צמיגים לטייפון 125...

לא זול יחסית...

אני היום חשבתי כמה צמיגים לקטנוע זולים יחסית לER..שגם הוא לא היה יקר במיוחד בדרישות הצמיגים... ולעניין,בדקתי גם מחירים באינטרנט ואלו היו המחירים... ברור לך שזה צמיג כביש כן?
 

Cody

New member
את הצמיג הקדמי שלי

פירלי SL60 החלפתי לפני שנה ב180 שח כולל עבודה, אם אני לא טועה גם הוא כביש (אין לו ריבועים, אמנם יש תעלות גם לרוחב, אבל הן יוצרות מן מלבנים ארוכים)
 

Cody

New member
נסיעה יומיומית לעבודה וחזרה

ת"א-ר"ג, פלוס 2-3 נסיעות בשבוע להרצליה-הוד השרון. הוא זולל שמן, בעיקר עכשיו במהלך ההרצה... אני תמיד דואג שיהיה יותר ממספיק שמן אז אולי מעט פחות גם יספיק.
 
לא המון רבי... לא המון בכלל...

אני כידוע לך (או שלא) נוסע בכלל בלי המיקסר שמן על הסקיפר שלי. בוא נעשה חשבון : אני ממלא 6 ליטר כל תדלוק בסקיפר. בדיוק 6 ליטר. אני ממלא 3% שמן. כלומר, כל תדלוק 180cc של שמן ! אני ממלא פעם בשבוע דלק. מכאן החשבון שלך פשוט. ומסקנה אחת אתה יכול להסיק כבר... המיקסרים שאמורים לערבב כ-2% שמן, לא ממש מדייקים... כי אם אחזיר את המיקסר... אמלא פחות מ-2% שאני אמור... בכלל... בטייפון עם המשאבה הבעייתית, למי שלא איכפת הכאב ראש של עירבובייה עצמאית, העניין מומלץ...
 
רגע...למה אתה ממלא 3%

כשצריך רק 2%? ואם אני מבין אותך נכון בעצם הטיפון כרגע(הוא עם המיקסר וכרגע לפחות הוא יישאר ככה...)לא מקבל את ה2% שהוא צריך? ולעניין המיקסר...כרגע לפחות החלטתי ללכת על פתרון החלפת הרצועה על טיפול...אלא אם אני אראה שהיא תהיה מאד מאד יקרה...
 
צריך רק 2%... זה עניין יחסי...

ביחס למה צריך רק 2% ? הניסיון האישי שלי עם 3% מספק שילוב של שקט נפשי ותערובת שעושה טוב למנוע ותגובתו... מה שאני טוען שאתה אף פעם לא יודע כמה שמן מקבל המנוע שלך כשאתה משתמש במיקסר האוטומטי... אולי 2, אולי 3, אולי 5... אי אפשר ממש לדעת... כמובן שתוכל לחשב ממוצע... אבל לא תוכל לדעת בכל רגע נתון כמה שמן מגיע למנוע. החלפת רצועה כל טיפול היא כאמור בגדר חובה, יותר מהמלצה. היא לא יקרה כלל, ואם וריאטור פתוח כבר הרי שגם זו החלפה קלה ופשוטה במקרה של הטייפון (גם 50 וגם 125). יותר מהחלפת הרצועה יש לבדוק את גלגל השיניים שמתפעל אותה. הוא "יושב" על מיסב שרגיש ללכלוך ודורש גירוז ברמה הנכונה... תפיסתו של המיסב הזה תביא לקריעת הרצועה או תלישת השיניים שלה, והדרך משם לתפיסת המנוע עצמו היא קצרה מאד. המנגנון הזה אחד הגורמים לשמו הרע של הטייפון בכל הנוגע לאמינותו (בדגם ה-125 בו המנגנון הזה עמוד בעומסים די כבדים) ולכן יש לשים דגש על טיפול נאות בו. אני כבר מזכיר לך, רבי, שאני ממליץ להחליף רינגים כל 8K עד 10K בטייפון שלך... בוכנה ורינגים חדשים עולים 200 ש"ח בערך, ואת העבודה אפשר לעשות לבד... הקטנוע מתעורר לחיים ואורך חיי הצילינדר נשמר...
 

barakhalla

New member
תקן אותי אם אני טועה...

אך במצב מצערת יחסית סגור (שיוט) המנוע סובל מחוסר שימון וזה יתרון אדיר לתדלוק בתערובת...
 
קשה לי לומר....

אני לא מכיר מישהו שחישב כמה שמן נותן המיקסר בכל רגע נתון... וקשה לענות, גם בגלל שיש סוגים שונים של מיקסרים. דווקא ניסיון שלי עם מצערת פתוחה עד הסוף (ומד מהירות שנעלם מתצוגת הטייפון 125) לאורך זמן, הניבו תוצאות של חוסר שימון. מה שבטוח, שתדלוק PreMix בהחלט פותר צרות כאלו...
 

egavish

New member
מישהו יכול באמת להאיר את עיני...?

...בעניין השמן לקטנוע? אגדה אורבנית (אני לא מבין גדול אז אני לא יודע) מספרת שקטנועים זוללים שמן. קניתי לא מזמן גראנד דינק 150 בן 8 חודשים ובחודש שיש לי אותו אני בודק שמן כל כמה ימים כדי לדעת מתי להוסיף (לא לוקח סיכון). עד עכשיו הכול מצויין, ואני לא מבין יודע אם לאגדה זו יש רגליים. נסעתי איתו כבר כ-500 ק"מ והמדיד נראה בסדר. אגב- יש למישהו כאן גראנד דינק 150 כדי שאוכל לשאול אותו כמה שאלות? -=-=תודה-=-=
 
למעלה