צביעת רכב

fazer

New member
תגיד, אתה אמיתי?

אני לא מומחה בצבעים, אבל למיטב זכרוני צבע דו שכבתי זה צבע שבו הלכה מיושמת כשכבה נפרדת, בניגוד לצבע שאאל"ט נקרא "ברק ישיר". מעבר לזה - בכל פחחות ניתן לפרק או לא לפרק את מה שאתה רוצה - בהחלפת צבע חובה לפרק הכל, אחרת מתחת לגומיות יהיה צבע המקור.
 

ceyal

New member
לא רק שיראה צבע המקור

התזוזות של הגומי תגרום לקילוף הצבע החדש ומשם הדרך להתקלפות מהירה - כמו גם במקומות אחרים שהצבע נעצר שם ולא היה צריך. (גומיות חלונות,ידיות,פסי הגנה לדלת וכו') אבל כל אחד משלם על מה שהוא משלם. FAZER - אתה צודק
 

zelik5

New member
שאלה

מה בקשר למנוע ולפנים הרכב? לפי התיאוריה שלך (שנשמעת הגיונית לחלוטין) אסור להסתפק רק בחלונות, פגושים, פסי הגנה ושאר דברים שבאופן יחסי קל לפרק לפני צביעה...
 

fazer

New member
כשמחליפים צבע לרכב...

לא רוצים להשאיר שאריות של הצבע הקודם, והרי גם בפנים הרכב יש אזורים שהם פח צבוע (לפחות ברכבים שאני יכול להרשות לעצמי
) - ובתא המנוע בטח ובטח שיש אזורים חשופים - לכן חשוב פירוק כולל של הרכב וצביעה גם במקומות פנימיים... המהדרין אגב (בעיקר בחו"ל משום מה) טובלים את הרכב בחומצה המאכלת את הצבע המקורי וצובעים "מהתחלה".
 

zelik5

New member
OK, אבל...

עדיין לא הבנתי אם שניכם כללתם את הפשטת הרכב כולו, הכל כולל הכל. משום מה זה לא נשמע ריאלי, וחשוב מכך - לא הייתי סומך על פחח שיעשה את זה. אז ברור שהאסכולה המחמירה מעדיפה הפשטה מוחלטת, אבל האם באמת עושים את זה? בארץ?? זה בכלל משתלם??? (והכוונה כמובן לרכב סטנדרטי מחליד ולא לפרויקט שיפוץ מתוך תחביב, ששם באמת אין היגיון לגבי ההוצאות) האם כשאייל טען שיש לפרק גם חלונות, פגושים וכו', מתוך טענה שאם הצבע ייעצר בהם הוא יתקלף מהר יותר - מדוע לא הכליל את המנוע, תחתית הרכב ותא הנוסעים תחת אותו דין של צביעה איכותית יותר ולאורך זמן? אם הצבע ייעצר בפגוש, הוא ייעצר גם בחיבורי המנוע, ריפוד הגג וגומיות האגזוז... דין פרוטה כדין מאה, לא?!
 

ceyal

New member
אכן - אבל.

אתה מעט מגזים פירוק פגושים,חלונות (ד"א חלונות צדדיים זה לא חובה כי אפשר להוריד אותם למטה - אבל הקדמי והאחורי - מומלצים.ברוב המקרים כשמפרקים אותם - מגלים חלודה מתחת לגומי שגם מתפורר בד"כ) ופסים זה לא לפרק את כל האוטו. מדובר בשעה נטו של עבודה. אם אתה לא סומך על הפחח שלך - אל תצבע אצלו בכלל.המלצה שלי. אפשר להמשיל את זה לצביעת בית ללא הזזה של ארונות בגדים וספריות. כי זה קשה אם אתה יכול לחיות עם זה - תהנה. מנוע לא צובעים כי בד"כ הוא אלומיניום טבעי.רוצה? צבע. תחתית הרכב לא צבועה אלא מכוסה בזפת. כל השאלה היא כמה אתה פדנט וכמה אתה חסר פשרות. אם לא מפריע לך לראות את הצבע הישן מבצבץ כל פעם שתפתח את תא המטען והמנוע או את הדלתות - תהנה. אל תשכח שכשיגיע זמן המכירה - זה יהיה קשה עד בלתי אפשרי למכור רכב עם צבעים שונים.
 

ceyal

New member
כן - ועוד משהו.

את המנוע עוטפים וצובעים מסביב. אתה מוזמן להכנס לפורום של רכבי אספנות ולראות לאיזה רמת פירוק מגיעה ההכנה.
 

zelik5

New member
סתם לצורך הדיון

הסיבה שנתת בתחילת השרשור היא פחות האסטתיקה ויותר האיכות. אם הבנתי נכון, כדי ששכבת תחזיק יותר - רצוי שהיא תהיה חלקה ולא קטועה במעיין איים באמצע משטח הצבע. לכן כדאי לפרק גומיות, פגושים וכדומה. אם כך, היה ופירקת גומיות חלונות,ידיות,פסי הגנה לדלת וכו', ולא פירקת מכלולי רכב גדולים, כבדים ומסובכים, הרי הם, ממש כמו גומייה פשוטה לפירוק - יעצרו את הצבע וייגרמו לו להיות פחות איכותי לאורך זמן. ברור, ואני מסכים איתך שיש גבול לרמת הכדאיות. בנוגע למכירת הרכב, אני לא רואה שום דרך להתחמק מגילוי הצביעה, אלא אם כן הפשטת את הרכב וטבלת אותו בגיגית.
 

ceyal

New member
יש הבדל

קודם כל מה זה מכלולים גדולים וכבדים? אתה יודע שפגוש בעל שטח מגע גדול יותר לגוף מאשר מנוע? הנקודות במנוע והגיר שנוגעות בחלקים שהם צבועים - הם מזעריים. אולי 2 או 3 נקודות בגודל של לא יותר מידית דלת.( אם אתה מאד פדנט - תעמיד את האוטו על ליפט = תפרק ותצבע אבל מאחר שהאיזור מכוסה - לא חשוף לפגעי מזג האויר ולא נוגעים שם כמעט אף פעם - לא צריך להגזים. לגבי גילוי הצביעה - לא התכונתי לרמות אף אחד ולהסתיר צביעה .הכוונה היא שאם זה כל כך לא אסטתי - זה יוצר חשדות לזיופים למשל וגורם בעיות במכירה.
 

STIwrx9

New member
צביעה

אין בעיה תצבעי את הרכב תגשי למכון טסט תשלמי כמה שקלים וזהו! צבע במקום טוב עולה 5 אלף ,חשוב לצבוע בתנור! ושיעשה צבע בהכל ליד המנוע בתוך הדלת בתוך הבתי גלגל , חשוב לבדוק טוב כי אני צבעתי ויצא זבל של עבודה!
 
למעלה