צום יום כיפור - ווידוי

1ysrat

New member
צום יום כיפור - ווידוי

מרקוס ט 38 אָמַר לוֹ יוֹחָנָן: "רַבִּי, רָאִינוּ אִישׁ מְגָרֵשׁ שֵׁדִים בְּשִׁמְךָ שֶׁאֵינֶנּוּ הוֹלֵךְ אַחֲרֵינוּ וּמָנַעְנוּ בַּעֲדוֹ, כִּי אֵינוֹ הוֹלֵךְ אַחֲרֵינוּ." 39 אָמַר יֵשׁוּעַ: "אַל תִּמְנְעוּ בַּעֲדוֹ, כִּי אֵין אִישׁ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה גְּבוּרָה בִּשְׁמִי וּמִיָּד יוּכַל לְדַבֵּר עָלַי רָעוֹת; 40 כִּי מִי שֶׁאֵינוֹ נֶגְדֵּנוּ, אִתָּנוּ הוּא. 41 כָּל הַמַּשְׁקֶה אֶתְכֶם כּוֹס מַיִם מִשּׁוּם הֱיוֹתְכֶם שֶׁל הַמָּשִׁיחַ, אָמֵן אֲנִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁלֹּא יֹאבַד שְׂכָרוֹ." 42 "וְכָל הַמַּכְשִׁיל אֶחָד מִן הַקְּטַנִּים הָאֵלֶּה הַמַּאֲמִינִים, מוּטָב לוֹ שֶׁתֻּנַּח אֶבֶן רֵחַיִם עַל צַוָּארוֹ וְיֻשְׁלַךְ לַיָּם. 43 אִם יָדְךָ תַּכְשִׁיל אוֹתְךָ, קַצֵּץ אוֹתָהּ. מוּטָב לְךָ לָבוֹא לַחַיִּים גִּדֵּם מֵאֲשֶׁר לָבוֹא עִם שְׁתֵּי יָדַיִם לְגֵיהִנּוֹם, אֶל הָאֵשׁ אֲשֶׁר לֹא תִּכְבֶּה. 45 וְאִם רַגְלְךָ תַּכְשִׁיל אוֹתְךָ, קַצֵּץ אוֹתָהּ. מוּטָב לְךָ לָבוֹא לַחַיִּים קִטֵּעַ מֵאֲשֶׁר לִִהְיוֹת מֻשְׁלָךְ לְגֵיהִנּוֹם עִם שְׁתֵּי רַגְלַיִם. 47 אִם עֵינְךָ תַּכְשִׁיל אוֹתְךָ, עֲקֹר אוֹתָהּ. מוּטָב לְךָ לָבוֹא לְמַלְכוּת אֱלֹהִים עִם עַיִן אַחַת מֵאֲשֶׁר לִִהְיוֹת מֻשְׁלָךְ לְגֵיהִנּוֹם עִם שְׁתֵּי עֵינַיִם, 48 בְּמָקוֹם אֲשֶׁר תּוֹלַעְתָּם לֹא תָּמוּת וְאִשָּׁם לֹא תִּכְבֶּה. 49 הֵן כָּל אֶחָד יֻמְלַח בָּאֵשׁ. 50 הַמֶּלַח טוֹב הוּא, אַךְ אִם תֹּאבַד לוֹ מְלִיחוּתוֹ, כֵּיצַד תָּשִׁיבוּ לוֹ אֶת טַעֲמוֹ? יְהֵא מֶלַח בְּקִרְבְּכֶם וִהְיוּ בְּשָׁלוֹם זֶה עִם זֶה." אדם הנוצרי כל ימות השנה מבקש סילחה על כל מעשה לא טוב .דרך הוידוי היא צריך להכיר את האביר החטא ולתאיר אותו מין ההטא קשה לי להבין איך ביהדות ביום אחד מבקשים סליחה על חטאים כאשר לא זכרים את החטאים איך אדם יכול לתקן את עצמו ? איך הוא כלל מכיר את אביר החוטא הרי עושה חטא אין לו סיבה להסכל על זה מחכה עד יום כיפור הבא כדי לבקש סילחה איך כבר יכול לזכור
 

HailMary

New member
זאת המקראה של הבשורה במיסה השבוע

הכוונה בעיקר, גם לפי 2 המקראות האחרות, היא שרוח הקודש יכולה לשרות במקומות לא צפויים, ולא בהכרח רק אצל נוצרים.
 

HailMary

New member
עושי העוול ומפרי הצדק = מהרסייך ומחריבייך

המהרסים = עושי העוול ומפרי הצדק. יש המצטטים תוך התעלמות מדברי הנביא ישעיהו שם קיראו נא את ישעיהו מט', ובל תצוטט פיסקה במקוטע ותוך הטעיה: (א) שִׁמְעוּ אִיִּים אֵלַי וְהַקְשִׁיבוּ לְאֻמִּים מֵרָחוֹק יְהֹוָה מִבֶּטֶן קְרָאָנִי מִמְּעֵי אִמִּי הִזְכִּיר שְׁמִי: (ב) וַיָּשֶׂם פִּי כְּחֶרֶב חַדָּה בְּצֵל יָדוֹ הֶחְבִּיאָנִי וַיְשִׂימֵנִי לְחֵץ בָּרוּר בְּאַשְׁפָּתוֹ הִסְתִּירָנִי: (ד) וַאֲנִי אָמַרְתִּי לְרִיק יָגַעְתִּי לְתֹהוּ וְהֶבֶל כֹּחִי כִלֵּיתִי אָכֵן מִשְׁפָּטִי אֶת יְהֹוָה וּפְעֻלָּתִי אֶת אֱלֹהָי: (ה) וְעַתָּה אָמַר יְהֹוָה יוֹצְרִי מִבֶּטֶן לְעֶבֶד לוֹ לְשׁוֹבֵב יַעֲקֹב אֵלָיו וְיִשְׂרָאֵל לוֹ יֵאָסֵף וְאֶכָּבֵד בְּעֵינֵי יְהֹוָה וֵאלֹהַי הָיָה עֻזִּי: (ו) וַיֹּאמֶר נָקֵל מִהְיוֹתְךָ לִי עֶבֶד לְהָקִים אֶת שִׁבְטֵי יַעֲקֹב וּנְצוּרֵי יִשְׂרָאֵל לְהָשִׁיב וּנְתַתִּיךָ לְאוֹר גּוֹיִם לִהְיוֹת יְשׁוּעָתִי עַד קְצֵה הָאָרֶץ: (ח) כֹּה אָמַר יְהֹוָה בְּעֵת רָצוֹן עֲנִיתִיךָ וּבְיוֹם יְשׁוּעָה עֲזַרְתִּיךָ וְאֶצָּרְךָ וְאֶתֶּנְךָ לִבְרִית עָם לְהָקִים אֶרֶץ לְהַנְחִיל נְחָלוֹת שֹׁמֵמוֹת: (ט) לֵאמֹר לַאֲסוּרִים צֵאוּ לַאֲשֶׁר בַּחֹשֶׁךְ הִגָּלוּ עַל דְּרָכִים יִרְעוּ וּבְכָל שְׁפָיִים מַרְעִיתָם: (י) לֹא יִרְעָבוּ וְלֹא יִצְמָאוּ וְלֹא יַכֵּם שָׁרָב וָשָׁמֶשׁ כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם וְעַל מַבּוּעֵי מַיִם יְנַהֲלֵם: (יד) וַתֹּאמֶר צִיּוֹן עֲזָבַנִי יְהֹוָה וַאדֹנָי שְׁכֵחָנִי: (טו) הֲתִשְׁכַּח אִשָּׁה עוּלָהּ מֵרַחֵם בֶּן בִּטְנָהּ גַּם אֵלֶּה תִשְׁכַּחְנָה וְאָנֹכִי לֹא אֶשְׁכָּחֵךְ: (טז) הֵן עַל כַּפַּיִם חַקֹּתִיךְ חוֹמֹתַיִךְ נֶגְדִּי תָּמִיד: (יז) מִהֲרוּ בָּנָיִךְ מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ: (יח) שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ חַי אָנִי נְאֻם יְהֹוָה כִּי כֻלָּם כַּעֲדִי תִלְבָּשִׁי וּתְקַשְּׁרִים כַּכַּלָּה: (יט) כִּי חָרְבֹתַיִךְ וְשֹׁמְמֹתַיִךְ וְאֶרֶץ הֲרִסֻתֵךְ כִּי עַתָּה תֵּצְרִי מִיּוֹשֵׁב וְרָחֲקוּ מְבַלְּעָיִךְ: (כ) עוֹד יֹאמְרוּ בְאָזְנַיִךְ בְּנֵי שִׁכֻּלָיִךְ צַר לִי הַמָּקוֹם גְּשָׁה לִּי וְאֵשֵׁבָה: (כא) וְאָמַרְתְּ בִּלְבָבֵךְ מִי יָלַד לִי אֶת אֵלֶּה וַאֲנִי שְׁכוּלָה וְגַלְמוּדָה גֹּלָה וְסוּרָה וְאֵלֶּה מִי גִדֵּל הֵן אֲנִי נִשְׁאַרְתִּי לְבַדִּי אֵלֶּה אֵיפֹה הֵם: (כב) כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יֱהֹוִה הִנֵּה אֶשָּׂא אֶל גּוֹיִם יָדִי וְאֶל עַמִּים אָרִים נִסִּי וְהֵבִיאוּ בָנַיִךְ בְּחֹצֶן וּבְנֹתַיִךְ עַל כָּתֵף תִּנָּשֶׂאנָה: ממה מתעלמים המצטטים המטיפים לעושק עם אחר אחרים ועושק האלמנה, הדל והיתום? הם מתעלמים מדבר פשוט: הישועה כרוכה בצדק החברתי, באור לעניים ולעשוקים. (ו) וּנְתַתִּיךָ לְאוֹר גּוֹיִם לִהְיוֹת יְשׁוּעָתִי עַד קְצֵה הָאָרֶץ: (ט) לֵאמֹר לַאֲסוּרִים צֵאוּ לַאֲשֶׁר בַּחֹשֶׁךְ הִגָּלוּ עַל דְּרָכִים יִרְעוּ וּבְכָל שְׁפָיִים מַרְעִיתָם: (י) לֹא יִרְעָבוּ וְלֹא יִצְמָאוּ
 

HailMary

New member
מִהֲרוּ בָּנָיִךְ מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ

עושי העוון, עושי האי צדק, המרעיבים ומביאי החושך - הם המהרסים. ובעוד ישראל יחזור להיות אור, עושי הרשע והעוולות האחראים לסאוב החברתי ולחורבן - יצאו משם, כפי שנאמר פה (יט) וְרָחֲקוּ מְבַלְּעָיִךְ (יז) מִהֲרוּ בָּנָיִךְ מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ:
 

lion 7

New member
הבנתי בכללי את המסר

אולם מנסיון העבר כאן, אם לא נתרכז ברוחניות כאן , יהיו לנו מבקרים לא צפויים ויעשו לנו הטפה על דת המדינה כמו בזמנו באמפריה הרומאית, דת הקיסר , קראת עליהם?
 

HailMary

New member
מסכים איתך. ראיתי מהשירים היפים שבלבנון

חלמתם על עולם אחר, תם, נקי, טהור, זך, מלאכי, המציאות במערב היתה בשבילכם חלום. אתה יודע שגם שם זה לא תמיד כך, הרשע, חוסר התום, הליכלוך של הנשמה קיים בכל מקום, אבל הכל יחסי :). אנחנו כאן, ואם כך, ננסה לפחות לתת רוחניות של תום וחסד לסביבתנו, בלי לעלות על מוקשים מיותרים. זה אפשרי בכלל? תלוי באיזו נישה.
 

HailMary

New member
כוונתך שזה "פוליטי"? לא בהכרח. ישעיהו רצה צדק

חברתי, הגינות, אי רמיסת העניים, והתנגד לעוולות. רק שכיום יש אנשים בישראל שאומרים את הפסוק הזה מישעיהו - כאילו הוא התכוון להגיד שאלו שהורסים את עם ישראל מבחינה מדינית, כלומר ה"בוגדים" באים מתוך עם ישראל, ו"זו בעייה קשה", כך הם אומרים. "נסלק את האנשים האלה והכל יהיה טוב", כך הם אומרים. אבל ישעיהו לא דיבר על זה, אלא על צדק חברתי. עכשו, מתברר גם שאומרים זאת גם נגד חושפי שחיתויות, נגד הנילחמים בהונאות בתחום הצרכנות, נגד אלה שמציעים חינוך טוב יותר, ונגד אלה שאומרים שקבוצה אוליגארכית קטנה בישראל מזרימה לעצמה את כל הכסף, ולכן עולים כל הזמן מחירי האוכל, הבנזין, הדירות, למרות שבכל העולם המחירים דווקא יורדים בגלל המשבר הכלכלי. ובשעה שבמערב מעלים את שכר העובדים בשביל שתהיה יותר פעילות כלכלית בזמן המשבר, בישראל ההפך, מורידים את התשלום עבור עבודה. ואלה שעושים חיים כאן זה ספקולנטים, אנשי הון פיננסי ולא הון תעשייתי ויצרני, וזה גורם סבל להרבה אנשים. ובשביל שאנשים לא יחשבו על זה, זורקים להם כל מיני מלחמות ושנאה. נכון שמלחמות היו תמיד, אבל יש גם צדק חברתי, הגינות ויושר, וכשהמלחמות נעשות בשביל להפוך את האנשים לבהמות צמאות דם, ללא מחשבה בוגרת, אז יש בעייה. ועל זה בכה הנביא.
 

lion 7

New member
איש באמונתו יחיה

מה לנו ולבני דתות אחרים, הם בעיניהם דתם היא האמת, אולם אנחנו יודעים אחרת לא?
 

HailMary

New member
ראה מאמר שכתבתי בנושא

מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ http://www.global-report.com/msharon/a343065-מ-ה-ר-ס-י-ך-ו-מ-ח-ר-ב-י-ך-מ-מ-ך-י-צ-או ביום הכיפורים פונים למחילת חטאים בחסד האל למען חיים וחיים ראויים (התחינה לחסד האל נעשית עקב היותו "אל רחום וחנון, ארך אפים ורב חסד" במסגרת הכאה על חטאים – ובתוקף ההכרה בכך ש"אין בנו מעשים" - דהיינו שאנו חוטאים מתוך חולשה אנושית או קושי לפעול נכון). בשנים האחרונות התווסף לרשימת החטאים, מצד לאומנים בעלי טמפרמנט טוטליטרי, חטא איום לכאורה, כשאשמת "הנגועים" בו מותזת בטון קודר וקטלני: "מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ". אלא שמי הם המהרסים הללו? האם כוונת הנביא ישעיהו, הכואב את כאב העשוקים והמתריע בחדות ובחריפות כנגד עוולות והפרות צדק, האם כוונתו בפסוק זה לפעילי שלום בין עמים, ולאלה השוחרים צדק חברתי וזכויות האדם, כפי הפרוש שמקנים לפסוק לאומנים בישראל? לא. המהרסים הם עושי העוול ומפרי הצדק. הציטוט בעל ניחוחות הלינץ' הפשיסטי נעשה תוך התעלמות מדברי הנביא ישעיהו שם. קיראו נא את ישעיהו מט', ובל תצוטט הפיסקה הזאת במקוטע ותוך הטעיה -
 

HailMary

New member
הוספתי אפילוג למאמר:

אפילוג: אנו נושעים בודאי ישועות רבות בחיינו, מהכבלים מקפדי-הטוהר של החטא והרשע, באמצעות החסד והחן הקסום שבטבע. ואם אנו פתוחים לחסד ולאהבה, אזי יהיו בנו גם מעשים. הכיצד? באמצעות אקט ההודייה על כל זה. המעשים הטובים והבונים, ואקט החשיבה הפורה עצמו, הם מעשה הודייה (הפילוסוף היידגר: Denken ist Danken – לחשוב זה להודות). ראו המאמר גם כאן http://www.literatura.co.il/website/index.asp?id=28334
 

HailMary

New member
לליאון - מדובר בעניין אחר לחלוטין. ראה מאמרי

אני נוצרי, וכאן מועלה עניין חשוב: סילוף דברי הנביא ישעיהו תוך הטפה לעוולות וחירחור מלחמות.
 

HailMary

New member
"ישראל" - ניתן להבין גם כמקבלי בשורתו של ישוע

וכ"עם אלוהים" במובן הרחב. "אור לגויים" ניתן להבין שיבוא עם הכרת יהודים בישוע.
 

HailMary

New member
ליון היקר: "היהדות - אחותנו הבכירה". האפיפיור

יוחנן פאולוס ה-II. אני יכול להבין כאן תחושות הסתייגות ספונטניות מכך, ומבחינת הנצרות - שמבקרת את היהדות בנקודות הקריטיות ביותר - ומבחינת החתירה לאמת, זה מוצדק למדי. עם זאת - בניגוד לשוני בין האיסלאם לנצרות - קיימות גם נקודות זיקה בין יהדות לנצרות. כמובן שאין הכוונה לכל אותם רגולציות רבות פורמליסטיות ומאובנות למדי של "עבודת ה'" שהתפתחו ביהדות הרבנית ובתורה שבעל פה. אבל כבר נביאי ישראל ביקרו זאת, למשל "מה בצע לה' בעולות וזבחים", החשוב זה "לגול את עורלת הלב", ובספר דברים נאמר כי "התורה לא בשמים היא ולא מעבר לים, אלא חקוקה בלב" (כך יתרחש בזמן שיבת "ישראל"). השליח פאול מבליט את ההבדל: "התורה באה דרך משה, והאמת והחסד באו לעולם דרך ישוע", ומוסיף כי חוקי התורה מגבירים גם את החטא, ואני רוצה לעשות את הטוב, אך בבשרי פועל חוק אחר, ולכן זקוקים לחסד שישחרר אותנו מעול התורה. ההבדל הבסיסי - שיש בבשורה הופעת החסד ושיחרור מהחטא הקדמון. אבל קיימת זיקה גם ליהדות דרך התנ"ך. ובנוסף, הקהילות של דוברי העיברית כאן, לא יכולים לחלוטין להיות מנותקים מעניין ראש השנה, יום כיפור, שבועות וסוכות, מדובר בהבנה, שאיבת ידע מהתגלויות קודמות של האל בהיסטוריה, בניפרד משאלת האמת האולטימטיבית מילתו האחרונה והשלמה של האל שהתגלמה בבשורה. דומני שבועידת הותיקן השנייה - עמדת הכנסיה היתה שגם היהדות מסמנת אפשרות כלשהי לגאולה. גם אם אנו אוחזים באמת, ומקבלים את חסד ישוע, אין להיות לחלוטין חסרי עניין או כבוד מסויים או זיקה כלשהי (בבחינת מקור נוסף אפשרי לרוח הקודש) גם ביהדות סביבנו ומנהגיה. ועדיין ניתן, מבחינת תחושותינו, לחוש אי עניין או אף תנגודת לדברים רבים שם.
 

HailMary

New member
איך לשכנע בכמה מילים :) . כתוב הערה בשולי

מאמר של מישהו באינטרנט: מר יעקבי (הקשיש) - הוולד מחדש בישוע המשיח. לא מאוחר לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב, להיות לפתע צעיר, ואחרי מותך - להיות צעיר לנצח במלכות שמים כשאחרים ירקבו ויצחינו. אפשר גם לחתום בניק: שלומית בת-אדם.
 

lion 7

New member
אתה צודק כאן , אולם

חוששני שהדיונים כאן יכלשו להשוואות בין דתות שדבר לא מקובל בתקנון שנקבע כאן ומהכרות העבר בנושא זה במקומות אחרים בתפוז , זה רק יגביר שנאה בין המתדיינים
 

1ysrat

New member
יש קראיה מאיפיפור להתיחס לדתות אחרות בארץ

כי אנחנו חיים פה והוא ראה כזכות שאנחנו ניצאים במקור של הנוצרות הבעיה היא שהם עסוקים בצום ולא בזה לראות את החטאים שלהם כדי שהשתדלו שזה לא יקרה להם שוב אם היו ראים חטאים אז כולנו הינו יכולים בעולם של שלום ואהבה
 
אכן כן ../images/Emo45.gif איש באמונתו יחיה - ולנו רק נותר

להעלות תפילה לאלוהים שיענה לתפילותיהם של המתפללים ביום זה.
 
אם שאלת על יהודים אז...

מכיון שאני יהודי שומר מצוות אומר לך שיהודים מבקשים סליחות לכל אורך השנה. אלא שבורא העולם נתן לעם ישראל יום בו מתבצעת כפרה על החטאים(ובעיקר טיהור המקדש מחטאי ישראל) ובימים שלפני יום הכיפורים וכמובן ביום הכיפורים עצמו אנו מחזקים עצמנו כפליים בניקוי העצמי שהשגרה שוחקתו.
 

1ysrat

New member
אז למה יש הנשאה זאות?

אם אדם מבק סילחה באמת אז למה אחרי דקות ספורות חטא חדש.? הגורמת לשנאה במקום פה במקום הזה היה צריך שלום אהבה! אלוהים רוצה שלום ואהבה אז למה כל המלחמה נגד אמין בישוע? אם זה נוצרי ואם יהודי ממשיחי לא פעם לא פעמים יהודי ממשיחי ניפגע עקס אמונתו זה דיוק לעשות ההפך מרצון האב
 
למעלה