חשבתי שחלופות לילה שעושות טיול בעיר זה משהו שכבר לא עושים יותר.
אם הם מגיעים לעיר בשעות שאין תחבורה עירונית (או יש, אבל בתדירות נמוכה מאוד) עדיף שיפזרו בעירחשבתי שחלופות לילה שעושות טיול בעיר זה משהו שכבר לא עושים יותר.
בעידן האפליקציות, להבדיל בין חלופות זה דבר סופר מבלבל.אם הם מגיעים לעיר בשעות שאין תחבורה עירונית (או יש, אבל בתדירות נמוכה מאוד) עדיף שיפזרו בעיר
נכון מאוד, האפליקציות צריכות להציע כברירת מחדל תצוגה שכוללת את כל החלופות, וכשנכנסים לרשימת התחנות - יש להציג את רשימת התחנות בחלופה הראשית, ולהנגיש אפשרות החלפת התצוגה בין החלופות השונות.בעידן האפליקציות, להבדיל בין חלופות זה דבר סופר מבלבל.
ברור שזה הפתרון, אבל הוא פשוט לא מבוצע ברוב המקומות, והוא דורש תוספת תקצוב שמשרד התחבורה לא משחרר בקלותהפתרון כמו שעשו בערים אחרות, זה להפעיל את השירות העירוני עד שעות מאוחרות.
שום תוספת תקציב. בקילומטרים שעולים לך לעשות את הטיול הזה בעיר לקו הבינעירוני, אתה נותן אותם לקו העירוני.והוא דורש תוספת תקצוב שמשרד התחבורה לא משחרר בקלות
1. אתה לא יודע מתי בדיוק האוטובוס הבינעירוני יגיע לעיר, אז אתה צריך לתת מספר נסיעות לקו העירוני.שום תוספת תקציב. בקילומטרים שעולים לך לעשות את הטיול הזה בעיר לקו הבינעירוני, אתה נותן אותם לקו העירוני.
1. אתה לא יודע מתי בדיוק האוטובוס הבינעירוני יגיע לעיר, אז אתה צריך לתת מספר נסיעות לקו העירוני.
2. מסלולי הקווים העירוניים שונים ממסלול הפיזור של הקו הבינעירוני האחרון, ולכן תצטרך להפעיל מספר קווים עירוניים, כל אחד מהם מספר נסיעות, רק בשביל לחסוך את הטיול של הקו הבינעירוני. (לא מדובר פה על עשרות אוטובוסים בינעירוניים שמטיילים בעיר, מדובר על בודדים)
מבחינת תקצוב נטו זה ודאי יותר יקר.
(גם תפעולית יותר קל להאריך לנהג את המסלול, מאשר להפעיל מספר נהגים במספר קווים עירוניים)
לא צריך שכל האוטובוסים הבינעירוניים יעשו פיזור בעיר, אלא רק אלו שמגיעים לעיר בשעות מאוד מאוחרות בלילהמסלול פיזור של אוטובוס בינעירוני משרת רק את מי שהגיעו בו לאותה העיר. אוטובוס עירוני מתחנה מרכזית משרת נוסעים ממספר אוטובוסים בינעירוניים וכן את תושבי העיר.
מספר קווים עירוניים יכולים לתת שירות בצירים ישירים לשכונות מסויימות בעוד שאוטובוס בינעירוני צריך לעשות סיבובים שלמים כדי לשרת שכונות רבות.
יש סיבה טובה לכך שבמרבית העולם התח"צ היררכית.
לא צריך שכל האוטובוסים הבינעירוניים יעשו פיזור בעיר, אלא רק אלו שמגיעים לעיר בשעות מאוד מאוחרות בלילה
אז במקרה של חריש, אתה רוצה להפעיל מספר קווים עירוניים בתדירות, עד השעה 3 בלילה.עדיף להפעיל קווים עירוניים עד חצי שעה או שעה מהגעת הבינעירוני האחרון.
זו טענה נכונה באופן כללי, אבל אינה רלוונטית לשעות הלילה המאוחרות, בשעות אלו אין צורך להסיע 300 נוסעים בממוצע לשעה, יש סה"כ עשרות בודדות של נוסעים (ולפעמים אפילו פחות) שצריכים לנסוע בעיר בשעות האלו. (100% מהם מגיעים לחריש מתל אביב בקו 632). ובשביל זה, הארכת המסלול הוא הפתרון היעיל יותר.אוטובוס עירוני של 60 מקומות במסלול סיבובי בן 20 דקות בעיר קטנה כמו חריש יכול להסיע מעל 300 נוסעים בממוצע לשעה. אוטובוס בינעירוני בקיבולת זהה יסיע למעשה בין 20 ל 30 נוסעים בממוצע לשעה כי צריך לחלק את מספר הנוסעים במספר שעות הנסיעה כדי למדוד יעילות כוללת.
אז במקרה של חריש, אתה רוצה להפעיל מספר קווים עירוניים בתדירות, עד השעה 3 בלילה.
זו טענה נכונה באופן כללי, אבל אינה רלוונטית לשעות הלילה המאוחרות, בשעות אלו אין צורך להסיע 300 נוסעים בממוצע לשעה, יש סה"כ עשרות בודדות של נוסעים (ולפעמים אפילו פחות) שצריכים לנסוע בעיר בשעות האלו. (100% מהם מגיעים לחריש מתל אביב בקו 632). ובשביל זה, הארכת המסלול הוא הפתרון היעיל יותר.
בתל אביב המסלול די ישירגם בגוש דן יש לקו קטע מאסף של 25 דקות בגלל הבחירה האומללה לשלוח אותו דרך בגין ונמיר במקום שיסע דרך האיילון ויסתיים במסוף 2000 או באוניברסיטה
מסלול הפיזור של 632 בחריש הוא רק בנסיעות הלילה, בהן אין תחבורה עירונית/מקומית.ל 632 יש מסלול ספגטי בעיר. מצאתי אותו. לפי המידע בגוגל לוקח 26 דקות לבצע את מסלול הפיזור שלו בחריש
בתל אביב המסלול די ישיר
ממרכזית דרך המסגר, רכבת מרכז, ונמיר. הקו נוסע בנת"צ לאורך כמעט כל המסלול בת"א.
למי שעולה במסוף 2000 זה לא משנה שהאוטובוס התחיל כבר במרכזית, ולמי שעולה במרכזית שווה לעלות עליו כבר שם, אין מהמרכזית למסוף 2000 קו עירוני מהיר וישיר יותר מאשר המסלול של 632 במקטע הזה.
לא הייתי קורא לזה "קו מאסף" בגלל ת"א, זה מסלול ישר ומהיר.
מסלול הפיזור של 632 בחריש הוא רק בנסיעות הלילה, בהן אין תחבורה עירונית/מקומית.
זה מה שהיה עד היום.לפי מפות גוגל הקו מפזר בתוך חריש גם ב 1 בצהריים. מוצרף תצלום מסך של נסיעה ספציפית.
זה מה שהיה עד היום.
השרשור פה מדבר על מה שיקרה החל מיום שישי הקרוב, עם פתיחת המסוף החדש בכניסה לחריש.
החל מיום שישי הקרוב, 632 יפזר רק מאוחר מאוד בלילה, בשעות שבהן יש 0 ביקוש לנסיעות עירוניות/מקומיות.
תפעולית הרבה יותר קל להפעיל קו עירוני קצר, במיוחד בעיר לא גדולה כמו חריש. מאשר קו בינעירוני שעובר הרבה בדרך. והשירות הפנים עירוני וכן זה שבא מבנימינה וחדרה ממילא עובד עד שעות מאוחרות. באשקלון למשל, הסיבוב בשכונות בלילה של הקווים המגיעים מתל אביב וירושלים, הם זכר לכך שעד ש"דן בדרום" נכנסו השירות העירוני הסתיים ב-22:00. כאן זה לא המקרה.1. אתה לא יודע מתי בדיוק האוטובוס הבינעירוני יגיע לעיר, אז אתה צריך לתת מספר נסיעות לקו העירוני.
2. מסלולי הקווים העירוניים שונים ממסלול הפיזור של הקו הבינעירוני האחרון, ולכן תצטרך להפעיל מספר קווים עירוניים, כל אחד מהם מספר נסיעות, רק בשביל לחסוך את הטיול של הקו הבינעירוני. (לא מדובר פה על עשרות אוטובוסים בינעירוניים שמטיילים בעיר, מדובר על בודדים)
מבחינת תקצוב נטו זה ודאי יותר יקר.
(גם תפעולית יותר קל להאריך לנהג את המסלול, מאשר להפעיל מספר נהגים במספר קווים עירוניים)
האוטובוסים האחרונים מתל אביב מגיעים לחריש בסביבות 2 בלילה.והשירות הפנים עירוני וכן זה שבא מבנימינה וחדרה ממילא עובד עד שעות מאוחרות.
זה רע. מהסיבה שאתה מעמיס על ה-505 (השלט הצהוב על התחנת אוטובוס) עוד שורות רק בשביל הקווי לילה האלה. שלא לדבר על אפליקציות.הגישה הנכונה ללילה:
עד שעה סבירה (נגיד 21:00, תלוי במאפייני העיר) - הפעלת הקווים העירוניים במתכונת רגילה, אולי בלו"ז מצומצם; ללא פיזור לבין-עירוניים
שעות מאוחרות (עד חצות בערך) - קווים עירוניים מיוחדים ("קווי לילה") במסלולים מקוצרים ביחס לקווים העירוניים הרגילים (מסלולים פחות מפותלים, איחוד קווים וכד'); ללא פיזור לבין-עירוניים. "קווי הלילה" האלה גם יכולים להיות המתכונת הנכונה למוצ"ש, ליום העצמאות וכד'.
בשעות המתות (אחרי חצות או 1:00, תלוי בעיר), כשהביקוש לנסיעות עירוניות הוא אפס וגם הקווים הבין-עירוניים כבר לא תדירים (אוטובוס מהעיר הגדולה פעם בשעה) - פיזור
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.