שבוע טוב - תשובות
לאיגרא בחלק הראשון של תשובתו ולגוססי בחלקה הראשון של תשובתו: חברים יקרים, זה לא ילך ככה. אני יודע שאתם יכולים להיות לוגיים אם רק תתאמצו עוד קצת. אז אנא. הזכרתי ב 2.2 שמ-2.1 כבר הגענו לאבסורד כי האמירה ,אין בורא" היא אבסורדית בגלל משפט הפנטיום המפורסם. ובגלל שלומר שקיימים חוקי הפיסיקה האלה מבלי שמישהו בראם הוא אבסורד. אבל הרי הזכרתי את עניין האבסורד הזה רק בדרך אגב היות ומתבקש היה להזכירו, ובפירוש אמרתי שאיני מסתמך עליו בהוכחתי. בעניין משפט הפנטיום כבר דנו ועוד אולי נדון. ומכיוון שהוכחתי כלל אינה מסתמכת על האבסורד שהזכרתי אז עזבו אותו כרגע ונסו להפריך ההוכחה כפי שהיא. עזבתם העיקר ונטפלתם לטפל וגם שם הופרכתם כך שתשובתכם זו כמאן דליתא. לאיגרא - "ומה הקשר בין חוקי הפיסיקה להזייות ?" - הקשר הוא ברור. אם אין בורא אז יש רק חוקי הפיסיקה והמתחייב מהם. ועוד שכל אמירתו של הרוח פרווידקרנק "אלקים הוא אך הזיה נויופסיכואלקטרוכימית" באה לומר שאפילו מחשבותיו של האדם והזיותיו הם רק תופעות פיסיות. א"כ - קבוצת התופעות שאינן חוקים פיזיקליים ותוצאותיהם היא הקבוצה הריקה. א"כ לא יכול להיות שהנפא"כ משתייכת אליה וא"כ הנפא"כ היא תופעה פיסיקלית. "מחר תהזה שאנו חיים על צב גדול וזה יהווה סתירה לאמת המדעית הידועה כיום." - חס וחלילה. שים לב טוב איגרא. אני יודע שאתה יכול. אל נא תחלל את כבוד המדע בהכלילך את דעתך ואת דעת הוקינס העקום ועוד כמה תאוריות דמיוניות, פרועות, סותרות ובלתי מוכחות בכלום, במושג "מדע". אין שום דבר במדע הידוע היום הפורך את קיום אלקים. אדרבה, אם נאמין שיש אלקים, מושלם ואינסופי וכל יכול, אזי קיום השקר בעולם, ודפקטים, והזיות שקריות, מוסבר היטב. כי ביכלתו לכבוש את כל יכלתו (וזה נקרא בקבלה "צמצום אור אינסוף") ולברוא עולם חסר כדי לתת לנו בריותיו מקום לעבודה ולהשלמת העולם במעשינו. אבל אם חלילה אין אלקים כזה אשר מסוגל לעשות גם מה שבניגוד ל"טבעו" וליכלתו, ויש רק חוקי פיסיקה, אז אם נקבל שחוקי הפיסיקה אינם משקרים לעולם - אז אין מקום להזיות שקריות. כי קבוצת השקר היא הקבוצה הריקה. ל Providence - ראשית, עשיתי בדיוק מה שביקשת. ביקשת ניסוי מחשבתי המפריד ומבחין בין (א) ו (ב). והוכחתי ש (א) שקר ו (ב) אמת, אין לך הבחנה גדולה מזו. שנית, אנא, במטוטא ממך, אל נא תזלזל בחידתך ואל תשמיט את מילותיה. חידתך המהוללת אמרה: "(א) אלקים הוא אך הזיה נוירופסיכואלקטרוכימית המצויה בין שתי אזני" . והמילה אך מורה על כך שאין קיום לאלקים מחוץ לשתי אזני ומכך ש (ב) הוא שקר. ואם (ב) אמת אז (א) שקר. ונושא האמת ושקר True or False בהחלט רלוונטי לכל הוכחה, אלא אם כן רצונך להשאר לעולם עם ההזיות שבין שתי קרניך. לגוססי - ""2.3. חוקי המתמתיקה ופיסיקה אינם משקרים לעולם" הצהרה שגויה. חוקי הפיסיקה הידועים לנו אינם אמת מוחלטת אלא קירוב בלבד." מתוק שלי. לא דברתי במילה על חוקי הפיסיקה הידועים לנו. הוכחתי היא תאורטית לוגית (ואולי לכן אתה מתקשה בה). עימתתי זו מול זו, שתי סברות לוגיות, תאורטיות, חפות מכל מה שידוע כרגע או לא. (א) יש רק חוקי פיסיקה טהורים. (ב) יש בורא כל יכול שברא את חוקי הפיסיקה ואת העולם כולו. וכן, הוא נתן גם מקום לחיסרון ולשקר ולהזיות נוירופסיכואלקטרוכימיות שגורמות לך ולחבריך לטעות עד כדי כך. לינקידודל - ניכר שאינך יודע כוחה של אמת מה היא. ובאשר לפנטיום, אטפל בך בנפרד. ולכולם כאחד - אני יכול להעלות בדעתי הפרכות להוכחתי ולא עליה אני מסתמך. הרי יש לי את הפנטיום כאמור. רק חבל שעוד לא התקרבתם אפילו. אני את העבודה בשבילכם לא אעשה. הרי לא באתי להקל על חייכם. וליוחנן כהן גדול - שאלתך לא רלוונטית כאן. כמובן וברור במליון אחוז שאתה צודק בזה שאם הוכחנו את קיום האלקים עדיין לא הוכחנו שרצונו בשמירת שבת וכו'. סמוך עלי שאני יכול להבחין בחידוד זה. ועוד חזון למועד. אבל מה יש לדבר על רצונו יתברך אם האדונים המפקפקים שבכאן עוד לא מודים בקיומו מכרח המציאות יתברך?