צחקו עליכם בשער, הזכירו עקרבים...

צחקו עליכם בשער, הזכירו עקרבים...

לא נורא, בטוח שרדתם. מאד שמחתי לקרוא שיש פורום זוחלים, קצת יחסי ציבור טובים ליצורים שברובם מועילים ומהווים את בטורפים להרבה מזיקים ומציקים.. מה שהצטערתי, שזה בפורום של חובבי זוחלים, נראה שהרוב חובבים רק את עצמם ואוהבים לראות את חביביהם בכלוב או אקוריום: מגדלים חיות בר בתנאי שבי, מנתקים אותם מסביבתם הטיבעית ומיכולת להתרבות עם בני מינם ולחיות בטבע, ויש פה בטח רבים שקונים זוחלים מחו"ל, ובכך מעודדים עוד תעשיית ציד וניצול של בע"ח ע"י בני אדם, שלא לדבר על דילדול האוכלוסיות הטיבעיות של החבר'ה בארצות מוצאם. לא נראה לי שמי שאוהב חיות באמת יכול לסבול שהן בכלוב,או בכלל להכנס לחנות חיות, ושהוא קונה אותן בכסף וכך מעודד את תפיסתן או גידולן בתנאי שבי של עוד חיות. מילא חתולים וכלבים, אותם בייתנו ברוב אגואיסטיות לפני אלפי שנים וניתקנו אותם מהטבע, ומאז מתרבים המסכנים בפחי הזבל וחיים חיי צפיפות, אומללות, רעב, חולי ותאונות עם כלי רכב, ללא בעלים, ...אבל זוחלים?
 
אז ככה לדעתי..

תיראה הרבה פעמים אני חושב שזה קצת היתעללות.. אבל אם גם מרוויחים מיזה.. מזון בקלות, מים.. מסתור.. אומנם זה לא חופש.. אבל אין דרך אחרת להכיר אותם טוב יותר.. בקשר לכלבים וחתולים, זה ממש שטות.. כלבים וחתולים רק מרוויחים מהשבי.. לא ממש בטוח בקשר לחתולים.. אבל כלבים כן.. יש לי שתי כלבים..
 

naja

New member
אני חושב שבורות היא המילה המתאימה..

אם היית מתעניינת או שואלת היית מגלה שיש חוקים מאוד מחמירים בארץ ובחו"ל לגבי סחר בזוחלים. מותר כיום לסחור(ליבא ליצא למכור ולגדל) זוחלים ילידיי שבי בלבד. אז נכון שתכף תיקפצי ותאמרי שאת ההורים שלהם לכדו בטבע... אז דבר ראשון גם זה כבר לא נכון. מרבית הזוחלים הניסחרים כיום הם בני מספר דורות בשבי. דבר שני על שימור מינים שמעת? הבעיה העיקרית היום של חיות הבר אינה הציד למטרות סחר אלא הרס בתי הגידול שלהם. וזה גורם לכך שלמעשנו(ההתעללות הנוראה הזו שנקראת גידול זוחלים )יש ערך חשוב מאוד בשימור המינים. כיום בעזרת המידע שהצטבר, כל ילד יכול להרבות את הנחשים שלו ולדאוג לכך שיהיו נחשים ילידיי שבי למכירה ולא יהיה צורך ליבא וכולי. לידיעתך כיום יש מספר מיני זוחלים שנכחדו מהטבע אך משגשגים בשבי רוצה דוגמא? בואה קונסטריקטור הוג איילנד-נכחדה מבית הגידול שלה עקב צימצום שיטחי המחיה, צייד ע"י כלבים וחתולים שהתפראו והרג ע"י בני אדם. אבל...בזכותנו הבואה הזו קיימת וניתן לראותה בתצוגות ואוספים. בקיצור לתחביב שלנו יש צדדים מועילים וחשובים שאינם נובעים ממניעים אגואיסטים. לסיום- להיות יפה נפש זה פופוליסטי ונראה טוב אבל הפעם קצת פישלת.
 
אהההה....הבנתי....

כל מי שמגדל פה זוחל מתעניין דבר ראשון האם הוא בסכנת הכחדה,ורק אז מחילט לגדל אותו. ואם בהמשך הרט"ג של אותה ארץ בה נכחד הזוחל, מבקשת חזרה קצת זוחלים כאלה לצורכי שיקום, הוא מיד מתנדב להחזיר אותו חזרה למען הדורות הבאים. אני מאד אוהבת חיות ומתעניינת בהם, אבל את השיקום של אוכלוסיותיהם בטבע או בשבי, אני משאירה למומחים ולרשויות הממונות, אם אני רוצה לעזור, אני מתנדבת ברת"ג, גרינפיס ועוד. לא רוכשת לי או מכליאה או מרבה בע"ח בסכנה או שלא בסכנת הכחדה. איך מי שאוהב בע"ח יכול בכלל לסבול את הרעיון של לגדל אותן בשבי לשעשועיו? מזכיר לי "חובבי חיות" שמגדלים תוכי בכלוב.
 

naja

New member
לא יודע לגבי כל אחד פה אבל....

והאמת היא שזה לא ממש חשוב. כל עוד תהיה דרישה לזוחלים האלה(בין היתר כחיות מחמד) זה יבטיח את המשך המין והשימור שלו. לגבי החזרתם לטבע-את לא מתארת לעצמך כמה אנשים בארץ ובעולם היו מוכנים לתרום מזמנם וכספם כדי להשיב זוחלים שונים לטבע. לצערי הזוחלים לא היו וכנראה גם לא יהיו בראש סדר העדיפויות של רשויות שמירת טבע בארץ ובעולם ולכן מבצעי שימור והשבה לטבע היו וישארו ברובם בגדר חלום או בגדר מאמצים אישיים של אנשים פרטיים. אם עדיין לא הצלחת להבין את החשיבות של של גידול זוחלים בשבי, אפילו אצל אספנים זעירים אז אני משתתף בצערך. בכל מקרה אם הנושא מציק לך תיכנסי לקבוצות דיון בחו"ל שעוסקות בנושא(תנסי בארה"ב שם הנושא מאוד מפותח)ותעלי את הנושא ואולי תצליחי לצאת מהקיבעון של "גידול זוחל בשבי=התעללות"
 

barakroni

New member
מה לעשות יש גם יפי-נפש

שלום זרבובית 29 אוי ואבוי עם יש עוד 28 כמוך.אני בטוח שלך אין חיות בבית הפסד עצום נא לא להטיף מוסר לאנשים שאוהבים חיות ומוציאים כספים להאכיל אותם ולטפח אותם ונהנים מאוד בגידול וגם בעסקים אז לכי תצילי לוויתנים בסכנת הכחדה בהצלחה ידיד נאמן לחיות בלבד.
 
שלום זרבובית

קודם כל אני רוצה להגיד שזו הייתה סדרה מאוד נחמדה. עכשיו לנושא אני לא קורא לעצמי אוהב חיות ולכל אחד יש את הזכות להגדיר את קו המחשבה שלו באיזו צורה שיבחר. אני מגדל חיות מתוך עניין אהבה זה עניין אחר. אני מסכים עם התשובות שקיבלת ורציתי רק להוסיף אמנת CITES שאחראית על פיקוח הסחר בבעלי חיים בעולם הכניסה סעיף שאני לא יודע לגבי כל סוגי בעלי החיים ובכל המקרים אבל אני מניח שהוא תקף לעוד שאומר שתנינים שחיים בחוות שמאושרות על ידי האמנה שייכים בחלקם לאירגון ולכן במקרה ומתעורר הצורך הם רשאים לקחת מספר תנינים שסוכם מראש על מנת להשיב לטבע. וזה טוב כי במקום לצוד עשרות אלפים בשנה אפשר להרבות אותם בכמויות ענקיות ובמקרה הצורך לספק לטבע בעלי חיים בריאים ובכל כמות נדרשת. כמו שנאמר הבעיה העיקרית של חיות בעולם זה לא המסחר החוקי והלא חוקי זה רק מצטלם טוב ונשמע הרבה יותר גרוע מעץ שנופל. למרות שבג'ונגלים כל עץ מספק סביבת חיים לאלפי יצורים. אין לידי את המאמר לכן מה שאני אגיד עכשיו זה לא ציטוט אבל יש ברשותי מאמר שמתייחס לסחר בזוחלים באינדונזיה שאומר שהמכסה המותרת שלהם על ידי אמנת CITES היא כ55 אלף בעלי חיים ומוצרים מבעלי חיים שזה בעיקר אומר עורות. מתוך המספר הזה רק כ5 אלפים הם בעלי חיים חיים ולא עורות אז תדעי שרוב בעלי החיים בעולם לא מגיעים לשוק חיות המחמד ורובם נשחטים עוד במזרח הרבה לפני שלנו יש אפשרות לגדל אותם. טוב אני יודע שמה שכתבתי לא הכי מסודר אני פשוט מת מרעב והפיצה עם הטונה מהדולפינים מתקררת (סליחה הייתי חייב). אני מציע לך ללמוד קצת על הנושא של המסחר והאמנה הזאת שגם ישראל חתומה עליה. נראה שעשו לך שטיפת מוח קלה וישר רצת להצטרף למערכה כנגד הממסד ומגדלי הזוחלים דרך אגב גם דגים עדיין נתפסים בטבע לשוק דגי הנוי.
 
למעלה