צריך בבקשה עזרה באקסל

citizen x

New member
צריך בבקשה עזרה באקסל

ברשותי קובץ טקסט ובו 3 "שדות" עיקריים: 2 שדות מספריים המהווים נקודות התחלה וסיום של טווח, ושדה טקסט המתאים לטווח. (הטווחים לא חופפים). ברצוני להוריד מספר קבוע x מכל טווח (גם מההתחלה וגם מהסוף). הייתי יכול להתמודד עם זה, אבל הבעיה היא שהמספרים בטווחים "עטופים" בסימנים { ו -}. כשאני פותח את הקובץ באקסל, אני מצליח להפריד בין השדות אבל נשאר עם סימן הסוגריים ליד כל טווח. וכך יוצא שזה לא שדה עם ערך מספרי. אם למשל יש לי: {15} {22} בלהבלה {24} {36} בלהבלהבלה ונניח שאני רוצה להוריד 7 ולקבל: {8} {15} בלהבלה {17} {29} בלהבלהבלה כמובן שבסיום העבודה אני עדיין אצטרך את קובץ הטקסט באותו פורמט. תודה מראש על כל עזרה!
 

AO

New member
נוסחאות MID ו LEN וחיבור טקסט

צירפתי קובץ עם רעיון אפשרי לפתרון. אלון
 

citizen x

New member
מצויין! אבל צריך עוד קצת עזרה

כשאני שומר את התוצאה בתוך קובץ טקסט נוצרות 2 בעיות חדשות: 1. בחלק של הנתונים (ה"שדה" השלישי), כל משפט שיש בו סימני פיסוק נשמר בתוך מרכאות כפולות וזה ממש מיותר, לא צריך אותן. 2. בין כל "שדה" נוצר סימן רווח שהאקסל מכניס וגם זה לא טוב ומיותר. יש פתרון פלא גם לזה?
 
רעיון לפתרון,

1. היצוא צריך ליהיות לקובץ מסוג TEXT tab delimited הנסיון שלי מראה שהקובץ יוצא עם גרשיים בתחילת וסוף השדה השלישי וללא התיחסות לפסיקים. ייתכן והבעיה שלך נוצרת כי אתה מיצא לקובץ מסוג CVS שבו ההפרדה בין השדות הנה ע"י פסיקים ואז כדי למנוע מהקובץ המומר לפרק לשתי שדות כל פעם שמופיע פסיק במהלך הייצוא מצורפים גרשים וזאת כסימן מוסכם שטרם הגענו לסוף השדה אלה רק לפסיק שאינו קשור להפרדת שדות. 2. תייבא את המסמך לוורד תעשה ניקיון בעזרת חיפוש והחלפה ואז תשמור שוב את הקובץ בפורמט TEXT. 3. לגבי תוספת הרווחים, לא ניתקלתי בתופעה. בתיקווה שעזרתי איציק
 

citizen x

New member
קודם כל, באמת תודה לכולם

פתרתי את הסיפור הזה בשיטה אחרת ועקלקלה ביותר - אבל עובדת! יצרתי גיליון חדש ויבאתי לשם את הנתונים - כל שורה לתא אחד (כלומר שירשרתי את שלושת השדות לאותו תא). מהגיליון הזה יצרתי קובץ html. פתחתי את הדפדפן ועשיתי העתק-הדבק לקובץ הטקסט, ובא לציון גואל.
 
למעלה