צלחות. חרוטות וצרובות.......

צלחות. חרוטות וצרובות.......

לאיש שלי הייתה "דודה" לצלחות..... והצלחת הראשונה שהגיש לי לצריבה הייתה מעץ אלון. נו, לא משו לצריבה. לא משו לצביעה. אבל, קטן עלי. הצלחת עומדת לייבוש עם אמייל קר.
 
הצלחת השניה, קטנה יותר........

מאגוז אפריקאי......הגוונים נחמדים, הצריבה לא עשתה משו לצלחת ולחליפין... והחלטתי לצבוע אותה ב- 5 גווני צהוב. "הוא" אמר שגנבתי לו את העץ...... אז היא נשלחה לציפוי באמייל קר....... החומר, העץ, גם לא נחמד לצורב. לצבעים - חגיגה.
 

yulevi

New member
מסכים עם אישך במקרה זה../images/Emo9.gif

באמת גנבת לו את העץ,אבל מה לעשות גם התוצאה לאחר הגניבה
יפה
 

artagel

New member
הצלחות

לא ניגנבו הן השלימו את הטעמים בארוחה .המשיכי בארוחות כאלה כן ירבו.
 
עוד צלחת מאותה חתיכת עץ..........

הפעם לא "גנבתי", ת'עץ.......והאדרתי אותו אפילו, עם דמות נפלאה מהטרילוגיה הנפלאה עוד יותר, שר הטבעות. הצלחת תשוב למחרטה לחיפוי והברקה.. נ.ב. נכון ש"הוא" צריך לעשות עוד צלחות?
 

yulevi

New member
איצקו../images/Emo8.gif

יש לך כבר עם מה לחרוט צלחות קטנות,ומחכים לראות את עבודות סיום הסדנא
 

arsar

New member
האם את יודעת איך להעתיק פורטרטים לעץ?

כאשר ביצעתי את הפרויקט "בזכותם" היתה לי בעיה איך להעביר את הציור אל הלוח. מצאתי פתרון נהדר. אם את זקוקה לעזרה זו - צעקי "הושיע"!!!
 

yulevi

New member
אריה יש מקום

לטיפים, וכדאי שתשתף את כולנו גם ללא צעקות הושיע
 

arsar

New member
אבל - איני שומר טריקים וטיפים בסוד

כיוון שלמיטב ידיעתי אני או שמצאתי את הטיפ הזה בעצמי ולעצמי אך כמובן ייתכן שמישהו אחר כבר גילה זאת לפני - בכל זאת הרי הטיפ לפניכם. המיוחד בזה שהוא מתאים ל"ציור" בעיקר על לוח עץ. אתאר את מהלך העבודה שלי. העברת דיוקן שציירתי אל לוח דיקט: 1. את הציור מעבירים לנייר 80 גרם רגיל (חשוב!!!) 2. מכינים לוח בגודל המתאים. 3. ליטוש קל. 4. בסמרטוט לח מעט מנקים את הלוח מאבק ושיירים. 5. מכינים דבק לבן (רגיל) כשמדללים אותו במעט מיים. 6. מורחים היטב את פני הלוח בדבק המדולל מספר פעמים. 7. מניחים את הנייר המצוייר על הלוח מכוסה הדבק כשפני הנייר, הציור, אל הלוח!!! 8. דואגים להנחה טובה ומסלקים כל בועת אוויר. 9. מניחים על הנייר המודבק נייר לבן או ניילון שיכסה את כל השטח 10. מניחים לוח שיכסה את כל השטח + 11. שמים משקלות (למשל - דלי מיים) 12. לאחר שהתייבש לחלוטין - 13. מניחים את הלוח על השולחן כשהנייר המודבק למעלה 14. מלחלחים מעט שטח של כ 4X4 סמ - למדוד עם סרגל ישר... ((-: 15. מתחילים לשפשף קלות ומקלפים פיסות נייר עודף (זה תהליך שעושים כדי להדביק מדבקות ולהסיר את עודף הנייר) 16. זהירות - לא פגוע בציור עצמו. אין צורך לדקדק ולהוריד כל פיסת נייר אפשרית. 17. לאחר שהתייבש ופני השטח חזרו להיות "לבנים" כמעט במו הנייר מקודם - מורחים קלות בשמן ו-הופלה: 18. כבמטה קסמים הכל הפך שקוף!!! 19. מבצעים את העבודה שרצינו (צריבה, חיתוך). 20. במטלית לחה במקצת מגרדים את שאריות הצבע והנייר. 21. זהו זה. אז הינה! שיתפתי את כוווווווווווווווווווולם.
 
האמת........שמעולם לא ניסיתי דרך אחרת,

מעבר להעתקת קווי המתאר של הדוגמה. תמיד משתמשת במודל שמולי להשלמת התכנים של הפורטרטים, או כל דוגמה אחרת. למזלי ניחנתי במתת בורא עולם - ביכולת ציור. מאז דיוקנו של אהוד מנור לעיל, צרבתי עשרות דיוקנאות בגדלים ומגדלים שונים, עם ירידה לפרטים הכי נראים בצילום מולי. והתוצאות הניחו (מאוד) את דעת המזמינים. אני מכירה עוד שיטה, מניחים את המודל על גבי העץ במהופך ומורחים טינר בשפע. הטינר כפי הנראה גורם לפיגמנט הנמצא על הנייר להעברה מידית על העץ. ובכל זאת, אני מחפשת את האמן שבי, (וגם מוצאת לשמחתי הרבה...) להשלמת פרטים באופן עצמאי. תודה, בכל מקרה שחשבת עלי, ועל הרשימה הארוכה והמפורטת, שאולי תעזור ליתר החברים כאן.
 

zvika f

New member
שאלת תם

אם הבנתי נכון את ההסבר אזי בסופו של דבר העבודה(צריבה או חיתוך) נעשית דרך הניר המודבק. נכון? אז למה לא להדביק את הציור עם הפנים למעלה ולחסוך את כל הפעולות?
 

arsar

New member
שתי סיבות:

א. בשיטה זו אנחנו מסירים את רובו של הנייר וכך הופכים את הציור שקוף ככל האפשר. בצריבה - מונעים את התנגדות החום של הנייר ובחיתוך - החיתוך חותך רק את העץ. ב. וזו הסיבה החשובה - אם מדובר בפורטרט כך אנחנו שומרים על ימין כימין ושמאל כשמאל הפרצוף.
 

arsar

New member
תיקון טעות!!!

מה שהגיל עושה לבן-אדם! אם מדובר בהדפס עץ - הרי שהשיטה המתוארת נכונה. אם מדובר בפורטרט בצריבה - צביקה צודק! לא להפוך את התמונה בהדבקה.
 
למעלה