צילום מס' 70: אביתר רייטר

מצב
הנושא נעול.
חמישיית מערכי IC3

וואו....
ראיתם את זה? ברכבת שבתמונה יש לא פחות מ5 מערכים= 15 קרונועים! אף פעם לא ראיתי דבר כזה
חמישיית מערכי IC3
כמו שכבר כתבתי כאן מספר פעמים בעבר (וגם בחלק המתאים באתר 'חדשות הרכבת'), הגבול הטכני להפעלת מערכי IC3 ישראליים כיחידה אחת הוא חמישה מערכים (אם כי אני חושב שבסדרות האחרונות ביטלו גם את ההגבלה הזו). אמנם זה לא מראה מאוד נפוץ, אבל אני יכול להבטיח לכם שבמרבית לוחות הזמנים האחרונים היתה לפחות רכבת אחת מדי שבוע (ובד"כ יותר) שהורכבה מחמישיית מערכים, ומדובר ברכבות ציבוריות שניתן לנסוע בהן. (( תיקון ניסוחי קטן - מכיוון שבכל מערך ישנם שלושה קרונות אבל רק בשניים מהם יש מנועים, אולי זה לא נכון לומר '15 קרונועים' אלא '15 יחידות/קרונות'. מצד שני, יחידות ה-IC3 אינן קרונות נפרדים אלא מתחלקות בחוגונים מונעים משותפים, כך שקשה לחתוך בעניין זה ))
 

david80

Member
חן, יש לי 'רעיון'.

חמישיית מערכי IC3
כמו שכבר כתבתי כאן מספר פעמים בעבר (וגם בחלק המתאים באתר 'חדשות הרכבת'), הגבול הטכני להפעלת מערכי IC3 ישראליים כיחידה אחת הוא חמישה מערכים (אם כי אני חושב שבסדרות האחרונות ביטלו גם את ההגבלה הזו). אמנם זה לא מראה מאוד נפוץ, אבל אני יכול להבטיח לכם שבמרבית לוחות הזמנים האחרונים היתה לפחות רכבת אחת מדי שבוע (ובד"כ יותר) שהורכבה מחמישיית מערכים, ומדובר ברכבות ציבוריות שניתן לנסוע בהן. (( תיקון ניסוחי קטן - מכיוון שבכל מערך ישנם שלושה קרונות אבל רק בשניים מהם יש מנועים, אולי זה לא נכון לומר '15 קרונועים' אלא '15 יחידות/קרונות'. מצד שני, יחידות ה-IC3 אינן קרונות נפרדים אלא מתחלקות בחוגונים מונעים משותפים, כך שקשה לחתוך בעניין זה ))
חן, יש לי 'רעיון'.
בוא נתייחס מעתה לכל מערך IC3 כקרון אחת בעל 2 מפרקיים (כמו אוטובוס מפרקי) וזאת לנוכח העובדה של'קרונות' יש חוגונים משותפים, כמו כן, ל'קרון' האמצעי אין דלתות...
 
מערכים וקרונות

חן, יש לי 'רעיון'.
בוא נתייחס מעתה לכל מערך IC3 כקרון אחת בעל 2 מפרקיים (כמו אוטובוס מפרקי) וזאת לנוכח העובדה של'קרונות' יש חוגונים משותפים, כמו כן, ל'קרון' האמצעי אין דלתות...
מערכים וקרונות
אני לא מאמין שזו הי הגישה הנכונה לסוגיה. ראשית, מדובר בשלדות ובמרכבים נפרדים לגמרי, שבניגוד לאוטובוסים מפרקיים, מזוהים כל אחד על-ידי מספר נפרד וגם אפשר ממש להפריד אותם ולחבר בהרכב שונה (כמו שכבר נעשה בארץ, בעת הצורך). כמו-כן, ניתן, תיאורטית, להרכיב מערך ארוך יותר, של ארבע יחידות (כמו ה-IR4) או יותר - האם גם אז תהיה הרכבת באורך 100-פלוס מטר 'קרון'? ומה לגבי ה-TGV ואחותה הקרובה, ה-Eurostar? גם החוגונים של הקרונות שלהם משותפים (מפרקיים) - האם מערך כזה של יותר מ-200 מטר גם הוא צריך להחשב קרון? מכיוון שגם בפיתוח שפה רצוי להמנע ממקרים דו-משמעיים או לא מוחלטים ('באיזה אורך הופך הקרון להיות מערך בן מספר יחידות?'), אני חושב שההגדרות הנוכחיות (רכבת המורכבת ממערכים המורכבים מקרונות או מיחידות) ממלאות את הצרכים בצורה מספקת. כמו שאומרי פ -אל תתקן מה שלא מקולקל.
 

ארזS

New member
וזה מכוון כמובן לתמונה 79

כאחד שידוע גם כחובב מטוסים ...
נהניתי מאוד... המטוס משמש להצנחה בבונים.
וזה מכוון כמובן לתמונה 79
אביתר היקר ! שים לב ! אם היית עושה את השירשור כפי שהצעתי לך מספר פעמים אז התגובה שלי היתה נכנסת במקום מייד אחרי התמונה. אבל מכיוון ששירשרת כל תמונה לתגובה הקודמת לה זה הפך לאלכסוני פנימה ולכן התגובה הנ"ל שלי עפה למטה... לא כל כך חשוב אולי, אבל קצת מפריע לדעתי. (זאת דעתי ואפשר לחלוק עליה...).
 
צודק ידידי היקר. פשוט

וזה מכוון כמובן לתמונה 79
אביתר היקר ! שים לב ! אם היית עושה את השירשור כפי שהצעתי לך מספר פעמים אז התגובה שלי היתה נכנסת במקום מייד אחרי התמונה. אבל מכיוון ששירשרת כל תמונה לתגובה הקודמת לה זה הפך לאלכסוני פנימה ולכן התגובה הנ"ל שלי עפה למטה... לא כל כך חשוב אולי, אבל קצת מפריע לדעתי. (זאת דעתי ואפשר לחלוק עליה...).
צודק ידידי היקר. פשוט
אמא שלי שברה רגל והראש שלי לא כל כך במקום. אז אני מצטער. אשתדל לשרשר נכון להבא. תודה.
 

ארזS

New member
אז דבר ראשון

צודק ידידי היקר. פשוט
אמא שלי שברה רגל והראש שלי לא כל כך במקום. אז אני מצטער. אשתדל לשרשר נכון להבא. תודה.
אז דבר ראשון
רפואה שלימה ומלאה לאמך היקרה. ודבר שני, כפי שכתבתי זה לא כל כך נורא, רק קצת מפריע, ולא קרה כלום ! כל טוב ורק בריאות.
 
אני מודה לך איש יקר ../images/Emo70.gif

אז דבר ראשון
רפואה שלימה ומלאה לאמך היקרה. ודבר שני, כפי שכתבתי זה לא כל כך נורא, רק קצת מפריע, ולא קרה כלום ! כל טוב ורק בריאות.
אני מודה לך איש יקר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה