צמיגים לטייפון 125...

צמיגים לטייפון 125...

חשקתי בדגם המישלין בופר שהוא היחיד שאני מכיר שהוא צמיג כביש שמתאים למידות הטייפון (120/90-10) רק שאין אותו בארץ...וגם אי אפשר להביא אותו דרך הייבואן. האתר היחיד שמצאתי שמוכר את הצמיגים האלה במידות האלה הוא אתר בריטי שדרש 70 פאונד על משלוח(הצמיגים ביחד עולים משהו כמו 55 פאונד...). ולשאלות: מישהו מכיר צמיג כביש כביש במידות האלה שנמכר בארץ? או לחילופין מישהו יודע איפה אני יכול להזמין צמיגים כאלה מחו"ל(או מקבילה שלהם)?
 
יש למצלר....

ויש עוד איזו חברה סינית שאיני מיטיב לזכור את שמה אף פעם... תתקשר לסטארסייקל... אני זוכר שקניתי דרכם...
 
ושאלת המשך...שמן לטייפון 125...

על איזה שמן אתם ממליצים לטייפון?חצי סינטטי?סינטטי מלא? והאם יש הבדל בין החברות היחסית מוכרות (קסטרול או מוטול למשל) לבין חברות אחרות?
 
כרגיל....

אתה יודע מה לשאול... ואני לא יודע מה לענות.
שמן איכות ללא ספק נדרש לטייפון 125 !!! מהאיכותיים שיש... הבעיה היא באמת לדעת מהו באמת שמן איכותי מבלי להתייחס לשמועות וקבעונות. עד היום השתמשתי בסילקוליין בהצלחה רבה, ולפני כחודשיים עברתי לקנות valvoline ולבינתיים עושה רושם חיובי מאד.
 

aeroxman

New member
שאלה לי אליך

כל כמה זמן בד"כ ממלאים שמן בקטנוע 50 מקורר אוויר?
 
סינטטי מלא?חצי סינטטי?

רושם חיובי,מהו? אתה "מרגיש" תגובות אחרות בהחלפת שמן? ואיך יודעים שהשמן באמת איכותי ומתאים?זה משהו שאמור להבדק לאורך המון המון זמן שבינתיים נזק עלול להגרם לא? וגם משהו שאיזה מוסכניק אמר לי וזה נגע לKB50 אבל גם הטייפון דו"פ אז אולי זה נוגע לו גם... לKB היה אגזוז סתום שכל כמה חודשים היה צריך לעבור ניקוי(התקמצנתי לקנות אגזוז חדש...מה שבדיעבד היה טעות...)כששאלתי את המוסכניק למה האגזוז נסתם הוא שאל לאופי הנסיעות שלי עליו וכשאמרתי לו שהקטנוע משמש לנסיעות מאד קצרות(משהו כמו 10 ק"מ)הוא טען שהקטנוע לא מגיע לטמפ' עבודה אידאלית ולכן לא כל השמן נשרף והוא סותם את האגזוז... האם יש משהו בדבריו? ואם יש משהו בדבריו,איך מתאימים שמן לאופי הנסיעות?האם יש שמנים שנשרפים בטמפ' נמוכה/גבוהה יותר לדו"פ(אני יודע שלארבע פעימות יש...)? האם יש להחליף פלאג במצב של נסיעות קצרות מאד יחסית?
 
מכיר את המושג תחושת בטן ?

בגלל שאין מבחנים השוואתיים אמיתיים לא נותר לך אלא לפתח תחושת בטן. מרקם השמן, צבעו, דלילותו.סמיכותו, והכי חשוב מצב המנוע (ראש מנוע, אגזוז, שסתום עלים וכו'...) שנבדק במסגרת הטיפולים שאני עושה. אז אכן, כרגיל רבי, את הצודק... זו בדיקה שצריכה להיעשות לאורך זמן... לגבי עניין חצי סינטטי או מלא לטייפון 125... אז אם הקטנוע אינו משופר בכלל, הרי שחצי סינטטי מאיכות טובה מספק בהחלט. אם נכנסים לעניין שיפורים... אין להתפשר... אכן יש משהו בדבריו של המוסכניק (מיהו, אם אפשר לשאול ?) לא חשבתי מעולם על התאמת השמן לאופי הנסיעה (אולי בגלל שאני מתייחס לקטנועים שלי כאל קטנועים עם מצערת בינארית
) קטנועים שנוסעים "חלש" אכן יסבלו במוקדם או מאחור מאגזוז סתום... אפשר גם לשמוע על תופעת ה"עישון הפתאומי" שמגיעה כשיוצאים לכביש מהיר יחסית עם קטנוע שבילה תקופה ארוכה על סל"ד נמוך ובנסיעות קצרצות... תופעה מוכרת וידועה שאין מה להיבהל ממנה... פשוט להסיק את המסקנות לשימוש "נכון" יותר בקטנוע... אם זה אפשרי. אני משער שרק ניסיונך עם הזמן יניב את התאמת השמן המתאים לך, רבי.
 
../images/Emo45.gif הבנו...וקרוב לוודאי שלפחות

פעם ביום הוא יגיע לטורים גבוהים יותר...אני מבין שלזה אתה מתכוון,נכון? אבל...אם בכל זאת מנסים ללכת על הפתרון של התאמת שמן לאופי הנסיעה(סתם לשם הדיון לפחות...)האם יש שמנים שלפחות היצרן מצהיר עליהם כמגיבים אחרת לטמפ' עבודה שונות? וכשאני חושב על זה הלאה...באמת לא כל המנועים(לפחות לא ארבע פעימות...וזה ידע שיותר מגיע מעולם המכוניות...)עובדים על אותה טמפ' עבודה....איך מתמודדים עם העובדה הזו בנושא שמנים/דלק/אוויר (שכמה שאני זוכר מכמה שירשורים אחרים...טמפ' עבודה ומזג אוויר חיצוני עלולים מאד להשפיע על הביצועים...) ומעבר לזה,אין פתרון של פלאג חם/קר יותר מהמקור שיכול למנוע את הבעיה? והמוסכניק באמת עלום שם...איזה מוסך מדרכה באזור תעשיה סגולה בפ"ת...שהיום לאחר כמה מוסכים שעברתי..מסתבר שעשה עבודה לא רעה בכלל...והיה גם לא יקרן... ואפרופו מצערת בינארית....האם זה ניתן לכוון עם המצערת המקורית או שאני חייב לעשות החלפה כל שהיא? ו
קטן...אני חייב לציין שאני ממש ממש נהנה מהפורום הזה...
לX ולכומר על ההקמה...
 
אז ככה...

קודם כל לא התכוונתי רק לעניין להגיע לטורים גבוהים פעם ביום... אני מתכוון שאגזוז הקטנוע צריך להגיע לטמפרטורה גבוהה יחסית בכדי להפטר משאריות שמן ותערובת... כאן גם נזכיר שעניין אחוז שמן נכון עוזר... ובאותה נשימה נזכיר שרוב המיקסרים לא מדייקים בעבודתם... הכל מתקשר. אז נסיעה בטורים גבוהים תניב התחממות נכונה של כלל המערכת... לזה התכוונתי. כאן גם המקום לומר שבאומרי שאני מתייחס למצערת בינארית בקטנועים שלי הרי שאני מתכוון שאני רוכב או עם פול-גז, או עם מצערת סגורה. רק שני מצבים. לא בגלל שכך המצערת בנויה או מכוונת, אלא כי זהו אופי הרכיבה שלי. זוהי התייחסותי למצערת... עד שלא היה את מופתום, כך רכבתי. כשמופתום הגיע הוא לימד אותי לתת יותר כבוד למצערת.
שאלת התאמת השמן שלך מורכבת מדי עבורי ואני מודה שלא עשיתי מספיק שיעורי בית בעניין. אולי ברקאלה יוכל לשפוך אור על העניין, אני יודע שהוא חפר בנושא הרבה יותר ממני ועשה די הרבה שיעורי בית בתחום. אוכל לומר לך שזהו אחד מהנושאים שתוכל למצוא בו דעות לרוב לכאן או לכאן, וכמו עניין ההרצה, אתה מוזמן להטמיע במה שתבחר... אני מטמיע רק את ניסיוני האישי בעניין. בקיצור... לא יכול לעזור לך ולענות לך. אני בספק כמה פלאג יכול לעזור או לגרוע מהעניין... מערכת היחסית בכל הנוגע להשפעה על חום המנוע בכל הקשור להתאמת טמפטורת המנוע לפלאג וההפך היא הדית. כלומר צריך להתאים פלאג לטמפרטורה של המנוע, ומצד שני התקנת פלאג מסויים תשפיע על הטמפרטורה... שוב, ניסיון אישי יניב את התוצאה הטובה. כמובן שאם מדובר על מנוע מקורי, הרי שיש לבחור במה שהיצרן מצהיר.
 

טופי

New member
למה אתה מעליב?

למה להגיד ספה? ספה ישנה? ספה ישנה בצבעים דהוהים של סבתות דהויות?
 
המחקר שעשיתי הוא

לגבי שמנים ל- 4 פעיפות אך למיטב ידיעתי המצב בדו"פים הרבה יותר פשוט. לדעתי כמו בארבע פעימתיים כמובן שהכי טוב להשתמש בשמן 100% סינטטי מהדרגה הגבוהה ביותר, דהיינו למירוצים אבל ללא ספק גם שמן דו פעימתי יעודי לקטנועים יעשה את העבודה ב- 100%. הבעייה של שריפת פלאגים וסתימת אגזוז נובעת מתערובת לא נכונה שככל הנראה מקורה במערבל השמן שאינו מתפקד כמו שצריך וכדאי לבדוק אותו. תשובת המכונאי שהמנוע לא מתחמם מספיק לא נראית לי הגיונית.
 

זכיר

New member
זה לא כזה פשוט (מעשה שהיה)

שמתי שמן סינטטי מהדרגה הגבוהה ביותר (במחיר ולפי הקופסא, מיועד לדו"פ למירוצים). אחרי קרוב ל 2000KM שבק הסוסון. כמות הפיח שהייתה דבוקה לפלג חוזרת אלי בסיוטים. הורדתי בוכטה על שטיפת מנוע בעזרת ממיס וחזרתי כמו טטלה לשמן שהמליץ עליו המכונאי. לא היו בעיות לפני ואחרי השימוש בשמן (סינטטי מלא ולמירוצים) הלא מתאים. יש הבדל של שמיים וארץ בין שמן ל4 פעימות ולשמן של שתי פעימות. שמן לארבע פעימות לא צריך להישרף תו"כ פעולת המנוע. כנראה שיש עוד פרמטרים לשמן חוץ מהסינטטיות שלו שהייתי שמח להכיר. אני די מאמין בתיאוריית השמן שלא מתאים לטמפרטורות עבודה נמוכות יחסית - לכל שמן טמפרטורת בעירה וכנראה גם הצמיגות שלו בטמפרטורות שונות קשורה לעניין, אם שני מנועים עובדים בטמפרטורות שונות - אחד דו"ג עירוני מהשורה והשני דו"ג מירוצים מחורע - לכל אחד יתאים שמן אחר. טמפרטורת שריפה גבוהה מדי - ואין בעירה מלאה של השמן ופיח ומרעין בישין. טמפרטורה נמוכה מדי - השמן צמיגי מדי. צריך לבדוק את העניין לעומק, כי כמו שכתבו פה, השמן הוא המרכיב הכי חשוב בתחזוקה של המנוע.
 

Cody

New member
אם אוכל לתרום מנסיוני

אני נסעתי 6 שנים עם הטייפון 125 על שמן SCOOTER T2 של מוטול פול סינטטי, ללא בעיות (היה קצת יקר, 50 שח לליטר) מאז לפני חודשיים שעשיתי מנוע, אני משתמש ב SCOOTER POWER 2T 100% סינטטי - שהוא מממש יקר (80 שח לליטר...) ולא לוקח סיכונים, אני בטוח שאתה כבר יודע, הקטנוע הזה נוסע -על שמן-, אל תחכה למנורה שתידלק (יש לה חיים משלה) , מלא כל שבועיים 400 ML , ותישן בשקט. לך על הטוב ביותר! זה הפרט הכי חשוב באחזקה שלו...
 

Cody

New member
אגב

אם תוכל לשלוח מסר עם מחירי הצמיגים והמשלוח אולי נזמין יחד 2 זוגות ונתחלק בדמי המשלוח?
 
ווירתי על המישלין בגלל קשיים להשיג

אותם והלכתי ע"פ המלצות של השדון על הMETEZLER ME 7-TEEN שיש באופנועית בארץ... משהו כמו 250 ש"ח לצמיג...
 
למעלה