זה לא דומה
ברשת מסילתית כל רכבת תלויה בחלקים אחרים של המערכת. לנהג אין עצמאות ואין הרבה אפשרות להאיץ מעבר למה שהמערכת מאפשרת. במת"צ כמו זה שבפתח תקווה, שאינו חלק מרשת דמוית-רכבת (BRT או רק"ל), יש לנהגי האוטובוס פחות "מחויבות" למערכת ומספיק נהג עבריין אחד (לצערי לא חסרים נהגי אוטובוס שלא מקפידים על מהירות חוקית או מתאימה לתנאי הדרך, למרות הטכוגרף) כדי לגרום לתאונה קטלנית. זה לא אומר שבמערכות דמויות-רק"ל אין תאונות, אפילו קטלניות, אבל הן נדירות יותר בגלל התלות של חלקי המערכת זה בזה.
זה לא דומהגם נהג אוטובוס קל לתפוס... בשביל מה יש טכוגרף?
גם מצלמות מהירות הן לא פתרון מסובך מדי...
ולהיות מודע למגבלות ולציית לתמרורים זה כנראה לא חלק מההכשרה של נהגי אוטובוס...
ברשת מסילתית כל רכבת תלויה בחלקים אחרים של המערכת. לנהג אין עצמאות ואין הרבה אפשרות להאיץ מעבר למה שהמערכת מאפשרת. במת"צ כמו זה שבפתח תקווה, שאינו חלק מרשת דמוית-רכבת (BRT או רק"ל), יש לנהגי האוטובוס פחות "מחויבות" למערכת ומספיק נהג עבריין אחד (לצערי לא חסרים נהגי אוטובוס שלא מקפידים על מהירות חוקית או מתאימה לתנאי הדרך, למרות הטכוגרף) כדי לגרום לתאונה קטלנית. זה לא אומר שבמערכות דמויות-רק"ל אין תאונות, אפילו קטלניות, אבל הן נדירות יותר בגלל התלות של חלקי המערכת זה בזה.