צריך עזרה בנוגע לאלימות כלפיי אישה

  • פותח הנושא ogtit
  • פורסם בתאריך

ogtit

New member
צריך עזרה בנוגע לאלימות כלפיי אישה

לחבריי הפורום שלום רב, הנושא שאני פונה אליכם בבקשה לעזרה לגביו אישי מאוד ולא נותן לי מנוחה מאז גיליתי אותו. ידידה קרובה שלי סיפרה לי לאחרונה כי חברה לשעבר (הם יצאו שלוש שנים ונפרדו לפני מספר חודשים) נהג להכותה באופן קבוע. הוא נהג לעשות זאת בצורה ברוטאלית עד כדיי גרימת שברים וחבלות בכל הגוף ואישפוז בבית החולים. בכל אחת מן הפעמים בהם הגיע המצב לדרגה של טיפול רפואי היא הייתה משקרת ואומרת "נפלתי" ודברים בסגנון הזה. אני פונה אליכם בבקשה לקבלת ייעוץ משפטי לגביי הנושא. 1) האם היא יכולה להגיש נגדו תלונה כעת מספר חודשים לאחר שההכאות נפסקו? 2) האם העובדה שלא התלוננה בתקופה שבה קרו המקרים פוסלות אפשרות שהוא יוענש על כך? 3) להיכן אני יכול לפנות לקבלת ייעוץ אישי בנושא? בתודה עצומה לכל מי שמוכן לעזור.
 
בתשובה לשאלותיך

אני מתנצלת על האיחור בתשובה. לגבי שאלותיך: 1. נתן להגיש תלונה במשטרה גם אם האירועים האלימים התרחשו בעבר. 2. כדי לחזק את הטענות, כדאי שהידידה שלך תביא את האישורים הרפואיים על אישפוזי/טיפולים רפואיים שעברה, גם היא לא הודתה בזמנו בפני הצוות הרפואי שהפגיעות נגרמו עקב אלימות של בן הזוג. אישה בריאה לא סתם נופלת פעם אחר פעם! 3. אני לא יודעת למה את מתכוונת כשאת מבקשת ייעוץ אישי בנושא. אם תפרטי קצת יותר, אולי אוכל להפנות אותך. מקווה שעזרתי.
 
בהחלט! מומלץ לגשת ולהתלונן ולהציג תיעוד רפואי

שלום לך, העובדה שאותה חברה כבר נפרדה מהחבר האלים אינה משנה לגבי עצם התלונה. זה בהחלט צעד ראשון חשוב - אך עם תיאורי אלימות כמו שאת מתארת - חשוב מאוד לעודד אותה לגשת ולהתלונן, וכמו שכתבה כאן מלדה, להביא גם את כל התיעוד הרפואי מה"נפילות" שלה בעבר. הגורמים המקצועיים ורשויות החוק מודעים לכך שהרבה קרבנות אלימות אינם מדווחים "בזמן אמת" מה קרה אלא רק מתארים "נפילות", "היתקלויות" וכו'. כדאי שהחברה תיקח אויר לנשימה ותצטייד בהרבה סבלנות. למרבה הצער, גורמי הרווחה והמשטרה עמוסים וכורעים תחת עומס של תלונות אלימות אמיתיות, ועוד יותר של תלונות שווא (מוזמנת לקרוא בבלוג שלי על הדברים שאני חווה וחוויתי מגרושתי ומאימה. אגב, התפרסם לאחרונה בירחון של המשטרה שאחוז תלונות השווא מגיע לכ-50% ויותר!!!) שמנטרלים במידה רבה את יכולת גורמי החוק לטפל במהירות וביעילות במקרים האמיתיים והקשים, כדוגמת הסיפור של החברה, שהבאת כאן. ולמרות הכל, אלימות היא אלימות היא אלימות! עודדי את החברה לגשת ולהתלונן ולהציג את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי. בהצלחה!
 

רותי157

New member
תגובה לצריך עזרה בנוגע לאלימות כלפי אשה

שלום לך אוגטיט להלן תגובתי: 1) לעולו לא מאוחר להגיש תלונה על תקיפות אלימות. על ידידתך לפנות מיידית ולהגיש תלונה בתחנת המשטרה באזור מגוריה. 2) חוק הוא חוק והעבריין הזה יענש וישב בכלא גם אם עבר זמן מאז פשע. מחר תהיה לו פרטנרית אחרת ואולי כבר יש לו והוא יכה גם אותה. כך הוא מביא עצמו לקשר זוגי. כך שהתלונה תעזור גם לפארטנרית זו וגם לא בעצמו להפסקת אלימותו כלפי בנות זוגו. 3)עליך לפנות למרכז לטיפול באלימות במשפחה שבאזור מגוריך, לקבלת ייעוץ מקצועי ראשוני דיסקרטי, המרכזים מהווים יחידות טיפוליות בכל מחלקת רווחה שברשויות המקומיות ועובדים בהם אנשי מקצוע מומחים לנושא. ידידתך נימצאת בקבוצת סיכון של נשים הבוחרות להן פארטנר שתלטן ואלים כלפיהן והיא זקוקה בדחיפות לטיפול נפשי, כי בקרוב היא שוב תיבחר לה אחד כזה. היא נמשכת לגבר כזה מסיבות מאד עמוקות שיחשפו בטיפול, יעלו למודעות ויאבדו. רק לאחר מכן תוכל לבחור מישהו עימו תיצור דיאלוג בריא. ב ה צ ל ח ה
 
למעלה