צוחקים על העירייה ועל מנכ"לה?

ימאנזה

New member
צוחקים על העירייה ועל מנכ"לה?

לפני כחודש נשמנו לרווחה כשהתבשרנו שיש חוק עירייה האוסר על אירועים עם מגבירי קול בגינות שכונתיות. כמו כן הובטח שהיות ואינו מיושם, יתחילו לאכוף אותו מיד בד בבד עם הודעה לציבור - "ריענון נהלים". לא זו בלבד שלא ראיתי שום הודעה כזו אלא גם שהמוקדנים אינם מונחים בנושא (תמהים על פניות בנדון) והפקחים נשלחים ככפויי שד, וכמובן ללא הועיל.מארגני המסיבות מקבלים את כספם ללא קנסות,וכשמגיע פקח "עושים כאילו" מנמיכים ומיד חוזרים לסורם עוד טרם התרחק הפקח .זה לא סתם משחק של חתול ועכבר. זה לגלוג בוטה על נציגי החוק שמן הסתם אינם מצויידים בהכשר מתאים ובכלים ממשיים לטיפול בעניין ולכן אינם אפקטיבים. לטעמי ציפצוף על חוקים הוא משהו בסיסי ויש לו נטיה לצבור תאוצה. חבל שרעננה שלנו הולכת ומאבדת את איכותה. זהו רק אחד הסימפטומים ולעיתים כדאי להראות קצת יותר "צבע" בהתמודדות עם תופעות אלו. אני מקווה שבכך תרמתי את תרומתי הצנועה לא על מנת לנגח אלא להאיר נקודה חשובה.
 

סבתא9

New member
כן צוחקים

לצערי גם אנחנו נתקלים בכך שיש חוקים, אך אין אכיפה של החוק בעיר רעננה.פקחים לא עובדים אחרי בשעה 20:30, וכל אירוע שמתקיים אחרי השעה הזו לא מקבל התייחסות חוקית, זה סתם להיתקשר למוקד, הם שולחים את הבטחון שעושה נו נו נו, וממשיך הלאה, אין אכיפה.מצטערת להודיע .
 

a r t h e m i s

New member
אני חושבת שהבעיה

היא משולבת. גם בהוראות והודעות מטעם העירייה לגבי עשה ואל תעשה וגם ביחס של המוקד. כשמתקשרים למוקד (מישהו יכול להסביר למה לוקח כ"כ הרבה זמן לקבל מענה טלפוני? ומדוע חופרי משמיע הודעה ארוכה על המאמץ-המבורך-לתושבי שדרות, אבל לא משתמש בפורום כמו זה לפירסום היוזמה היפה?) מן הראוי שינחו את המוקדנים-מוקדניות בהנחה בסיסית אחת: ****תושב מתקשר למוקד בשעת מצוקה. נקודה. -ולא כי הכל בסדר. הוא מצפה למינימום אמפתיה אבל למקסימום ענייניות*** בנוסף: 1. תושב שמקבל SMS שפנייתו טופלה - אבל בו בזמן המפגע עדיין לא טופל...........מה הוא אמור להסיק מזה על אמינות המשוב לקריאה? 2. תושב שצריך לבקש מספר פעמים את מס. הפניה מהמוקדנית- תוהה אם המערכת כ"כ מסובכת לרישום הפניות, האם מישהו בכלל טורח להכניס את הפניה למערכת במקרה ולא היתה בקשה למס. פניה 3. כשתושבת שמקבלת תשובה חצופה ממוקדנית שבמקום להעביר את התלונה שלה, מנסה לחנך אותה- מבקשת שמנהל המוקד ייטרח לחזור אליה לטלפון וזה לא קורה... זה מעלה תהיות לגבי ניהול המוקד. או שיש המון תלונות ופניות לשוחח עם מנהל המוקד והוא כ"כ מוצף שאין לו זמן לחזור לכולם, או שהוא מתעלם. 2 האופציות לא משהו. ולגבי הנחיות המנכ"ל- עליהן להיות מפורסמות וברורות ומאותו רגע על העירייה, באמצעות המוקד והפקחים לאכוף את הנהלים החדשים מיד. אין לי ספק ששוצמן יידע לעשות זאת מצוין. מקוה שכולנו נהנה ממבחן התוצאה. וכן- אני עדיין ממתינה לשיחה ממנהל המוקד.
 
זה היה פחות מחודש...נברר איפה זה עומד

דומני ששוצמן אמר לנו אז בפורום שהוא יציב שילוט בגינות ויידע בעיר. יתכן ולוקח זמן עד שזה קורה.
 

טיזיו

New member
את/ה צודק/ת 100%

זה חוזר כמה פעמים בשבוע. תושבי האזור (או שלא) מרשים לעצמם לעשות מסיבות, ימי הולדת ואירועים בכל שעות היום והערב בגנים ציבוריים, עם רמקוליים ומקרופונים בפול ווליום ומוזיקה מחרישת אוזניים המופעלת ע"י מבדרים רעשנים, ללא שום התחשבות בשכנים שלהם אשר סובלים מרעש בלתי נסבל. ידוע לי שיש תקנה האוסר זאת. אם כן למה לא מממשים אותה ונותנים לפקחים הנחיות וסמכויות לקנוס את המפירים. מדוע לא מפרסמים ברבים את האיסור. יתכן שאנשים לא יודיעים שאיסור כזה קיים או שלא מודעים לסבל שהם גורמים לאחרים. מתפקידם של בעלי הסמכות בעירייה לשמור על קיום וביצוע של התקנות, אחרת האנרכיה תשטלת עלינו, חוק וסדר יהיו נחלת העבר והעיר היפה והמסודרת שלנו תיהפך למקום שבו כל אחת עושה מה שעולה ברוחו.
 

אבי גבע2

New member
רמקולים בגנים ציבוריים

תושב נכבד אכן הופתענו השנה מתופעה חדשה שכמעט לא היתה קיימת בשנים עברו:עשרות רבות של מסיבות סיום גני ילדים וכיתות בית ספר שעשו מסיבות סיום השנה בגנים ציבוריים במקום בחצר מוסדם כפי שהיה נהוג עד השנה. בעקבות תלונות תושבים על הפעלת רמקולים במסיבות אלו הנחה מנכ"ל העיריה : -להכין תקנה עירונית האוסרת הפעלת רמקולים בגנים ציבוריים,הדבר דורש זמן שכן צריך לאשרה ברמה הממשלתית. -הצבת שילוט מאיר עיניים בכל הגנים הציבוריים ( כ-80) שנמצאים בתהליך יצור ובהם מפורט שאין להפעיל מערכות קול,ללכלך, ולשהות בין 14.00-16.00 ובין 23.00 עד 06.00 למחרת בבוקר, תחילת התקנתם בעוד כשבוע. בשלב זה הסתיימו מסיבות סוף השנה והתופעה הנ"ל כמעט שאינה קיימת יותר ( מ-1 יולי עד היום היתה הפעלה אחת של רמקולים שטופלה על ידנו כנדרש). -בשלב המיידי ועד סיום שתי הפעולות הנ"ל הופעלה בחודש יוני סיירת הבטחון עפ"י הפניית המוקד העירוני לכל גן ציבורי ששם הופעלו רמקולים והמפעילים נדרשו להחליש את עוצמת הרעש.לא יכולנו להפעיל את המשטרה במקרי סרוב או התחכמות שכן ללא תקנה עירונית הם אינם יכולים לפעול וללא תקנה עירונית וסיוע המשטרה עשינו כמיטב יכולתנו ,אני בטוח שאם התקנת השלטים ותקנה עירונית תואמת לא יחזרו בהמשך תופעות כאלו. כותיק בעיריה ותושב העיר אלי לומר לקוראים שתופעת ה"ציפצוף" של בודדים על החוק ואיכות חיי הכלל ברעננה היא חדשה יחסית, בשנים עברו לא נתקלנו בתופעות כאלו ,רעננה היתה עד לפני שנים אחדות עיר שקטה ואני תמהה מי הם אלו שמקשים את אורחות חיינו. כאחראי על הבטחון והסדר בעיר הונחתי על ידי מנכ"ל העיריה מר' אמיר שוצמן להפעיל יד קשה כנגד כל עבירה, קלה כחמורה ,כדי להשיב את השקט לעיר ובשיתוף עם משטרת רעננה בכוונתנו לעשות כן ,נשפר את התגובה ואיכות הביצוע ככל שידרש ונתייחס ברצינות רבה לתלונות הציבור הנוגעות לנושא. אנו נמצאים העיצומה של הקמת חדר שליטה בטחוני נפרד בעיריה שאליו יופנו אך ורק הפרות חוק וחשש לחיי אדם וממנו יופעלו בצורה יעילה ומתואמת סיירות הבטחון ניידות המשטרה כבאיות ואמבולנסים. מצלמות טווח ארוך הפועלות ביום ובלילה שהחלנו להתקין ברחבי העיר (כולל בגנים ציבוריים) תצפנה מאותו חדר ותאפשר זיהוי מיידי של מפירי חוק ושליחת ניידות.סיירות תגובה למקום ,והתמונות ישמרו בזכרון ממוחשב וישמשו לאיתור בדיעבד והוכחות להגשת תלונה. אבי גבע מנהל מחלקת הבטחון עירית רעננה
 

ימאנזה

New member
תודה לאבי גבע על התשובה המפורטטת

כמה הארות:(לא הערות) 1.מדובר לא רק על מסיבות סוף שנה שהינן נקודתיות וחד שנתיות אלא בנוהג, אולי חדש, של אירועים פרטיים בגינות ציבוריות. בפארק של רחוב שרה אהרונסון , חוגגים ימי הולדת פרטיים לשם מגיעים חוגגים אולי אפילו לא מרעננה. . פשוט וקל לנצל את חוסר המודעות והעירנות של תושבים ואת איטיות התגובה של רשות, ולהשתמש במקום שאמור לספק סביבה ירוקה לתושבי שכונה שקטה לצרכי חסכון בהוצאות . מכוניות חונות להן בנחת לאורך רחוב בילו וקהל חוגגים מציף את הפארק. 2. מדובר דווקא בשעות 17-20 ואין חשיבות ל"עוצמה" של רמקולים . המשמעות של אירוע שבו מושמעת "מוזיקה" קקופונית בליווי מקצבים פגאניים היא שמשך השעות היקרות בהן אנשים מחפשים פינה שקטה בביתם אין מפלט מרעש הרקע גם כשאוטמים חלונות ודלתות. 3. פירצה קוראת לגנב. לא צריך דמיון רב מדי על מנת להבין שברגע שנסללה הדרך בקלות הבלתי נסבלת , זו הופכת לתופעה כמעט יומיומית. יש המון ילדים חמודים במדינה, ויש פארקים יפים ומטופחים ברעננה.שידוך נוח וזול. אך גם זילות וזילזול ברשות ובשלווה המקומית. 4. בפארק רעננה נהוג לחגוג ימי הולדת שקטים , ואולי עדיין, והחוק נשמר . מכיוון שאין זה קל לשחק בחתול ועכבר, אולי הכי יעיל פשוט להגדיר חד משמעית שאין מקיימים אירועים פרטיים אלא שם . תחזקנה ידי העושים במלאכה לשמירת שקט ושפיות בעיר שלנו
 
למעלה