שאלת שאלה מצוינת
לאחר סיום יום הכיפורים העמוס בתפילות ווידויים ותעניות. מגיעה התפילה הראשונה ומה אנו אומרים בה? "והוא רחום יכפר עוון". על פי תורת הקבלה, האדם הגיע לעולם זה על מנת לעמול קשה במלחמה נגד יצרו הרע ולהתקדם ככל יכולתו. אולם היצר הרע של האדם לא נח לרגע והאדם אכן חוטא פעמים רבות, אולם ככל שהוא מתקדם בחייו - חטאיו הם דקים יותר. אם בתחילה פלוני נאבק ביצר הכעס שלו שגרם לו לאלימות פיזית. לאחר התעלותו כאשר האלימות הפיזית כבר לא תהיה אופציה. הוא יצטרך להתמודד עם אלימות מילולית לאחר מכן הוא יתקדם למקום בו גם רכילות צדדית תחשב לו לחטא. אולם אדם זה מתקדם בדרגתו. וכמובן לכל אדם יש את הבחירה אם להתקדם או לסגת - כללו של דבר מדובר במלחמה אין סופית כאשר ככל שהאדם מתקדם הוא מצליח לנצח יותר ויותר את יצרו הרע, אולם תמיד ישנם גם נפילות "שבע יפול צדיק וקם". ביחס לסבל היהודים המשיחיים - אינני מצדיק זאת ואכן ישנם כאלה החוטאים, אולם האמיני לי שאפשר להבינם, היהודים סבלו הרבה יותר מן הנוצרים במיתות משונות ויסורי גוף חזקים. ואפשר להבין מדוע הם טעונים כנגד הנצרות.
לאחר סיום יום הכיפורים העמוס בתפילות ווידויים ותעניות. מגיעה התפילה הראשונה ומה אנו אומרים בה? "והוא רחום יכפר עוון". על פי תורת הקבלה, האדם הגיע לעולם זה על מנת לעמול קשה במלחמה נגד יצרו הרע ולהתקדם ככל יכולתו. אולם היצר הרע של האדם לא נח לרגע והאדם אכן חוטא פעמים רבות, אולם ככל שהוא מתקדם בחייו - חטאיו הם דקים יותר. אם בתחילה פלוני נאבק ביצר הכעס שלו שגרם לו לאלימות פיזית. לאחר התעלותו כאשר האלימות הפיזית כבר לא תהיה אופציה. הוא יצטרך להתמודד עם אלימות מילולית לאחר מכן הוא יתקדם למקום בו גם רכילות צדדית תחשב לו לחטא. אולם אדם זה מתקדם בדרגתו. וכמובן לכל אדם יש את הבחירה אם להתקדם או לסגת - כללו של דבר מדובר במלחמה אין סופית כאשר ככל שהאדם מתקדם הוא מצליח לנצח יותר ויותר את יצרו הרע, אולם תמיד ישנם גם נפילות "שבע יפול צדיק וקם". ביחס לסבל היהודים המשיחיים - אינני מצדיק זאת ואכן ישנם כאלה החוטאים, אולם האמיני לי שאפשר להבינם, היהודים סבלו הרבה יותר מן הנוצרים במיתות משונות ויסורי גוף חזקים. ואפשר להבין מדוע הם טעונים כנגד הנצרות.