שורש וענף
בס"ד
נושא חשוב אתה מעלה בפורום שלנו. היות הפרטים מרובים
אנסה לתמצת הדברים באופן שיהיה בע"ה ברור לכולנו.
(א) עפ"י הקבלה "ישראל" כך נקראת הנשמה הכללית כפי שמלובשת
בגוף הכללי (אומות העולם). נשמה נקראת "ישראל" כי כל עניין הנשמה הוא
לרצות אלוקות ולהשתוקק אליה.
בכדי לברר נכון את העולם מגשמיות לאלוקות צריך לאחד ב' קצוות מנוגדים
בעולם לכדי קו אחד אמצעי. בנידון דידן, חכמת הקבלה מתייחסת לב' קצוות הללו
כ"קו ימין וקו שמאל". "ימין" עניינו "מסורת" היינו שימור תכונות אלוקיות
אשר כבר נגלות לעיני כל, ו"שמאל" עניינו "חידוש" היינו הוספה של רצונות חדשים
שהם לכאורה, אינם מכוונים כדבעי לאלקות, לכן, לשם כך, בא הקו האמצעי שמהותו
היא הבירור של ב' הקצוות לרצון אחד המכוון לאלקות תוך בירור "קו שמאל" ופיכתו
לכלי שמתגדל כבוד הבורא בעולמות, היינו בכל תפיסת המציאות עד ש"אין עוד מלבדו".
ו"קו שמאל" זה ניתן לבררו לאלקות בתנאי ש"קו ימין" ידו בעליונה, היינו, שהעיקר הוא
השגת האלוקות - קניית הרצון להשפיע!
כעת יקל מאוד לבאר זאת כך, שישראל הוא סוד "הקו האמצעי" אשר מברר את הנ"ל
בעולם בכלל, על-כן, מחוייב שישראל יתחלק באופן פרטי לג' קוין. כל עוד שלא נתברר עד הסוף החיבור
של ב' הקצוות, אזי זה נקרא "גלות רוחנית" ובמקום זה יש "קליפות" שעניינן שכל עוד לא נתבררו
הקוים, יש גם "קליפת ערב רב" היא קליפת קו אמצעי, ר"ל. ורק ע"י המאור שבתורה יחזירנו למוטב
כלומר, דרך פנימיות התורה הנקראת "המאור שבתורה" השם יזכנו לראות את העיקר מן הטפל ולהשתלם
בבירור הכלים שיהיו מרכבה לאלקות, במהרה בימינו אמן כן יהי ראצון.
(ב) ענף ושורש - המציאות של דתיים, חרדים וחילוניים היא בסה"כ "ענפים" כלומר, רמת תוצאות בלבד!
לכן, חילוניים אינם ערב רב כפשוטו או דתיים כאלה ואחרים, אלא הכוונה היא לרצונות הלא מבוררים
שבנו בהבנת הרצון האלוקי, לכן מצטיירת מציאות של תוצאות שכזאת, ואשר רק ע"י פנימיות התורה
וחכמת הקבלה ברוב עם נזכה לביאת משיח צדקנו, שהוא השיא בהצלחת עבודת הבירורים הפרטית והכללית כאחד,
בעזרת השם תיכף ומיד ממש!