת את זה לתשומת ליבך כי אני דיי בטוח שזה ירגיז אותך אם יכפישו את שמם של האלים שלך...
 

Justin Angel

New member
בן-אדם....

אתה יודע איך בחרתי את הפסוקים? פתחתי באקראי בשתי נקודות שונות. לא "הכפשתי" או כפי שאחרים טענו "עשיתי דמוניזציה" לשום דבר. ציטטתי חד וחלק את העניין כפי שרשום שם. יש לי טעות בציטוט שאני לא יודע? ואני מצטער, אבל אם אתה חושב שאתה מכיר את האל שלך יהווה, אז הגיע הזמן שתבין שאתה לא. יהווה הוא לא אל נחמד עם פרחים סגולים וחמניות, אלא על כל פסוק שתמצא שהוא כן איכשהו אל נחמד וחביב אני אוכל למצוא 20 שאומרים בדיוק ההפך, מראים בדיוק ההפך, ומכתירים את הבן-אדם הנוהג ההפך כצדיק הדור. יהווה לפי הברית הישנה הוא אל אכזר ומרושע אשר נהנה מטבח אכזרי וחוסר-צדק משווה ככל שאפשר. כנאמר, הפסוקים נבחרו באקראי, ואם אתה לא יכול להתמודד עם שני פסוקים שבהם התנ"ך מדבר על מלחמה ועל רצח המוני אז אני מציע שתחזיר את העותק שלך לאמא, היות והתנ"ך מלא במלחמה עקובה מדם, רצח חסר-טעם בשם האל וגם כמובן איזה ספר איכותי יהיה שלם בלי קצת אונס קבוצתי? אני רוצה לראות שתוכל למצוא מקום שתוכל לסתור אותי, אני חי בשביל הרגעים האלו :) ברכות זוהרות
 

shataltal

New member
נקודת מבט

"אם אתה חושב שאתה מכיר את האל שלך יהווה, אז הגיע הזמן שתבין שאתה לא" ואתה כן? בוא נצא מנקודת הנחה שיש דבר כזה, ישות מיסטית אדירה ומרהיבה שקורא לעצמו יהוה. נגיד שהוא אכן ברא את כל מלכות השמים והאדמה. הוא חי אלפי ומאות אלפי שנים. אתה חושב שאתה מסוגל להבין ישות שכזאת? אתה מסוגל להבין למה ואיך הוא עושה מה שהוא עושה? זה כמו ילד קטן שרואה אב נותן מכה לילד קטן אחר. אין לך את הכלים לתפוס את התמונה הגדולה. ניכנס קצת לפסיכולוגיה של התקופה. אחרי הכל אנחנו מדברים על לפני 2500 שנה. אנשים היו קצת שונים אז. אתה נשמע כמו בןאדם משכיל אז אני מתאר לעצמי שתיאור האכזריות בימי הביניים מיותר. עכשיו תחזור אחורה 2000 שנה. כמה אכזריים אתה חושב שהיו אז? מעמדות הכח היו פשוטים ומעמד האלים היו פשוטים ביותר. החזק הוא השולט. מי שהוכיח, וכמה שיותר שהוא הכי חזק שלט. ללא קשר לדת ולמעמד דרך אגב. עד היום כל אדם מחפש להכיח את כוחו על אנשים אחרים, אם זה פיסית, אם זה מילולית ואם זה ע"י ירידה על אנשים אחרים בפורום. שאלה של אגו. אין לנו יותר מדי שליטה על זה. יכול להיות שאני טועה כאן, בכל זאת, אני לא דתי או אפילו מסורתי יותר מדי לצורך העניין, אבל אם זכרוני אינו מטעני, עם ישראל, העם ה"מובחר", עם ה"סגולה" והחוכמה נטש את היהדות כל פעם שהזדמנה לה תקופת שקט ושגשוג לטובת דתות אחרות, בדר"כ אכזריות יותר וברובן - פאגאניות. הצורה היחידה שה"מלך" יכל להשיב לעצמו את "אמון" עמו היה ביטויי אכזריות שבאים להגיד "אל תשכחו שאני עדיין הכי חזק ומי שולט כאן". נקודה נוספת, אם אין אלוהים אז התנ"ך נכתב ע"י מספר אנשים, די פאנטיים הגיוני להאמין, שמעוניינים שהדת הזאת, יהדות, שהם כ" בטוחים שהיא נכונה תמשיך הלאה. ע"פ רוח התקופה, מוקפים בעמים המבטאים אכזריות שאני לא חושב שיש לנו את התפיסה או הדמיון להבין שהיתה אז (דרך אגב, תבדוק, אם אתה לא מכיר, את דרכי הענישה של האינקה ועל מה קיבלו אנשים עונשים. זה היה לפני פחות מ-1000 שנה) אותם כותבים צריכים להציג את האל בתור החזק ביותר, השולט על כל שאר הדברים. מה הצורה הטובה ביותר להציג אותו, אם כך, בהתאם לרוח התקופה? מה שנח לשכוח שהיהדות היא כיום הדת החיה והנושמת העתיקה ביותר. התנ"ך הוא ספר ההיסטוריה העתיק ביותר. ברור שיהיו גילויי אכזריות, אך לפי דעתי הם יהיו פחותים בהרבה מגילויי אכזריות שהיו מוצאים ב"תנ"ך" בבלי, אשורי, מיצרי או כל דת עתיקה אחרת. בכל זאת, גילויי האכזריות הנוצריים די משתווים לאלו בתנ"ך והדת הנוצרית הגיעה בסה"כ לפני 2000 שנה, 3000 שנה אחרי התנ"ך, אחרי 3000 שנות אבולוציה והתפתחות תרבותית. ודרך אגב אחרון, אולי באמת לא הקשבתי בשיעורי תנ"ך, אבל אונס קבוצתי בעידוד אלוהים? איפה קראת דבר כזה???
 

Justin Angel

New member
ברצינות...

חלק ממה שאתה אומר הוא נכון, אבל חסר קשר מוחלט למה שאני אומר. אני אומר שהתנ"ך הוא ספר מגוחך מאין-ספור סיבות, ואתה למעשה תומך בי בכך שאתה מוסיף עוד סיבה שגם אם האל המונותאיסט האחד, יהווה, קיים אז הוא בטח לא ישב וכתב את התנ"ך. כנאמר, אתה כותב דברים שברמה מסוימת נכונים (בערבון מוגבל), אבל אין שום קשר לכך שהתנ"ך הוא ספר המעודד לאכזריות, שנאה, רצח מכוון תחילה ועוד אין-ספור דברים מאוד לא נחמדים. ועל כל פסוק "איכותי" שיש שעוד נראה סביר ובאמת צודק יש לפחות 20 שאומרים אחרת, מצדיקים את אלו הנוהגים אחרת ומדגימים. אונס קבוצתי? פילגש בגבעה וכמו כן יש את פרשת השבוע של השבוע הבא שעוסקת באונס קבוצתי מכוון (Stay tuned for the next episode of: "religious ranting by J. Angel"). ברכות זוהרות
 

shataltal

New member
וואו... ../images/Emo6.gif

בחיים לא הכרתי בןאדם שכל כך קשה לו להודות שמישהו אחר צודק... קוראים לזה תסביך עליונות, דרך אגב. כמה שהייתי רוצה להשאיר פה עוד הודעות רק כדי לראות אותך מתפתל לפי קצב פסיכולוגי וסתם לבצע ניסויים פסיכולוגיים על הנושא, אני אוותר. זה לא המקום.... אני גם לא אכנס לויכוח שמראש הוא אבוד. מה שכן, בהודעה שלך הנושא הוא לא יאה ומשקף חוסר בגרות נפשית, תוכן מה שכתבתי הוא קשור ביותר וגם עונה על הודעתך זו (קרא שוב ותן לתוכן לחלחל במקום להבין רק את מה שצריך בכדי לפתח תגובה) וכשמביאים משהו מספר להוכחה נותנים גם איפה בספר, ביחוד שמדובר בתנ"ך (פילגש? איזה ספר/פרק/פסוק?)
 

Justin Angel

New member
אתה מוזר...

מאוד מוזר. אתה איש גבוה ומפוקפק, ואני לא רוצה שום קשר איתך. אנשים גבוהים...
 

Tatu4Taty

New member
האמת שלא...

אין לי שום תסביך עליונות... אין לי שום צורך להוכיח שאני צודק כאן או כל דבר אחר, אם תשימו לב להודעות הראשונות שהשארתי הדגש היה שחוסר הרגישות לאמונה של אנשים אחרים פוגעת ורק רציתי מג´סטין קצת יותר התחשבות בכך בפעם הבאה כדי שלא יווצר מצב של זלזול, ואני לא חושב שאני אוכל להבין את רצון האל שלי עד הסוף ותמיד מהסיבה הפשוטה שאני זה לא הוא. הדבר היחידי שאני אוכל לעשות זה ללכת על החושים שלי במטרה לנסות להבין אותו, כמו כן, גם בהודעות הקודמות שלי כתבתי ואני אחזור על זה שוב: אני לא מאמין עיוור ואני לא מאמין בכל התנ"ך, וזאת לא סלקטיביות זאת אמונה אישית שלי שאני לא יכול לסמוך על מקורות אלו ( האנשים שכתבו את הספר ) כסמכות, הם היו סופרים ולא נביאים או כל דבר אחר שקרוב אל האל, הם כתבו את מה שהם ראו - וזה לא בהכרח נכון ולכן אני לא סומך על כך. כמו שבוודאי הבנתם, אני לא מעודד אונס או רצח ואני פשוט חושב שזו היתה התקופה וחיו לפי הזמן, כמו כן, אני מבין מהניצחון במלחמות אלו שזה היה רצון האל אם כך קרה, אך זה לא אומר אני מסכים עם מה שקרה או מבין אותו. אני חלק מהכל ומהעולם וכחלק אני לא יכול להבין את השלם לחלוטין. נ.ב. - אני לא בנאדם גבוה ובטח שלא מפוקפק...
 

Tatu4Taty

New member
אופס...

לא שמתי לב לכך שהתכוונת למישהו אחר ( או שלא התכוונת? ) אבל בכל זאת ההודעה הקודמת שלי מרכזת את כל הנקודות שדיברתי עליהם.
 

Tatu4Taty

New member
חחחח

וואי איזה טעות... תקשיב, אני מכיר את האל שלי מ-ע-ו-ל-ה ואם לא שמת לב לא אמרתי שהוא מלא בפרחים או מה שלא אמרת אלא אמרתי משהו אחר לגמרי, מרתי של כל אל יש את הטוב והרע שבו, אני יודע את הסיבות למלחמות ולאונס ואני גם מצליח לראות בזה את הצד הנכון שבו. אם לך הוא לא קוסם או שאתה רואה בו כאל אכזר, אל תקרא, אל תגיב ואל תתעניין, אבל עצם העובדה ש"בדקת" את הספר שלך לציטוטים מראה את ההתעניינות שלך בו ומעבר לכך, אתה לא יכול לשפוט פרק או סיפור שלם על סמך משפט כי אז זה יהיה מוטעה, מאחורי כל מלחמה או מעשה מסתתר גורם. בסה"כ הכוונה שלי היא לא הייתה לריב איתך אלא רק להעיר את תשומת ליבך שדברים כאלו פוגעים ובעצם נותנים רושם מוטעה לאנשים שחדשים בנושא, בדיוק כמו שמישהו היה אומר "מכשפות זה רע, הן מאמינות בשטן" אפשר להגיד דברים על אלים, אז בבקשה לנסות להיות פחות ביקורתי בפעם הבאה כי זה פוגע.
 

Justin Angel

New member
אה הא...

ממתי אני ידוע בהתחשבות ברגשות של אחרים? אתה מצידי יכול לפרוץ בלהבות ואני אהיה זה שיביא מרשמלו ושיפודים לכולם :) שוב, אני אומר את האמת. האנאלוגיה שלך מוטעית מכיוון ואני ציטטתי מילה במילה את הפסוק שקורא לטבח כל התינוקות העמלקים, זאת לעומת המשפט המגוחך של "מכשפות זה רע, הן מאמינית בשטן" שהוא שקרי מבחינת תוכן. אם טעיתי בציטוט או בתוכן שלו אתה ראשי לתקן אותי. אבל כל מה שעשיתי זה לנהוג כפי שרשום בתנ"ך, זה שאתה בוחר להתעלם מהקטעים שלא נוחים לך - זה עניין אחר. ברכות זוהרות ואל תטריד אותי אלא אם כן יש לך טיעון מנצח
 

Tatu4Taty

New member
התעלמות...

קודם כל, אם זאת הגישה שלך כלפי אחרים איך אתה מצפה שהם יתנהגו אליך? ואל תגיד לי אותו הדבר כי אתה יודע טוב מאוד שאתה לא רוצה שיתנהגו אליך ככה... ואתה גם בחרת להתעלם ממה שכתבתי, אני אמרתי שכיוון שאתה בחרת להתייחס רק לפסוק אחד מתוך סיפור שלם אתה לא יכול לדעת מאיפה זה בא ומה הגורמים למעשה זה.
 

Justin Angel

New member
אז אתה למעשה אומר...

שרצח התינוקות עם הדגש המיוחד שהוא שם על כל התינוקות, יכול להיות בסדר בתנאים מסוימים? הרי ידוע שתינוקות הם חלאת האדם ומשחיתי הדת היהודית. אנשים, ראו את המונותאיסט! אם לא תזהרו גם אתם עלולים לצאת כמוהו - עיוור אשר הולך באמונה עיוורת בצדקתו. אולי תוכיח שטעיתי, ואני לא יודע... באמת תקרא את כל הפרק? הנה תמצות קצר, שעם ישראל בא ממצרים עמלק היה העם היחידי שהעז באמת להלחם נגדו ("יבוא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים"), ועקב החוצפה הזאת בא הפרק הזה הידוע בשם "מחיית עמקל".
 

Tatu4Taty

New member
לא!!!

רצח תינוקות לא בא בחשבון ובבקשה לא סתם להגיד דברים... אני לא מונותאיסט... כל דבר קשור לזמונו ולמקרה, עצוב אבל בזמן הקדום כך היה נהוג, אבל זה לא אומר שאני עיוור אני יודע להבחין בין טוב ורע ולדעת איפה הגבול, כמו כן, לא אמרתי אף פעם שאני מסכים עם כל מילה של התנ"ך, ישנם הרבה דברים שאני לא מסכים איתם אבל זו דעתי ולכן אין לך זכות לשלול אותה ממני, כמו כן אני מאמין באלוהים כאל אך לא לדברים אשר אדם ישב וכתב כי דברים אלו יכולים להיות נכונים ויכולים גם לא...
 
חבר´ה

מאחר והפורום הזה לא עניינו בדת היהודית ובתנ"ך, אני מבקש מכם להמשיך את הדיון הזה בפורום אחר.
 

Justin Angel

New member
../images/Emo127.gif שים לב לכותרת אילן. ../images/Emo127.gif + דיון

פאגאניות בישראל. ישראל מדינה שמעצם יסודה היא מדינה דמוקרטית יהודית. אתה לא מצפה שננצל את כל האופציות שהדמוקרטיה מציעה לפאגאנים בלי לפחות לעשות דיון איכותי פעם בחצי שנה על הפן היהודי לטוב ולרע? אולי נשים את הדיון על מסלול חדש. אגב, באמת... האם יש פן חיובי כלפינו, הפאגאנים, בכך שהמדינה היא דמוקרטית יהודית?
 
שים לב למילה הראשונה

פאגאניזם בישראל. לא יהדות בישראל. אם אתה, או מישהו אחר רוצה להמשיך את הדיון הנ"ל, ישנם מספיק פורום לשם כך. בקשר לדיון השני שאתה מציע, זה כבר דיון אחר.
 
למעלה